bhuyaaka Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Witam muszę zakupić dojazdówkę, mam felgi 17 opony 225/45, jaki rozmiar opon powinna mieć dojazdówka 16, tak by napęd quattro przy powiedzmy dojezdzie około 100 km nie dostał po d*pie.
soobolek Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Jeśli chcesz kupić zwykłą felgę wraz z oponą to zamiennik dla rozmiaru 225/45/17 to 205/55/16 - ta sama średnica koła. Propo tematu to pamiętaj napędu quattro nie można holować z przednią osią w górze.
bhuyaaka Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2010 No właśnie musze dojazdówkę bo mam zimówki w tym rozmiarze, jedną chciałem wsadzić jako zapasowe i nie moge przykręciic osłony koła
Pawlo 2004 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 17" o tym samym rozmiarze albo 16" 205/55/16 tak jak napisał soobolek. Jakiej osłony koła nie możesz przykręcić?? to co koło sie nie mieści??
bhuyaaka Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2010 chciałbym zauważyć że moje pytanie dotyczy NIE !!! ZAPASOWEGO KOŁA tylko DOJAZDOWEGO KOŁA, skoro piszę, że wkładałem do wnęki zimówkę 16 cali w rozmiarze o którym piszecie i nie mogłem przykręcić osłony wnęki w którą wkłada się zapasówkę (może rózni się głębokością)czyli zwykłego koła nie WŁOŻĘ. Pytanie brzmi: jaki rozmiar (cale) koła dojazdowego (które jak wiadomo jest węższe od zwykłych kół), z jaką oponą (rozmiar) mogę kupić tak by przy ewentualnym kapciu i dojeździe np 100 km do pierwszego wulkanizatora, nie było problemów z napędem quattro
Pawlo 2004 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 A co miałeś wcześniej?? Moze sprawdz w kodach wyposażenia, tam będzie zawarte jakie było koło od początku. Ja u siebie nie miałem dojazdówki tylko pierdoły do naprawienia koła typu kompresor i "łatke" w spreyu po kupnie zapasu musiałem wywalić styropian z miejsca koła zapasowego bo tez nie mogłem tam upchnąć koła. Tylko, ze ja mam sedana a ty avanta. Najlepiej będzie jak sie wypowie ktoś kto ma avanta wtedy bedzie sprawa jasna
Rosemeyer Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Jakis czas temu zamienialem kompresor na dojazdowke. Trzeba wymienic styropian, bo przy kompresorze ma on wieksze rozmiary (wypelnia cale miejsce na kolo) Ja mam dodatkowo hak i nowy styroperk musial miec na niego miejsce. Nowy w ASO kosztuje jakies grosze. Nr czesci styropianu z miejscem na hak to: 8E9 012 109 E. Ma on tez miejsce na lewarek, klucz i reszte drobiazgow i nie potrzebne sa dodatkowe plastykowe etui po bokach. Oslona kola zamyka sie bez problemu. Co do dojazdowki to ona akurat ma rozmiar T125/80R17 (8E0 601 027 C) 1
topor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 podepne sie pod temat. z racji tego iz czesto smigam w dalsze trasy a kompresor i latka w spreju wg mnie jest mało pewna... chce zaopatrzeć się w koło zapasowe. Na zime mam kola 17" 225/45 ... na lato zamierzam kupic 18" felgi -pewnie z opona 235/40 lub 225/40... i tu moje pytanie.. czy zapas np: 16" 215/55 rozwiąże problem pamietając o napedzie Quattro...
A-rek Opublikowano 24 Grudnia 2010 Opublikowano 24 Grudnia 2010 najwazniejsze zeby srednica kola byla dokladnie taka sama jak reszta no i oczywiscie o zblizonej szerokosci
topor Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 no oks, ale nie musi byc ta sama opona... wazne zeby rozmiar był ten sam tak?
Kowi87 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Ja to sie upieram przy tym że felga i opona powinny mieć te same parametry co założona reszta na aucie, stan opony czy rodzaj bieżnika to już na to mozna przymknac oko aby tylko rozmiarowo był taki sam, bo jak czytam teorie ze moze być 16ka o odpowiedniej srednicy to w ogóle przeczy to odpowiedziom w innych wątkach na podobny temat :gwizdanie: wtedy niby mógł bym jeździć z przodu na 16kach a z tyłu na 17kach i by było dobrze Z tym stanem bieżnka to oczywiscie w granicy 1-2mm góra
A-rek Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Z tym stanem bieżnka to oczywiscie w granicy 1-2mm góra to powiedz mi jeszcze ze jak z przodu beda opony łyse (bieznik zdarty do ogranicznika), a z tylu nowe opony (czyli max bieznika) to beda problemy z napedem quattro :?:
Kowi87 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Opublikowano 25 Grudnia 2010 Z tym stanem bieżnka to oczywiscie w granicy 1-2mm góra to powiedz mi jeszcze ze jak z przodu beda opony łyse (bieznik zdarty do ogranicznika), a z tylu nowe opony (czyli max bieznika) to beda problemy z napedem quattro :?: nie wiem, ale to róznica bedzie z ok 10mm na średnicy koła wtedy, jeżdżąc tak dłuzej chyba moze wtedy wpłynąć na napęd powinno sie co pewien czas zamieniać opony osiami
Flyer Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 tak dla przykladu podam Wam, ze jak zalozylem niedawno na kilkanascie kilmetrow zapas [225/55/16] (reszta kol to 235/40/18), to dyfer mocno mi sie spinal podczas skrecania i jazdy. jak jest mozliwosc - to jezdzic na 4 takich samych oponach [roznice w zuzyciu miedzy osiami moga byc, ale nie na jednej osi].
