Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Czyli 1.8T i kilka problemów...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od około 1,5 roku, jestem już posiadaczem wspomnianej w temacie audiczki, dodam, że jest to quattro i według komputera ma przelatane na dzień dzisiejszy ok. 156tys. km.

Od momentu zakupu, wiedziałem, że nie jest ona bez wad, pan sprzedawca mówił, że bezwypadkowa a jedne z drzwi odstają pół cm, ale powiedzmy, że po ogólnych oględzinach stwierdziłem, że był po prostu przerysowany bok i raczej bez poważniejszych kolizji. I tak na początku faktycznie poza wyczyszczeniem przepustnicy to nic nie robiłem i auto jeździło i miało się dobrze. Teraz wiem też, że panowie którzy zmienili mi olej z 10w40 na 5w50 raczej nie zrobili za dobrze...

Ale przejdźmy do konkretów, niestety już dokładnie rok temu, na cudownej al. KEN w warszawie przy prędkości ca. 80km/h na jednym ze skrzyżowań, auto miało baaardzo bliskie spotkanie z podłożem, miska nie nadawała się do spawania. Wydaje mi się, że to własnie od tego momentu zaczęły się dziać różne rzeczy typu:

Ubywanie płynu w zbiorniczku wyrównawczym

Nieszczelność w układzie wspomagania (płyn się pieni i po pół roku od dolania, pompa znów zaczęła wyć)

Oleju niestety też już 2 razy dolewałem po litrze, chociaż to prawda, że autko jest mocno niedzielne (i jak już je ruszam to zazwyczaj dostaje po tyłku, oczywiście nie na zimny silnik), bo przez rok zrobiło zaledwie 5-7 tys. km.

Ostatni objaw który też mocno mnie martwi, po jakichś 10 minutach jazdy jak silnik zaczyna łapać temp. czuć nieprzyjemny zapach spalenizny, a jak otworzy się maskę to z okolic turbiny unosi się lekki dym. Ktoś kiedyś po przejechaniu się autem, powiedział, ze jest schipowane i to jakoś kiepsko (dziwnie auto ciągnie), bo jak się mu powciska trochę to właśnie nad turbiną zaraz ten wylot robi się czerwony cały... Dodam, ze ten dymek to coś jakby na rozżarzony metal rzucić kilka kropel wody, to nie jest jakiś smog.

Wiem też od niedawna, że płyn ze zbiorniczka i olej mogą oznaczać uszczelkę pod głowicą ? Jaki jest koszt takiej naprawy, bo zawsze wydawało mi się, że to w tysiącach idzie...

Jeżeli zły dział to prosze o przeniesienie.

Dziękuję z góry za odp.

pozdrawiam

P.S.

Jako, że już się pogubiłem z tymi forami (myślałem, że wytarmoś-mi-suty.eu to jakaś nowa wersja) to temat początkowo założyłem tam, ale teraz dowiadując się, że to raczej chyba nie zaprzyjaźnione forum to zakładam i tu.

Opublikowano

hmm powiedz jaka trzyma ci temperature i czy dymi cos?[br]Dopisany: 07 Styczeń 2010, 22:57_________________________________________________mam na mysli z wydechu

Opublikowano

kopci??

wpadaj na spota to ktos ci moze zerknie

Opublikowano

Ciekawe jak ktoś po przejechaniu się stwierdził że auto jest kiepsko zchipowane :mysli:

Płyn od wspomagania może cieknąć na łączeniach przewodów które idą do pompy (jak wejdziesz pod auto to z lewej strony przy zderzaku będą szły dwa gumowe przewody i na każdym będzie założony cybancik) ja poprawiłem te cybanty i mam spokój :)

Wody do oleju ci brać nie będzie (raczej na odwrót) to jak w płynie chłodniczym zaczyna robić się kawa z mlekiem znaczy że dostaje się do niego olej :)

Opublikowano

co do ceny wiec tak podaje wedlug katalogu INTERCARS

-śruby glowicy. jak sa po przeciagane i nie mieszcza sie w normie to koszt ok 100zl komplet

