Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

Tego też nie wiem :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zbiornik i pływaki z Q inaczej nie da rady

mocowanie skrzyni to samo za wyjątkiem środkowej poduchy a raczej jej mocowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, troche lat mineło chciałbym odświezyc temat, sporo jest tu napisane ale jedni piszą ze p&p graaty do przekładki quattro inni ze sa problemy, kilka razy ktos prosil o liste rzeczy do zrobienia ale nikt nie opisał konkretnie. Zabieram sie za przełozenie quattro w 1.8t bfb b6 2004r i mam kilka pytań i prosze o odpiwedz konkret a nie ze juz to było na forum bo kilka lat minelo i moze cos sie zmieniło ( z góry dzieki)

1. z jakiego silnika najlepiej poszukać gratów do przekłądki pod 1.8t bfb od 1.9, 2,5 tdi czy moze 3.0 a moze od jakiegoś 1.8t

2. czy przy zmianie sprzegła na 240mm ze sztywnym kołem musi byc skrzynia o konkretnym oznaczeniu czy podejdzie do każdej, czy moze komplet od awx avj i bedzie ok?

3. Co dokładnie trzeba miec zeby sie za to zabrac i zeby nie było niespodzianek poza ( - Skrzynia Quattro- Bak- Całe sanki tył- Półosie- Mocowania dyfra (wyciete z zapasem z karoserii)- Dyferencjał

- Wał- Wydech dwururowy- Linka hamulca ręcznego)

4. Co z mocowaniem wału czy trzeba rzezbic czy np można dospawac gotowe mocowanie od jakiegos modelu.

5. Jak z wiazka do skrzyni czy podejdzie stara czy musi byc nowa jesli np graty z anglika

6. Czy problem z bakiem zawsze występuje i trzeba ciagnac te 2 kable

7. Czy poza mocowaniem wału i tym problemem z bakiem sa jeszcze jakieś niespodzianki czy wszystko p&p + spawanie wału i kable do pływaka kodowanie i ogień :)

Bardzo prosze o jakas obiektywna odpowiedz chciałbym to za miesiąc zrobic ale musze miec dokłądna liste czesci dla goscia z allegro co sprzedaje graty.

Z góry dzieki za odp. od osób co przeszły temat i juz maja u siebie quattro.

Kolego dużo pytań zadajesz, a niestety nie wszystkie sprawy w kwestii przekładki quattro są rozwiązane.

Generalnie najlepiej jest szukać kompletnej przekładki od swojego silnika. Jeśli masz 1.8t to szukaj kompletu z 1.8t. W zależności jaką chcesz skrzynię (5b czy 6b) wybierz od mocniejszej lub słabszej wersji. Ostatecznie możesz samą skrzynię próbować dobrać od tdi ale nikt Ci nie da gwarancji jak to będzie paskować i działać. Główne różnice pomiędzy dieslem a benzyną to bak, pompy, filtr i odpowietrzenie, z tego względu warto brać zestaw od swojego silnika

Jeśli chodzi o sprzęgło to musisz zajrzeć do etki, jakie szły do 5b a jakie do 6b. Z moich doświadczeń przy przekładce w tdi na skrzynię 6b wynika że żeby zamontować sprzęgło 240 musisz dołożyć dystans oraz zmienić rozrusznik. Czy tak samo jest w 1.8t? Prawdopodobnie tak bo rozrusznik jesty montowany do skrzyni.

Główne elementy które musisz mieć to: skrzynia z poduszką i wybierakami (jeśli zmieniasz na inną ilość biegów)+ wał + tylne sanki z linkami + bak + wydech. Do tego ew. sprzęgło z kołem dwumasowym, rozrusznik, osłony termiczne, sprężyny tył i masę innych drobnych elementów które wyjdą w trakcie.

Jeśli chodzi o mocowania podpory to najwygodniej mieć z a4 b6 quattro ale u mnie były dorabiane z innego auta, w końcu chodzi tylko o to żeby podpora była na odpowiedniej wysokości.

Quattro to napęd stały i elektroniki nie potrzebuje do poprawnej pracy. Przy skrzyni możesz mieć co najwyżej do zmiany kostkę od wstecznego. Musisz na pewno podłączyć drugi pływak (dwa przewody do licznika). Powinieneś wymienić też pompę ABS bo do q idą inne (nadal nie wiadomo czy trzeba całą pompę czy tylko sterownik). Ja wymieniłem tylko sterownik i wszystkie systemy działają. Potrzebne jest przeprogramowanie licznika żeby czytał z dwóch czujników poziomu paliwa. Jeśli nie podłączysz drugiego czujnika poziomu paliwa, wskazówka będzie latała, poziom cały czas będzie się zmieniał.

