filip1001 Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Pany, pomóżcie się zdecydować bo nie mogę sam się określić. Rozglądam się za oponami zimowymi do A6 C6, producent nie zaleca do tego auta opon węższych niż 225/55/16, ale czy to nie będzie za szeroko na polskie zimowe drogi? Może założyć lepiej 205/55/16 lub 205/60/16 ? Felgi, na które będą nakładane oponki to 16" szerokość 7" ET 42
Tomasz Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 goodyear, dunlop, pirelli - te jak widac sa dobre w kazdych warunkach michelin - nie za specjalna z profilu i droga ale nie ponoc nie jest zla vredestein, nokian -- te tez z profilu nie sa zle a ceny sa lepsze wybierz sobie jedna z tych i napewno bedziesz zadowlony zdradź mi Brysio jak ty oceniasz po wyglądzie profilu czy dobrze się na niej jedzie (no chyba że ma tylko dobrze wyglądać )? (kobiety też tak oceniasz )
Brysio Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 napisalem do czego sie dany profil nadaje chyba ze nie zrozumiales o co chodzilo to poczytaj troche o lamelkach w oponach o ich funkcji na oponie -- tak masz racje po wygladzie oceniam -- czarna to juz jest za***ista opona bo kolor jest fajny
Tomasz Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 napisalem do czego sie dany profil nadaje chyba ze nie zrozumiales o co chodzilo to poczytaj troche o lamelkach w oponach o ich funkcji na oponie -- tak masz racje po wygladzie oceniam -- czarna to juz jest za***ista opona bo kolor jest fajny luzik , myślałem że na różowych się lepiej jeździ nie zauważyłem twojego porównania które dodałeś na poprzedniej stronie , każdy kierowca ma też inne odczucia i wymagania wobec opony, ja np jeżdżę drugi sezon na letnich SportContact 3 i bym złego słowa nie powiedział (a też nie jeździ się powoli w różnych warunkach), a to że komuś się jeździ dobrze na letnich oponach jakiegoś producenta nie oznacza że będzie również pięknie na zimówkach
YatzeK Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 napisalem do czego sie dany profil nadaje chyba ze nie zrozumiales o co chodzilo to poczytaj troche o lamelkach w oponach o ich funkcji na oponie Tobie też by poczytanie nie zaszkodziło, bo mylisz pojęcia i wprowadzasz ludzi w błąd. To coś, co nazywasz uparcie "profilem" to wzór bieżnika. Profil opony to coś zupełnie innego.Ty naprawdę oceniasz opony po wyglądzie i wzorze bieżnika? Czy masz jakieś doświadczenie w tym zakresie? Na przykład zawodowe?
Brysio Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 napisalem do czego sie dany profil nadaje chyba ze nie zrozumiales o co chodzilo to poczytaj troche o lamelkach w oponach o ich funkcji na oponie Tobie też by poczytanie nie zaszkodziło, bo mylisz pojęcia i wprowadzasz ludzi w błąd. To coś, co nazywasz uparcie "profilem" to wzór bieżnika. Profil opony to coś zupełnie innego.Ty naprawdę oceniasz opony po wyglądzie i wzorze bieżnika? Czy masz jakieś doświadczenie w tym zakresie? Na przykład zawodowe? przeczytaj ten watek z 5 stron w tyl i wsztykiego sie dowiesz o moich doswiadczeniach z oponami wzor czy profil (po niemiecku jest Reifenprofil - czyli profil opony)- w sumie mozna sie klocic ale kazdy wie o co chodzi chodzi o uklad lamelek na oponie jaki maja ksztalt i jak sa ustaione do osi opony po drugie bada sie wysokosc profilu opony lub wysokosc bierznika a nie wysokosc wygladu bierznika -- tej nazwy jakos nie slyszalem no ale nie bede sie klocil pewnie wiesz lepiej nie musze pisac czym zajmuje sie zawodowo bo to nie ma znaczenia ale mozezs mi wierzyc mam wiecje do czynienia z samochodami niz wiele osob na tym forum [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 17:25_________________________________________________ napisalem do czego sie dany profil nadaje chyba ze nie zrozumiales o co chodzilo to poczytaj troche o lamelkach w oponach o ich funkcji na oponie -- tak masz racje po wygladzie oceniam -- czarna to juz jest za***ista opona bo kolor jest fajny luzik , myślałem że na różowych się lepiej jeździ nie zauważyłem twojego porównania które dodałeś na poprzedniej stronie , każdy kierowca ma też inne odczucia i wymagania wobec opony, ja np jeżdżę drugi sezon na letnich SportContact 3 i bym złego słowa nie powiedział (a też nie jeździ się powoli w różnych warunkach), a to że komuś się jeździ dobrze na letnich oponach jakiegoś producenta nie oznacza że będzie również pięknie na zimówkach dokladnie jak napisales kazdemu sie inaczej jezdzi i kazdy samochod inaczej sie zachowuje kiedys mialem conti premium contact 205/55/16 na mojej b5 benzynce i byly super opony ale to bylo pare lat wstecz ostatnie moje przejscia z tymi oponami stanowczo przekreslily te oto marke opon w moim wyborze jezdze na dunlopach sport maxx tt extra load i sa super o niebo lepsze zachowanie na drodze i w aquaplaningu ale sa glosniejsze od sport maxx a mialem tez sport maxx te byly super ciche ale szybko sie scieraly po 20tkm juz tylko 5mm zostalo z calego bierznika z tym ze czasem jade dosc szybko co niestety wplywa na szybsze scieranie sie opony [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 17:30_________________________________________________ Pany, pomóżcie się zdecydować bo nie mogę sam się określić. Rozglądam się za oponami zimowymi do A6 C6, producent nie zaleca do tego auta opon węższych niż 225/55/16, ale czy to nie będzie za szeroko na polskie zimowe drogi? Może założyć lepiej 205/55/16 lub 205/60/16 ? Felgi, na które będą nakładane oponki to 16" szerokość 7" ET 42 nie wiem jak jest w polsce ale indeks nosnosci opony ktory podaje producent nie jest wymyslony ot tak sobie wiadomo ciensza opona lepsza ale w szwabii ma byc to co podaje producent inaczej kara lub zainkasowanie dowodu i punkty u mnie jest nakaz min 215/55/16 i 225/45/17 zima na lato 235/45/17 i wieksze ale szerokosc pozostaje
Arturoo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 sprawdź sobie kolego jaką gwarancję udzielają producenci i na jakie km przejechane ,myślisz ,że jak kupisz nowe gumy to zrobisz na nich 100k i dalej będą miały 8mm bieżnika,przecież to jest guma więc musi maleć wysokość bieżnika [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 17:39_________________________________________________sorki za OT
Brysio Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 sprawdź sobie kolego jaką gwarancję udzielają producenci i na jakie km przejechane ,myślisz ,że jak kupisz nowe gumy to zrobisz na nich 100k i dalej będą miały 8mm bieżnika,przecież to jest guma więc musi maleć wysokość bieżnika [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 17:39_________________________________________________sorki za OT ale ja nie narzekam spokojnie ciesze sie bo dobrze sie trzymaja a za to bezpieczenstwo sie placi to nic ze co 2 lata musze nowe opony kupowac wazne ze sa ok )
Arturoo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 No to nie kumam opony są na 2 sezony max jak się robi koło 20 k i nie jeżdżąc jak nauka jazdy. Potem nowy zestaw laczków na następne 2 sezony . Gdzie tu coś dziwnego ? Za bezpieczeństwo się płaci to normalka.
dandek90 Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 ja sie chyba skusze na GY ultra grip 8 mam nadzieje ze beda dobre choc po glowie chodza mi jeszcze michelin alpin a4 ceny zblizone. rozmiar 205/55/16
dj_bobo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Brysio ma chyba rację. Ten Conti zimowy ma dziwny wzór bieżnika. Jakby całkowicie nie zimowy. Wszystkie inne opony mają wzór kierunkowy w kształcie klina, czyli opona ma od czego się odpychać i sama się czyści. Vredestein Snowtrac 3 genialnie się samooczyszcza, bo wzór ma taki jak w ciągniku rolniczym U mnie w obydwu autach siedzi Vredestein Snowtrac 3!!
