Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli miałem oponki w rozmiarze 205 na feldze, mogę założyć 195? Będzie pasować i dobrze się jeździło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Może i tak.

Każdy bierze opony wedle własnego uznania i zasobu portwela.

Co poradzić. :wink:

PS.

Kilkanaście lat temu byłem na wielkim kacu :facepalm: i pojechałem po letnie gumy.

Tak mną zakręcili że kupiłem chińskie Ling Longi :facepalm:

I wiecie co ???

Jeździłem na nich przez 6 lat (3x w roku) do Niemiec.

I co ?

I żyje do dziś, 0 stłuczek itp przygód.

A więc nie sama opona się liczy a styl jazdy.

Jeśli się nie myśli to i Michelin nie pomoże. :wink:

Ojca przez 5 lat namawiałem na zimówki ale jak to stary doświadczony kierowca ich nie potrzebował, dawał sobie radę i na letnich zimą.

Obecnie jeździ na zimowych bo takie są przepisy. :wink:

Większej bredni co do jazdy na oponach letnich w zimie nie słyszałem. Popierniczyło Ci się chyba zdrowo pomiędzy oponami całosezonowymi (całorocznymi), a letnimi. Na letnich na śniegu nawet Loeb by nie pojeździł.

Druga kwestia to to, że opony premium nie są tylko droższe ze względu na markę i reklamę (wręcz koszt produkcji dużej ilości opon premium jest niższy niż takiej dębicy), ale ze względu właśnie na to, że takie opony zachowują swoje parametry przez dużo dłuższy okres użytkowania

Edytowane przez Krumak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem właśnie zimówki nowe nokiany, całe szczęście made in finlandia a nie russia, ale DOT YLCP Co to za data ? Bo zawsze byłem nauczony że jest oznaczenie cyfrowe. W opisie było że 2014r.

Sprawdź z drugiej strony opony, DOT w formie XXYY jest często tylko z jednej strony.

Dzięki, było z drugiej strony, wcześniej nie widziałem bo zapakowane były po dwie i akurat do środka były tą stroną sklejone taśmą.

Jak chcecie kupić MADE IN FINLAND , a nie wszystkie strony to podają to patrzcie na Kod EAN 6419440281285, początek 64..... to FINLANDIA, A jak będzie 46..... to MADE IN RUSSIA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się z tą datą u mnie na oponce z obu stron mam DOT HW32 N3XP

Da się to jakoś rozszyfrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dot-opona.jpg

Pierwsze dwie cyfry (czerwona ramka bardziej po prawej :P ) oznaczają tydzień produkcji opony, dwie kolejne jej rok, w tym przypadku 19 tydzień 2009

Nie na każdej oponie te cyfry podane są z obu stron, więc jeśli nie widać od razu to wystarczy przekręcić oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o opinię kogoś, kto miał do czynienia z oponami dunlop winter sport 3D a następnie 4D.

Czy faktycznie 4D są wyraźnie lepsze od 3D i warto je kupować?

Bo spotkałem się gdzie gdzieniegdzie w necie z opiniami, że 4D są wręcz słabsze od 3D pod pewnymi względami i nie warto brać nowszej konstrukcji.

Ktoś może coś podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w zasadzie ta sama opona. Różnica tkwi w budowie bieżnika. Bieżnik symetryczny kiepsko się spisuje w szerokich oponach.

Zobacz że D3 występuje w małych i średnich rozmiarach a A3 w wyższych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam obecnie kółeczka jak od taczuszki czyli 205/55/R16 to może mogłem brać WR D3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym o opinię kogoś, kto miał do czynienia z oponami dunlop winter sport 3D a następnie 4D.

Czy faktycznie 4D są wyraźnie lepsze od 3D i warto je kupować?

Bo spotkałem się gdzie gdzieniegdzie w necie z opiniami, że 4D są wręcz słabsze od 3D pod pewnymi względami i nie warto brać nowszej konstrukcji.

Ktoś może coś podpowiedzieć?

Jeździłem w jednym z poprzednich aut na 3D i było ok, teraz też się nad nimi zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że za rok czy dwa gdy będę chciał wymienić np. parę lub (odpukać) uszkodzę jedną oponę może być problem z dostaniem 3D, bo chyba nie są już produkowane. Poza tym 4D nieźle wypadły w teście AMiS - przegrały tylko z Conti TS850 i GY UG9. http://www.sklepopon.com/aktualnosci-auto-motor-und-sport-test-opon-zimowych-2014-16--77.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem wczoraj rano, goodyear ultra grip 9. Nie zrobiłem dużo km od wczoraj, ale co mogę powiedzieć to w samochodzie nastała cisza w porównaniu do zestawu jaki miał poprzedni właściciel. Były to letnie continental contact5 2013r przednia oś i tylna contact2. Rozmiar 205/55 r16 różnica jest kolosalna w komforcie podróżowania, nawet nie wiem czy nie spadło spalanie ale ciężko rokować po przejechaniu 30km. Podsumowując polecam UG9 warte są swojej ceny i z pewnością posłużą długo.

tak się tylko zastanawiam czy auto nie będzie za nisko w takim zestawie na warunki zimowe?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dot-opona.jpg

Pierwsze dwie cyfry (czerwona ramka bardziej po prawej :P ) oznaczają tydzień produkcji opony, dwie kolejne jej rok, w tym przypadku 19 tydzień 2009

Nie na każdej oponie te cyfry podane są z obu stron, więc jeśli nie widać od razu to wystarczy przekręcić oponę.

Jasne jak słońce :) jaśniej już się chyba nie da :wink:

Dzięki :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy ta Dębica Frigo 2 jest naprawdę taka zła na deszczu? Zastanawiam się, czy nie wystarczy frigo 2 zamkast nikiana wrd 3. Czy te lepsze opony to tylko większa kasa za markę, a technologia taka sama. Dzięki za odpowiedzi użytkowników jednych opon, czy drugich. Może jest ktoś, kto jeździł na Dębicy Frigo 2 i na Nokianach i ma porównanie?

Edytowane przez Tomek1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

podepnę się do pytania przedmówcy Tomek1979, tylko w moim przypadku zastanawiam się nad oponami frigo 2 oraz yokohama wdrive v905 w rozmiarze 195/65/15, różnica w cenie niewielka (yokohama trochę droższa).

co byście wybrali??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem Yokohama wdrive v902 (starszy model) i radziła sobie doskonale na śniegu. A zabawa była przednia bo 200 KM z napędem na 4 łapki :)

W błocie i po kałużach była bardzo pewna w prowadzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...