Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Cyknięcie i chwilowy spadek obrotów.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem świeżo po kupnie niuni i sie strasznie o nią troszcze.

Pojawiło sie takie pytanie, nie bardzo na forum moge znaleźć. Może to zawór N75 nie wiem.

Chodzi mianowicie o to, uruchamiam silnik, chodzi spokojnie na biegu jałowym wszystko powyłączane. I słysze czasami jakieś cyknięcie gdzies z przodu wydaje mi sie ze po lewej strony jakby sie cos wlaczylo cyknelo i w tym momencie minimalnie jakby obroty silnika na ulamek sekundy spadly i chodzi potem juz ok.

Troche sie martwie i nie wiem czy to normalne ?

Opublikowano

Na moje włącza się klimatyzacja i cyka przekaźnik sprzęgła sprężarki, normalka :wink4:

Opublikowano

dzieki za otuche. Co do klimy to mam ją wylączoną w tym momencie ale faktycznie podobne takie cyknięcie jest. Czyli raczej normalny objaw :)

Opublikowano

przekaznik od świec nie cyka sobie czasami tylko raz zaraz po załączeniu auta albo nawet jeszcze przed zapaleniem

Opublikowano

musze zatem sie wsluchac czy to za kazdym razem jest.

Opublikowano

zazwyczaj cykają N75 i N18, a ten drugi zwłaszcza jeśli na biegu jałowym co jakiś czas dygniesz nogą na pedał gazu, N75 będziesz słyszał z przodu silnika przy osłonie rozrządu a N18 z tyłu silnika pod rurą powietrza doładowanego idącego do kolektora ssącego.

Opublikowano

zazwyczaj cykają N75 i N18, a ten drugi zwłaszcza jeśli na biegu jałowym co jakiś czas dygniesz nogą na pedał gazu, N75 będziesz słyszał z przodu silnika przy osłonie rozrządu a N18 z tyłu silnika pod rurą powietrza doładowanego idącego do kolektora ssącego.

no ale chyba nie aż tak że obroty przysiadają :blink: te zaworki mają mniejszy pobór prądu niż postojówka

Opublikowano

masz rację, skupiłem się na samym cykaniu a nie na spadku obrotów, nie wiem czy koledze dzieje się tak po odpaleniu silnika ciepłego czy tylko jak silnik jest zimny po nocy, w każdym razie nic mi nie przychodzi do głowy co może się włączać na moment powodując chwilowy spadek obrotów bez włączania przez kierowcę jakiegokolwiek odbiornika.

Opublikowano

Wszystko jest ok. W chwili kiedy następuje cyknięcie przekaźnik podaje napięcie na świece podgrzewające płyn w układzie chłodzenia (takie trzy świece przy głowicy) i w tej chwili gwałtownie wzrasta pobór prądu i spadają obroty.

Opublikowano

Czyli faktycznie to by sie wszystko zgadzało jak napisał kolega wyżej.

Dzieje się tak przy zimnym silniku po nocy. Już jak w dzień odpalałem to nie było tego.

No dobra zatem dzięki za pomoc czyli nie ma czym sie martwic :)

Opublikowano

no wlasnie, co wy wymyslacie z tymi zaworami n75 itd. wlaczaja sie swiece od plyna stad spadaja obroty. pozdrawiam!

Opublikowano

co wy wymyslacie z tymi zaworami n75 itd. wlaczaja sie swiece od plyna stad spadaja obroty

jesteś pewien, że świece podgrzewacza dostają zasilanie jeśli nie jest włączony wentylator nawiewu powietrza bo z tego co ja wiem to mając wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym również dmuchawę) to świece podgrzewacza nie będą zasilane.

Opublikowano

objaw dotyczy prawdopodobnie, zalaczenia N18 ktory skutkuje wylaczeniem egr. moment zmiany polozenia zaworu egr skutkuje chwilowym zawahaniem cisnienia doladowania a wiec i obrotow.

Opublikowano

objaw dotyczy prawdopodobnie, zalaczenia N18

raczej wyłączenia, łatwo to sprawdzić patrząc na zegarek gdyż po 2 minutach od uruchomienia silnika i jego pracy na biegu jałowym na wolnych obrotach N18 przestaje dostawać zasilanie i zawór EGR się zamyka.

Opublikowano

dzieki zatem za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...