bakuś Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Jak w temacie. Nie znam się i chciałbym poznać opinie obeznanych w instalacjach podtlenku LPG... hehe Reduktor: Magic Jet (bezmembranowy ?!) do 250KM Zawór odcinający: Tomasetto Wielozawór: Tomasetto Centralka: Stag 300 Wtryski: OMVL (z możliwością czyszczenia) Filtry: Olix (?!) Tak to mniej więcej wygląda.
sołtys85 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Ja bym to widział tak reduktor: scorpion St lub jak napisałeś magicjet - jest to nowy reduktor i nie wiadomo jak na dłższa metę bedzie pracowal. wtryski: matrix HD544 lub tańsza wersja magic jet pojedyncze montowane w pionie sterownik: stag 4 miedź: 8mm Na tym zestawie na 100% bedzie śmigał super
bakuś Opublikowano 17 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2010 Dzięki za radę, ale ja chciałbym znać opinie na temat podanych przeze mnie wyżej elementów, a nie co można wsadzić w zamian... :gwizdanie:
Miszka82 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 to chyba musisz do jakiegoś speca podjechac od gazu co się bardzo dobrze na tym zna żeby to ogarnął, albo znaleźć kogoś kto ma taki zestaw, jęśli chcesz konkretna opinie na temat tego zestawu :gwizdanie: tak mi sie wydaje :gwizdanie:
sołtys85 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Jak w temacie. Nie znam się i chciałbym poznać opinie obeznanych w instalacjach podtlenku LPG... hehe Reduktor: Magic Jet (bezmembranowy ?!) do 250KM Zawór odcinający: Tomasetto Wielozawór: Tomasetto Centralka: Stag 300 Wtryski: OMVL (z możliwością czyszczenia) Filtry: Olix (?!) Tak to mniej więcej wygląda. Reduktor - Nie miałem styczności ale wiem, że są problemy z synchronizowaniem czujnika temp i sterownika. Długo sie rozgrzewa, natomiast latem lubi przegrzewać gaz - przy tak małym silniku możesz mieć z tym problem latem. Zawór - producent obojętny aby nie miał zwęzenia na 6mm tylko przekrój min 8mm Centralka - stara konstrukcja, przeznaczona głównie do silników 6 i więcej cylindrowych, nie ma mapy trójwymiarowej, z tego co pamiętaj nie ma w pamięci numeru czujnika, który siedzi w reduktorze magic 3 i sa problemy z przełaczaniem na gaz, przeznaczona głównie do silników wolnossacych ale turbo też da sie zaadoptować - Polak potrafi. Wtryski: Kibel, że szkoda gadać. Valtek to przy tym mistrzostwo. Są 2 rodzaje: OMVL reg - jakieś nieporozumienie, plastikowa listwa i na niej wtryskiwacze. Wszystko tandetne i mało trwałe. Ni jak nie mozan tego dobrze upchnac do silnika 1,8T bo jak listwa jakos siakoś pasuje to maska sie nie zamknie. Jak listwa pasuje to węże długość masakryczna. Strach pod maskę wkłądać bo jak krócieć sie ułamie to wybuch gotowy. OMVL fast - ta jest wykonana z metalu. ale i tak sa problemy z upchnieciem jej pod maskę. Cena nie adekwatna do jakosci 280zł za coś takiego. Wyjątkowo ciężka w montażu, króćce i wtyczki do wtrysków źle rozpracowane. Wtryski awaryjne, mało precyzyjne, wymagajace czestego czyszczenia i głośne. Dodatkowo lubią sie rozkalibrowywać. Filtry: Nie słyszałem o czymś takim jak olix. Ale wiem, że dobre sa matrixy z wymiennym wkłądem. Najczęsciej stosowane to czaja, filgaz i jakoś nikt nie narzeka. Wymiana co 10kkm.
