Kowi87 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Amory to jedno, a drugie to opona jak balon czyli 55-65 plus gleba to płacz, na dziurach będzie pod wpływem ugiecia opony rył o garby przy prędkosci jak coś złapiesz, skad wiem?? bo zimą latam na 15kach latem na 17kach i problem nie powtarza sie na wiekszej feldze
paput Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Amory to jedno, a drugie to opona jak balon czyli 55-65 plus gleba to płacz, na dziurach będzie pod wpływem ugiecia opony rył o garby przy prędkosci jak coś złapiesz, skad wiem?? bo zimą latam na 15kach latem na 17kach i problem nie powtarza sie na wiekszej feldze ja mam 225/45/17 na standardowej zawieszce i w porównaniu do 205/55/16 jest przpaść
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 na 225/50R16 ale nie mam porównania z moją ośką bo ten samochód był z Q. Jechało się spoko. Ale to nie zmienia faktu że my rozmawiamy o cywilnych samochodach a nie o jeździe na Torze gdzie trzeba gubić sekundy. Co z tego że mam samochód który wyciąga 190km/h ale w zakręty nie wjeżdzam szybciej jak 120km/h i nawet w ośce na mokrej nawierzchni na moich balonach nie miałem nigdy żadnego uślizgnięcia i wchodzi sie w zakrety bardzo elegancko. Dlatego tez tłumaczenie mi że na balonach "wozi nim jak krowim plackiem na miedzy" jest bez sensu No może i bym przycierał dlatego jak mnie nie stac na duuuuże zmiany bo dla mnie jak mam dać za felgi 1000zł a opony drugie tyle to sie nie biore za nic.
Armi Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Coś w tym jest, wolałem jeździć kozą na 17" niż tą samą kozą na 15". Było troszkę twardziej ale za to stabilniej, bardziej pewnie. A4 na 15" to tapczan na kółkach, zawsze tak uważałem i zdania nie zmienię. Za miękko, za bardzo buja
Kowi87 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Znowu źle myslisz jeśłi chodzi o zakręty Jak masz niższy profil opony nie masz przechyłu takiego jak na standardowym balonie co pozwala Ci szybciej pokonac ten zakręt druga sprawa mozna sie grubo przejechac na takim obnizonym z duza felgą, ponieważ nie czujesz momentu uslizgu poprzez tą sztywnosć podsumowując gleba nie jest dla 15ek to tak jak wkładać turbo AWXa i nie robić programu nie wykorzystany potencjał
Armi Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 W czasie pokonywania zakrętu działa siła odśrodkowa, która wypycha na zewnątrz. Samochód na glebie ma niżej położony środek ciężkości, więc tej sile jest go trudniej "wypchnąć". Dlatego, pierwszą reakcją na glebę jest frajda z pokonywania zakrętów z palcem w nosie. Troszkę inaczej jest w przypadku szerokich opon. Tu decyduje środek ciężkości tylko większa powierzchnia styku opony z podłożem (lepsza przyczepność). [br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 15:36_________________________________________________ mozna sie grubo przejechac na takim obnizonym z duza felgą, ponieważ nie czujesz momentu uslizgu poprzez tą sztywnosć Pierwszą reakcją na zbliżanie się do granicy uślizgu przy pokonywaniu zakrętów jest pisk opon. Powiedziałbym nawet, że szerokie, niskoprofilowe opony powodują lepsze "wyczuwanie" tego co się dzieje z kołami ALE osoba, która wcześniej jeździła kozą może mieć z tym problemy dlatego, że jak się już nawet przeholuje to samochód przechyli się, koła zapiszczą zdecydowanie później (bo później stracą przyczepność) i czasu na reakcję jest zdecydowanie mniej. Zawieszenie w każdym aucie jest inne i trzeba je sprawdzić zanim zacznie się wchodzić w zakręty na granicy przyczepności. Myślenie "mam glebę i szerokie opony" wyjdę z każdego zakrętu potrafi być bardzo zgubne.
