tommylee 3 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 witajcie mam taki problem! po nocy stania auta w garażu podziemnym, jak go odpalam to strasznie dymi z kominów. Zaraz po odpaleniu jest ok, dymienie zaczyna się gdzieś tak 10 sek po odpaleniu i trwa jakieś 20 sek. Przez ten czas nadymi strasznie dużo. Potem już jest ok. A teraz podpowiedzi i szczegóły: - silnik bierze olej w normie (jak każda V i to na gazie) - silnik ma założoną od 3 lat instalkę LPG (Prins) - mam wyciek płynu chłodzącego na ziemię, od jakiegoś czasu mi się sączy, nie mam czasu tego namierzyć, więc dolewam raz na tydzień - zaraz po odpaleniu auta (na zimno) silnik niby pracuje na 6 garów ale jakoś tak się wyczuwa nerwową pracę, bujanie?? - na bagnecie oleju ok, piany nie ma - w zbiorniczku wyrównawczym wygląd też ok - dymienie jest takie samo z dwóch kominów Pytanie: - czy to uszczelki pod głowicą? (chyba raczej 2 na raz to niemożliwe) - czy zapchane wydechy - czy zalega jakiś niedopalony gaz w układzie wydechowym - czy bóg wie co jeszcze? Proszę dajcie jakąś odpowiedź bo zaczyna mnie to martwić jak cholera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ilo 0 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Raczej bym się nie przejmował bo to pewnie para wodna, chyba że dym jest ciemny. U nas rurki spotykają się w jednym tłumiku pod spodem a potem rozchodzą się znowu na dwie, możesz spróbować jedną zatkać ręką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommylee 3 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Raczej bym się nie przejmował bo to pewnie para wodna, chyba że dym jest ciemny. U nas rurki spotykają się w jednym tłumiku pod spodem a potem rozchodzą się znowu na dwie, możesz spróbować jedną zatkać ręką no właśnie tego nie jestem pewien, wydaje mi się, że u mnie od samego początku są 2 osobne wydechy. Wklejam fotkę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ilo 0 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Tak, a tam na końcu nie wchodzą Ci w jedną puchę? Tylko że u mnie jest jeszcze inaczej bo idzie wał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidburn 0 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 kolego ja bym sie tym nie przejmował. w tłumiku zbiera sie para wodna i tyle jezeli kopci na biało to dobrze a jak na niebiesko to masz wtedy problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KICHOL 1 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Na 75% jest to para........ jak nie wkręcasz silnika ( jazda emeryta )na obroty to masz w wydechu wodę jak chcesz się upewnić to na ciepłym silniku wkręć go na obroty najlepiej na postoju i zobacz ile wody wyjdzie z kominów. I koniecznie ustal gdzie płyn ci ucieka bo jeśli z pompy......to będą koszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommylee 3 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 ustaliłem już dziś że płyn ucieka mi na opasce gdzieś w okolicy łączenia silnika i skrzyni biegów. Dojście tam jest dramatyczne ale spróbuje się umówić na naprawę. Co do tej mojej zadymy to tak: - wczoraj postawiłem auto w garażu ok 23.00 (zgaszone na LPG tak jak zawsze), rano odpaliłem o 7.30 i siwy dym - potem auto stało 8h na dworze przed firmą, odpaliłem po 16.00 i czyściutko. Może to różnica temperatur?? Albo jakiś słaby gaz mam zatankowany i zostaje mi niedopalony w wydechach? Na ciepłym silniku żadnego dymka nie ma. Zostawiłem dziś auto w garażu po jeździe na Pb, zobaczę co będzie rano i dam znać (czy to kwestia jakości LPG, czy tylko woda w wydechach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek87 0 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 myślę że pomiar kompresji na cylindrach na zimno może coś powiedzieć o stanie silnika. jeśli wszystko ok będzie to zostaje tylko woda. aczkolwiek nie wiem czy taki wynik będzie obiektywny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidburn 0 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 u mnie też rano kopci na biało ja bym się tym nie przejmował jakby nie było 3.0 to nie mały silnik i musi oddychać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommylee 3 Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 niby tak, ale nie miałem tego do tej pory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konradzed 0 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 V-ka lubi pościć dyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommylee 3 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 a więc tak dziś rano odpaliłem konia, przypominam że gasiłem go na Pb no i elegancko nic nie kocił. Wniosek: - albo zalałem jakiś trefny LPG albo nie wiem co;)[br]Dopisany: 17 Marzec 2010, 08:09_________________________________________________ha, dziś rano znowu zakopcił, więc nie mam bladego pojęcia dlaczego był spokój przez tydzień czasu a dziś puścił dyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafi_a4 0 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 a gasiles go na pb czy lpg ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kierownik 0 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 to nie robi chyba zbytnio róznicy , ja bym sie na twoim miejscu przejechał na jakiś analizator spalin, to wszystkie wątpliwości zostaną rozwiązane ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommylee 3 Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 gasiłem na LPG, może macie rację pojadę na analizę spalin. Tylko co mi taka analiza pokaże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kierownik 0 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Skład spalin CO , HC , CO2 , O2 λ - Wsp składu mieszanki AFR - wsp informujący (ile kg powietrza i kg paliwa wchodzi w sklad spalanej mieszanki) Przez pomiar zawartosci O2 i CO2 można wyjaśnić np - niewłaściwą prace ukł wtryskowego - niezupełnie drożny filtr paliwa - nieszczelność ukł wydechowego itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRYFI 0 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 przede wszystkim nie wiemy jaki to rodzaj dymu. jak sie powtórzy to powąchaj czy czuć spalony olej w tym dymie. jeśli tak to mogą to być uszczelniacze zaworowe, przez które olej spływa po trzonkach do komory spalania w czasie dłuższego postoju i po odpaleniu jest spalany. nie można też wykluczyć zapieczonych pierścieni olejowych- zwłaszcza w samochodzie zasilanym lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tommylee 3 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Skład spalin CO , HC , CO2 , O2 λ - Wsp składu mieszanki AFR - wsp informujący (ile kg powietrza i kg paliwa wchodzi w sklad spalanej mieszanki) Przez pomiar zawartosci O2 i CO2 można wyjaśnić np - niewłaściwą prace ukł wtryskowego - niezupełnie drożny filtr paliwa - nieszczelność ukł wydechowego itd rozumiem, że mam zrobić to i na Pb i na LPG?[br]Dopisany: 25 Marzec 2010, 08:29_________________________________________________ przede wszystkim nie wiemy jaki to rodzaj dymu. jak sie powtórzy to powąchaj czy czuć spalony olej w tym dymie. jeśli tak to mogą to być uszczelniacze zaworowe, przez które olej spływa po trzonkach do komory spalania w czasie dłuższego postoju i po odpaleniu jest spalany. nie można też wykluczyć zapieczonych pierścieni olejowych- zwłaszcza w samochodzie zasilanym lpg. spalonego oleju to nie czuję, jest to jakiś taki ostry zapach bardziej ale nie potrafię go kompletnie nazwać.[br]Dopisany: 25 Marzec 2010, 09:30_________________________________________________witam ponownie temat dalej wraca, zauważyłem jedną prawidłowość. Jak odpalam rano auto i pracuje równiutko nic się nie wydobywa, natomiast jak odpalam i silnik nie pracuje idealnie to za 20 sekund mam za sobą zadymę. Taką mam teorię, dawno nie wymieniałem świec, już ponad rok temu, i wydaje mi się, że silnik szczególnie na zimno nie pracuje równo i ładnie. Więc zamówiłem świece i czekam na przesyłkę. Zrobię wymianę i poobserwuję temat. Co do analizy spalin, to jeszcze nie byłem bo nie miałem czasu, ale zastanawiam się czy jak wjadę tam na rozgrzanym silniku to coś mi ta analiza wykaże? Udało mi się dziś zrobić rano film telefonem z zadymy, na początku dymi z jednego komina później już dmuchają dwa. Po paru sekundach temat ustaje. http://www.youtube.com/watch?v=YbBcfbHjDGg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidburn 0 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 spróbuj wieczorem przed zgaszeniem auta pogazować go troche i rano zobaczysz czy bedzie dymić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wandej 211 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Mi oto wygląda na jakiś syf w wydechu Po za tym wiesz że gaz zawiera wodę, która kiepsko działa na układ wydechowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się