jaras231 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Witam! Od pól roku mam audi a 4 quattro 1,9tdi silnik afn po tuningu w firmie abt, w dowodzie wbite 97kW Autko moim zdaniem nie zbiera się tak jak powinno (kolega ma 110ps i czuć ze idzie lepiej) wymieniłem rozrząd, uszczelniłem pompę. Kąt był ustawiany wg przyrządu a na vag pokazuje za wysoki, turbo słychać ze chodzi, a z rury dymu czarnego nie widać, mechanik mówi ze jest ok, ale autko nie idzie. Nie mogę zrobić logów bo mój laptop trzyma baterie kilka minut Czy jest może ktoś z Poznania lub okolic na tyle miły by pomógł w diagnozie? albo zna niedrogiego speca od tych silników?
jarek3251 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 może kolegi auto to nie 4wd i dlatego idzie lepiej?????
Dev Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 potrzebna jest diagnoza Vag przepływka, turbo, wtryski, poprawne ustawienie pompy paliwa podjedz na poznański spot, tam na pewno ktoś bedzie miał Vag-a
Pawlo 2004 Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Twoja audiola ma naped na 4 buty a to jest tę przyczyna ze traci troche mocy ale skoro masz wbite ze ma 97KW to wychodziłoby ze masz te 132 kucyki więc pomijając quattro i tak powinien mieć lepszego kopca niż 110 konny silnik. Dziwne
jaras231 Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Opublikowano 6 Marca 2010 no właśnie dziwne pompa była dziś ustawiona u mechanika, przpływke jak odłączę to robi się totalny muł, na vagu pokazuje ze wysoki kat czy czujnik kata może być uszkodzony?? na początku miałem kąt ok40 a teraz jest ponad 100 i nie idzie zejść niżej manipulując pompą Na dodatek mechanik podniósł mi dawki i teraz trzęsie jak chol..a
rookie Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Jeżeli mechanik tak ci ustawił dawki i kąt, że teraz trzęsie silnikiem i budą to uciekaj od tego mechanika czym prędzej. Wiem z doświadczenia, że jak mechanik takie rzeczy robi z pompą, to się nie zna i nie dawaj mu nawet auta do poprawienia, ponieważ spierd...li Ci go jeszcze bardziej. To jest prosty znak, że nie wie co silnikowi dolega i manipuluje pompą, a najprościej zwalić jest winę na pompę i wtryski. Pozdro i strzeż się partaczy
jaras231 Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Opublikowano 28 Marca 2010 no to dziś wraz z mym kochaniem zrobiliśmy logi a oto co z tego wyszło: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/962e5214af00ce35.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7646b56213c7a0bc.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf1eb8ff2e7b9fab.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e784814c0ef7c866.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfbf252d15ce7305.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/78004e54a11acd25.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61444defa976475c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/440da5b19f564361.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2db7f0ccc0ea60d2.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/154ce8da39e19743.html
pawelwor Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 jaras231 występują u Ciebie jakieś metaliczne stuki? Wygląda na to, że padł Ci zawór N108 kąta początku wtrysku (zaworek w dolnej części pompy wtryskowej).
jaras231 Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Opublikowano 28 Marca 2010 no stuka lekko ale to w silniku jakby popychacze (choć były wymieniane) no i z tym kątem początku wtrysku już pisałem, że od jakiegoś czasu nie idzie ustawić, w którym miejscu jest ten zawór i jak go sprawdzić? czy od razu wymienić?
pawelwor Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 Bo to nie stukają popychacze tylko właśnie ten zaworek. Właśnie go sprawdziłeś robiąc logi grup 004. Jeśli zaworek zatarł się w korpusie to niestety wymiana pompy wtryskowej... Zaworek znajduje sie z tyłu pompy na samym dole pod rurkami ciśnieniowymi, które idą do wtryskiwaczy. Idzie do niego przewód, więc powinieneś go rozpoznać
jaras231 Opublikowano 28 Marca 2010 Autor Opublikowano 28 Marca 2010 rozumiem ze jeśli się zatarł to go nie wyciągnę z pompy tak? i jak go sprawdzić jeśli już mi się uda go wyjąc? nie mogę nic konkretnego znaleźć na ten temat czy to byłoby tez przyczyna niemożności ustawienia kąta wyprzedzenia? a te pukanie to głośne powinno być?? i dochodzić z pompy? bo u mnie to puka ale tak jakby z pod kapy zaworowej
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 28 Marca 2010 Opublikowano 28 Marca 2010 Witam Mała uwaga co do logów. Mówsz ze masz więcej mocy niz ori a z doładowania widać ze masz tyle co ori. Nawet lekkie masz niedoładowanie. A więc było by wszystko ok z mocą bo masz 110 km i dlatego twój koleg co ma pewne 110 km idzie lepiej niz 4WD. Wszystko sie zgadza. Musissz jechać do firmy co robiła program by go sprawdzili co jest grane. Chip podnosi cisnieni doładowania a u Ciebie nie ma czegoś takiego. Dziwne. Masz tyle co w ori AFNie. Pozdro ZC
jaras231 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Mówię że w dowodzie mam wbite 97KW i w brifie była adnotacja ze w firmie abt była moc podniesiona Do abt się nie dostane bo to w Niemczech no i kiepsko u mnie z językiem niemieckim na razie chciałbym się dowiedzieć co i jak z silnikiem, czy wszystko gra i co z tym katem wyprzedzenia bo nie mogę go ustawić
moogio Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 ABT nie zmienia w AFNnie przy lekkim sofcie map dmuchania turbiny , zmienia tylko dawki paliwa i kąty ........ hamownia moze powiedziec ile masz mocy
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 ABT nie zmienia w AFNnie przy lekkim sofcie map dmuchania turbiny , zmienia tylko dawki paliwa i kąty ........ hamownia moze powiedziec ile masz mocy Tak Ale nie uzyskasz 97 KW bez podniesienia ciśnienia doładowania. Bo i niby z czego miałby sobie wziąść większą moc. Same dawki to za mało. Tak jak pisze masz nawet lekkie niedoładowanie. Dokładnie. Hamownia prawde Ci powie.
moogio Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Tak Ale nie uzyskasz 97 KW bez podniesienia ciśnienia doładowania. Bo i niby z czego miałby sobie wziąć większą moc. Same dawki to za mało. Tak jak pisze masz nawet lekkie niedoładowanie. Dokładnie. Hamownia prawdę Ci powie. .....a skąd się bierze przyrost mocy po wstawieniu np. rezystora, ja tez mam ABT i mam 129 KM, to inna szkołą tuningu - )(naszych tunerów to dziwi a niektórzy to wręcz krytykują)
jaras231 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 no dobrze panowie, ale co z tym zaworem N108 i kątem wyprzedzenia ??
medman Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 no dobrze panowie, ale co z tym zaworem N108 i kątem wyprzedzenia ?? Pompę oddaj do pompiarza bo sam jak się nie znasz to nic nie zdziałasz.
jaras231 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Pompiarz piz.da uszczelnił pompę ustawił niby kąt a jak mu powiedziałem ze na vagu pokazuje za wysoki to rozłożył ręce Pytam co mogę zrobić z tym zaworem, po czym poznam ze uszkodzony jak już go wyjmę? i czy jest mozliwe ze od uszkodzenia tego zaworka (N108) nie mogę ustawić kąta na vagu??
Piotrek98igo Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 kolego masz seryjne auto ,nic nie jest zgrzebane,moze przed sprzedaza wyciagnal ci tego "czipa" i wsadzil program seryjny a w dowodzie zostalo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się