A-rek Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 tak dla przykladu podam Wam, ze jak zalozylem niedawno na kilkanascie kilmetrow zapas [225/55/16] (reszta kol to 235/40/18), to dyfer mocno mi sie spinal podczas skrecania i jazdy. srednica 16" byla o 1 cm wieksza wiec na obwodzie bylo to juz kilka cm roznice w zuzyciu miedzy osiami moga byc, ale nie na jednej osi dokladnie
Bopss Opublikowano 28 Grudnia 2010 Opublikowano 28 Grudnia 2010 no oks, ale nie musi byc ta sama opona... wazne zeby rozmiar był ten sam tak? Opona nie musi byc ta sama,ważne aby zgadzał się rozmiar. To jest tutaj najbardziej istotne.
piotrsob1 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Rozmiar nie musi się zgadzać przy kole zapasowym, ważny jest obwód koła( wprost proporcjonalnie też średnica i promień ), powinien być jaknajbardziej zbliżony do pozostałych. Nie zapominajmy że przy autach wyposażonych w ABS a tym bardziej ESP komputery sterujące tych systemów wykonywują swoją robotę na podstawie zlicznia i analizy impulsów wysyłanych przez czujniki umieszczone w piastach kół. ESP bierze też pod uwagę sygnały z czujników położenia kierwnicy, przyspieszeń bocznych i obrotu auta wokół swojej osi, następnie porównują to z mapami zapisanymi w swojej pamięci, podejmując określone działania w danej sytuacji. Przy dużej różnicy obwodu koła, nawet przy jeździe na wprost bez uślizgów kół, wprowadzone w błąd systemy mogą podejmować działania tak jakby występował poślizg, generalnie nie ma co liczyć na ich poprawne działanie, mogą zachowywać się conajmniej dziwnie . Przypomniała mi się ciekawa sytuacja znajomego posiadacza Mercedesa, który naprawiał swoje auto u kilku mechaniorów, bo nie chciało jeździć szybciej jak 80 km/h, a przyczyną było koło zapasowe założone na jedno z kół, z oponą o innym rozmiarze , które ESP potraktowało jako dojazdówkę i poprostu nie pozwalało na rozpędzenie auta do wyższych prędkości . Niektóre systemy powiadamiania o zmianie ciśnienia w kołach też bazują na informacjach z systemu ESP, porównując przy jeździe na wprost ilość impulsów generowanych w każdym z kół do wcześniejszych zapisów, i przy większych różnicach wyświetlają odpowiedni komunikat ( przy spadku ciśniena w kole zmienia się efektywny promień toczenia koła, co za tym idzie ilość wykonywanych przez koło obrotów i wygenerowanych impulsów na określonym odcinku drogi ). Ciekawie też może być po ustawianiu zbieżności w autach wypsażonyc w ESP, jeżeli leniwemu mechanikowi nie będzie się chciało ustawić koła kierownicy w odpowiednim położeniu, w najlepszym przypadku ESP będzie się wyłączać po przejechaniu pewnego odcinka, generując błąd czujnika skrętu kierownicy ( nowsze systemy przeprowadzają automatyczną adaptację tego czujnika tak że problem może ustąpić samoczynnie). Wniosek z tego jest prosty, przy niepoprawnym działaniu ABS/ESP diagnozę zaczynamy od sprawdzenia ciśniena w kołach i rozmiaru kół, przy innych dziwnych zachowaniach auta też jest to wskazane :gwizdanie: . Różnica w obwodzie kół powoduje też znacznie większe zaangażowanie do pracy (przy normalnej jeździe) mechanizmów różnicowych, które muszą pracować nawet przy jeździe na wprost, co przy więszych prędkościach i szczególnie mechanizmach o zwiększonym tarciu wewnętżnym ( torsen, LSD ), poza przegrzewaniem ich, może powodować niestabilne zachowanie pojazdu w czasie jazdy.
dudi75 Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Sory koledzy ale nie zabardzo chwytam jak obliczyc jaki obwod powinna miec dojazdowka jesli jezdze na kolach 225/40/18 . Oczywiscie Q moze na zapas wrzuce jakas 16 tylko niewiem jaki najlepszy bedzie rozmiar opony
jihad Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Standardowo --> 205/55/16 będzie prawie identyczna w obwodzie.
dudi75 Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Standardowo --> 205/55/16 będzie prawie identyczna w obwodzie. Dzieki wielkie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się