Walus851 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Panowie zwracam się do was z pomocą mój problem jest taki przyszła zima a więc pojawiły się problemy z ogrzewaniem mojej niuni tzn ciepło leciało ale czujnik temperatury pokazywał ciągle 80stopni więc postanowiłem zmienić termostat i przy okazji płyn.Po odebraniu auta od mechanika pierwsza jazda odrazu widać było ze auto sie szybciej nagrzewa leci ciepłe powietrze wskazówka pokazała 90stopni było gorąco po jakimś czasie jazdy wskazówka zeszła do 70 stopni ciepłe powietrze dalej leciało mechanik stwierdził ze napewno czujnik zle pokazuje i że zepsuty więc sie tym niestresowałem nastepnego dnia kolejna próba odziwo temp 90 stopni ciągle się trzymała cieplutko ze hej wiec wszystko gra az do dziś.Wracając z pracy z nocnej zmiany autko super grzało ustawione na 22 cieplutko ze hej dojechałem do domciu wszystko miałem trase z kobitka na bielsko i już mina auto miało 90 stopni ale na 22wyswietlacz leciało chłodne powietrze dopiero na 24 i więcej leciało ciepłe ?? objechałem tak bielsko objaw jest taki ze ciepłoleci z nawiewu na szybę a z nawiewów na twarz leci chłodne raz jest ze leci ciepłe a za 5 minut zas zimne niewazna temp jaka jest na klimce pod domem sprawdziłem czy jest dużo płynu a tam zdzwiko moj plyn nie byl czysty tylko miał biała piane przy korku zaniepokoiło mnie to pojechałem do mechanika a on odrazu że uszczelka pod głowicą dodam iz stary płyn nie wiem kiedy był wymieniany ale byl straszny doradzcie co spr gdzie zaglądnać idzie jakos spr uszczelkę pod głowicą?? Z Góry dziękuje za kazdą pomoc Pozdrawiam Walus851 ** interpunkcja !
Darev Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Tak odrazu uszczelka pod głowicą??? hmm... Co do nastawianej temperatury to raczej twój opis działania jest prawidłowy, przecież jak ustawisz 22 st. to jak cały czas będzie leciało full gorące to wkońcu w aucie będzie 28 st. a Ty przecież chcesz mieć nastawione 22 st. Jak auto jest nagrzane do zadanej temperatury to zmniejsza grzanie, przecież to jest automat.
zibizab Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Najpierw sprawdz chłodniczkę oleju,póżniej uszczelke pod głowicą
Pakosław Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Podczas mrozów ja wstawiam kartonik przed chłodnicą. Nic nie szkodzi a efekt daje. Ciepło jest odczuwalne . Miałem kilka samochodów i zawsze w zimie tak robiłem i było ciepło.
goldi Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Podczas mrozów ja wstawiam kartonik przed chłodnicą. Nic nie szkodzi a efekt daje. Ciepło jest odczuwalne . Miałem kilka samochodów i zawsze w zimie tak robiłem i było ciepło. To nie jest duży fiat żeby zasłaniać chłodnicę od tego masz termostat Michał a jak ustawisz na klimatroniku na MAX i auto jest nagrzane to czuć gorące powietrze z nawiewów
Pakosław Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 nie wiem czy duży fiat czy nie ale pomaga w czasie mrozów. Podczas jazdy mniej chlodzi zimne powietrze i jest ciepło.
Wandej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Panowie zwracam się do was z pomocą mój problem jest taki przyszła zima a więc pojawiły się problemy z ogrzewaniem mojej niuni tzn ciepło leciało ale czujnik temperatury pokazywał ciągle 80stopni więc postanowiłem zmienić termostat i przy okazji płyn.Po odebraniu auta od mechanika pierwsza jazda odrazu widać było ze auto sie szybciej nagrzewa leci ciepłe powietrze wskazówka pokazała 90stopni było gorąco po jakimś czasie jazdy wskazówka zeszła do 70 stopni ciepłe powietrze dalej leciało mechanik stwierdził ze napewno czujnik zle pokazuje i że zepsuty więc sie tym niestresowałem nastepnego dnia kolejna próba odziwo temp 90 stopni ciągle się trzymała cieplutko ze hej wiec wszystko gra az do dziś.Wracając z pracy z nocnej zmiany autko super grzało ustawione na 22 cieplutko ze hej dojechałem do domciu wszystko miałem trase z kobitka na bielsko i już mina auto miało 90 stopni ale na 22wyswietlacz leciało chłodne powietrze dopiero na 24 i więcej leciało ciepłe ?? objechałem tak bielsko objaw jest taki ze ciepłoleci z nawiewu na szybę a z nawiewów na twarz leci chłodne raz jest ze leci ciepłe a za 5 minut zas zimne niewazna temp jaka jest na klimce pod domem sprawdziłem czy jest dużo płynu a tam zdzwiko moj plyn nie byl czysty tylko miał biała piane przy korku zaniepokoiło mnie to pojechałem do mechanika a on odrazu że uszczelka pod głowicą dodam iz stary płyn nie wiem kiedy był wymieniany ale byl straszny doradzcie co spr gdzie zaglądnać idzie jakos spr uszczelkę pod głowicą?? Z Góry dziękuje za kazdą pomoc Pozdrawiam Walus851 ** interpunkcja ! zmień mechanika to raz A dwa to że jak w b5 masz zasyfiały płyn to bardzo szybko brudzi się nagrzewnica... I ona bardzo często jest przyczyną zimna w samochodzie. Sama w sobie jest tania ale żeby ją wymienić trzeba zdjąć dechę :gwizdanie:
Darev Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 nie wiem czy duży fiat czy nie ale pomaga w czasie mrozów. Podczas jazdy mniej chlodzi zimne powietrze i jest ciepło. Mniej chłodzi silnik a zimne powietrze do kabiny ma wlot na podszybiu i zanim wleci jest ogrzewane, wiadomo im mroźniejsze powietrze tym nagrzewnica ma co robić.
