Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
21 godzin temu, MemberA4 napisał:

8E0521101G/D/T

Wg tych numerów pokazuje mi że to wał do wersji ze skrzynią automatyczną więc do manuala nie pasuje bo tu wał ma 1540mm, a manual ok.1600mm

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

tak ten wał tez jest stosowany w automatach

Opublikowano

Czyli mam rozumieć że wał w wersji 6b manual ma taką samą długość jak w wersji automat ?

Opublikowano (edytowane)

to zależy jaki automat i jaki manual masz na mysli trzeba sprawdzać w etka. ja mam ten wał akurat do skrzyni GYH typu 0A3

kody wyposażenia PR określaja

G0G - manual 5 bieg

G0Q - automat 5 bieg

G0L - manual 6 bieg

G0R - automat 6 bieg

221.PNG

22.PNG

 

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

Czyli dobrze rozumiem z tabeli że wały 8E0 521 101 E/N/T bez znaczenia na wersję silnika będą zamiennie pasować do mojego samochodu?

Opublikowano

nie bo np wał z końcówka N jest nie zamienny i wystepuje tylko w skrzyniach pod 1.9 z tzw większym tłumikkiem drgań

jeśli masz skrzynie 6b z roku 2002 to musisz szukać wału do skrzyni GOL od silnika ASN czyli z końcówką E lub H bo to one są zamienne poprostu źle zrozumiałeś ta tabelkę w której są również uwzględnione różne typy skrzyń man 6b według nr VIN :wink:

Opublikowano

Jeszcze znalazłem wał z końcówką AA od 4.2 od BBK, z tego co widzę w konfiguracji G0L, czyli on też podpasuje tak jak E/H ?

Opublikowano

nie bo wał AA od PR-GOL ma przypisane tylko silniki BBK,BAU, BDH, BCZ, BDG, to jest wał do skrzyń typu 0A3 raczej bo widać to po silniku BAU który pozniej wychodził właśnie z taka skrzynią a do wcześniejszego numeru vin miał skrzynię 01E

nie patrz tylko na GOL musisz równiez brać pod uwagę kod silnika ASN

Opublikowano (edytowane)

Czyli ostatecznie wychodzi że muszę szukać E/T/D....nie wiem natomiast co do H gdyż w etce nie ma tego wału wyszczególnionego.

Generalnie z tymi końcówkami wały szły do 1.8T, 3.0V6 ale co dziwne również do 2,5TDI

Edytowane przez pawlo_SL
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze znalazłem aukcję z wałem końcówka D tyle że sprzedający sprzedaje go z wersji 1.9 TDI AVF czyli teoretycznie posiada większy tłumik drgań o którym wspominałeś, a wg ETKI końcówka D szła do automatu 5b PR-G0Q+ "MEX"+AMB,
AVK ale i również manual 6b  PR-G0L+BBJ, ASN,AVF,AKE, BFB, AMB,AVJ

 

Wychodzi na to że wały z automatów pasują też do manuali....Strasznie to jest pokręcone a wiele sprzedawców nie podaje nr OE tylko wersję silnika i m/a, dlatego ciężko coś dopasować

 

Znalazłem też końcówkę G z 3.0 ASN automat tiptronic gdzie etka wcale mi go nie pokazuje

Edytowane przez pawlo_SL
Opublikowano
Godzinę temu, pawlo_SL napisał:

Czyli dobrze rozumiem z tabeli że wały 8E0 521 101 E/N/T bez znaczenia na wersję silnika będą zamiennie pasować do mojego samochodu?

nie do końca rozumiesz, musisz szukać wału E lub H, wał H został zastąpiony E

9 minut temu, pawlo_SL napisał:

Jeszcze znalazłem aukcję z wałem końcówka D tyle że sprzedający sprzedaje go z wersji 1.9 TDI AVF czyli teoretycznie posiada większy tłumik drgań o którym wspominałeś

tak ale wczesniej wspomniałem o wale z N gdzie ten tłumik wystepuje a wał D,G,T występuje równiez w 1.9 ale juz z inną skrzynią chyba FYC a to jest znowu typ 02X

jeśli masz skrzynię 01E a według rocznika tak bedzie wychodzić to tylko wał H-E bedzie pasować

14 minut temu, pawlo_SL napisał:

Znalazłem też końcówkę G z 3.0 ASN automat tiptronic gdzie etka wcale mi go nie pokazuje

ale etka pokazuje wał T a on jest zamienny z G

 

Opublikowano

Czyli Etka jedno a rzeczywistość drugie.

Oznaczenie mojej 6b skrzyni manual to FRE.