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 No własnie ten tapczan mnie troche wnerwia ale ja bym raczej tego nie przypisywał opono "balonom" tylko amortyzatorom i sprężynom. Jak już mówiłem jeździłem na dużych balonach na standardowej zawieszce ale amory gazowe i było malina. Wiem że niżej środek ciężkości to samochód stabiliejszy (fizyke też studiowałem ). Jeżdzę koza i raczej nikt o zdrowej głowie nie jeździ samochodem na krawędzi uslizgu. Do tego się zbliżamy w sytuacjach awaryjnych. No chyba że Wy jeździcie na granicy poslizgu to albo zazdroszcze odwagi, albo współczuje głupoty
rafalekx Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Totalna porażka jak ktos zawali duże koła i jeszcze ten samochód posadzi prawie na ziemi. Nie mówie tu o tym że sie zawadza wszystko ale wygląda strasznie. :shocked:
paput Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Totalna porażka jak ktos zawali duże koła i jeszcze ten samochód posadzi prawie na ziemi. Nie mówie tu o tym że sie zawadza wszystko ale wygląda strasznie. :shocked:
rafalekx Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 12 godzin w pracy... niech to ch#j k@rwa! :wallbash:
paput Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 12 godzin w pracy... niech to ch#j k@rwa! :wallbash: Wa-wa, pęd życia zabójczo działa na stosunki........między ludźmi
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Totalna porażka jak ktos zawali duże koła i jeszcze ten samochód posadzi prawie na ziemi. Nie mówie tu o tym że sie zawadza wszystko ale wygląda strasznie. :shocked: Co taki zdziwiony jak ateista w piekle? Coś sie nie podoba?
puertoss Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 to co w planach na spocie??? jakieś ognicho będzie czy nic nie wiadomo??? bo nad zalewem jak tylko dyma się puści zaraz się smerfy gdzieś z lasu wyłaniają (przerabiane)
majuDJ Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Gdzie najtaniej w Lublinie LPG chodzi mi tu o ceny poniżej 2,35zł za 1l? Ponieważ tnę po kosztach i od będę się woził od maja Astrą F 1,4 LPG ( a Audi idzie do garażu)
puertoss Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 może ma ktoś orient czy w okolicy nie ma jakiegoś paleniska czy coś takiego>[br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 20:21_________________________________________________ Gdzie najtaniej w Lublinie LPG chodzi mi tu o ceny poniżej 2,35zł za 1l? Ponieważ tnę po kosztach i od będę się woził od maja Astrą F 1,4 LPG ( a Audi idzie do garażu) najlepiej własna dwójka
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 to co w planach na spocie??? jakieś ognicho będzie czy nic nie wiadomo??? bo nad zalewem jak tylko dyma się puści zaraz się smerfy gdzieś z lasu wyłaniają (przerabiane) A nie wiesz czy np grilla sie czepiają? No bo żadnego legalnego paleniska tam nie kojarze.
RAWULI Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 No własnie ten tapczan mnie troche wnerwia ale ja bym raczej tego nie przypisywał opono "balonom" tylko amortyzatorom i sprężynom. Jak już mówiłem jeździłem na dużych balonach na standardowej zawieszce ale amory gazowe i było malina. Wiem że niżej środek ciężkości to samochód stabiliejszy (fizyke też studiowałem ). Jeżdzę koza i raczej nikt o zdrowej głowie nie jeździ samochodem na krawędzi uslizgu. Do tego się zbliżamy w sytuacjach awaryjnych. No chyba że Wy jeździcie na granicy poslizgu to albo zazdroszcze odwagi, albo współczuje głupoty co do 15 i 16 to zapytaj Harnasia z LKT, z tego co wiem od niego to przy 15 i 16 ET 45, dystans 2cm robi swoje i faktycznie OOOO trzyma się lepiej w zakrętach, nie ma aż takiej potrzeby(na upartego) inwestować w fele 17-8 calowe [br]Dopisany: 21 Marzec 2011, 20:28_________________________________________________ Gdzie najtaniej w Lublinie LPG chodzi mi tu o ceny poniżej 2,35zł za 1l? Ponieważ tnę po kosztach i od będę się woził od maja Astrą F 1,4 LPG ( a Audi idzie do garażu) ależ to łoi z 9l lpg, chyba że sekwencja jaka :gwizdanie: a opłaca się drałować kilka kilosów po korkach żeby tego 1 plna zaoszczędzić, moim zdaniem ni ch...wasta
puertoss Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 w sumie to tam dalej na dąbrowie można by było.... najwyżej się spidolą to się zgasi albo obieca że będzie grzecznie :good: :good: tak trzeba by było zrobić i tam było by git
majuDJ Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 ja bym był bardziej skory ze loi z max 8l LPG w trasie
paput Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 ależ to łoi z 9l lpg, chyba że sekwencja jaka gwizdanie tani diesel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się