Walus851 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 Podczas mrozów ja wstawiam kartonik przed chłodnicą. Nic nie szkodzi a efekt daje. Ciepło jest odczuwalne . Miałem kilka samochodów i zawsze w zimie tak robiłem i było ciepło. To nie jest duży fiat żeby zasłaniać chłodnicę od tego masz termostat Michał a jak ustawisz na klimatroniku na MAX i auto jest nagrzane to czuć gorące powietrze z nawiewów jutro to sprawdzę dam klimatronik na max i się zobaczy. Panowie zwracam się do was z pomocą mój problem jest taki przyszła zima a więc pojawiły się problemy z ogrzewaniem mojej niuni tzn ciepło leciało ale czujnik temperatury pokazywał ciągle 80stopni więc postanowiłem zmienić termostat i przy okazji płyn.Po odebraniu auta od mechanika pierwsza jazda odrazu widać było ze auto sie szybciej nagrzewa leci ciepłe powietrze wskazówka pokazała 90stopni było gorąco po jakimś czasie jazdy wskazówka zeszła do 70 stopni ciepłe powietrze dalej leciało mechanik stwierdził ze napewno czujnik zle pokazuje i że zepsuty więc sie tym niestresowałem nastepnego dnia kolejna próba odziwo temp 90 stopni ciągle się trzymała cieplutko ze hej wiec wszystko gra az do dziś.Wracając z pracy z nocnej zmiany autko super grzało ustawione na 22 cieplutko ze hej dojechałem do domciu wszystko miałem trase z kobitka na bielsko i już mina auto miało 90 stopni ale na 22wyswietlacz leciało chłodne powietrze dopiero na 24 i więcej leciało ciepłe ?? objechałem tak bielsko objaw jest taki ze ciepłoleci z nawiewu na szybę a z nawiewów na twarz leci chłodne raz jest ze leci ciepłe a za 5 minut zas zimne niewazna temp jaka jest na klimce pod domem sprawdziłem czy jest dużo płynu a tam zdzwiko moj plyn nie byl czysty tylko miał biała piane przy korku zaniepokoiło mnie to pojechałem do mechanika a on odrazu że uszczelka pod głowicą dodam iz stary płyn nie wiem kiedy był wymieniany ale byl straszny doradzcie co spr gdzie zaglądnać idzie jakos spr uszczelkę pod głowicą?? Z Góry dziękuje za kazdą pomoc Pozdrawiam Walus851 ** interpunkcja ! zmień mechanika to raz A dwa to że jak w b5 masz zasyfiały płyn to bardzo szybko brudzi się nagrzewnica... I ona bardzo często jest przyczyną zimna w samochodzie. Sama w sobie jest tania ale żeby ją wymienić trzeba zdjąć dechę :gwizdanie: kolego wandej czyli obstawiasz nagrzewnice audi mamy już 2 latka w tym czasie nie było wymieniony płyn napewno,a może spróbować przepłukać cały układ woda destylowana bo teraz mam kożuch piany w zbiorniczku. Dziękuje za pomoc Pozdrawiam Walus851[br]Dopisany: 09 Styczeń 2010, 20:59_________________________________________________panowie a zdradzcie mi rąbek tajemnicy podobno na wyświetlaczu idzie sprawdzić jaka jest temp może ktoś opisze jak to dokładnie zrobić będę wdzięczny
Wandej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 no można spróbować ją przeczyścić... Ja próbowałem ale sytuacja tylko trochę się polepszyła ;( Ale spróbować warto bo to nic nie kosztuje No jest gdzieś na forum o kodach klimatronica i tam możesz sprawdzić temp , obroty itp To dość fajna opcja
Walus851 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 no można spróbować ją przeczyścić... Ja próbowałem ale sytuacja tylko trochę się polepszyła ;( Ale spróbować warto bo to nic nie kosztuje No jest gdzieś na forum o kodach klimatronica i tam możesz sprawdzić temp , obroty itp To dość fajna opcja dzięki kolego pozdrawiam
koszynek Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Panowie zwracam się do was z pomocą mój problem jest taki przyszła zima a więc pojawiły się problemy z ogrzewaniem mojej wymieniany ale był straszny doradźcie co spr gdzie zaglądnać idzie jakos spr uszczelkę pod głowicą?? Z Góry dziękuje za kazdą pomoc Pozdrawiam Walus851 ** interpunkcja ! Twój mechanik może mieć racje i chodzi tu o przedmuchy z komory sprężania do układu chłodzenia, aby to sprawdzić odkręć korek zbiornika wyrównawczego, kiedy silnik lekko ciepły temp 20-25 stopni, jeżeli nastąpi syczenie to oznaka opisanej niesprawności, inna metoda bardziej profesjonalna to wkręcić korek z czujnikiem ciśnienia na zbiornik wyrównawczy wartości wyższe niż 1,2-1,4 bara świadczyć będą o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Radzę tak nie jeździć bo naprawa głowicy może okazać się kosztowna.
