Eyesmon Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Witam, Problem: NOTLAUF... Krótko: turbo po renegeracji, EGR odcięty, nie ma juz katalizatora, wężyki niby sprawdzone + wymieniony N75 (ale używka więc nie pewny na 100%) - po 2 miesiącach jazdy znowu notlauf. Kupiłem więc nowy N75 tyle że niby do AJM (z inną końcówką wtyczki - ale przerobiłem i niby powinien działać - wg zapewnień wielu forumowiczów - działał... miesiąc.... Teraz notlaufy prawie dziennie - nie wiem już co robić. Wymieniony świeżo filtr powietrza i termostat. Dziś zrobiłem takie logi dynamiczne (po dorwaniu VAGA wreszcie) - może ktoś pomoże...Wielka prośba bo bujam się z tym i bujam .... 000 - 001 - 003: http://vaglog.rtnet.pl/monroe_8693.html (tu jak widać robiłem 2 razy bo za pierwszym razem odcięło) 004 - 007 -008: http://vaglog.rtnet.pl/monroe_8694.html 009 - 010 - 011: http://vaglog.rtnet.pl/monroe_8695.html
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 18 Marca 2010 Opublikowano 18 Marca 2010 Tu widać ewidentnie ze masz za duze doładowanie i dlatego wpada w TA. N 75 otwarty na maxa a i tak nie moze zbić nadmiaru ciśnienia. Tylko 1 moze być problem. Albo masz turbo nie od tego auta, tz ze ktoś władował wirnik od innego modelu albo masz sztange podkręconą i dlatego tak wali bo otwiera szybciej niz ma otwierać. Pozdro ZC
Eyesmon Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Opublikowano 18 Marca 2010 Hej, Turbo mam bodajże od AJM ale z gwarancją braku różnicy - czyli byłoby ok. N75 mam nie mój - bo jak pisałem kupiłem tańszy z inną końcówką o symbolu: 1J0 906 627 A a ten co powinienem mieć wg ASO to: 1H0 906 627 A. Na forum pytałem to 90 % ludzi mówiło że to jest IDENTYCZNE więc nie wiem - może to kwestia tego zaworka? Jeśli nie N75 to co innego? Macie jakieś pomysły (zapieczone kierowniczki ktoś mi podpowiada - ale czy to możliwe po paru miesiącach od wsadzenia nowej - regenerowanej turbiny i wycięciu kata? tak szybko by się zaje..ała?). Coś innego? Proszę o pomoc bo po weekendzie mnie czeka trasa dłuższa a nie zniosę tego z ciągłym notlaufem (i resetowaniem stacyjki podczas jazdy...)
medman Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 Sprawdź jeszcze czujnik temperatury bo coś duże wskazania w 007. Podmień go na inny, sprawny albo wejdź w vagu w instruments, means. block, grupa trzecia o ile dobrze pamiętam, i popatrz jakie tam są wskazania temperatury na zimnym i rozgrzanym silniku. Zrób logi 011 BS. Ręcznie poruszaj sztangę turbiny, sprawdź czy się nie zacina. Logi nie w tym dziale się wstawia ale to już działka moderatora.
spanky Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 wyglada na to ze problem nada tkwi w turbosprezarce ...
Musashi Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 moze najpierw wymien wszystkie wezyki podcisnienia. zrob BS011 i obejrzec czy sztanga sie przesuwa. albo kierownice sa zablokowane przez sadze, albo masz nieszczelny wezyk podcisnienia, zarowno przed N75 jak i za. BTW nie pomyliles wezykow pomiedzy N18 a N75?
Sztomel Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 sterownik silnika powinien w tym przypadku pokazać błąd 17965 - jeśli taki będzie to przyczyna tkwi w zapieczonej zmiennej geometrii lub zardzewiałej gruszce blokującej sztangę, problem będzie jeśli pokaże błąd 17958 - w tym przypadku jest więcej do kombinowania w poszukiwaniu przyczyny. Odczytaj zatem błędy i podaj co pokazało.
jaro4444 Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 A po usunięciu EGR zaślepione podciśnienie od zaworu?
Eyesmon Opublikowano 19 Marca 2010 Autor Opublikowano 19 Marca 2010 Po vagu błąd mi taki wyskakuje: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Ale zapieczone kierowniczki? 5 miesięcy po regeneracji turbiny? Bez EGR i kata jak do tego mogło dojść? Wina tych co regenerowali czy jednak coś w aucie nie teges? Bo chodziła tak naprawdę dobrze 3 miesiączki - potem już się bawiłem z zaworkami N75... nie patrząc w ogóle na samo turbo.
Sztomel Opublikowano 19 Marca 2010 Opublikowano 19 Marca 2010 poruszaj sztangą to się zorientujesz czy zmienna geometria jest zapieczona, jeśli sztanga będzie chodzić w pełnym zakresie to pewnie będzie zabrudzony N75.
Musashi Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 pisalem BS grupa 011, jezeli cisnienie sie nie zmienia wtedy do wymiany wezyki. widzialem juz niejedne niby sprawdzane.
Sztomel Opublikowano 20 Marca 2010 Opublikowano 20 Marca 2010 Musashi, przy tym błędzie wężyki podciśnienia nie mają na przeładowanie żadnego wpływu - jedynie wężyk idący od 75 do obudowy filtra powietrza ale tylko i wyłącznie jeśli będzie zagnieciony lub niedrożny. Przy tym błędzie do sprawdzenia tylko zmienna geometria, sztanga oraz N75 i ten jedyny wężyk o którym wspomniałem.
Eyesmon Opublikowano 22 Marca 2010 Autor Opublikowano 22 Marca 2010 Hej Logi statyczne zrobię i Wam wrzucę ale to po urlopiku jak wrócę (jeżeli.. bo mi nowa sprawa wyleciała straszna z turbo . Po ok. 300 km ciągłej jazdy (n75 wywalił tylko raz) przypadkiem mi się kangurka zrobiło (zdarza się najlepszym...) i auto szarpło. Jak odpaliłem to już turbo nie było i tym razem reset nie pomaga. Pokazuje błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Na Vagu ciśnienie jest max 1100 mB i nie wiem co zrobić. Dziura pewne w dolocie ale cholera wie jak to sprawdzić bez mechanika i kanału (w Karpaczu jestem) - może ktoś krótki poradnik co mogę zrobić (żeby się przynajmniej do domu potem dotelepać)... Edit: Do Sztomel - btw kolega widzę z Rybnika (jak ja) - w związku z tym może dałoby radę te moje 0000 obejrzeć jakoś live? Nie chcę się wciskać ani kłopotu robić ale nie mam żadnego mecha aż tak zaufanego co by mi to na 100% sprawdził (a sam niestety laikiem jestem jak chodzi o mechanikę - tylko logi umiem robić na vagu a co to za sztuka
letallec Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Zrobiles te logi BS? Zobacz czy gdzies dolot sie nie rozszczelnil. Na 99% to nieszczelnosc
Sztomel Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Spoko, mogę oczywiście zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, problemem będzie tylko sprawdzenie dolotu od spodu gdyż nie dysponuję kanałem (mieszkam na osiedlu) ale na ile dam radę to to sprawdzę. Nr telefonu podałem Ci na PW to się zgadamy.
Eyesmon Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Opublikowano 26 Marca 2010 Dzięki Sztomel za wielką pomoc - jak się okazało przyczyna kłopotów była prozaiczna - na 99 % to ... styki na złączce do N75... będziemy monitować dalej Tak czy owak - ręce które leczą
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się