davidoati Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 a co? chcesz sam sobie to zrobić???? :> :> :> :> :> ile zapłaciłes w sezonie u Kiemliczy za czyszczenie ? :mysli: Co Ty sam bym tego nie ruszał, ale obejrzałem i z ciekawości chce wiedzieć, 300 niecałe płaciłem z tego co pamiętam Może troszke mniej
gienek150 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 sory panowie ale wyjasni nam ktoś co ten koles z filmiku robi nie tak??
ctv Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 wszystko filmik jest humorystyczny,jego czyszczenie pomoze jak umarlem kadzidlo, niedlugo wrzuce turbo po moim czyszczeniu
gienek150 Opublikowano 17 Stycznia 2011 Opublikowano 17 Stycznia 2011 a dlaczego nie pomoze?? ja jakos czysciłem kumplowi w afn w taki sposob i jakos jest wszystko ok. wiec nie rozumiem co nie tak. według mnie zadnej filozofii tam nie ma.[br]Dopisany: 17 Styczeń 2011, 23:42_________________________________________________wrzucisz turbo a moze zrob swoją foto relacje co? po co mamy ogladac ten filmik humorystyczny i na nim sie wzorować
jnx Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 nie za samo czyszczenie ale za demontaz, czyszczenie i montaż do tego uszczelki i śruby bo stare nadaja sie tylko na złom przy czym nie wiadomo czy nie bedzie jakis niespodzianek w temacie pourywanych śrub i cholera wie co jeszcze w chwili obecnej biorą za sama robote 400zł bez materiałów ale wychodzi podobnie jak u Kolegi SotoM 1. Uszczelki ? Zazwyczaj są dobre.. 2. Niespodzianki ? A jak nie będzie to co kasa zostaje u Ciebie. 3. Wyjęcie zajmuje 35-40min to samo założenie. Razem góra 2 godziny roboty. Do tego czyszczenie 30min. Góra 3 godziny roboty. Gdzie jak dobrze pójdzie to 200zł/h a jak kiepsko to 100zł/h. Sił już nie mam do tej branży
żołnierz Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Kolega wyżej ma rację. Jakie uszczelki?? Jedyne z którymi się spotkałem są blaszane i nie wymagały wymiany. Ja czyściłem w zeszłym roku turbo u siebie w AFN-ie i u kolegi w seacie toledo TDI 150 KM. W obu przypadkach turbo przeładowywało i silnik przechodził w tryb awaryjny. Ewidentne zapieczenie turbo. Wyczyściliśmy, wzorując się na materiałach z tego forum (chwała wam za to chłopaki ) i auta już przelatały trochę bez żadnych problemów. Skręciłem wszystko na starych śrubach. A tak na marginesie to już tak jest w motoryzacji że za brak wiedzy się płaci. Tylko że w tym wypadku trzeba mieć chęci no i oczywiście narzędzia. Ale za 400 zł to można kupić takie narzędzia ze przez 5 lat będziesz miał czym grzebać przy swoim aucie.
leo... Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 sory panowie ale wyjasni nam ktoś co ten koles z filmiku robi nie tak?? turbina na filmie jest w dobrym stanie - nie ma złogów nagaru - pierscień po ktorym "chodzą" kierownice spalin zazwyczaj ma wzery (stad brak mozliwosci wysterowania cisnienia doladowania przez ECU) poza tym czyszczenie przez zeszlifowanie dolnej plaszczyzny kierownicy spalin to tez nie najlepszy pomysl ... krawedzie kierownicy beda z czasem stawiac coraz wiekszy opor pracujac w bezposrednim kontakcie z pierscieniem
jnx Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 sory panowie ale wyjasni nam ktoś co ten koles z filmiku robi nie tak?? turbina na filmie jest w dobrym stanie - nie ma złogów nagaru - pierscień po ktorym "chodzą" kierownice spalin zazwyczaj ma wzery (stad brak mozliwosci wysterowania cisnienia doladowania przez ECU) poza tym czyszczenie przez zeszlifowanie dolnej plaszczyzny kierownicy spalin to tez nie najlepszy pomysl ... krawedzie kierownicy beda z czasem stawiac coraz wiekszy opor pracujac w bezposrednim kontakcie z pierscieniem Przecież on mówi w filmie że turbina będzie wyglądać inaczej.. Zabrakło sposobu wyczyszczenia. Czyli: Środek chemiczny - benzynka lub jak ostatnio kolega zastosował Cilit Bang słabo rozcieńczony w gorącej wodzie. Ostrzejszy pędzelek Delikatne zeszlifowanie nie tylko strony zew. ale i wew. Kompresor
ROBERT Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 A ja z mojej strony polecam miękką okrągłą szczotkę drucianą założoną na wiertarkę
chris.lkr Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Ja u siebie sam wyczyściłem turbinkę. Szczotka druciana, nafta, papier ścierny (600, 800), mały pędzelek (tzw. "picasso") oraz kompresor. Nie jest to bardzo skomplikowana czynność. Mając przynajmniej minimum zdolności manualnych można ją wykonać samemu lub poprosić co bardziej kumatego ziomka o pomoc. Tym bardziej biorąc pod uwagę cenę jaką trzeba zapłacić za czyszczenie turbo w jakichś zakładach to po prostu jest makabra. Najważniejsze to się nie bać za to zabrać bo jest to "czysta mechanika". Nic nie trzeba regulować, ustawiać itp. tylko rozebrać, wyczyścić i złożyć. Pozdrawiam.
