peya81 Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Witam Szanownych Kolegów Znów proszę Was o pomoc, tym razem w aucie mojego szwagra. Pacjent Passat 1,9TDI AFN Po zakupie auto nie jechało i miało notlauf'y. Szwagier szukał pomocy u jakiegoś tam mechaniora - diagnoza - turbo do wymiany. Turbo zostało wymienione, podobno na takie samo, ale tego nie sprawdzaliśmy. Przy okazji zostały wymienione świeczki, olej, wszystkie filtry (oprócz paliwa, zostanie wymienione soon). Tyle, że jak się przejechałem tym autem po odbiorze od śpeca, to doznałem szoku. Auto z trudem wykręca się na obroty, brak mu siły i uderzenia przy 1,5tys/obr charakterystycznego dla diesla. Fura powinna ciągnąć do przodu, a zachowuje się jak wolnossak. Jeżdzę w firmie Caddy 1,9 TDI 105KM i tamto auto mimo, że na pace towar, przyspiesza duużo lepiej. Na kompie błędów brak, logi starałem się zrobić najlepiej jak potrafiłem. Dynamiczne zrobiłem zbiorowo, ponieważ warunki na drodze ciężki i chciałem to szybko skończyć. Jak trzeba będzie to poprawię. Statyczne 000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81d3753169d2d619.html 001 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d340b2f41af3c8f.html 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e92b3eb3a419b58a.html 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fcf8a3c24d19897b.html 007 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c39fd19763eafc19.html 013 (tu zastanawia mnie co z 4cyl.? czemu tam nic nie pokazuje?to normalne?) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31aeb826faed9172.html 018 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/584126c4c87854fb.html 023 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/908d60327dcd6621.html BS 000 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c707600384c0eb0.html 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00f86b4b6b0e21a5.html 004 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58a33aa49f23833f.html 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2316be0c692a9ae.html Dynamiczne 000 001 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f646653592f7f687.html 003 011 008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e6d30f169b98ca5.html 008 010 011 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a5edf917693c254.html Termostat chyba do zmiany, co prawda na liczniku 90', ale w odczycie 80-82'. Z góry dziękuję za pomoc! Czekam na opinie.
zbyszek7791 Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 według mnie zapłon do poprawki (za późny) i przepływka nie domaga
peya81 Opublikowano 12 Lutego 2010 Autor Opublikowano 12 Lutego 2010 a co sądzicie o logu dyn 011 - turbina nie dmucha zbyt mało na obrotach 1,5-3tys.??
zibizab Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Chyba po wymianie rozrzadu ktoś nie ustawił pompy. Kąt wtrysku do do korekcji i będzie ok Przepływka coś słabo mierzy ale trzeba zająć się sterowaniem turbiny ew.czyszczenie.
przemik Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Szwagier chyba bedzie musial jeszcze raz odwiedzic tego mechaniora. Albo doprowadzi fure do ladu albo niech odda kase. 1. Czy zamontował turbo dedykowane do tego silnika ? - zakladam ze tak.Nowe, uzywane, jakie ??? - i skad pewnosc ze ori turbo bylo padniete ? 2. Trzeba sprawdzic caly uklad podcisnienia wezyki i sam zawor N75. 3. Cały uklad dolotowy pod katem szczelnosci - opaski, weze pekniecia etc Fakt ze zaplon jest opozniony i niedomaga termostat jest w tej chwili drugorzedną sprawą. Przeplywomierz wyjdzie jak turbo odzyska wigor. To auto sie w tej chwili odpycha a nie jezdzi. Pozdrawiam
peya81 Opublikowano 13 Lutego 2010 Autor Opublikowano 13 Lutego 2010 ok, dzwoniliśmy do mechaniora - tłumaczy, że turbina z nowym środkiem (regenerowana z gwarancją) do tego modelu. Na zarzut, że turbo źle dmucha, tłumaczy się, że to wina przepływki. W poniedziałek mamy mieć przepływkę na podmiankę i zobaczymy czy jego teoria znajdzie oparcie w praktyce. Mam jeszcze do Was koledzy jedną prośbę wytłumaczcie mi proszę, w którym logu widać, że przepływka walnięta i jakie mają być prawidłowe wskazania? Jak się zamieni przepływkę, wezmę za sobą vag'a i od razu sprawdzę czy "zamiennik" jest sprawny. Od razu sprawdzimy szczelność. Jeszcze jedno pytanko - jak sprawdzić czy N75 jest sprawny? Na forum znalazłem, iż trzeba połączyć dwa wężyki po odpięciu N75. Czy tak się to robi? Bardzo dziękuję za pomoc
vauxhall95 Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Dynamiczny 003 specified musi sie pokrywac z aktual
przemik Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Na zarzut, że turbo źle dmucha, tłumaczy się, że to wina przepływki. o rany...Widzialem ( a troche juz logow w swoim zyciu widzialem) jeden przypadek ze LMM tak ciał dawke ze bylo malo spalin zeby napedzic sprezarke ( silnik V6 TDi) ... czyzby to mialby byc ten drugi... szczerze watpie.... ale ok poczekamy...
zbyszek7791 Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 przepływkę sprawdzasz w 003 i 008
peya81 Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 Witam Pany po przerwie W furze zostało wymienione: filtr powietrza, filtr paliwa i przepływomierz na nowiutki pierburg. Auto odżyło znacznie, ale to jeszcze nie to. Poniżej aktualne logi dynamiczne, na mój gust coś ucina dawke powietrza u góry, co to może być? Filtr nowiutki, może ten gumowy dolot? Turbawka też się rozkręca jakby chciała i nie może jakieś sugestie? Załamka z tym autem ;( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aed6cc1bdde328e7.html 003 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/807210491a552647.html 008 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe2259eca4aac22b.html 010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b834d4e6ac282419.html 011
peya81 Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Opublikowano 3 Marca 2010 Kat jest. Dolot wygląda na sprawny, nie ma dziur, ani wgnieceń. Może podczas jazdy guma się odkształca i zmniejsza ilość powietrza?
przemik Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Wywal kata, sprawdz wezyki podcisnienia - przedmuchaj sprezonym powietrzem lub wymien.
kkrzysiek Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Turbo słabo wstaje a poza tym to dobrze pompuje i ja tam nie widze zeby obcinało coś dawki. Szkoda ze nie dałeś 011BS po wymianie LMM. Wyrzuć katalizator możesz zaślepić EGR i auto będzie petarda.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się