Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w A4 B6/B7


Gamling

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby ktoś miał komplet z jednego auta do a4 b6 1.8T 2001r to niech napisze na pw, podam namiary na kolegę jest pewnym kupcem.

Będę miał, ale z B7 2,0TFSI. Nie wiem, czy ma to jakieś większe znaczenie.

Hmm tu już niech wypowiedzą się eksperci, ja w każdym razie przekażę koledze i niech bada temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

według etki ten numer pływaka lewego co mam czyli 8E0201317N był stosowany od 04.01 do 12.04 i właśnie od numeru nadwozia F 8E-2-020 001>> oraz był stosowany w nadwoziach z silnikami V8 więc chyba nie muszę kupować pływaków

wczoraj na dziko podłączyłem zbiornik i okazało się że po przekodowaniu jest wszystko ok. Więc u mnie chyba sie sprawdziła powyższa teoria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie do tematu, niby odmienne a jednak podobne:

Swap skrzyni w 1.9 tdi avf quatrro manual na taką z 2.0 tdi quattro automat z b7 - ze względu na wygody i ze względu na to, że obecny manual trochę krótki :)

Wykonalne? Ktoś miał styczność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam ofertę jako, że nie było odezwu na prośbę kolegi:

Gdyby ktoś miał komplet z jednego auta do a4 b6 1.8T 2001r to niech napisze na pw, podam namiary na kolegę jest pewnym kupcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać :hi:

Koledzy czy to jest normalne ze bieg 4 i 6 rzuca troche drążkiem zmiany biegów przód-tył? pytam bo wczoraj w końcu zacząłem bawić się w Quattro. Wrzuciłem skrzynię i chciałem sprawdzić działanie układu sprzęgło-wybierak oczywiście tylnego zawieszenia jeszcze nie zamontowałem. Gdy odpaliłem i zacząłem sprawdzać wbijanie biegów do 3ciego było ok ale gdy wrzuciłem 4 to zaczęło troche rzucać lewarkiem na 5biegu to juz się nie zdarzyło ale na 6tce znowy. :( Pytanko teraz czy to minie po zamontowaniu wału i dyfra? :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy fakt montażu quattro gdzieś trzeba zgłaszać?

Tzn czy na przeglądzie mogą być jakieś problemy lub w przypadku nie daj Boże czegoś może być problem z OC lub AC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba zgłosić na Forum Audi A4 Klub Polska

Pytam poważnie...

Zmieniając lampy na ksenon zgłosiłem ten fakt w zakładzie ubezpieczeń i porobili mi nowe zdjęcia.

Edytowane przez Kubal2216
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8E0798151B wybita masz tą cześć

Na szczęście wszystko mineło po założeniu całości napędu. Wybierak chodzi sztywniej niż w mojej poprzedniej skrzyni 5b.

Dzisiaj skończyłem swapik ale niesmak lekki pozostał bo po założeniu spręzyn z klasą wagową 12 z tyłu jest koza jak nie wiem co przód pomimo cięższej skrzyni nic się nie zmienił.Trochę pojeżdzę i zobaczę czy tył siądzie bo jak nie to bedzie trzeba szukać innych sprężyn :/ Jutro tylko zbierzność i wycinka środkowego tłumika i wstawka rur bo okazało się że z niego jest sitko dmucha ze wszystkich stron. Tak do smaczu po zdjęciu od ośki tych poprzeczek alu postanowiłem zespawać sobie rozpóreczkę w miejsce tej dłuższej :)

A zapomniałem ostrzec następnych chetnych na quattro, blacha w miejscu w którym trzeba przyspawać mocowanie wału jest niemiłosiernie cieniutka normalnie można otwieraczem do konserw ją ciąć. Dobrze że kuzyn mój miał MIGa to szło prawie bez problemowo.

:facepalm:

Dzisiaj kolejny "strzał w kolano" po przekładce...

Po zatankowaniu pod korek oczywiście juz przekodowanego zbiornika na 01001 czyli quattro niemiła niespodzianka wskazówka nie dochodzi do końca skali

1ac2b1fd20b4fcebmed.jpg

W blokach pomiarowych 004 też dziwna sytuacja

0042fbaa17227e62med.jpg

W tej sytuacji chciałem coś sprawdzić i wróciłem do kodowania zbiornika od ośki myslałem że będzie wskazówka na rezerwie lecz ku mojemu zdziwieniu wskazówka pokazuje pełny zbiornik tak jak jest rzeczywiście w jego wnetrzu nawet widać to w bloku pomiarowym

fa11dd9e15ef20dcmed.jpg

lecz jak widać brak jest drugiego pływaka w trzecim i czwartym okienku. Czy to możliwe że na kodowaniu z ośki bedzie to działac dobrze bo jak widać sumuje tak ile powinno byc w zbiorniku czyli 66/67L czy jednak coś z pływakami mam że nie pokazują pełnego zbiornika na kodowaniu do quattro?