Armi Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Ale trzeba mieć garaż i dobre klucze, najwięcej schodzi się z demontażem turbiny. Samo czyszczenie nie jest trudne. Ja zamiast siedzieć przy minusowej temperaturze w nieogrzewanym garażu, męczyć się własnymi narzędziami wolałem zapłacić 300zł. Mieć święty spokój i gwarancję, że turbina będzie dobrze wyczyszczona.
vauxhall95 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 AFN/AWX itp. garaż niepotrzebny. dokladnie,jesli turbo zejdzie bez kolektora,u mnie wiekszosc razy musze z kolektorem zdejmowac,a wtedy trzeba odkrecic przewod masowy(sluchajac kiedys forumowicza nie odkrecilem go i ulamalem) ze strony kanalu,potem wychodzi bez problemu.Generalnie w najgorszym wypadku przy najgorzej zapieczonych srubach max godzinka
fusse Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 no no,ja tez czyscilem samemu i nie moglem rozdzielic muszli :/ pomoglo kupno palnika i grzanie 30min calej muszli, wtedy jebn***z gory i gotowe
jnx Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 AFN/AWX itp. garaż niepotrzebny. dokladnie,jesli turbo zejdzie bez kolektora,u mnie wiekszosc razy musze z kolektorem zdejmowac,a wtedy trzeba odkrecic przewod masowy(sluchajac kiedys forumowicza nie odkrecilem go i ulamalem) ze strony kanalu,potem wychodzi bez problemu.Generalnie w najgorszym wypadku przy najgorzej zapieczonych srubach max godzinka dlaczego z kolektorem odkręcasz? przeszkadza Ci śruba przy kolektorze przy wyjmowaniu? Ją się wykręca..
ctv Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Tak to wyglada porzadnie,niestety slaba jakosc bo robione telefonem
vauxhall95 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 AFN/AWX itp. garaż niepotrzebny. dokladnie,jesli turbo zejdzie bez kolektora,u mnie wiekszosc razy musze z kolektorem zdejmowac,a wtedy trzeba odkrecic przewod masowy(sluchajac kiedys forumowicza nie odkrecilem go i ulamalem) ze strony kanalu,potem wychodzi bez problemu.Generalnie w najgorszym wypadku przy najgorzej zapieczonych srubach max godzinka dlaczego z kolektorem odkręcasz? przeszkadza Ci śruba przy kolektorze przy wyjmowaniu? Ją się wykręca.. Siemka nie musisz mnie uczyc,bo wyciagalem wiecej razy turbo niz ty,co do srub,to nieraz sa tak zapieczone,zjechane ze nie da sie ich poprostu odkrecic,no przepraszam jak masz zdjety przod caly to wtedy da rade wjechac tam innym sprzetem, :hi:
jnx Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 AFN/AWX itp. garaż niepotrzebny. dokladnie,jesli turbo zejdzie bez kolektora,u mnie wiekszosc razy musze z kolektorem zdejmowac,a wtedy trzeba odkrecic przewod masowy(sluchajac kiedys forumowicza nie odkrecilem go i ulamalem) ze strony kanalu,potem wychodzi bez problemu.Generalnie w najgorszym wypadku przy najgorzej zapieczonych srubach max godzinka dlaczego z kolektorem odkręcasz? przeszkadza Ci śruba przy kolektorze przy wyjmowaniu? Ją się wykręca.. Siemka nie musisz mnie uczyc,bo wyciagalem wiecej razy turbo niz ty,co do srub,to nieraz sa tak zapieczone,zjechane ze nie da sie ich poprostu odkrecic,no przepraszam jak masz zdjety przod caly to wtedy da rade wjechac tam innym sprzetem, :hi: spoko ja 4 razy u siebie i raz u kumpla awx. nie musisz się dowartościowywać bo tu naprawde nie ma czym...
vauxhall95 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Opublikowano 21 Stycznia 2011 AFN/AWX itp. garaż niepotrzebny. dokladnie,jesli turbo zejdzie bez kolektora,u mnie wiekszosc razy musze z kolektorem zdejmowac,a wtedy trzeba odkrecic przewod masowy(sluchajac kiedys forumowicza nie odkrecilem go i ulamalem) ze strony kanalu,potem wychodzi bez problemu.Generalnie w najgorszym wypadku przy najgorzej zapieczonych srubach max godzinka dlaczego z kolektorem odkręcasz? przeszkadza Ci śruba przy kolektorze przy wyjmowaniu? Ją się wykręca.. Siemka nie musisz mnie uczyc,bo wyciagalem wiecej razy turbo niz ty,co do srub,to nieraz sa tak zapieczone,zjechane ze nie da sie ich poprostu odkrecic,no przepraszam jak masz zdjety przod caly to wtedy da rade wjechac tam innym sprzetem, :hi: spoko ja 4 razy u siebie i raz u kumpla awx. nie musisz się dowartościowywać bo tu naprawde nie ma czym... heh nawet o tym nie myslalem,cos czesto ci sie zapieka skoro 4razy czysciles
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się