Brysio Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Brysio ma chyba rację. Ten Conti zimowy ma dziwny wzór bieżnika. Jakby całkowicie nie zimowy. Wszystkie inne opony mają wzór kierunkowy w kształcie klina, czyli opona ma od czego się odpychać i sama się czyści. Vredestein Snowtrac 3 genialnie się samooczyszcza, bo wzór ma taki jak w ciągniku rolniczym U mnie w obydwu autach siedzi Vredestein Snowtrac 3!! dokladnie o to chodzi i jesli mi ktos powie ze po biezniku nie mozna rozpoznac czy sie opona bedzie skrobac w zimie czy nie to chyba nie wiem zreszta ja juz nic nie wiem ) wogole nic:)
dj_bobo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Brysio, bez załamki. Nie wolno poddawać się i ulegać innym. Masz swoje zdanie i trzymaj się go. Generalnie ta Twoja historia z Conti nieciekawa, żeby tak oponę szlag trafił. Mogłeś skończyć w rowie. Myślę, że to niefart firmy i zdarzył się w firmie produkcyjnej bubel.
YatzeK Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 wzor czy profil (po niemiecku jest Reifenprofil - czyli profil opony)- w sumie mozna sie klocic ale kazdy wie o co chodzi chodzi o uklad lamelek na oponie jaki maja ksztalt i jak sa ustaione do osi oponyAle jesteśmy w Polsce, a tu profil opony, to proporcja wysokości ścianki do szerokości opony. Ale niezależnie od nazwy, chodziło mi o to, czy to co pisałeś o oponach to było na podstawie rzeźby bieżnika, czy Twojej wiedzy i doświadczeń z tymi wszystkimi oponami?nie musze pisac czym zajmuje sie zawodowo bo to nie ma znaczenia ale mozezs mi wierzyc mam wiecje do czynienia z samochodami niz wiele osob na tym forumRacja, nie musisz. Ale to by w jakiś sposób uwiarygodniło to co piszesz. Bo mieć do czynienia z samymi samochodami a mieć wiedzę o oponach to dwie różne rzeczy. Pany, pomóżcie się zdecydować bo nie mogę sam się określić.Rozglądam się za oponami zimowymi do A6 C6, producent nie zaleca do tego auta opon węższych niż 225/55/16, ale czy to nie będzie za szeroko na polskie zimowe drogi? Może założyć lepiej 205/55/16 lub 205/60/16 ? Felgi, na które będą nakładane oponki to 16" szerokość 7" ET 42 nie wiem jak jest w polsce ale indeks nosnosci opony ktory podaje producent nie jest wymyslony ot tak sobie wiadomo ciensza opona lepsza ale w szwabii ma byc to co podaje producent inaczej kara lub zainkasowanie dowodu i punkty u mnie jest nakaz min 215/55/16 i 225/45/17 zima na lato 235/45/17 i wieksze ale szerokosc pozostaje Nie tylko w Szwabii. W PL tez masz obowiązek jeździć na oponach homologowanych dla danego modelu przez producenta. I z wielu powodów jest to najlepsze rozwiązanie. A że na zimę węższe = lepsze to wcale niekoniecznie prawda.[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 20:17_________________________________________________ jesli mi ktos powie ze po biezniku nie mozna rozpoznac czy sie opona bedzie skrobac w zimie czy nie to chyba nie wiem zreszta ja juz nic nie wiem ) wogole nic:) No to ja POWIEM. Bo po samym bieżniku można tylko powiedzieć, czy fajnie wygląda, czy nie. Sam bieżnik bez odpowiednio dobranego składu mieszanki i konstrukcji ścianki bocznej można sobie wsadzić w ... co tam komu pasuje.
Arturoo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 W każdej marce to mogło się zdażyć ,nie ma co psioczyć (chociaż na jedno to się nie dziwię ,że tak nadajesz) na conti trzeba z tym żyć dalej
dj_bobo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Skład mieszanki to podobno 70% sukcesu. Zobaczcie jak kiepsko jeździ się na starych twardych zimówkach, nawet tych firmowych! Na takich oponach nieźle jeździ się latem. Dobrze odprowadza wodę, guma twarda. Wąskie opony na zimę mają sens w przypadku opon z kolcami. Fizycznie rzecz ujmując, naciski jednostkowe (stykowe) są wtedy maksymalne i auto ma olbrzymią przyczepność na śniegu i lodzie. W przypadku auta cywilnego nadmierne zawężenie opony nie będzie dobrym pomysłem, bo na powierzchni wolnej od śniegu auto będzie szybko traciło przyczepność ze względu na mniejszą sumaryczną powierzchnię styku opona-nawierzchnia.
