A.M.D Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Witam, Panowie czy do wymiany pompy wodnej obowiązuje taka sama procedura jak przy wymianie rozrządu czyli (bez demontaży przodu się nie obejdzie nie ma innej możliwości )czy można tę pompę wodną wymienić z pozycji kanału dołem motor 1.6 ADP? Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 jeśli pompa jest napędzana paskiem rozrządu, procedura będzie taka sama...(pompa wewnętrzna) jeśli zewnętrzna -paskiem klinowym i wystarczy poluzowac pasek,ale nie wiem,czy dojście jest na tyle dobre
ROBERT Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 jeśli pompa jest napędzana paskiem rozrządu, procedura będzie taka sama...(pompa wewnętrzna) jeśli zewnętrzna paskiem klinowym i wystarczy poluzowac pasek,ale nie wiem,czy dojcie jest na tyle dobre W [ADP] obowiązuje ta druga "wersja"
A.M.D Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Opublikowano 1 Marca 2010 wydaje mi się ze pompa wodna ma osobny pasek ale głowy nie dam.
domjenick Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 W [ADP] obowiązuje ta druga "wersja" Robert-to wklej jeszcze zrzut z ETKI do kompletu
ROBERT Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 Robert-to wklej jeszcze zrzut z ETKI do kompletu Proszę bardzo
MATIUS Opublikowano 1 Marca 2010 Opublikowano 1 Marca 2010 lepiej odchylić przód do pozycji serwisowej lub całkowicie go zdemontować bynajmniej ja tak bym zrobił przy wymianie pompy wspomagania w swoim 1.8Adr zrobiłem pierwszy wariant...
Narcyz 35 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Rozrząd do rozbiórki włącznie ze zdjęciem koła zębatego pośredniego.
andrzejd76 Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Cześć Tak jak napisał Narcyz 35. Sam niedawno zmieniałem to wiem.
ROBERT Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Przecież w [ADP] pompa wody nie jest na pasku rozrządu
ROBERT Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Ale przykryta jest rozrządem . No to w takim razie sorry za błędne informacje. Myślałem, że sytuacja będzie podobna jaką miałem w poprzednim 80, gdzie pompa też nie była na rozrządzie i bez problemu dało się ją wymienić.
piterra Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Rozrząd do rozbiórki włącznie ze zdjęciem koła zębatego pośredniego. co za bzdury wypisujecie :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: żeby wymienić pompę w ADP trzeba : -zdjąć zderzak -odchylić chłodnicę klimy (jeśli jest klima) -zdemontować chłodnicę (bo płyn i tak trzeba spuścić) -napewno sprawę ułatwi demontaż wisco i alternatora a pozatym wrzucę tu małe fotostory (jak już składam ) i musisz odkręcić wszystkie te śruby z obrazka w razie pytań pisz na pw a kolega Narcyz 35 jak ma pisać takie brednie to niech lepiej nic nie pisze tak samo jak andrzejd76 bo płakać się chce jak się takie pierdoły czyta bo nawet ja rozebraliście rozrząd to niepotrzebnie wystarczyło spojrzeć do ETKI (moje foto z rysunkiem) Mam tylko nadzieję że Narcyz 35 i andrzejn76 nie są z zawodu mechanikami samochodowymi pozdrawiam wszystkich posiadaczy ADP[br]Dopisany: 03 Marzec 2010, 16:44_________________________________________________aaaaaa i od razu wymień sobie pasek napędzający pompę wody bo na pewno będzie nieźle rozciągnięty, a żeby go wymienić to trzeba cały przód rozbierać
A.M.D Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Opublikowano 3 Marca 2010 Dzięki piterra pięknie wszystko pokazałeś na fotkach , takiej informacji potrzebowałem, proponuje by wrzucić to do działu Warsztat dobry materiał dla posiadaczy ADP.
ROBERT Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Czyli jednak dobrze mówiłem, że w [ADP] da radę wymienić pompę wody bez ruszania rozrządu A kolegą którzy twierdzili, że jest inaczej na pewno pompę wymieniał kolejny "super spec mechaniki samochodowej" który zwinął większą kasę za rozebranie i poskładanie rozrządu (a kto wie może w ogóle go nie ruszał)
Narcyz 35 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 @piterra pochwal się ile czasu Ci to zajęło ? Zanim odkręciłeś alternator i pompę razem z obudową to ja już zakładałem pasek rozrządu z powrotem. Następnym razem proponuję wyjąć silnik , to jeszcze lepsze dojście.
andrzejd76 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 piterra na początek + za opis i zdjęcia Zgoda początkującemu będzie łatwiej zrobić to według Twojego -książkowego opisu.W końcu o to chodziło. Jednak nie powinieneś negować naszych umiejętności odnośnie mechaniki. Dobry mechanik polega na swojej intuicji i doświadczeniu. Ja akurat uznałem że wymiana pompy poprzez rozebranie rozrządu będzie szybsza i sprawniejsza. Ale Tobie to pewnie nie przyszło nawet do głowy.Poczytałeś książkę i się mądrzysz. :gwizdanie:
basik9634 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 tak tak da sie wymienić bez rozbiórki rozrządu ale nie mogę pojąć po jakiego rozkręcać cała obudowę pompy od bloku silnika jak odkręca sie aby kilka śrubek z przodu auta na popie i odchodzi cały środek popy to co sie wymienia a nie całość z rurą
zbyszek512 Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Pompa wodna ma jeszcze śruby pod pośrednim kołem rozrządu , coś jak w moim AEB, pompę wymieniłem przy wymianie rozrządu i nie odkręcałem koła pośredniego bo musiałem wymienić łożysko wisca i odkręciłem cały uchwyt wisca i pompę:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się