Siwy Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Panowie od poprzedniej zimy mam problem z akumulatorami. Chodzi o to ze w zimie kiedy auto postoi w garazu 2tygodnie bez uruchomienia rozladowywuje sie aku. Wiecie moze co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy??? Jak by to mialo znaczenie auto zostawiam w garazu z kluczykami w stacyjce, radio mam alpine cde 9874rr - slyszalem ze radia alpine gdy nie sa podlaczone w zaleznosci od stacyjki (tak jak u mnie) potrafia rozladowywac aku. Dodam, ze przez taka sytuacje wymienilem juz 2 aku. Jesli wiecie cos na ten temat prosze o pomoc
DDESPERADOO Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 U mnie aku rozładowywał włączający sie wentylator klimatyzacji. Okazało się, że lewy prąd szedł od ECU gdzie dostawała się wilgoć i dawała lewy prąd na wentylator. Ale skoro u ciebie auto stoi w garażu to nie wiem...
Pretor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Sprawdź jaki masz pobór prądu na postoju. Dopuszczalny to 0,04A.
Siwy Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Sprawdź jaki masz pobór prądu na postoju. Dopuszczalny to 0,04A. A jak to sprawdzic??? U jakiegos fachowca???
Pretor Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Jak masz miernik to nastaw na ampery (na 10A), odłącz akumulator (masę), daj czerwony przewód miernika do przewodu masowego a czarny do minusa akumulatora i wyświetli Ci jaki masz pobór prądu.
piotrsob1 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Coś mi się obiło o uszy że zdarzają się uszkodzenia elektroniki w liczniku, które powodują rozładowywanie aku, jak masz sporo większy prąd spoczynkowy niż napisał kolega, spróbuj odłącyć kostki od liczydła i zmierz jeszcze raz, być może to jest przyczyną.
bin85 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Ja tu nie widzię większego problemu 2 tygodnie bez uruchamiania silnika to bradzo długo szczególnie w zimie, dla pewności możesz zmierzyć prąd, tak czy inaczej zawsze jakiś płynie i wkońcu akumulator się rozładuje.
Suli Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Jak masz miernik to nastaw na ampery (na 10A), odłącz akumulator (masę), daj czerwony przewód miernika do przewodu masowego a czarny do minusa akumulatora i wyświetli Ci jaki masz pobór prądu. Odgrzewam kotleta - ale może ktoś uściśli Czarny przewód miernika - czyli rozumiem ten wpinany w gniazdo z symbolem "ziemi" zwanym niekiedy odwróconą choinką. I ten przewód łączymy z "-" akumulatora. Natomiast czerwony "+" z miernika łączymy z przewodem minusowym akumulatora? Ale przecież to ziemia więc dlaczego nie możemy zwyczajnie przyłożyć do blachy?
domin79 Opublikowano 11 Lutego 2012 Opublikowano 11 Lutego 2012 Jak masz miernik to nastaw na ampery (na 10A), odłącz akumulator (masę), daj czerwony przewód miernika do przewodu masowego a czarny do minusa akumulatora i wyświetli Ci jaki masz pobór prądu. Odgrzewam kotleta - ale może ktoś uściśli Czarny przewód miernika - czyli rozumiem ten wpinany w gniazdo z symbolem "ziemi" zwanym niekiedy odwróconą choinką. I ten przewód łączymy z "-" akumulatora. Natomiast czerwony "+" z miernika łączymy z przewodem minusowym akumulatora? Ale przecież to ziemia więc dlaczego nie możemy zwyczajnie przyłożyć do blachy? ...do zdjętej klemy podłanczasz ziemie miernika , a do - bieguna aku(z tego którego zdjołeś kleme) jak to mówią czerwony przewód miernika najprościej mówiąc ameromierz włanczasz szeregowo w obwód masy (-) aku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się