-uszczelka glowicy elring 141zl

-uszczelki kolektorow 14+30 zł

-uszczelka pokrywy zaworow 43 zl firma Hans Pries

-uszczelniacze zaworowe 49zl komplet firma Erling

-planowanie glowicy 50 zl

-docieranie zaworow ok 10zl biora za sztuke(mozna to samemu wykonac)

czyli 427 zl czesci cena nie zawiera docierania zaworow bo wtedy mialbys 200 wiecej

--------------------------------------------------------------

nie wiadomo jak inne elementy jak rozbierzesz

np lancuszek laczacy walki koszt

180 zl Febi

oraz napinacz jego 530zl firma SWAG

a takze regulatory hydrauliczne koszt jednego ok 45zl Firmy INA a masz ich 20 czyli komplet 900zl

i reszta drobiazgow jaka moze juz ulec zurzyciu.jezeli sam bedziesz to robil to za duzych kosztow cie nie wyniesie chyba ze nie chcesz ryzykowac i dasz komus zarobic.

pozdrawiam

Opublikowano

myśle że najlepiej zrobisz jak wpadniesz do kolegów z wawki na spota :evil: bo dużo u ciebie rzeczy do zdiagnozowania :(

co do czerwonej turbiny po ostrzejszej jeździe to możliwe że masz zapchany katalizator i tak się będzie dzialo..

Opublikowano

dzięki wielkie za odpowiedzi, niestety w pracy mam poblokowane odp na forach i teraz dopiero odpisuję

Więc tak, niestety auto kopci i to już zauważyłem od dłuższego czasu, że wśród stojących na światłach raczej ja puszczam najwięcej dymu :/ co to oznacza? Acha jeszcze co do temperatury, to wszystko jest idealnie, nawet jak tak jeżdże do 2 tys. to dość ciężko mu złapać pełne 90stopni, dopiero jak kilka razy się go przeciągnie to złapie. A olej chyba też wskakuje w okolice 90 stopni.

Jeżeli chodzi własnie o kolor oleju to nie jest jeszcze kawa z mlekiem, ale sprawdzę jeszcze przy okazji, bo ostatnio patrzyłem po ciemku tylko na poziom, chociaż raczej wydawał mi się czarny.

Dziękuję również za wycene części, sam właśnie raczej nie zrobie, nie mam zupełnie zdolności do takich rzeczy, ale widzę, że z robocizną to wyjdzie pewno pod 1,5tys. najgorsze, że nie wiem własnie też gdzie do mechanika się wybrać, bo tu u mnie na Fieldrofa, nie wiem czy ktos kojarzy, niby goście robią okej, ale ostatnio z tym olejem trochę sie zmartwiłem po podobno zalali mi rzadszy, a to nie za dobrze...

ok, chętnie wpadne na spota, jak rozumiem we wtorki Arkadia ?

W ogóle przydałoby mi się też do VAGa podpiąć, bo ciągle mi miga kontrolka, może komp coś powie co mu dolega.

Opublikowano

co do puszczania dymu to bylbym ostrozny bo to nie jest jednoznaczne z walnieta glowica. jak sie nie znasz to nie ocenisz czy tak ma byc czy nie

pisz do moskala. podobno ma kabel i chetnie przyjezdza VAGowac :good:

Opublikowano

pisz do moskala. podobno ma kabel i chetnie przyjezdza VAGowac :good:

przestańcie chłopakowi pier**lić głupoty , potrzebuje pomocy a wy mu kórwa mącice w głowie , Rogal podjedź na spota , ktos ci podepnie kompa i sprawdzi auto

Opublikowano

``Ostatni objaw który też mocno mnie martwi, po jakichś 10 minutach jazdy jak silnik zaczyna łapać temp. czuć nieprzyjemny zapach spalenizny, a jak otworzy się maskę to z okolic turbiny unosi się lekki dym.```

Ja miałem kiedyś podobny problem,okazało sie ze była zepsuta uszczelka od pokrywy zaworów i wypływał olej na turbine.

Opublikowano

jak ostro dowaliłes to i uszczelnieniesilnika mogło gdzie zawiesc, ja jak swom przywaliłem tylko b5 v6 to tez miska sie nienadawała a przy okazji rozszczelniło mi chlodnice pieprzone ulice

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...