marcin_oszanca Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Witam, naczytałem się już wiele na temat podobnych objawów jakie zaobserwowałem od kilku dni w moim aucie. Około tygodnia temu, jadąc w mieście zahamowałem przed światłami i po zatrzymaniu całe auto drżało, drążek skrzyni i cała buda. Po lekkim przygazowaniu drgania ustały. Sytuacja powtórzyła się jeszcze kilkakrotnie ale nie występuje zawsze. Od paru dni wydaje mi się że odczuwam drgania również podczas jazdy. Dzisiaj po przyjeździe do domu znowu były drgania, otworzyłem maskę i wygląda jakby silnik z całym osprzętem wpadał w rezonans. Amplituda drgań jest niewielka ale częstotliwość duża. Ponadto zaobserowowałem, że po gwałtownym ale niewielkim przygazowaniu auto przestaje drgać natomiast gdy podnosze obroty bardzo delikatnie do ok 900obr/min drgania zaczynają sie ponownie i trwają aż do energicznejszego przygazowania, natomiast gdy obroty opadają to przy wspomnianych 900obr/min słychać dziwne niepokojące dźwięki. Sytuacja nie zmienia się niezależnie czy włączone jest sprzęgło czy nie. Mam tylko nadzieje że to nie dwumas
seba1-2 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 sprawdź poduszki pod skrzynią silnikiem i luknij na plecionkę wydechu, ale ja obstawiam że to dwumasa, i jeszcze jedno sprawdź czy która poduszka się nie odkręciła
marcin_oszanca Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 No dobra ale co z tą plecionką, tzn nie bardzo wiem jak zaobserwowac czy cos z nia nie tak.
seba1-2 Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 jeśli plecionka na wydechu będzie sztywna to w rezonans będzie wpadać całe auto, sprawdź również wieszaki rury wydechowej, a także odbój silnika ten co znajduję się z przodu samochodu. ja do tego sprawdził bym vagiem błędy silnika, możliwe że to przez któryś wtrysk
turdzi Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Witam, naczytałem się już wiele na temat podobnych objawów jakie zaobserwowałem od kilku dni w moim aucie. Około tygodnia temu, jadąc w mieście zahamowałem przed światłami i po zatrzymaniu całe auto drżało, drążek skrzyni i cała buda. Po lekkim przygazowaniu drgania ustały. Sytuacja powtórzyła się jeszcze kilkakrotnie ale nie występuje zawsze. Od paru dni wydaje mi się że odczuwam drgania również podczas jazdy. Dzisiaj po przyjeździe do domu znowu były drgania, otworzyłem maskę i wygląda jakby silnik z całym osprzętem wpadał w rezonans. Amplituda drgań jest niewielka ale częstotliwość duża. Ponadto zaobserowowałem, że po gwałtownym ale niewielkim przygazowaniu auto przestaje drgać natomiast gdy podnosze obroty bardzo delikatnie do ok 900obr/min drgania zaczynają sie ponownie i trwają aż do energicznejszego przygazowania, natomiast gdy obroty opadają to przy wspomnianych 900obr/min słychać dziwne niepokojące dźwięki. Sytuacja nie zmienia się niezależnie czy włączone jest sprzęgło czy nie. Mam tylko nadzieje że to nie dwumas masz dwie opcje , dwumas lub plecionka , zacznijod tej tanszej lub zmien dwumas na kolo jednomasowe z 1Z i bedziesz mial po problemie raz na zawsze
marcin_oszanca Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Opublikowano 23 Marca 2010 Sprawdzalem Vagiem i nie mam zadnych bledow (poza klimatyzacja 22.1), jutro przyglądnę się wspomnianym elementą ale mam nadzieje ze to jednak nie dwumas, pierwszy problem to kasa a drugi brak auta.
aju Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 ja jeszcze bym zastosował stary sposób dość często skuteczny... rusz parę razy ostro autem ze sprzęgła (prawie je przypal) i/lub rusz też z ręcznego żeby auto dostało opór duży na sprzegle jak po tym auto przestanie wpadać w drgawki to powoli dwumas/sprzęgło się szykuje choć znajomy tak robił już dwa razy od kiedy auto wpadło mu 1 raz w drgania i przejeździł już ~20tyś
marcin_oszanca Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Witam, dzisiaj rano sprawdziłem i na zimnym silniku drgania nie występują, po przejechaniu 15 km w trasie powoli pojawiały się drgania, następnie około 10 km w mieście i drgania widocznie wyczuwalne. Pozatym przypomniało mi się że od dłuższego czasu słychać dziwne metaliczne jakby wycie przy wchodzeniu silnika w niskie obroty podczas jazdy, mocno słychać je przy około 80-90km/h na piątym biegu, ale na każdym innym jak schodzi na niskie obroty przy hamowaniu silnikiem też. Pozatym tłumik dość mocno drga jak go dotknąłem nogą. Spróbuje podjechać do mechanika w piątek ale dzisiaj jeszcze sprawdze plecionke.