Brysio Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 wzor czy profil (po niemiecku jest Reifenprofil - czyli profil opony)- w sumie mozna sie klocic ale kazdy wie o co chodzi chodzi o uklad lamelek na oponie jaki maja ksztalt i jak sa ustaione do osi oponyAle jesteśmy w Polsce, a tu profil opony, to proporcja wysokości ścianki do szerokości opony. Ale niezależnie od nazwy, chodziło mi o to, czy to co pisałeś o oponach to było na podstawie rzeźby bieżnika, czy Twojej wiedzy i doświadczeń z tymi wszystkimi oponami?nie musze pisac czym zajmuje sie zawodowo bo to nie ma znaczenia ale mozezs mi wierzyc mam wiecje do czynienia z samochodami niz wiele osob na tym forumRacja, nie musisz. Ale to by w jakiś sposób uwiarygodniło to co piszesz. Bo mieć do czynienia z samymi samochodami a mieć wiedzę o oponach to dwie różne rzeczy. Pany, pomóżcie się zdecydować bo nie mogę sam się określić.Rozglądam się za oponami zimowymi do A6 C6, producent nie zaleca do tego auta opon węższych niż 225/55/16, ale czy to nie będzie za szeroko na polskie zimowe drogi? Może założyć lepiej 205/55/16 lub 205/60/16 ? Felgi, na które będą nakładane oponki to 16" szerokość 7" ET 42 nie wiem jak jest w polsce ale indeks nosnosci opony ktory podaje producent nie jest wymyslony ot tak sobie wiadomo ciensza opona lepsza ale w szwabii ma byc to co podaje producent inaczej kara lub zainkasowanie dowodu i punkty u mnie jest nakaz min 215/55/16 i 225/45/17 zima na lato 235/45/17 i wieksze ale szerokosc pozostaje Nie tylko w Szwabii. W PL tez masz obowiązek jeździć na oponach homologowanych dla danego modelu przez producenta. I z wielu powodów jest to najlepsze rozwiązanie. A że na zimę węższe = lepsze to wcale niekoniecznie prawda.[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 20:17_________________________________________________ jesli mi ktos powie ze po biezniku nie mozna rozpoznac czy sie opona bedzie skrobac w zimie czy nie to chyba nie wiem zreszta ja juz nic nie wiem ) wogole nic:) No to ja POWIEM. Bo po samym bieżniku można tylko powiedzieć, czy fajnie wygląda, czy nie. Sam bieżnik bez odpowiednio dobranego składu mieszanki i konstrukcji ścianki bocznej można sobie wsadzić w ... co tam komu pasuje. chlopie czepiasz sie zobacz co pisalem 3 strony wczesniej jak bys nie zauwazyl nadmienilem sprawe mieszanki po drugie jak masz rowy w oponie jak w conti to co ma robic klina na sniegu? raz kolem obroci lamele zapchane i d*pa z jazdy chcesz dam ci w gratisie 2 mam leza jeszzce czekaja na kogos kto dobrowolnie sie chce zabic [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 20:49_________________________________________________ W każdej marce to mogło się zdażyć ,nie ma co psioczyć (chociaż na jedno to się nie dziwię ,że tak nadajesz) na conti trzeba z tym żyć dalej nadaje i bede bo to jest NIEDOPUSZCZALNE w kazdej firmie na kazda bym tak nadawal ale tylko na conti tak mialem a zjezdzilem niejeden komplet nawet do drutow niektore i nigdy nie pekly z boku plaszcz z siatki powinien byc na tyle wytrzymaly zeby takie sprawy nie mialy miejsca kawalek przed peknieciem jechalem 200- 230kmh i potem bylo ogrnaiczenie do 120kmh przez budowe i potem nagle czujnik zaswiecil zjechalem na "cpn" dopompowac ale bylo slychac jak syczy zalalem opone zelem ale gowno to dalo i trzeba bylo zaplacic w nocy na serwisie audi 75euro za wymiane opony na szczescie mialem 2 opony kupione bo mnie te conti juz od dawna wpienialy i akurat mialem na drugi dzien zmienic ale nie bylo czasu i jechalem z nimi w aucie wiec szczescie w nieszczesciu ale jakies 100km dalej jeb*** mi druga i krew mnie zalala bo byla 4 ta w nocy a nie chcialem placic kolejnych 75 euro zjechalme do nastepnego miasteczka dobijajac co kawalek powietrza pod ATU i tam zalozyli mi rano o 7mej za 15 euro nawet mi sie z wku.... spac nie chcialo dlatego nigdy wiecej conti nie chce miec takich scen !! i juz nie bede chyba ze z innym producentem
dj_bobo Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Rzeczywiście ta historia może śnic się po nocach... Mogło zakończyć się nieciekawie.
