kierdawp Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Koledzy wlałem 505.01 Castrol 5W40, a mam DPF zmienić na 507 Castrol 5W30, przejechałem 10 tysięcy? Co sie może stać jak raz przejade na tym oleju? [mod]Proszę stosować prefix kolejne wątki niezgodne z regulaminem będą leciały do kosza[/mod]
Piechol Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 zmieniaj czym prędzej... :gwizdanie: możesz mieć problemy z DPFem głównie choć nie tylko pewnie...
siemian Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 wymień, wymień. Oleje 507.... mają związki zmniejszające powstawanie zanieczyszczeń mogących zapychać DPF... Przynajmniej w teorii...
Andrzej K Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Koledzy wlałem 505.01 Castrol 5W40, a mam DPF zmienić na 507 Castrol 5W30, przejechałem 10 tysięcy? Co sie może stać jak raz przejade na tym oleju? Pochwal się, co ile kilometrów uruchamiało Ci się wypalanie DPF-a?
turdzi Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Pochwal się, co ile kilometrów uruchamiało Ci się wypalanie DPF-a? jak znam zycie to pewnie nie czesciej niz normalnie.
kierdawp Opublikowano 2 Marca 2010 Autor Opublikowano 2 Marca 2010 Jeszcze ani razu nie zaświeciło sie przepalanie filtra.....
turdzi Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 Nic sie nie martwcie to kolejny wymysl marketingowy , mysle ze ten olej mial by znaczenie jak silnik by go przepalal 10l na 1000 km a nie w sladowych ilosciach.
siemian Opublikowano 2 Marca 2010 Opublikowano 2 Marca 2010 też tak myśle ale lepiej dmuchać na zimne...
OLO_GDA Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 pewnie Turdzi ma racje. ale skoro juz zrobil 10tys. km to i tak z 5 tys wartoby wymienic. wiec niech tym razem kolega odzaluje i wymieni troche wczesniej olej. bedzie spal spokojniej a na pewno nie zaszkodzi ;]
turdzi Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 nie no pewnie tez bym wymienil , ale jestem pewien ze jak silnik zdrowy i nie pali oleju to nic sie nie stanie
Andrzej K Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Jeszcze ani razu nie zaświeciło sie przepalanie filtra..... He, He, zadając to pytanie miałem dziwne przeczucie, że odpowiedź będzie właśnie taka . Dużo w tym wszystkim marketingu, jako rzecze Turdzi .
STANIV Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 ja też przez omyłkę (wczesniej miałem audi b6 130km. bez DPF) wlałem 505.01 5w-40 olej castrola zrobiłem około 2 tys km. --- no i wymian na 507 Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 i co o wiele głośniej silnik pracuje niż na tamtym oleju
NYNA Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 Przejedz jeszcze te 5 tys. km do wymiany i wymień. Co do Castrola i głośnej pracy silnika to polecam tym co na nim jeżdżą na próbę zalać jakimś innym dobrym full syntetykiem a różnica w pracy silnika(oczywiście na +) będzie zauważalna zaraz po pierwszym odpaleniu. Castrol to chyba naprawdę tylko marketing i reklama bo reszta to
yesfan Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 STANIV - olej nie ma tu nic do rzeczy, chodzi głośniej, bo odgłos zmienia się w zależności od stopnia napełnienia DPFa.
STANIV Opublikowano 2 Lipca 2010 Opublikowano 2 Lipca 2010 zgadzam sie z NYNA faktycznie castrol jest raczej przereklamowany zrobię 12 tys. km i zaleje innym olejem. A co do wymiany tak jak pisałem na 5w40 pracował silnik ciszej potem zalałem 5w30 z norma 507 i pierwsze odpalenie o wiele głośniejsza praca silnika. DPF zaczyna mnie już...... jakies dziwne odgłosy wychodzą od niego. Mam pytanie do posiadaczy DPF jadąc na 2 biegu około 20 km/h zaczyna coś wyć czy to może być DPF na innych biegch nie wyje? żadna kontrolka nie świeci.
Gregg4 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam, Podlacze sie do tego tematu, bo mam podobny przypadek... Dzieki temu forum wlasnie sie dowiedzialem, ze mam u siebie [b7 BPW] tzw. DPF, mimo ze dealer/mechanik u ktorego kupilem samochod twierdzil ze go nie mam. Co gorsza, serwisowalem u niego samochod i okazalo sie ze zalal go olejem Fina 10W-40, ktoremu pewnie daleko do spelnienia normy 507.00. Teraz juz wiem, ze wiecej do niego nie pojade, chociaz nie wydawal sie glupi i podobno handluje/serwisuje Audi/VW/BMW od kilkunastu lat... Przejechalem tak juz ponad 25k km i co ciekawe, ani razu nie zapalila mi sie kontrolka DPF, mimo ze przewaznie jezdze bardzo krotkie odcinkie (3km do pracy). Do wymiany mam jeszcze 5k km, ale nie bede czekal i wymienie w przyszlym tygodniu (prawdopodobnie w ASO, bo nie znam innego mechanika w okolicy, chyba ze serwis Bosch'a). Myslicie ze silnik powinien byc plukany przed zmina na pelen syntetyk? Czy mam sie jeszcze pytac w serwise zeby dodatkowo cos sprawdzili co moglby sie uszkodzic w skutek jazdy na tym oleju? Z gory dziekuje za odpowiedz.
jezuwrc Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Przepłukaj i zalej 507.00 i bedzie git dla Twego Dpf-a, turbinki i nie tylko...
skrab Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Przepłukaj i zalej 507.00 i bedzie git dla Twego Dpf-a, turbinki i nie tylko... Tak zrób motul albo castrol :good:
Gregg4 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Czy w ASO trzeba ich prosic o plukanie silnika, czy jest to u nich standardowa procedura przy zmianie oleju z semi na pelen syntetyk?
skrab Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Czy w ASO trzeba ich prosic o plukanie silnika, czy jest to u nich standardowa procedura przy zmianie oleju z semi na pelen syntetyk? Lepiej napomknij
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się