yahoo Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Witam jestem świeżo po kupnie niuni i sie strasznie o nią troszcze. Pojawiło sie takie pytanie, nie bardzo na forum moge znaleźć. Może to zawór N75 nie wiem. Chodzi mianowicie o to, uruchamiam silnik, chodzi spokojnie na biegu jałowym wszystko powyłączane. I słysze czasami jakieś cyknięcie gdzies z przodu wydaje mi sie ze po lewej strony jakby sie cos wlaczylo cyknelo i w tym momencie minimalnie jakby obroty silnika na ulamek sekundy spadly i chodzi potem juz ok. Troche sie martwie i nie wiem czy to normalne ?
majkel_majki Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Na moje włącza się klimatyzacja i cyka przekaźnik sprzęgła sprężarki, normalka
grochu Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Ja myślę że to jednak przekaźnik od świec cyka. To normalne i nie masz się czym przjemować
yahoo Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 dzieki za otuche. Co do klimy to mam ją wylączoną w tym momencie ale faktycznie podobne takie cyknięcie jest. Czyli raczej normalny objaw
bish - kopt Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 przekaznik od świec nie cyka sobie czasami tylko raz zaraz po załączeniu auta albo nawet jeszcze przed zapaleniem
yahoo Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 musze zatem sie wsluchac czy to za kazdym razem jest.
Sztomel Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 zazwyczaj cykają N75 i N18, a ten drugi zwłaszcza jeśli na biegu jałowym co jakiś czas dygniesz nogą na pedał gazu, N75 będziesz słyszał z przodu silnika przy osłonie rozrządu a N18 z tyłu silnika pod rurą powietrza doładowanego idącego do kolektora ssącego.
bish - kopt Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 zazwyczaj cykają N75 i N18, a ten drugi zwłaszcza jeśli na biegu jałowym co jakiś czas dygniesz nogą na pedał gazu, N75 będziesz słyszał z przodu silnika przy osłonie rozrządu a N18 z tyłu silnika pod rurą powietrza doładowanego idącego do kolektora ssącego. no ale chyba nie aż tak że obroty przysiadają te zaworki mają mniejszy pobór prądu niż postojówka
Sztomel Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 masz rację, skupiłem się na samym cykaniu a nie na spadku obrotów, nie wiem czy koledze dzieje się tak po odpaleniu silnika ciepłego czy tylko jak silnik jest zimny po nocy, w każdym razie nic mi nie przychodzi do głowy co może się włączać na moment powodując chwilowy spadek obrotów bez włączania przez kierowcę jakiegokolwiek odbiornika.
Pretor Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Wszystko jest ok. W chwili kiedy następuje cyknięcie przekaźnik podaje napięcie na świece podgrzewające płyn w układzie chłodzenia (takie trzy świece przy głowicy) i w tej chwili gwałtownie wzrasta pobór prądu i spadają obroty.
yahoo Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Opublikowano 23 Lutego 2010 Czyli faktycznie to by sie wszystko zgadzało jak napisał kolega wyżej. Dzieje się tak przy zimnym silniku po nocy. Już jak w dzień odpalałem to nie było tego. No dobra zatem dzięki za pomoc czyli nie ma czym sie martwic
fusse Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 no wlasnie, co wy wymyslacie z tymi zaworami n75 itd. wlaczaja sie swiece od plyna stad spadaja obroty. pozdrawiam!
Sztomel Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 co wy wymyslacie z tymi zaworami n75 itd. wlaczaja sie swiece od plyna stad spadaja obroty jesteś pewien, że świece podgrzewacza dostają zasilanie jeśli nie jest włączony wentylator nawiewu powietrza bo z tego co ja wiem to mając wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym również dmuchawę) to świece podgrzewacza nie będą zasilane.
mecenas61 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Jest dokładnie tak jak napisał kolega - Pretor. Pozdrawiam.
Musashi Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 objaw dotyczy prawdopodobnie, zalaczenia N18 ktory skutkuje wylaczeniem egr. moment zmiany polozenia zaworu egr skutkuje chwilowym zawahaniem cisnienia doladowania a wiec i obrotow.
Sztomel Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 objaw dotyczy prawdopodobnie, zalaczenia N18 raczej wyłączenia, łatwo to sprawdzić patrząc na zegarek gdyż po 2 minutach od uruchomienia silnika i jego pracy na biegu jałowym na wolnych obrotach N18 przestaje dostawać zasilanie i zawór EGR się zamyka.
Pabl0_86 Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 nie martw sie objawami to jest normalne... ps. a co do wypowiedzi to Pretor ma racje...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się