Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z kątem wtrysku


krzycho_e

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! od pewnego czasu zauważyłem że w moim samochodzie nie mogę ustawić kąta wtrysku,jakbym przekręcił pompą kąt zawsze jest prawidłowy(około 1,3 stopnia).Żeby dobrze odpalał musiałem użyć metody prób i błędów,nie jest on też taki dynamiczny jak dawniej, żadnych błędów.POMOCY!!! :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! od pewnego czasu zauważyłem że w moim samochodzie nie mogę ustawić kąta wtrysku,jakbym przekręcił pompą kąt zawsze jest prawidłowy(około 1,3 stopnia).Żeby dobrze odpalał musiałem użyć metody prób i błędów,nie jest on też taki dynamiczny jak dawniej, żadnych błędów.POMOCY!!! :confused4:

lepiej pokaz co pokazuje vag a konkretnie 00BS :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! od pewnego czasu zauważyłem że w moim samochodzie nie mogę ustawić kąta wtrysku,jakbym przekręcił pompą kąt zawsze jest prawidłowy(około 1,3 stopnia).Żeby dobrze odpalał musiałem użyć metody prób i błędów,nie jest on też taki dynamiczny jak dawniej, żadnych błędów.POMOCY!!! :confused4:

lepiej pokaz co pokazuje vag a konkretnie 00BS :wink4:

mam tylko vag 4,9 i CDIf2 objaśnij to może tym mi się uda to sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem tyle ze jak bym nie kręcił pompą to mam kat powyżej 100*

Jak coś zdziałasz to daj znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to się wyda śmieszne ale zacznijcie od sprawdzenia paska rozrządu czy jest idealnie ustawiony ..... słaba sprężyna na rolce ,itp mogą się do tego przysłużyć - o ile dobrze pamiętam w AFN kąt też można przestawić złym ustawieniem jego - ale nie testowałem :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgrzej silnik do temperatury roboczej i wejdź w TDI Graph i podglądając na wykresie położenie żółtych linii ustawiaj pompę tak aby żółte kreski pokryły się w miejscu ich łączenia pod kątem prostym z niebieską środkową linią - wtedy kąt ustawisz prawidłowo, oczywiście musisz ustawić w danych, że chodzi o silnik AFN, poniżej masz przykład prawidłowo ustawionego kąta wtrysku dla silników AGR, ALH, AHF i ASV :

http://img227.imageshack.us/img227/999/kuva2xn2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo też ustawił na "słuch" bo i taką metodę również niektórzy stosują, faktem natomiast jest że jest to ustawienie pozostawiające wiele do życzenia i mało dokładne, kąt wtrysku może być wtedy nadmiernie przyspieszony a to już ujemnie odbija się na układzie korbowo-tłokowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki efekt . Auto aby odpalić podczas kręcenia nie odpala zaraz po lekki przekręceniu lecz może kreci ok 3-4 sekundy. Czy złe ustawienie konta wtrysku może być tego przyczyną. Dodam iż auto zachowuje się tak i podczas zapalania na mrozie i również podczas zapalania na ciepłym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pali kiepsko na zimnym i na ciepłym, to sprawdź dawkę startową VAGiem no i kąt wtrysku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo też ustawił na "słuch" bo i taką metodę również niektórzy stosują, faktem natomiast jest że jest to ustawienie pozostawiające wiele do życzenia i mało dokładne, kąt wtrysku może być wtedy nadmiernie przyspieszony a to już ujemnie odbija się na układzie korbowo-tłokowym.

Przez nadmiernie przyśpieszony mam rozumieć jaką wartość wskazywaną przez vaga? Jakaś "granica bezpieczeństwa" jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o wartosci graniczne kata wyprzedzenia wtrysku to jesli przekroczysz wartosci graniczne to wtedy komputer wywali Ci bład w VAG'u i pobiera wtedy wartosci stałe zapisane w swojej pamięci a nie nadawane przez czujnik wzniosu igły rozpylacza na 3 wtryskiwaczu. Nie ma obawy ze cos sie uszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie. U mnie w aucie pasek był wymieniany, kont ustawiany również, lecz mechanik nie korzysta z komputera. I pytanie czy jest to możliwe???

Mógł ustawić po znakach-jeśli zrobił to dokładnie,to śpij spokojnie. :)

EW.korekta na pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie wdlug znakow to polowa sukcesu. Ze wzgledu na naturalne zuzycie elementow pompy i ukaldu rozrzadu konieczne jest zwykle dokladnie ustawienie poczatku tloczenia i kata wprzedzenia wtrysku za pomoca czujnika zegarowego lub VAG'a. Tylko wtedy TDI pracuje tak jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobiera wtedy wartosci stałe zapisane w swojej pamięci a nie nadawane przez czujnik wzniosu igły rozpylacza na 3 wtryskiwaczu. Nie ma obawy ze cos sie uszkodzi.

no proszę Cię, jakie stałe wartości ?

do regulowania kąta wtrysku sterownik wykorzystuje zawór N108 a jeśli kąt będzie poza skalą to N108 nie da rady skorygować kąta dynamicznie, w jaki zatem sposób ma wprowadzić nastawy bezpieczne skoro N108 nie da rady bardziej skorygować tego kąta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...