agd20 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Witam. Na 100% wiem,że padł mi termostat . Teraz zasadnicze pytanie: Nie śpie na forsie dlatego , czy jest możliwość samemu go wymienić i czy to dużo pracy, może macie koledzy jakieś poradniki z fotkami jak w V6 wymienić owe ustrojstwo? Czy lepiej udać się do serwisu(ile mogą mnie skroić). Sam termostat to w sumie kwoty ok50zł. Przeszukałem nasz dział warsztat-fotostory, ale tam jest tylko wymiana termostatu w dieslu.
czaki22 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 daruj soebi rtermostat za 50 zł w aso kosztuje 80 zł i masz pewne ze bedzie robił, ilepiej odweidz serwis chyba masz rozbieranie przodu przynajmniej tak u mnie w v-ce było
staniek Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Jak masz jako takie warunki (bo pogoda ostatnio nie rozpieszcza), i pojęcie to zrobisz sam. Całego przodu rozbierac nie trzeba, ale już zderzak zdjąc trzeba. Poszukaj na AKP, był taki temat (nawet więcej niż jeden). Pozdro
agd20 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Mam duży garaż w którym jest ciepło :> i narzędzia, ale mało pojęcia na ten temat. Miałem wcześniej swifta i sam przy nim robiłem ale tutaj mam obawy, bo jak cos spier... to będę załamany, . Chyba ,że znajdę jakąs dobrą instrukcję z fotkami to się sam wezmę za to... Pozszukam na AKP, cokolwiek to jest
staniek Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 http://www.audiklub.org/phpBB2/index.php
agd20 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2010 Dzięki . Nawet znalazłem całą książkę w PDF jak się zabrac za to. Tylko fotki lepsze by się przydały
acidburn Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 witam kolego jezeli nie masz zbyt duzego pojecia to raczej sam tego nie rób. ja wymieniałem w swoim aucie termostat i do przyjemnosci to nie nalezy. najlepiej jest rozebrac cały przód bo jezeli coś zle dokrecisz to bedziesz miał wycieki płynu chłodniczego i poźniej bedziesz to musiał robic jeszcze raz, ale zrobisz jak uwazasz.pozdrawiam
GRYFI Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 przecież tam termostat jest pod rozrządem t o to chyba nie jest tak prosta sprawa jak w rzędowej 4-ce
michal_g84 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 u mnie jak wymieniali termostat to musieli zdjąć pasek rozrządu, podobno niektórzy potrafią bez zdejmowania, być może dlatego że jest tam ciężki dostęp
Tukan Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Ja u siebie robilem to sam na warsztacie u kolegi ,wystarczy rozebrac przód odchylic chlodnice,trzeba sciagnac pasek rozrządu z jednej strony(u mnie z lewej patrzac z przodu odkrecic aluminiowa pokrywke i tam chowal sie termostat)
acidburn Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 mi sie udało bez sciagania paska trzeba poluzowa napinacz paska rozrzadu a później troche zsuną pasek z walka rozrzadu
panmaly Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Tak czy inaczej dla kogoś kto ma to robić pierwszy raz sugerowałbym rozebrać przód i dopiero się za to zabierać. U siebie sam wymieniałem termostat i to dzień po tym jak wymieniałem rozrząd . nic specjalnie skomplikowanego ale zastanów się czy w najbliższym czasie nie będziesz musiał wymieniać rozrządu bo to jedna robota.
acidburn Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 najlepiej przy kazdej wymianie paska rozrzadu wymieniac termostat nieduzy koszt ale ile pracy zaoszczedzonej
Sqarek Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Tak jak już poprzednicy pisali: odkręcasz zderzak, płyn trzeba spuścić, zdejmujesz przewody z chłodnicy (ja musiałem wypiąć jeszcze czujnik przy chłodnicy), wyciągasz korki blokujące chłodnicę, odchylasz chłodnicę na lewą stronę, zdejmujesz plastikowe obudowy z silnika, wykręcasz wentylator elektryczny, zdejmujesz pasek wielorowkowy, zdejmujesz plastikowe osłony paska rozrządu, odkręcasz opaski na przewodzie gumowym na obudowie termostatu i zdejmujesz ten przewód, wykręcasz obudowę termostatu (obudowę trzeba wyjąć da się to zrobić bez zdejmowania paska rozrządu tylko trzeba pokombinować i poobracać tą obudową za paskiem, można tż trochę poluzować pasek na napinaczu),wyciągasz termostat, zakładasz nowy i montujesz wszystko w odwrotnej kolejności, na koniec zalewasz płynem i powinno działać. Przy składaniu możesz mieć problemy z oringami na przewodach gumowych do chłodnicy, trzeba uważać żeby się nie zeskosowały bo ciężko schodzą, kolejnym miejscem nad którym ja używałem trochę nie cenzuralnych słów to gumowe "podkładki" na bolcach chłodnicy, jak będziesz robił to sam bez niczyjej pomocy to się nadenerwujesz. Wymieniałem jakieś pół roku temu, jeśli czegoś zapomniałem to proszę kolegów o poprawienie, niestety fotek nie zrobiłem. Ale niedługo wstawię fotki na wymianę napinacza i paska wielorowkowego w V6. Mam nadzieję że chociaż trochę pomogłem. Pozdrawiam i życzę cierpliwości.
xmnichx Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Dzięki . Nawet znalazłem całą książkę w PDF jak się zabrac za to. Tylko fotki lepsze by się przydały Kolego rzuć linka do tej książki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się