Tyle. Powodzenia, jazda z q jest warta ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masę innych drobnych elementów które wyjdą w trakcie.Powinieneś wymienić też pompę ABS bo do q idą inne (nadal nie wiadomo czy trzeba całą pompę czy tylko sterownik). Ja wymieniłem tylko sterownik i wszystkie systemy działają.

Paweł z tą drobnicą to masz całkowitą racje np: ja muszę dorzeźbić rurę wychodzącą z kata bo w Q jest inaczej wyprofilowana no chyba że kolega z forum co mi puścił zestaw znajdzię ją i się dogadamy, nastepnie osłony plastikowe tylne podłogi te koło zbiornika, na upartego można by to później założyć, osłony termiczne od Quattro bo są inne(ciężko znaleźć w przyzwoitym stanie).

No ale z tą pompą ABSu to mógłbyś chociaż nie zniechęcać mnie do przekładki bo części leża i czekają :facepalm: :facepalm:

Tego nie mam zamiaru dotykać :P co najwyżej to mogę zamienić piny w pompie z 13 na 12 ale czy to będzie działać to nie wiem :kox: bo na pewno do tego będzie trzeba zrobić adaptacje lub kodowanie ale jakie tego też nie wiem i mam nadzieję że się gdzieś o tym dowiem.

Na audizine nie doczytałęm żeby gościu co zrobił moda na Quattro coś modził z ABSem.

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto powiedział że na audizone temat jest lepiej rozpoznany niż tu. Różnica w sterownikach ABS jest na pewno, pytanie tylko jaka. Ja na wszelki wypadek zmienilem sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana samego stera nic nie daje.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bongod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optycznie niewielka jest :) muszę kiedyś w końcu go założyć :D

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tu wklejałem foty trzeba by poszukać bo nie mam już ich :) były takie dwa metalowe słupki w q których nie było w ośce. Ale w sumie nie pamiętam czy w sterze czy bloku.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez bongod
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje się kolejny mod Quatrro z manualem pytanie czy do mojego 1.8t bfb Multitronik podejdzie zestaw z 2.0tfsi quattro manual a4 b7?

Proszę o pomoc i z góry dzięki wielkie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zestawem zastanawiałem i z tego co mi udało się dowiedzieć to jeśli skrzynia i most jest z tego samego auta to nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia i most nie muszą być z jednego auta. Warunkiem musi być takie samo przełożenie główne skrzyni i dyfra. A pompa paliwa jest taka sama w TFSI i 1.8T?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dokładał ktoś quattro z 2.0tfsi do 2.0tdi w A4 B7?


Chodzi mi o przełożenia czy pasują w miarę do charakterystyki 2.0TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Koledzy a jak z legalnością takiego moda,chodzi mi o wykup OC i przegląd techniczny .Czy jest możliwość zalegalizowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do OC nic nie musisz wspominać o tym.

Pytałem się znajomego który pracuje w SKP i powiedział że takie coś legalnie to musi być odnotowane bo to jest ingerencja w fabryczna specyfikację pojazdu. Ale również wspomniał o tym że nikt w to nie wnika przy przeglądzie czy to 4x4 czy FWD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie chce krakać ale przy kolizji przy takim OC to może być dużo smrodu.Już nie wspomnę przy sprzedaży.Koledzy czy można taka przeróbkę zalegalizować i wbić do dowodu(Czy wystarczy faktura z warsztatu i ponowny przegląd).Proszę o odpowiedz Tak/Nie.Przyda się to dla wielu,gdyż wiekszość kolegów jeździ po drogach i nie chcieli by liczyć na szczęście że ktoś nie sprawdzi i się nie kapnie.

Bo wywalać tyle siana na swap który jest nie dopuszczalny to sobie sami odpowiedzcie, :eusathink:

Edytowane przez darecki_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak ze swapem silnika na wiekszy. Diagnosta na stacji powinien zrobic odpowiednie czynnosci a nastepnie wystawic odpowiedni dokument na podstawie ktorego dokonuje sie zmian w dowodzie pojazdu.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dokładał ktoś quattro z 2.0tfsi do 2.0tdi w A4 B7?

Chodzi mi o przełożenia czy pasują w miarę do charakterystyki 2.0TDI

Nie pasują Edytowane przez C4NC3R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale sprawdzałeś to czy piszesz bo masz takie przeczucie? Przełożenia chyba można w Etce znaleźć nie? Chciałbym być pewny bo mam akurat taki napęd i takie auto jak w pytaniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...