Brysio Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Wąskie opony na zimę mają sens w przypadku opon z kolcami. Fizycznie rzecz ujmując, naciski jednostkowe (stykowe) są wtedy maksymalne i auto ma olbrzymią przyczepność na śniegu i lodzie. W przypadku auta cywilnego nadmierne zawężenie opony nie będzie dobrym pomysłem, bo na powierzchni wolnej od śniegu auto będzie szybko traciło przyczepność ze względu na mniejszą sumaryczną powierzchnię styku opona-nawierzchnia. hmm i tak i nie waska opona jesli ma index noscnosci odpowiedni wtedy nie ma problemu my tu rozmawiamy o zwezeiniu opony o 1cm albo max 2cm wiec to nie jest tak drastyczna zmiana ale druga strona medalu jest taka ze waskie opony zazwyczaj nie maja wysokich indexow noscnosci co za tym idzie nadmierne przeciazenie opony doprowadza do jej przegrzewania i szybkiego starzenia na waskich oponach na sniegujest super na wodzie tez nie tak tragicznie najbardziej slabo jest na lodzie i oblodzonych jedzniach bez sniegu tak jak napisales mala powierzchnia toczenia nie wiem czy ktos sobie z was zdaje sprawe ale auto trzyma sie na drodze powierzchnia styku nie wieksza jak kartka paieru a4 [br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 21:13_________________________________________________ Rzeczywiście ta historia może śnic się po nocach... Mogło zakończyć się nieciekawie. a wez mi kur*** nawet nie mow jak by walnela przy 230kmh to bym wachal kwiatki od korzenia dlatego sorry niech kazdy kupuje co chce ale ja nie kupie conti nikt mnie nie zmusi do tego NIGDY!
YatzeK Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 chlopie czepiasz sie zobacz co pisalem 3 strony wczesniej jak bys nie zauwazyl nadmienilem sprawe mieszankiNie, nie czepiam się. Po prostu pytam na jakiej podstawie mówisz to, co mówisz o poszczególnych oponach.po drugie jak masz rowy w oponie jak w conti to co ma robic klina na sniegu? raz kolem obroci lamele zapchane i pupa z jazdyPo pierwsze - wcale nie od kształtu klina zależy, czy opona będzie ciągnąć na śniegu czy nie. A po drugie - w kopnym śniegu po kilku obrotach zapcha się każda opona, niezależnie od bieżnika.chcesz dam ci w gratisie 2 mam leza jeszzce czekaja na kogos kto dobrowolnie sie chce zabicDziękuję, postoję. Opony wybieram bardzo uważnie i zawsze na podstawie solidnych argumentów.hmm i tak i nie waska opona jesli ma index noscnosci odpowiedni wtedy nie ma problemu my tu rozmawiamy o zwezeiniu opony o 1cm albo max 2cm wiec to nie jest tak drastyczna zmiana ale druga strona medalu jest taka ze waskie opony zazwyczaj nie maja wysokich indexow noscnosci co za tym idzie nadmierne przeciazenie opony doprowadza do jej przegrzewania i szybkiego starzenia na waskich oponach na sniegujest super na wodzie tez nie tak tragicznie najbardziej slabo jest na lodzie i oblodzonych jedzniach bez sniegu tak jak napisales mala powierzchnia toczeniaWłaśnie o to chodzi, że wcale nie zawsze na wąskich oponach jest lepiej na śniegu. Często właśnie jest jeszcze gorzej niż na szerokich. I w zdecydowanej większości przypadków będzie niestety tak jak mówisz - węższa będzie miała niższą nośność. I pupa zbita.Jedna prosta zasada - NIGDY nie zakładaj opony węższej/o mniejszym indeksie nośności niż homologowana przez producenta. A do wszystkich dyskutujących o tym, która opona lepsza, która gorsza mam jedno proste pytanie: Jak często sprawdzacie ciśnienie w oponach? Zimą i latem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się