Dajcie znać jak jest u Was Koledzy po przekładce. Dodam że przed tankowaniem miałem ok 20L a wskażnik po kodowaniu na Q pokazywał blisko połowy.

jutro rano jeszcze raz przekoduję zegary na quattro i wyciagne bezpiecznik nr 15 i zobaczę czy to coś zmieni.

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde nic o tym nie wiem. No ale na kodowaniu dla ośki ilość litrów sie zgadza ze wskazaniem na VCDS. Przed założeniem zbiornika podłączałem go na dziko z blisko 15L paliwa i wtedy wskazówka pokazywała białą kreskę przed rezerwą czyli raczej dobrze, gdy był odpięty aku do spawania wlałem do zbiornika to co mi zostalo z Fwd czyli jakieś 12L i wtedy po podpieciu aku z powrotem wskaźnik już pokazywał prawie połowę. Po zalaniu weszlo 42L wiec z wyliczen wychodzi ze pojemnosc jest ok bo troche jezdzilem przed tankowaniem wiec moglo kilka litrów wciagnac z tad wyliczony nadmiar.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

A nie trzeba zrobic kalibracji plywaka?

Karol dzięki za naprowadzenie :thumbup1:

Właśnie udało się chyba doprowadzić wskaźnik do pełna w Adaptacji na kanale 29 w Instruments miałem wartość pierwszego sensora 96 a w kanale 30 domniemam że to drugi sensor było 132. Adaptacje zrobiłem na 132 i jak narazie wskazówka pokazuje pełno. :drunk:

Czy możecie podrzucić jakie macie koledzy u siebie wartości w tych dwóch kanałach czyli 29 i 30 w bloku instruments17 oraz jakie pojemności wskazuje wam VAG w blokach pomiarowych w gr 004. Bardzo pomocne by to było.

Pozdrawiam



Właśnie udało się chyba doprowadzić wskaźnik do pełna w Adaptacji na kanale 29 w Instruments miałem wartość pierwszego sensora 96 a w kanale 30 domniemam że to drugi sensor było 132. Adaptacje zrobiłem na 132 i jak narazie wskazówka pokazuje pełno. :drunk:

Czy możecie podrzucić jakie macie koledzy u siebie wartości w tych dwóch kanałach czyli 29 i 30 w bloku instruments17 oraz jakie pojemności wskazuje wam VAG w blokach pomiarowych w gr 004. Bardzo pomocne by to było.

Pozdrawiam

znalazłem na ROSSTech że wyjściowe wartości fabryczne czujników to 128 i tak właśnie poustawiałem w Adaptacji. Jak narazie jest OK.
Furak narazie śmiga. Nawet nie wiedziałem ze na mokrym piachu tak szybko można bokiem pojechać
Teraz zrobiłem ponad 530km na pomorze i trochę mnie wkurzają wibracje przy niskich obrotach ale to raczej wina wydechu źle ustawionego. Spalanie tez nie jest straszne bo na ten dystans pół zbiornika poszło przy predkosciach 120/130.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zvtym piachem to roznie bywa bardziej zalezy od ustawienia zawiasu i orzedewszystkim od opon jakie sie uzytkuje

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by ktos szukal mam kpl zestaw z Q 1.8t od avj po 160tys km jeszcze w aucie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z jaką końcówką szukać pompy ABS jakby mnie naszło na próbowanie uruchomienia EDL z tyłu po przekładce? Ktoś pisał że 517A. W etce znalazłem tylko 517M lub stary numer wycofany w 2002r czyli 517C


Koledzy z jaką końcówką szukać pompy ABS jakby mnie naszło na próbowanie uruchomienia EDL z tyłu po przekładce? Ktoś pisał że 517A. W etce znalazłem tylko 517M lub stary numer wycofany w 2002r czyli 517C

Dobra już przejrzałem temat i wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fioletowy kabelek z wtyczki od plywaka pin nr 1(na wtyczce jest pod nr 2) patrzac od prawej prowadzisz do niebieskiej wtyczki w zegarach i wpinasz z nowym pinem w miejsce 11. Brazowy pin nr 2 (na wtyczce jest pod nr 3)to masa. Ja podłaczylem do sruby od boczka tylnej kanapy ale tez mozna polaczyc z brazowym z twojej wtyczki co masz.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

967a6c0803b3628e41c1637913b0c2ad.jpg

Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi czy jak mam jeszcze ośkę to do starego wózka mogę założyć bak od Q i wydech od Q?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bak nie wejdzie , a skoro on nie to wtedy wydech tez.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, żeby założyć wydech od Q to muszę zmienić:

- wózek tylny

- zawieszenie (amory i sprężyny) (zwrotnice też???)

- bak

Co jeszcze ? Można założyć jakby "Q bez Q" tzn, że cały tył do Q tylko na razie bez dyfra i półosiek?

Jak przyjdzie mi swap multitronic -> manual to będzie dobra baza pod Q już (no tylko dyfer, półośki i wał), a póki mi skrzynia działa to na razie jej nie będe ruszał.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...