mstan Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Nie chciałeś rady tylko potwierdzenia, jak to dobrze masz dobrany zestaw do zgazowania autka. No to masz i wcale nie musisz wierzyć że to prawda. Musisz tylko wziąć pod uwagę,że jak ktoś czyś handluje to zawsze znajdzie właściwe argumenty(których najczęściej nie da się zweryfikować) Pozdrawiam
juby_p Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Tak jak Sołtys pisze, uszczegóławiam: Zawór odcinajacy - tylko i wyłacznie Valtek BFC lub bodajże OMB one maja rozsadne prześwity na poziomie okolo 4-5mm bo reszta to ........................ 2-3mm Wtryski OMVL nawet nie wymawaj tej nazwy i niemysl o niej nanich to i spalanie bedzie wieksze;), zastanów sie nad matrixami cenowo niebedzie tragedi przy twoim aucie gożej jest przy V6 Filtr - Załuż Matrixa lub podobny moim zdaniem najlepszy rodzaj filtów Wracając do reduktora to popierwsze te 250km to raczej naciągane no do 150KM pewno styknie reszta jak kolega napisał ale w skorpionach chyba pływa cisnienie troche wiec kazdy majakieś wady i zalety napewno jest bardziej sprawdzony i producent pewnie dokłada starań żeby nowe produkty niemiały wad poprzednich, tłoczkwe reduktory stosunkowo niedawno sie pojawiły na rynku.
sołtys85 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Nie chciałeś rady tylko potwierdzenia, jak to dobrze masz dobrany zestaw do zgazowania autka. No to masz i wcale nie musisz wierzyć że to prawda. Musisz tylko wziąć pod uwagę,że jak ktoś czyś handluje to zawsze znajdzie właściwe argumenty(których najczęściej nie da się zweryfikować) Pozdrawiam Acha widzę, że musztarda po obiedzie :gwizdanie: A mozesz pochwalić sie fotkami jak to wygląda w realu? Zżera mnie ciekawość jak gość upchnał te wtryski i jak podłaczył reduktor. Oczywiście prośba do autora tematu? ps. jak można wiedzieć ile taka przyjemność?
juby_p Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 aaaaaa o też sie nie doczytałem, ciekawe czy opcja mozliwości czyszczenia wtrysków wymagała dopłaty? czy to w standardzie było. Sołtys85 - znajac życie to te wtryski leza na kolektorze ssacym i są przykrecone do niego śrubą nawiercona i nagwintowaną na wylot do niego a jak kolega miał szczęście to gwint jeszcze niejest zerwany;) no dobra przepraszam przesadziłem fotki by sie przydały;)
sołtys85 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 aaaaaa o też sie nie doczytałem, ciekawe czy opcja mozliwości czyszczenia wtrysków wymagała dopłaty? czy to w standardzie było. Sołtys85 - znajac życie to te wtryski leza na kolektorze ssacym i są przykrecone do niego śrubą nawiercona i nagwintowaną na wylot do niego a jak kolega miał szczęście to gwint jeszcze niejest zerwany;) no dobra przepraszam przesadziłem fotki by sie przydały;) Ja obstawiam opaski samozaciskowe
bakuś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Bez przesady... Jak nie zapomnę to jutro zrobię i wrzucę zdjęcia.[br]Dopisany: 18 Styczeń 2010, 00:02_________________________________________________ Cyknąłem dzisiaj na szybko fotki. Oto one: http://img19.imageshack.us/gal.php?g=20100120195.jpg Myślę, że jest to w miarę schludnie zrobione. Nie ukrywam, marudny ze mnie klient i mam czasami pedantyczne zapędy, a tym bardziej jak muszę wyłożyć 3 koła na stół....
Bogumił Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 A te trzy "puszki" które są umiejscowione na rurze zasilającej wtryski to są filtry?
bakuś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 A te trzy "puszki" które są umiejscowione na rurze zasilającej wtryski to są filtry? Tak, to filtry, ale tylko dwa. To pionowe to reduktor.
Bogumił Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 U mnie jest tylko jeden filtr a reduktor znajduje się w głębi komory silnika, od spodu trzeba do niego się "zabierać". U Ciebie jest w miarę rozsądnie rozwiązane.
Mariot Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 ale komputer to nie jest w najlepszym miejscu zamontowany gdyz tam dostaje sie woda a do tego jest złączką do góry przez to woda ma tam łatwiejszy dostęp do środka komputera... :gwizdanie:
sołtys85 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Przyznam, że zaimponował mi gość zamontowaniem listwy wtryskowej o ile zakłąda sie pokrywa silnika? Jeśli trzeba sie z nią pożegnac to cofam pochwałę. Lepszym miejscem dla reduktora są okolice chłodniczki bo szybciej reduktr sie rozgrzewa i nie ma tak dużych strat ciepła i reduktor nie przeszkadza np w zmianie płynu hamulcowego. Za te pieniądze montaż powinień być nieco dokładniejszy za kasę żeby stosować opaski zaciskowe plastikowe zamiast metalowych ślimakowych? No i troche pociągnał na cześciach a z tą listwą pojechał po całości. Bezawaryjności życze.
