Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie pracuje sztanga regulująca turbiną


samekgsx550

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem polega na tym iż sztanga sterująca turbiną po uruchomieniu silnika jest cały czas otwarta na max.

Podczas dodania gazu i puszczenia w ogóle nie opada.Dodam że mam nowy zawór n75

Sztanga ręką chodzi ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie sztanga w ogóle się nie zamyka.

słychać nawet podczas przyspieszania straszny świergot związany chyba z za dyżym ciśnieniem.[br]Dopisany: 14 Styczeń 2010, 11:43_________________________________________________I oto w tym przypadku wymieniłem niepotrzebnie n75 za 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik węże sprawdzał.Osłone silnika była w tym celu demontowana i niby ok.Po odłączeniu wtyczki n75 dźwięk mija(równocześnie tracąc moc silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik węże sprawdzał.Osłone silnika była w tym celu demontowana i niby ok.Po odłączeniu wtyczki n75 dźwięk mija(równocześnie tracąc moc silnika.

to że traci moc bez N75 to naturalne :wink4:

gdzieś jest dziura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może gruszka nie trzyma cisnienia bo jest dziurawa :wink4:

jak by była dziura to sztanga by nie poszła do góry, podczas przy gazówki powinna opaść żeby ograniczyć ciśnienie, bez vagowanka się nie obejdzie, chyba że dziura w dolocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wihajster: podczas przy gazówki powinna opaść żeby ograniczyć ciśnienie?

Koledzy a nie powinno być odwrotnie że podczas przy gazówki się podnosi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztanga sterująca turbiną po uruchomieniu silnika jest cały czas otwarta na max.

Podczas dodania gazu i puszczenia w ogóle nie opada

skoro sztanga jest cały czas wciągnięta do gruchy to znaczy, że cały czas łopatki zmiennej geometrii są w pozycji max doładowania i turbo przeładowuje co daje się słyszeć również głośniejszym świstem, istnieją dwie możliwe przyczyny :

- uszkodzona wewnątrz grucha podciśnienia (wskazuje to na pękniętą sprężynę - choć dziwny przypadek bo jest ona mocna,

- zatkany lub załamany przewód podciśnieniowy wychodzący z króćca ATMO N75 do filtra powietrza i nie może przez to zbić podciśnienia,

innej możliwości nie widzę (zwłaszcza, że N75 wymieniony).

Sprawdź jeszcze czy po odpięciu wtyczki z N75 sztanga opada w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworu nie wyciągałem,ale podnosząc ręką sztangę idzie ładnie do góry na zgaszonym oczywiście.bo kiedy odpalę to jest max w położeniu górnym.Turbina była sprawdzana 6tyś/km temu i wyglądała ok.[br]Dopisany: 14 Styczeń 2010, 13:38_________________________________________________Tak po odpięciu wtyczki sztanga opada w dół.Auto jeździ bez przerażającego mnie już dźwięku(ale jest strasznie mułowate).Zawór n75 nowy pietburg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po odpięciu wtyczki sztanga opada w dół.Auto jeździ bez przerażającego mnie już dźwięku(ale jest strasznie mułowate).Zawór n75 nowy pietburg

auto w trybie awaryjnym :vaglogi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli podcisnienie dochodzi i jest w miare ok,mozna to spr przyrządem i weze cisnieniowe tez sa w dobrym stanie to wina lezy w zaworku turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wina lezy w zaworku turbiny

po ostatnim opisie, z którego wynika, że na nowym i starym N75 jest to samo to najprawdopodobniej sterownik silnika świruje ale dobrze byłoby sprawdzić czy nie pojawił się błąd czujnika ciśnienia doładowania bo jeśli spadł z niego wężyk lub on świruje i zaniża rzeczywistą wartość ciśnienia to sterownik ciągle będzie wysterowywał N75 na pełne podciśnienie.

Przydałby się log dynamiczny 011 by sprawdzić jakie są odczyty ciśnienia doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skontaktuj się z (marcys) ma w szczecinku jakiegoś fachowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztanga sterująca turbiną po uruchomieniu silnika jest cały czas otwarta na max.

Podczas dodania gazu i puszczenia w ogóle nie opada

skoro sztanga jest cały czas wciągnięta do gruchy to znaczy, że cały czas łopatki zmiennej geometrii są w pozycji max doładowania i turbo przeładowuje co daje się słyszeć również głośniejszym świstem, istnieją dwie możliwe przyczyny :

- uszkodzona wewnątrz grucha podciśnienia (wskazuje to na pękniętą sprężynę - choć dziwny przypadek bo jest ona mocna,

- zatkany lub załamany przewód podciśnieniowy wychodzący z króćca ATMO N75 do filtra powietrza i nie może przez to zbić podciśnienia,

innej możliwości nie widzę (zwłaszcza, że N75 wymieniony).

Sprawdź jeszcze czy po odpięciu wtyczki z N75 sztanga opada w dół.

Jaki skok powinna mieć sztanga? U mnie ledwo co się rusza. Da się ją jakoś przesmarować bez zdejmowania turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...