tito76 Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Witam uprzejmie. Czy wie ktos z Was czy jest mozliwosc podmiany silnika 1.8 T z roku 2002 na 2.0 T rocznik 2006. Jestem niestety zmuszony do wymiany motoru i jest dostepny w/w silnik(nie znam niestety oznaczenia tego silnika). Czy uchwyty(lapy) pasuja, czy konieczna jest zmiana komputera, jak z kolektorem, itp... Czekam na uwagi i porady, dziekuje.
Patrox Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 poprzez to że w 2,0 tfsi jest bezpośredni wtrysk paliwa i sa to całkiem inne silniki wymagane jest wymiana silnika, instalacji silnika, sterownika silnika i ospprzętu jak wydech, podciśnienia tec. My przerabiamy teraz z Audi A3 8p 2,0tdi na 2,0tfsi i do tego jeszcze na 4x4 ale koszt takich przeróbek przekroczył wyobrażenie klienta. Ale sam tego chciał bo go ostrzegalismy. Zawsze mówię że lepiej sprzedać chocby nawet ten twój samochód z uszkodzonym silnikiem i dozbierać na 2,0tfsi niz pakowac sie w to. A jeśli ktoś podejmie się tego to licz się z tym że auta nie będziesz miał od ,iesiaca do trzech. Chyba że drugi taki sam samochód b7 bedzie stał obok i przełożysz wszystko ( częśc po częsci)
stach.. Opublikowano 16 Lutego 2010 Opublikowano 16 Lutego 2010 Wydaje mi sie ze lepiej poszukać ten sam 1.8T bo z tego co wiem to te TFSI to nie za bardzo udane jednostki...No i koszt na pewno znacznie mniejszy niż przekładka na tego 2.0
KICHOL Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody. A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić. No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak.
Patrox Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody. A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić. No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak. Z tymi koszami to źle ci się wydaje.Aby odpalic 2,0 tfsi jest ci potrzebny komplet z jednego auta tzn, licznik, sterownik silnika, stacyjka w której jest pętla i kluczyk. Bez tego życze powodzenia :> :>. Do tego 2,0tfsi ma 2 IC więc trzeba albo rzeźbic jeden duży albo wsadzic 2 ori. Koszty wieksze i to sporo niż te twoje 7 tys opisane.
stach.. Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody. A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić. No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak. A ja znowu gdzieś przeczytałem ze nie bardzo z tymi TFSI niby sie odkłada jakiś nagar na zaworach i silnik traci moc wszystko niby przez ten wtrysk,bo paliwo nie obmywa zaworów tak jak to jest ponoć np; w 1.8T no ale może źle zrozumiałem to co przeczytałem,jak tak to niech mnie ktos poprawi
Patrox Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 No co ty Stachu........z tego co ja się orientuję to 2.0 TFSI są to znakomite silniki trwałe i podatne na mody. A co do przekładki z 1.8 na 2.0 to powiem tak: wszystko jest do zrobienia...... kwestia tylko funduszy za silnik ze sprawną turbiną musisz wydać ze 4 tysiaki, komputer (strzelam) 1 tysiak mechanik weźmie ze 1-2 tysiączki do tego dojdą kolektory, IC, rurki rureczki. Myślę że w 7 tyś możesz się zmieścić. No to głęboko się zastanów. Pisz na PW do Poziek i zadzwoń do Rogalotti oni w kilka minut wytłumaczą ci co i jak. A ja znowu gdzieś przeczytałem ze nie bardzo z tymi TFSI niby sie odkłada jakiś nagar na zaworach i silnik traci moc wszystko niby przez ten wtrysk,bo paliwo nie obmywa zaworów tak jak to jest ponoć np; w 1.8T no ale może źle zrozumiałem to co przeczytałem,jak tak to niech mnie ktos poprawi Tak jest w tyn część prawdy, źle skonstrowali odme i nagar zbiera sie ale tylko po stronie zaworów ssących. Jest na to sposób na wyczyszczenie lub budowa oil catch. Szlam dopiero jest wiekszy po przebiegu okolo 80tys
Patrox Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Czyli dobrze zrozumiałem nie zmienia to faktu ze silnik 2,otfsi jest duzo lepszym silnikiem do tuningu. A w autach o silniku umieszczonym poprzecznie takim jak A3 tuning jest znacznie tanszy a i efekty sporo lepsze. W 1,8turbo nie uzyskasz w całym zakresie obrotów tak ładnego momentu jak tfsi.
Wandej Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 Czyli dobrze zrozumiałem nie zmienia to faktu ze silnik 2,otfsi jest duzo lepszym silnikiem do tuningu. A w autach o silniku umieszczonym poprzecznie takim jak A3 tuning jest znacznie tanszy a i efekty sporo lepsze. W 1,8turbo nie uzyskasz w całym zakresie obrotów tak ładnego momentu jak tfsi. a czemu w poprzecznie umieszczonych taniej wychodzi tuning?? Większa dostępność gratów?
Patrox Opublikowano 17 Lutego 2010 Opublikowano 17 Lutego 2010 W A4 jest problem z umieszczeniem turbo i nie wystepowały seryjnie turbiny k04 06. W a3 masz S3 któa ma w serii 265 ps apo sofcie 310ps. Co nie znaczy że nie mozna załozyc duzego turbo. Tylko koszty są sporo wieksze niz do silnika poprzecznego :> :> :>
_Bartek_ Opublikowano 20 Lutego 2010 Opublikowano 20 Lutego 2010 Z resztą w 1.8T też zbiera się nagar... Jakby ktoś piachem sypnął... Osobiście wolałbym kupić trochę rozbitego ori 2.0tfsi niż bawić się w to co napisał Patryk.
tito76 Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Opublikowano 20 Lutego 2010 Dzekuje Wszystkim za rady. Zdecydowalem jednak poczekac i poszukac oryginalnej jednostki. Mam dodatkowe pytanie, a mianowicie: Czy w A6 z 05 roku byl montowany identyczny silnik co w A4? Znalazlem nadpalona A6 z 1.8 T 2005. Chwytam sie po prostu kazdej okazji, gdyz ciezko znalezc taki model silnika. Z zewnatrz motor wyglada identycznie(A6 rowniez w Quattro, jak moja A4). A moze ktos z Was ma silnik na sprzedaz ktorego poszukuje?
_Bartek_ Opublikowano 20 Lutego 2010 Opublikowano 20 Lutego 2010 http://allegro.pl/listing/search.php?category=50849&sg=0&string=2.0+tfsi
gregory Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 W A4 jest problem z umieszczeniem turbo i nie wystepowały seryjnie turbiny k04 06. W a3 masz S3 któa ma w serii 265 ps apo sofcie 310ps. Co nie znaczy że nie mozna załozyc duzego turbo. Tylko koszty są sporo wieksze niz do silnika poprzecznego :> :> :> Prawdziwe sportowe samochody mają silnik umieszczony wzdłużnie i Basta!
Rekomendowane odpowiedzi