Pretor Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Na 100% plecionka do wymiany. Może wyglądać jak nowa, ale może być wyrobiona i nie będzie tego widać. To typowe. Teraz zrobiło się cieplej i wydech bardziej się rozgrzewa. Przy niższej temperaturze wszystko na pewno u Ciebie ok, jak jest ciepło i wydech się rozgrzeje zaczyna wpadać w wibracje.
marcin_oszanca Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 w sumie pierwszy raz drgania zauważyłem jak się zrobiło ciepło ponad tydzień temu, dzisiaj rano było 0 st. C i wszystko było ok. Szukam na allegro i nie moge znaleźć plecionki do A4 jak się ten element nazywa fachowo?
Daimos Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 podjedź to tłumikarza to wymieni ci plecionkę bez problemu (starą trzeba wyciąć a nową wspawać), albo kup sobie polecaną na forum całą rurke z plecionką i od razu pozbędziesz się katalizatora
hanson1982 Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Tak czytam wątek i myślę że u mnie plecionka do wymiany będzie bo też delikatne drgania ostatnio się zaczęły....
vdm Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 mam te same objawy i zastanawiam się czy coś takiego będzie ok? http://www.allegro.pl/item935450859_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html albo http://www.allegro.pl/item960103364_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html wtedy za jednym zamachem pozbęde się kata
IKMA Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Witam. mam te same objawy i zastanawiam się czy coś takiego będzie ok? http://www.allegro.pl/item935450859_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html albo http://www.allegro.pl/item960103364_katalizator_zamiennik_audi_a4_a6_vw_passat_19tdi.html wtedy za jednym zamachem pozbęde się kata Jeśli mogę Ci w czymś pomóc to chciałem tylko powiedzieć abyś nie kupował czegoś takiego. Może i wygląda fajnie i załatwia za jednym zamachem plecionkę i katalizator ale właśnie objawy Ci nie znikną. Dlaczego?? Jakość wykonania plecionki jest taka, że gdy się tylko wydech rozgrzeje będziesz miał drgania tak jak miałeś. Kup plecionkę ori a katalizator rozpruj i wspawaj rurę do środka. Znajomy to kupił i teraz będzie reklamował bo plecionka jest kiepska. Tzn wygląda bardzo dobrze ale gdy się tylko rozgrzeje to masakra. Pozdrawiam.
marcin_oszanca Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Sprawdziłem właśnie plecionke, jest twarda i nawet przy silnym ugięciu nawet się nie odkształca
Flyer Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Nie chce Cie zasmucic, ale moje objawy byly identycznie - kolo dwumasowe. Zlapalo spory luz i zaklinowalo sie. Stalo sie dokladnie tak samo... jazda... zatrzymuje sie na swiatlach i auto wibruje. Poczatkowo mialem przerwy kilkudniowe gdzie nic nie telepalo... po mniej wiecej 2-3 tyg. od pierwszych objawow - problem narastal. Na zimnym silniku nie musi telepac... ale z czasem i na zimnym bedzie juz trzeslo.
marcin_oszanca Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Mam nadzieje że to jednak nie jest dwumas, swoją drogą naczytałem się wiele o wymienionych dwumasach a efektów brak oprócz pustej kieszeni.
Daimos Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Mam nadzieje że to jednak nie jest dwumas, swoją drogą naczytałem się wiele o wymienionych dwumasach a efektów brak oprócz pustej kieszeni. dlatego trzeba zacząć od najtańszych rzeczy typu plecionka/poduszki
marcin_oszanca Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Teraz troszke przypatrzylem sie tlumikowi i plecionce jak auto wpadlo w drgania i widac ze caly sie rusza, a dotykacjac noga końcówki czulem się jak bym używał młou pneumatycznego Obstawiam plecionke, jutro podjade do tłumikarzy i dam znac czy sie udalo
czupaczups Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Mam podobny objaw, wymieniłem kompletne sprzęgło plus dwumas bo sprzęgło mi ciągnęło przy ruszaniu robił kangura a pedał sprzęgła pulsował (po wymianie objawy ustały) , sprawdziłem vagiem i błędów nie ma, pompki są ok. Na jałowym jak dotykam nogą końcówki tłumika to drży jak cholera i chyba stąd całe wibracje przenoszą się na budę i kierownicę. Po zwiększeniu obrotów wszystko ustaje. Drżenie występuje na zimnym i ciepłym silniku, raz jest słabsze raz mocniej odczuwalne. Ile kosztuje wymiana tej plecionki?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się