Kurak Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Witam Chciałem zapytać jaka mniej więcej jest granica oleju żeby wszystko było ok? Wiem, wiem pewnie każdy napisze, że max na miarce to max i już, ja pewnie też bym tak napisał. A pytam ponieważ jak sprawdzam np rano poziom oleju to mam go trochę (2-3mm) ponad max. Zauważyłem to po odbiorze auta od mechanika. I właśnie dlatego pytam ile mniej więcej może być ponad tą linię aby nie zaszkodzić silnikowi. Pozdrawiam
iwadrian Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Jak auto stoi na równym (poziomym) podłożu to nie powinno przekraczać max. 3mm to dość sporo. Ja uważam,że max to max i kropka a najlepiej utrzymywać poziom oleju na 3/4 miarki.
bish - kopt Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 podjedz gdzieś niech ci to odessają ale ja jezdziłem na 1mm pow. fachurka u którego zawsze robie wymiane tłumaczy mi to tak że w zimie lepiej żeby było na dolnej kresce a w lato na górnej
mlodyy Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 fachurka u którego zawsze robie wymiane tłumaczy mi to tak że w zimie lepiej żeby było na dolnej kresce a w lato na górnej A mozesz rozwinac to bardzie tzn czemu w zimie tak a wlecie inaczej ????? Czy poprostu tak powiedzial i podajesz to dalej
Kurak Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Opublikowano 18 Marca 2010 ok to w takim razie trzeba będzie odessać. Myślę że zrobię to samemu tak jak gdzieś na forum czytałem tzn strzykawka, wężyk od kroplówki i tam gdzie miejsce na bagnet włożę wężyk i się zrobi. Tylko teraz kiedy to zrobić.. czy na całkiem zimnym silniku np po nocy i wtedy do maxa czy na ciepłym silniku tzn odczekać jakieś pół godziny od wyłączenia silnika i wtedy? Pytam ponieważ jak jest całkiem zimny to oleju pokazuje mniej niż na ciepłym silniku.
mlodyy Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 odpa autko niech pochodzi 10 min zgas odczekaj jakies 7min i odsysaj
bish - kopt Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 fachurka u którego zawsze robie wymiane tłumaczy mi to tak że w zimie lepiej żeby było na dolnej kresce a w lato na górnej A mozesz rozwinac to bardzie tzn czemu w zimie tak a wlecie inaczej ????? Czy poprostu tak powiedzial i podajesz to dalej w zimie mniej oleju powoduje szybsze dogrzewanie silnika a w lato lepiej jest silnik chłodzony jak oleju jest więcej
mlodyy Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 ciekawa teoria , a jesli masz stan na bagnecie mini to ile wejdzie oleju zeby bylo max 4 setki to az tak wydluzy nagrzewanie silnika.
manqm Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 ok to w takim razie trzeba będzie odessać. Myślę że zrobię to samemu tak jak gdzieś na forum czytałem tzn strzykawka, wężyk od kroplówki i tam gdzie miejsce na bagnet włożę wężyk i się zrobi. Tylko teraz kiedy to zrobić.. czy na całkiem zimnym silniku np po nocy i wtedy do maxa czy na ciepłym silniku tzn odczekać jakieś pół godziny od wyłączenia silnika i wtedy? Pytam ponieważ jak jest całkiem zimny to oleju pokazuje mniej niż na ciepłym silniku. albo wjedż na kanał jak masz gdzie i spuść troszkę przez śrubkę w misce olejowej. Sprawdź na bagnecie czy jest ok, jeśli nie to do skutku.Zrób to na zimnym. Powinno być odwrotnie. Na zminmym powinno pokazywać więcej bo wtedy cały olej scieka do misy olejowej.
bish - kopt Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 ciekawa teoria , a jesli masz stan na bagnecie mini to ile wejdzie oleju zeby bylo max 4 setki to az tak wydluzy nagrzewanie silnika. u mnie od dolnej do górnej kreski to jest prawie litr oleju, teoretycznie to w sumie racja ale jak to jest w praktyce tego nie wiem ja jeżdże cały czas na górnej kresce
Doman13 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Mnie też kiedyś mechanik nalał 3 mm ponad poziom. Też myślałem, pytałem, i wszyscy mi mówili ze nic się nie stanie. Jeździłem tak 12 tyś. km i nic się nie stało.
yarel Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 witam ja miałem podobna sytuacje rok temu też miałem nadmiar, sprawdzałem codziennie czy nie ma oznak brania płynu chłodzącego, nawet myślałem że wtryski puszczają.. wkońcu odessałem do optymalnego poziomu, ale znów coś nie tak.. wkońcu udałem się do mechanika i nawalił bagnet od pomiaru oleju.. niby banalne ale nie wpadłbym na to na bank a podejrzewałem już wszystko co najgorsze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się