Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Zmiana oleju na syntetyczny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ad1

Nie trzeba niczym płukać. płuczesz jak nie wiesz co było zalewane wczesniej

Ad2

czego ty oczekujesz? Że powiem: "Lej syntetyk. Ja w 100% gwarantuje, że nic sie nie stanie z Twoim silnikiem". Nikt ci tego w 100% nie zagwarantuje.

...ale w 99% jak najbardziej :decayed:

Opublikowano

Powiem szczerze, że mam wątpliwości co do tej zmiany :confused4:... Może ktoś był w takiej sytuacji co ja jestem teraz, że miał zalane 10W40, a ma wątpliwości co do zalania 5W40 i czy są jakieś problemy po tej zmianie? Czy Audi jako producent dopuszcza ubytek 0.5 litra oleju. Właśnie nie dawno tyle dolewałem... :mysli:

Opublikowano

Powiem szczerze, że mam wątpliwości co do tej zmiany :confused4:... Może ktoś był w takiej sytuacji co ja jestem teraz, że miał zalane 10W40, a ma wątpliwości co do zalania 5W40 i czy są jakieś problemy po tej zmianie? Czy Audi jako producent dopuszcza ubytek 0.5 litra oleju. Właśnie nie dawno tyle dolewałem... :mysli:

audi dopuszcza 1L na 1000km ale to mrzonka. to tylko zabezpiecznie serwisowe jakby pierwszy wlasciciel katowal silnik przez pierwsze 3000 km uzytkowania. zdrowy silnik nie ma prawa brac wiecej niz 1L na 10000 km

Opublikowano

Olej wymieniałem przy przebiegu 190600 km, a dolewałem 0.5 litra przy przebiegu 199700 km czyli nie mam powodów do zmartwień?

Opublikowano

żadnych

Opublikowano

Skyliner, parę postów wyżej pytasz, czy ktoś był w podobnej sytuacji- ja kupiłem swoje A4 jesienią 2009 przy stanie licznika 134000km. Samochód regularnie serwisowany cały czas w jednym ASO; przebieg pewny. Jedno co mnie zdziwiło, że przy stosunkowo niewielkim przebiegu był zalany olelem Agip 10W40. Po zgłębieniu tematu zaryzykowałem wymianę na Shell Helix Ultra 5W40 spełniający normę vw 502.00- od tego czasu przejechałem ok. 4500km i żadnych problemów- silnik pracuje idealnie, oleju nie ubywa. Lekko sie poci przy uszczelce pokrywy zaworów, ale to już było przed zmianą oleju- uszczelka do wymiany.

Tak więc myślę, że mozesz spokojnie zmieniac na pełny syntetyk.

Opublikowano

czesc koledzy mam pytanko czy mozna wymienic mineralny na polsyntetyk przebieg 240tys.mineralny mialem juz zalany jak kupilem

spokojnie kolego. w tzw półsynetykach jest tylko 25% bazy syntetycznej.

Opublikowano

Witam.

Jestem przed 1 wymianą oleju.Na karteczce widnieje napis półsyntetyk castrol .Znajomy mechanik pokazał mi nagar pod wlewem korka oleju-stwierdził że tu był mineralny olej i poprzedni właściciel to zataił.Czy mogę zmienić olej na półsyntetyk albo syntetyk??Czy powinienem wypłukać czymś silnik aby usunąć ten nagar?Boje się że owe brudy to mogą przyspieszyć zużycie silnika.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak wcześniej miałeś minerał ;( to ja bym zalał półsyntetyk. Olej w pełni syntetyczny mógłby rozszczelnić Ci silnik. Ja osobiście śmigam od początku na full syntetyk i wszystko jest ok.

Opublikowano

ja mam 181 000 tys na blacie myślę że tyle ma poprzednie właściciel zalewał mobil 5w40 ja zalewam mobilem 5w50 brat ma takie samo auto z przebiegiem 14tys większym z tym samym motorem i śmiga na mobilu 10w40 i wszystko jest OK ale czasem zastanawiał się czy nie przejść na syntetyk... moim zdaniem jak auto smiga na danym oleju i śmiga bezproblemowo nie ma ubytków wielkich to nie ma sensu chyba że ktoś lubi wydawać 50zł więcej przy oleju wedugł mnie liczy sie częstotliwość wymiany czyli 10 000tys - 12000tys MAX lub co roku . tyle moich wypocin :):hi: mam nadziej ze nikogo nie uraziłem :)

Opublikowano

Ja raczej też zostanę przy 10W40. Jest dobrze, nie narzekam, a po co mam ryzykować i później żałować, że coś mi się z silnikiem stało... Polecono mi na forum Mobil S 10W40 to taki zalałem i jestem zadowolony :).

Opublikowano

A co sądzicie o płukaniu silnika??Mam trochę nagaru i nie wiem czy to usuwać czy zostawiać??Może to normalne dla takich przebiegów 200tyś.

A olej dla naszych OOOO według książki serwisowej powinien być syntetyk tylko jak kolega wcześniej napisał, że trochę strach jak się rozszczelni gdzieś.

Opublikowano

Mam wątpliwości, czy zmieniać na syntetyk :confused4:. Do tej pory silnik chodzi bez zastrzeżeń na oleju 10W40 Mobil S, aż nie chce się wierzyć, że ma przejechane ponad 200 tyś km :good::). Jak jest dobrze to po co zmieniać? Nikt nie da mi gwarancji, że silnik po zmianie oleju na syntetyczny będzie chodził tak dobrze jak teraz i nie dojdzie do jakiejś poważnej awarii. Gdyby mi powiedzieli na forum jak się pytałem przy pierwszej zmianie oleju w Polsce, żebym zalał syntetykiem pewnie to bym zrobił, ale polecono mi Mobil S 10W40...i jak wcześniej pisałem takim zalałem.

Opublikowano

A co sądzicie o płukaniu silnika??

Podepnę się pod pytanie - czy płukanie silnika może w czymś pomóc? Czy może zaszkodzić? Widziałem preparaty do płukania, uwalniające zapieczone pierścienie tłokowe, a to chyba powinno raczej pomóc... Czy się mylę? Nie mam żadnych problemów z silnikiem, ale zastanawiałem się czy przy następnej wymianie oleju nie wlać tego specyfiku... Jeżdżę na syntetyku 5W40

Opublikowano

nic nie wlewaj. pluczesz silnik tylko wtedy jak nie wiesz co było lane wczesniej.

Opublikowano

A jakie elementy mogą się rozszczelnić przy wymianie oleju z minerlanego na syntetyk??

Opublikowano

wszelkie łączenia, na uszczelkach może puszczać

Opublikowano

Chciałbym wiedzieć gdzie jest to "wszędzie" i ile tych uszczelek żeby się ewentualnie przygotować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...