Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana radia na nie fabryczne w Audi A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako iz tuba jest z tylu to chyba tak powinno byc? :D

Opublikowano

Swoja droga, jakiej grubości kable oryginalnie zasilają ten wzmak NOKI? W drugim aucie chciałem zrobić coś takiego

http://a4-klub.pl/projekty-car-audio-129/all-b5-car-audio-oryginalnym-subie-avanta-sedanie-158193/

a nie mam ori wiązki

Opublikowano

Cześć,

Próbuje podpiąć sam radyjko tańszym sposobem i chciałbym się spytać czy masa na tym zdjęciu to masa minusowa od wzmacniacza (aku minus) czy to jest minus od głośników ?? Wolę spytać się przed podłączeniem. Jeśli jednak jest to masa od aku to mam rozumieć, że sygnał dźwięku idzie tylko jednym kablem dla danego kanału do wzmacniacza ?

eskaminiiso.jpg

Opublikowano

Trochę też sam ostatnio majsterkowałem po internecie oraz w samochodzie i dowiedziałem się tyle.

Moje radio to Concert M4 od Blaupunkta (4 wtyczki) i korzystałem z tej rozpiski, mam nadzieje, że dobra. Po całej operacji którą robiłem oryginalne radio dalej gra :)

audi_kostka_iso.jpg

Co do masy w C1 3 to już sprawdziłem za pomocą miernika i jest to masa od aku. Więc spróbowałem podpiąć radio. Wtyczka A podpięta, wtyczka B niepodpięta. Wziąłem się za dodatkową wtyczkę C (u mnie wtyczka C1,C2,C3 jest spięta w jedną czarną ...) i za pomocą krótkich kabli wkładałem do dziurek w/g rozpiski wyżej.

C1 6 do AMP REM w radiu, C1 3 do A8, a później spróbowałem podpiąć jeden kanał podajże C1 4 do wtyczki B od radia i głośnik zaczął działać. Informacyjnie napiszę, że po podpięciu wtyczki A i B do radia nie fabrycznego, bez żadnego kombinowanie nic nie gra.

Wiem, że mam system BOSE (jest emblemat) i moje pytanie czy te moduły na alllegro po ~100zł są coś warte,

99916.jpg

niby jest tam jakieś magiczne czarne pudełko, ale skoro Ja to zwarłem na próbę na trzech kablach i głośnik zagrał to czy można to zrobić tańszym kosztem nawet jak ma się system BOSE ??

np. takim czymś tylko oczywiście bez jacków

8888.jpg

Opublikowano

Już nie pamietam jak to było, ale chyba robiac to na tym drugim adapterze stracisz fader

Opublikowano

ja mam coś w stylu tej drugiej wersji i graja mi wszystkie głośniki, dziwne,że po podłączeniu kostek A i B nic nie gra, bo powinny grać przednie głosniki

Opublikowano

grać graja i będą grały ale jak weźmiesz sterowanie na poszczególne strony to zobaczysz róznice wzgledem fabrycznego radia na tej kostce, zwyczajnie wyciszysz:whistling:

Opublikowano

Też się zdziwiłem, że nie grały. Wyczytałeś gdzieś, że powinny chociaż zagrać przednie, ale to chyba przy zwykłym systemie nagłośnienia i wtedy może być ten tańszy adapter. Znowu przy pełnym boss musi być droższy adapter, ale chciałem spróbować i niby na zwykłych kabelkach też zagrały, ale skoro musi być ten adapter aby wszystko było cacy to go kupię.

Co do wtyczek to jak podpiąłem radio concerta + wtyczka A i B to również była cisza, dopiero jak wpiąłem C to zagrały. Spróbowałem jeszcze że była tylko wtyczka A i C bez B to również wszystko grało.

No nic, dzięki za pomoc, czyli jednak kupię ten adapter aby było wszystko OK, bo lubię jak jest czysty dźwięk :)

Opublikowano

to nie chodzi o czysty dzwięk tylko o sterowność, przy niektórych tanich adapterach jest jeszcze taki efekt że tył gra ciszej niz przód i nie mozesz tego wyregulowac na radiu

Opublikowano

Ja mam dużo prostsze rozwiązanie... Jak mamy niefabryczne radyjko to powinno mieć kostkę ISO. Nie wiem jak w Avancie ale w sedanie z tyłu jest taki mały wzmacniacz na te głośniki. najprostsza metoda to rozpiąć ten wzmacniacz ( czytaj wywalić go), pociągnąć kabelki do kostki ISO tam gdzie jest miejsce na tył, i podłączyć tylne głośniki wsuwkami czy po prostu polutować kabelki. Oryginalne głośniki Nokii graja całkiem przyzwoicie, są "sterowalne". oryginalna instalacja zostaje jak była, a jak chcesz założyć Concerta wpinamy tylko wtyczki i podłączamy wzmacniacz. Cała filozofia.

Opublikowano

tak też mozna, ale to wiąże sie z przeciaganiem kabli, a nie tylko wpięciem przejsciówki:wink: ja obecnie mam wszystko odłaczone od radia i sygnały puszczone do oddzielnego wzmaka i głosniki tam podpiete, plus tego taki ze sprzedaje auto wywalam graty i podłaczam gotową instalcje która została bez uszkodzeń, ty musiałeś poodcinać kostki przy głosnikach:wink: powrót do fabryki to lutowanko, niby nic, ale czas zajmuje

Opublikowano

Piotrku Kostki się zostawia. Wszystkie. Jedyne co trzeba wywalić to ten nieszczęsny mini wzmak który po odkręceniu odcina się od 2 kabelków, ale zlutować je żaden problem... Ja miałem ten plus, że jakieś kable były więc w zasadzie tylko podłączyć pod głośniki i pod kostkę ISO i gra :)

I faktycznie trzeba zmieniać kabelki Power i Memory chyba, że ktoś chce zostawić sobie radio na noc, ( albo kilka nocy przez przypadek) i mieć miłą niespodziankę.