zibizab Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Napisz czy to na korku to lepka maż czy piana?
koszynek Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Najpierw sprawdz chłodniczkę oleju,póżniej uszczelke pod głowicą Uszkodzenie chłodniczki oleju, nie spowoduje wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia, tym samym wyparcie przez gazy cieczy chłodzącej do naczynia wyrównawczego z nagrzewnicy.Osad na korku potwierdza diagnozę mechanika o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.
zibizab Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Najpierw sprawdz chłodniczkę oleju,póżniej uszczelke pod głowicą Uszkodzenie chłodniczki oleju, nie spowoduje wzrostu ciśnienia w układzie chłodzenia, tym samym wyparcie przez gazy cieczy chłodzącej do naczynia wyrównawczego z nagrzewnicy.Osad na korku potwierdza diagnozę mechanika o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. A kto tu pisze o wzroście ciśnienia? Jeśli mu nie WYWALA płynu to nie może być uszczelka :gwizdanie:
Walus851 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 panowie na korku pokazała się biała piana,w poniedziałek mam zamiar wyczyścić zbiorniczek i zobaczyć czy dalej się ta piana zrobi nie było jej wcale tak dużo.W poniedziałek też mechanik ma sprawdzić mi uszczelkę pod głowica jesli to nie będzie to czyli co wtedy szykować się na nagrzewnicę ?? teraz jade na jazdę próbna i zobaczę co będzie się dziać kuknę temp na klimatroniku Pozdrawiam Walus851
michalutp Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Jak płynu nie wywala to nie oznacza że nie może być uszczelka, opis żeby sprawdzić przy temp 25 stopni płynu chłodniczego czy jest ciśnienie, tez się nie sprawdzi bo wystarczy że korek jest walnięty, poza tym ciśnienie i tak już lekkie będzie bo to norma...Kolego może podaj czy Ci ubywa oleju, lub przybywa, czy płyn ucieka... nie ma się co palić do tej wymiany uszczelki skoro pewności nie ma- sporo z tym roboty. A co do nagrzewnicy to mi też słabo przed świętami grzało że aż marzłem. Jak odpuściło lekko to przepłukałem nagrzewnice i jak ręką odjął...ciepłe powietrze leci po 2 km rano przy mocnym mrozie a nawet nie wiem czy mi świece podgrzewające płyn działają
Walus851 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Jak płynu nie wywala to nie oznacza że nie może być uszczelka, opis żeby sprawdzić przy temp 25 stopni płynu chłodniczego czy jest ciśnienie, tez się nie sprawdzi bo wystarczy że korek jest walnięty, poza tym ciśnienie i tak już lekkie będzie bo to norma...Kolego może podaj czy Ci ubywa oleju, lub przybywa, czy płyn ucieka... nie ma się co palić do tej wymiany uszczelki skoro pewności nie ma- sporo z tym roboty. A co do nagrzewnicy to mi też słabo przed świętami grzało że aż marzłem. Jak odpuściło lekko to przepłukałem nagrzewnice i jak ręką odjął...ciepłe powietrze leci po 2 km rano przy mocnym mrozie a nawet nie wiem czy mi świece podgrzewające płyn działają kolego płynu nie ubywa a olej nie wiem bo dopiero był wymieniony razem z płynem i termostatem jutro jade do innego mechanika i zobaczę co on mi powie.Dziś jeżdżąć temp 90 stopni w aucie było ciepło przy 22 stopniach na klimce. Wyczyśćiłem ile się dało tej piany ze zbiorniczka wyrównawczego i korek bo był cały z tej piany i jutro kukne czy się dalej będzie pokazywać ta piana .Jak się trochę ociepli to przepłukam tą nagrzewnicę oby to pomogło :(pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się