bakuś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 ale komputer to nie jest w najlepszym miejscu zamontowany gdyz tam dostaje sie woda a do tego jest złączką do góry przez to woda ma tam łatwiejszy dostęp do środka komputera... :gwizdanie: Komputer od dna jest conajmniej 5 cm zamontowany. Poza tym dbam o drożność kanałów odpływowych, bo jest to dla mnie istotne więc nawet nie widzę za bardzo problemu. Też na to zwróciłem uwagę przy odbiorze samochodu i mi to odpowiada. Poza tym ECU też jest za tą przegrodą i chyba mu tam dobrze.
juby_p Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 nawet jest szansa ze wmiared obrze kolektor nawiercił ale na rowne wężyki to juz chyba mniejsza, ciekawi mnie skad jest brane ciśnienie gazu do pomiaru i gdzie jest termometr hmmm???
bakuś Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Przyznam, że zaimponował mi gość zamontowaniem listwy wtryskowej o ile zakłąda sie pokrywa silnika? Jeśli trzeba sie z nią pożegnac to cofam pochwałę. Lepszym miejscem dla reduktora są okolice chłodniczki bo szybciej reduktr sie rozgrzewa i nie ma tak dużych strat ciepła i reduktor nie przeszkadza np w zmianie płynu hamulcowego. Za te pieniądze montaż powinień być nieco dokładniejszy za kasę żeby stosować opaski zaciskowe plastikowe zamiast metalowych ślimakowych? No i troche pociągnał na cześciach a z tą listwą pojechał po całości. Bezawaryjności życze. Ja zaraz po kupnie samochodu zdjąłem pokrywę silnika tak jak resztę tych brzydkich plastików. Wolę jak cewki są na wierzchu. Dlatego nie ma jej tam i nawet jej nie przymierzałem czy pasuje bądź czy trzeba ją ciąć. Ale z ciekawości sprawdzę. Ale chyba nie jest za dobrze jak zbyt szybko przełącza się na gaz prawda? U mnie reduktor jest ustawiony na 25oC o ile dobrze pamiętam. Wydawało mi się, że to trochę za wcześnie. Nie lepiej jak silnik i reduktor również, nabiorą wyższych temperatur? Nie ma problemu z odkręcaniem korka zbiorniczka wyrównawczego płynu wspomagania. Co według Ciebie powinno być jeszcze lepiej/dokładniej wykonane przy montażu? Pytam szczerze, bo nie jestem specjalistą w tematach LPG, tyle co na forch poczytałem. Pytałem dzisiaj z ciekawości osobę, która mi to montowała jak jest z wydajnością tych wtrysków które mam i, że szkoda, że nie powiedziałem mu żeby mi zamontował matrixy albo chociaż magic jety od razu. To powiedział, że jeśli podniosę jeszcze moc, bo informowałem go przed montażem, że jest już program itp i że docelowo ma być 200 kilka KM, że matrixów mimo, że są to szybkie wtryskiwacze to mi ich nie zamontuje, bo "się kleją" (jakoś to wytłumaczył, ale nie pamiętam i nie wnikałem), ale na magic jety jak będzie konieczność (właśnie żeby się nie rozkalibrowały obecne) podmieni bez problemu. Dla mnie montaż lpg był traumatycznym przeżyciem i zrobiłem to tylko i wyłącznie z konieczności oszczędności. Nie jestem zadowolony, że mam gaz w aucie, ale instalacja swoją funkcję spełnia - przez pierwsze dwa tygodnie użytkowania zaoszczędziłem na paliwie już 800zł...
juby_p Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Ale chyba nie jest za dobrze jak zbyt szybko przełącza się na gaz prawda? Sołtys miał na mysli ze szybciej reduktor osiągnie temperaturę i szybciej sie przełaczy na LPG a optymalna temperatura to nie mniej niż 35stopni. Gazownik pierdzeili jakieś farmazony prędzej mu sie muzgownica zaklaji niż matrixy pozatym 200 kucyków z 4 garków to już jest niezłe wyzwanie te wtryski które masz to napewno tego nie ogarną magicjety być moze dadza rade ja bym mierzył w matrixa HD;) ciekawe też czy reduktor nie uklęknie tego jestem bardzo ciekaw;) A tak na marginesie poco zakładać dwa filtry gazu?? za 20zł jak można założyć jeden za 60 a potem wymieniac wkłady za 30zł (np. filtr matrixa bedzie lepiej filtrował niz te dwa papierzaki)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się