Opublikowano
I faktycznie trzeba zmieniać kabelki Power i Memory chyba, że ktoś chce zostawić sobie radio na noc, ( albo kilka nocy przez przypadek) i mieć miłą niespodziankę.

Mam rozumieć, że po normalnym połączeniu radio nie pamięta ustawień i trzeba odwrócić kable ?

Opublikowano

Najczęściej tak bywa. gdyż w Concert kabel na którym jest + cały czas służy do zasilania radia i jednocześnie jest to memory. Natomiast + po stacyjce włącza radio po stacyjce. I teraz wyjaśnienie. Normalnie możesz włączyć radio bez kluczyka pogra godzinę i się wyłączy. a jak masz włączone radio czyli cycek wystaje to jak przekracasz kluczyk to się włączy/wyłączy. Natomiast w tych niefabrycznych radyjkach + cały czas służy tylko jako memory ( przynajmniej u mnie tak jest.), a + po stacyjce włącza i wyłącza radio i nie ma możliwości włączenia bez przekręcenia stacyjki. Takie zabezpieczenie. No chyba, że podłączysz wbrew zaleceniom producenta.

Opublikowano

Jak dla mnie to idealne rozwiazanie to o czym piszesz przynajmniej aku nie rozladujesz

...

Opublikowano

Witam i o drogę pytam.

Planuję zamienić ori Concert w Avancie na inne radio. Oczywiście mam tył aktywny (nie BOSE). Na oku mam Blaupunkt Toronto 410BT i 420BT. Głównie z uwagi na możliwość odbierania rozmów przez bluetooth, ale i gładki, czysty design miał ogromne znaczenie.

Na oku miałem też 400BT, ale już nie wygląda tak samo dobrze. Jednym plusem 400BT byłby brak problemu z jego podłączeniem. W nim kostka miniISO ma wszystkie wyjścia jak należy zgodne z rozpiską w Concert.

Wyjścia 400 BT:

11057010005_d74f63e8b8_o.jpg

Wyjścia w 410 i 420 BT są takie same, ale kostka miniISO nie posiada liniowych wyjść na sub. Dodatkowo 420BT ma tylne wyjście USB, ale to jedyna różnica:

10136423375_f3db23157e_o.png

10136331254_1ac847be3e_o.png

410 i 420 mają cztery wyjścia CHINCH liniowe na przód i na tył, ale na PIN 6 miniISO nie ma [sW Supply +12V Amp.]

Według rozpiski dla 400BT jest to jednocześnie [Aut. antenna], [sW Supply +12V Amp.], [+12V Amplifier] i tak samo jest w kostce prądowej PIN5 [Aut. antenna +12V].

Czy dobrze myślę, że wystarczy zrobić/kupić taki adapter a PIN6 z kostki miniISO połączyć z PIN5 w kostce prądowej radia i wszystko będzie działać? Chinch oczywiście podłączyć jak należy.

zrsmiso2rcas.jpg

Dobre pytanie nasunęło mi się kończąc pisanie posta, czy na wyjściach liniowych też sterowany jest FADER.

Opublikowano

Witam, SW Supply +12V Amp służy do uaktywnienia wzmacniacza w subwooferze, więc jakiekolwiek napięcie +12V pojawiające się po włączeniu radia się nada. Ważne jest żeby wzmacniacz pracował tylko przy włączonym radiu gdyż przeciwnym wypadku może rozładować akumulator.

Opublikowano

Czyli nie ma znaczenia czy podłączę przewód wzmacniacza pod PIN5 [Aut. antenna +12V] czy PIN10 [Remote Control +12V], będzie OK.

Tylko zostaje problem głosu. Radio ma wyjście SUB-OUT standardowo na kostce A, ale i ma PRE-AMP niezależnie dla 4 kanałów, tylko gdzieś przeczytałem, że ktoś miał z tym problem w innym radioodbiorniku i nie ściszało subwoofera pomimo kręcenia głośnością dlatego też pytałem czy FADER dla tych wyjść RCA będzie działać jak należy.

Dla wyjścia SUB-OUT piszą w instrukcji, że daje się regulować GAIN i FREQ., ale nic o PRE-AMP.

Outputs:

Pre-amplifier (channels, voltage): 4-channel (2 V)

Subwoofer: Sub-out (variable gain/frequency)

---------- Post dopisany 03-12-2013 at 12:09 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2013 at 21:18 ----------

Fala pokonana, radio założone. Wszystko gra jak należy.

Kostki miniISO nie wtykałem bo RDS na FIS i tak nie będzie działać a wolałbym aby nie stykały się nieprawidłowe PINy.

Najlepiej kupić albo jak ja zrobić ten adapter pokazany dwa posty wyżej. Koszt w sklepie 10-15zł, koszt własny 0zł (przewodów RCA wala się w domu sporo bo dawali do kilku sprzętów). No i wzbudzanie wzmacniacza od PINu wysuwania anteny bo od strony elektroniki radia to ten sam PIN.

Jeśli ktoś kupuje ten adapter z alledrogo za 65zł to litości - nabijanie ludzi w butelkę!

Jedyne co było trzeba zrobić dodatkowo aby zamienić ori BLAUPUNKT CONCERT M4 na BLAUPUNKT Toronto 410BT to zamienić między sobą dwa PINy w kostce prądowej - stałe +12V z +12V po stacyjce bo inaczej radio działać będzie tylko po włożeniu kluczyka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...