Myślałem że D bedzie pasować bo więcej ofert, E/H praktycznie mało lub w chorych pieniądzach

Opublikowano (edytowane)

FRE to właśnie skrzynia typy 01E

jeśli gdzieś zauważysz ogłoszenie o wale od 2,5tdi z manualem z rocznika do końca 2003r a sprzedający nie bedzie wiedział jaki jest nr wału taki wał bedzie pasował bo te 2,5tdi wychodziły tez z takim typem skrzyni i z wyglądu były identyko tylko inne przełozenie miały

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

A podpasuje 8e0521101m  od 2,5 TDI manual, bo taką ofertę znalazłem. Wpisując ten nr OE pokazuje że ten wał był również b6 b7 s4 4.2v8 manual ? Długość wału 1600mm

Opublikowano

nie, ten wał jest od 2,5 ale z rocznika po 2003r czyli już ze skrzynią 03A taki sam typ jak w S4

ten wał jest zamienny z AA

raczej nic nie wymyślisz z innym doborem

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

OK, czyli pozostaje szukanie E i H.

Bardzo Ci dziękuję za pomoc bo sam bym tego nie ogarnął i kupiłbym niepasujący wał. :oklasky:

Opublikowano

 

Powodzenia w szukaniu:thumbup1:

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, pawlo_SL napisał:

OK, czyli pozostaje szukanie E i H.

Bardzo Ci dziękuję za pomoc bo sam bym tego nie ogarnął i kupiłbym niepasujący wał. :oklasky:

Poszukaj sobie dłuższego wału z A6 tylko nie pamiętam który model czy C5 czy C6 ważne aby dobry był przegub na środku i rury miały te same średnice co u ciebie. Oddasz do zakładu skrócą pod wymiary twojego.

Ja tak sobie robiłem ponieważ miałem u siebie rozwalony środkowy przegub. Od razu wymienili przeguby zewn. wyważyli i jest git.

Pozdrawiam 

PS- tylko trzeba wymienić podporę bo w A6 jest trochę niższa... (dla ciekawych da radę jeździć z taką także ) ale ja wymieniłem przy okazji zmiany łożyska...

Edytowane przez slodki79
Opublikowano

Witam, jestem po przekladce z fwd>q 1.9avf na skrzynie z 2.5 180km.

Moj problem to przekoszony w prawo wybierak, probowalem regulacji ale az tyle sie nie udalo.

Ma ktos jakis pomysl?

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.11.2020 o 10:25, Aleksandrooo napisał:

Witam, jestem po przekladce z fwd>q 1.9avf na skrzynie z 2.5 180km.

Moj problem to przekoszony w prawo wybierak, probowalem regulacji ale az tyle sie nie udalo.

Ma ktos jakis pomysl?

 

Gdyby ktos mial tez ten sam problem to spiesze z pomoca:

Wodzik z mojej skrzyni (1.9 avf, 6b), mial 21 cm a wodzik odpowiedni do skrzyni  z 2.5 180km byl mocowany w innym miejscu + byl w jednym miejsciu zagiety i ma 28cm.

Po zamontowaniu odpowiedniego wodzika, problem znikl - biegi wchodza tak jak powinny oraz lewarek jest w odpowiednim miejscu.

Mialem tez problem z kodowaniem pompy abs - po 4h wpisywania tych samych kodowan w koncu weszlo - pompa dziala jak nalezy, nie ma zadnych bledow(oczywiscie zamienilem piny tak jak jest napisane wyzej).

 

Auto lata jak szalone, roznica kolosalna.

Jedyne co mi pozostalo to ustawic zbieznosc, pospawac nowy wydech (latam na full przelocie), zamiast oslon termicznych wyrzkosytam maty bitumiczne z alumium(dojda idealnie poprzez walkowanie + wyglusza), podlaczenie plywaka zza kierowcy pod licznik i zlozenie wnetrza.

No i najprawdopodobniej wymiana sprezyn tyl bo auto jest wysoko.

 

Podsum,owujac - swap zajal mi i ziomkowi okolo tygodnia pracy po 10h dziennie. W liste zadan wchodzilo wbijanie nowych tuleji w wozek i wahacze, malowanie wahaczy, dyfra, skrzyni, walu(takie widzimisie :P), lozyska, czujniki abs, pelna konserwacja podwozia, zmiana oleju w dyfrze, skrzyni, koncowki drazka przod(okazalo sie ze gumy popekaly, to poszlo od razu tez nowe),  gumy na przegubach, poduszki dyfra, wymiana pompy abs, walka z wodzkiem skrzyni, czyszczenie "nowego baku", spawanie mocowania podpory z dawcy.

 

Pracy masa ale efekt warty grzechu, auto nawet bez zbieznosci prowadzi sie niebo lepiej.

 

PS. Z tego miejsca chcialbym serdecznie podziekowac @bobikos i @MemberA4, za pomocne rady i poswiecony czas. A ja sam z checia pomoge jak ktos bedzie mial problemy przy swapie. 

Edytowane przez Aleksandrooo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...