Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o próbę wyleczenia pacjenta 1,9TDI AFN - pełne logi stat bs dyn


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych Kolegów

Znów proszę Was o pomoc, tym razem w aucie mojego szwagra. Pacjent Passat 1,9TDI AFN

Po zakupie auto nie jechało i miało notlauf'y. Szwagier szukał pomocy u jakiegoś tam mechaniora - diagnoza - turbo do wymiany. Turbo zostało wymienione, podobno na takie samo, ale tego nie sprawdzaliśmy. Przy okazji zostały wymienione świeczki, olej, wszystkie filtry (oprócz paliwa, zostanie wymienione soon).

Tyle, że jak się przejechałem tym autem po odbiorze od śpeca, to doznałem szoku. Auto z trudem wykręca się na obroty, brak mu siły i uderzenia przy 1,5tys/obr charakterystycznego dla diesla. Fura powinna ciągnąć do przodu, a zachowuje się jak wolnossak. Jeżdzę w firmie Caddy 1,9 TDI 105KM i tamto auto mimo, że na pace towar, przyspiesza duużo lepiej.

Na kompie błędów brak, logi starałem się zrobić najlepiej jak potrafiłem. Dynamiczne zrobiłem zbiorowo, ponieważ warunki na drodze ciężki i chciałem to szybko skończyć. Jak trzeba będzie to poprawię.

Statyczne

000

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81d3753169d2d619.html

001

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d340b2f41af3c8f.html

003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e92b3eb3a419b58a.html

004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fcf8a3c24d19897b.html

007

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c39fd19763eafc19.html

013 (tu zastanawia mnie co z 4cyl.? czemu tam nic nie pokazuje?to normalne?)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31aeb826faed9172.html

018

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/584126c4c87854fb.html

023

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/908d60327dcd6621.html

BS

000

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c707600384c0eb0.html

003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00f86b4b6b0e21a5.html

004

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58a33aa49f23833f.html

011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2316be0c692a9ae.html

Dynamiczne

000 001 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f646653592f7f687.html

003 011 008

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e6d30f169b98ca5.html

008 010 011

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a5edf917693c254.html

Termostat chyba do zmiany, co prawda na liczniku 90', ale w odczycie 80-82'.

Z góry dziękuję za pomoc! Czekam na opinie.

Opublikowano

według mnie zapłon do poprawki (za późny) i przepływka nie domaga

Opublikowano

Chyba po wymianie rozrzadu ktoś nie ustawił pompy.

Kąt wtrysku do do korekcji i będzie ok

Przepływka coś słabo mierzy ale trzeba zająć się sterowaniem turbiny

ew.czyszczenie.

Opublikowano

Szwagier chyba bedzie musial jeszcze raz odwiedzic tego mechaniora. Albo doprowadzi fure do ladu albo niech odda kase.

1. Czy zamontował turbo dedykowane do tego silnika ? - zakladam ze tak.Nowe, uzywane, jakie ??? - i skad pewnosc ze ori turbo bylo padniete ?

2. Trzeba sprawdzic caly uklad podcisnienia wezyki i sam zawor N75.

3. Cały uklad dolotowy pod katem szczelnosci - opaski, weze pekniecia etc

Fakt ze zaplon jest opozniony i niedomaga termostat jest w tej chwili drugorzedną sprawą. Przeplywomierz wyjdzie jak turbo odzyska wigor.

To auto sie w tej chwili odpycha a nie jezdzi.

Pozdrawiam

Opublikowano

ok, dzwoniliśmy do mechaniora - tłumaczy, że turbina z nowym środkiem (regenerowana z gwarancją) do tego modelu. Na zarzut, że turbo źle dmucha, tłumaczy się, że to wina przepływki. W poniedziałek mamy mieć przepływkę na podmiankę i zobaczymy czy jego teoria znajdzie oparcie w praktyce.

Mam jeszcze do Was koledzy jedną prośbę wytłumaczcie mi proszę, w którym logu widać, że przepływka walnięta i jakie mają być prawidłowe wskazania? Jak się zamieni przepływkę, wezmę za sobą vag'a i od razu sprawdzę czy "zamiennik" jest sprawny. Od razu sprawdzimy szczelność.

Jeszcze jedno pytanko - jak sprawdzić czy N75 jest sprawny? Na forum znalazłem, iż trzeba połączyć dwa wężyki po odpięciu N75. Czy tak się to robi?

Bardzo dziękuję za pomoc

Opublikowano

Dynamiczny 003 specified musi sie pokrywac z aktual

Opublikowano

Na zarzut, że turbo źle dmucha, tłumaczy się, że to wina przepływki.

o rany...

Widzialem ( a troche juz logow w swoim zyciu widzialem) jeden przypadek ze LMM tak ciał dawke ze bylo malo spalin zeby napedzic sprezarke ( silnik V6 TDi) ... czyzby to mialby byc ten drugi... szczerze watpie.... ale ok poczekamy...

Opublikowano

przepływkę sprawdzasz w 003 i 008 :good:

Opublikowano

Witam Pany po przerwie :hi:

W furze zostało wymienione: filtr powietrza, filtr paliwa i przepływomierz na nowiutki pierburg. Auto odżyło znacznie, ale to jeszcze nie to. Poniżej aktualne logi dynamiczne, na mój gust coś ucina dawke powietrza u góry, co to może być? Filtr nowiutki, może ten gumowy dolot? Turbawka też się rozkręca jakby chciała i nie może :( jakieś sugestie? Załamka z tym autem ;(

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aed6cc1bdde328e7.html 003

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/807210491a552647.html 008

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe2259eca4aac22b.html 010

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b834d4e6ac282419.html 011

Opublikowano

Kat jest.Dolot sprawdzony?

Opublikowano

Kat jest. Dolot wygląda na sprawny, nie ma dziur, ani wgnieceń. Może podczas jazdy guma się odkształca i zmniejsza ilość powietrza? :mysli:

Opublikowano

Wywal kata, sprawdz wezyki podcisnienia - przedmuchaj sprezonym powietrzem lub wymien.

Opublikowano

ja bym sprawdzil, wyczyścił EGR

Opublikowano

Turbo słabo wstaje a poza tym to dobrze pompuje i ja tam nie widze zeby obcinało coś dawki. Szkoda ze nie dałeś 011BS po wymianie LMM. Wyrzuć katalizator możesz zaślepić EGR i auto będzie petarda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...