Skocz do zawartości
IGNOROWANY

+12V do Radia po stacyjce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pewnego dnia czekając dłuższy na pasażera, postanowiłem wcielić w życie długo planowaną modyfikację.

jak wiadomo w modelach od B6 w górę nie występuje szyna 15, czyli +12 po przekręceniu stacyjki, a nieoryginalne radio musiało być uruchamiane przyciskiem.

aby poradzić sobie z tym problemem i cieszyć się luksusem słuchania muzyki po odpaleniu samochodu i wyłączania po zgaszeniu należy zastosować przekaźnik samochodowy 12 Voltowy
XaWkJ.jpg

jedynym miejscem gdzie pojawia się napięcie po odpaleniu samochodu jest bezpiecznik 37 (pompa urządzenia do mycia szyb i do mycia reflektorów) i w to miejsce należy zastosować rozdzielacz do bezpiecznika.
dlrlr.jpg

i plus z tego rozdzielacza kierujemy do pozycji 85 w przekaźniku, kabelek z 86 podłączamy do masy

30 i 87 podłączamy do przeciętego czerwonego kabla w zasilaniu radia,



dnMvS.jpg

dd7Y9.jpg

przekaźnik można zamontować w miejscu za bezpiecznikiem
ddwUA.jpg


opis stworzony niechlujnie i szybko bo obiecałem że na dziś będzie gotów.

całość wykonana w ciągu 15 minut pod marketem, koszt przekaźnik 10 PLN i 10 PLN rozdzielacz do bezpieczników

efekt: DSCF5158.AVI


Dodano:

Po przekręceniu stacyjki w pozycje prawię zapłonu (nie zapalają się kontrolki na liczniku) słychać cyknięcie i następuje uruchomienie radia, czyli nie mamy włączonego zapłonu a radio gra.

Opublikowano

przecież przy stacyjce masz +12 po stacyjce. Nawet mozna zlapać sygnal z pozycji p i radio bedzie działać z włożonym kuczkiem nawet bez przekrecania. Tak jak jest ori

Opublikowano

w B6 jest po can-ie sterowane +12 i wszystkie urządzenia są ciągle pod napięciem, np. gniazdko zapalniczki

Opublikowano

a dlaczego ma zostać nierozwiązany ? skoro nie korzystamy z magistrali CAN ?

chodzilo mi o oryginalne radio, oczywiscie ze inne bedzie dzialac :good:

Opublikowano

to fakt jest to uciążliwe , ja mam ten problem wlasnie w oryginalnym Chorus II, mialem wczesniej nie oryginalne radio,nie bylo instalacji can, wiec kupilem sobie ten oryginal z tego wzgledu ze posiadam symulator zmieniarki ,ktory kosztowal mnie prawie 100 zeta, i zostal mi z passata , wiec kaseciak + podpiecie mp3 w zupelnosci wystarcza, problem jest ten ze po podciagnieciu kabli pod can ,podswietlenie jest , ale nadal nie ma wylaczania po kluczyku i ta padlina co godz sie wylancza , zmienialem wartosci na kanale 62 i nic nie pomaga , wiec dlatego myslalem o zamontowaniu czegos takiego co Ty proponujesz , ale niestety to nie wyeliminuje mi tego co godz wylacznaia , juz nie mam pomyslow :confused4:

track666

AVW_AUX_300x280.jpg

Opublikowano

bipi555 twój problem polega na tym że podpiełes jedno z dwóch zasilań - podepnij drugie będzie OK. ta strona powinna ci pomóc: http://studio24.prv.pl/

Opublikowano

źle podpiete radia, a wy cudujecie

Opublikowano

Zrobiłem u siebie nie potrzebny przekaźnik ani obudowa bezpiecznika. Sygnał znajdujesz koło stacyjki i ciągniesz do radia na klimatroniku nie pojawia się. Wszystko chodzi bez przekaźnika i bezpiecznika już pare dni.

Opublikowano

Tez jestem tego zdania ze nie potrzeba zadnych tego tylu przekaznikow. a jesli sie ma szyber to mozna nawet zrobic taka opcje ze nawet po zgaszeniu auta radio by gralo dopuki nie otworz\y sie jakich kolwiek dzwi bardzo prostym sposobem...

Opublikowano

przekaźniki i bezpieczniki są po to aby nie ingerować zbytnio w instalacje auta, radio można podpiąć pod alarm, szyby czy poduszki, ale co w chwili zwarcia czy przepięcia z radia.

nie wiem czy jeśli radio podepniemy pod stacyjkę to samochód zgaśnie po wywaleniu radia, spali imo czy odpali poduszki

Opublikowano

ja obszedłem inaczej... mam zmostkowany zołty z czerwonym.... nie potrzebuje kluczyka w stacyjce.. jedyny minus... zeby nie zapomniec wylaczyc... Plusy... jestem nad jeziorem... moge wlaczyc nute uchylic lekko szybe... zamknac auto i nuta dalej gra :good:

Opublikowano

Witam. Może się komuś przyda. Można podłączyć się pod S-kont. (+12V zanika gdy wyciągamy kluczyk ze stacyjki) podłączamy pod 22 pin (w b6) (pin 30 w b5), "cienki" czerwony przewód, niebieskiej kostki licznika (lub ze stacyjki).Trzeba też sprawdzić wtyk ISO czy nie ma przypadkiem zamienionego pinu 4 z 7. Pozdrawiam

Opublikowano

Nie prościej pociągnąć kabel od 37 bezpiecznika?

Opublikowano

Fejsik czy możesz napisać jak "zachowuje" się radio w momencie gdy przekręcisz kluczyk w pozycję 0 (do wyciągania). Czy przypadkiem w tym rozwiązaniu klucz w stacyjce nie musi być przekręcony na 1 pozycje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...