jaro4444 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Marawel proszę czytać z uwagą co napisałem na początku - można to zrobić nawet bez nacinania - samym mocnym ściągaczem. Nie wiedziałem jednak czy 4 przeciwciężary w BLB są takie same jak np w BMN i nie miałem pewności czy silnik nie będzie drgał jeśli są inne. Spójrz na wały ostatnich BMM.
jaro4444 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Łatwiej i prościej napewno, czy skutecznie i dobrze - nie wiem. Musiałbym porównać na żywo wał BLB i BMN/BMM. Dlatego tu jeszcze została zastosowana sprawdzona i pewna na 100% metoda. Nie mogę uczyć się na samochodzie Kolegi z forum
turdzi Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 jaro4444 klasa , rozumie ze otwor do przykrecenia napinacza lancuszka pompy trzeba bylo nagwintowac ? I jeszcze jedno pytanie , bo widze ze pacjen jest na stole , ale ta operacja jest chyba mozliwa bez wyrywania silnika z komory , wystarczy tylko podnosnik ?
jaro4444 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2010 rozumie ze otwor do przykrecenia napinacza lancuszka pompy trzeba bylo nagwintowac ? I jeszcze jedno pytanie , bo widze ze pacjen jest na stole , ale ta operacja jest chyba mozliwa bez wyrywania silnika z komory , wystarczy tylko podnosnik ? Nic nie gwintowaliśmy, wszystko P&P, poza przeróbką smoka pompy oleju. Tak można to na podnośniku, ale nigdy tak dokładnie nie wymyjesz wszystkiego i nie poustawiasz. Masz przód rozwalony do rozrządu, z tyłu musisz wyrwać skrzynie z wozu. To łatwiej wyciągnąć jest silnik. Jak porównam jeszcze wały BLB i BMM i okażą się takie same to w ogóle nie trzeba rozbierać tyłu silnika, wału i uszczelniacza tylnego. Wszystko zrobi się z przodu i z dołu - tak jak rozrząd i wymiana zabieraka.
turdzi Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Nic nie gwintowaliśmy, wszystko P&P, poza przeróbką smoka pompy oleju. czyli otor jest juz nagwintowany fabrycznie..... Jak porównam jeszcze wały BLB i BMM i okażą się takie same to w ogóle nie trzeba rozbierać tyłu silnika, wału i uszczelniacza tylnego. Wszystko zrobi się z przodu i z dołu - tak jak rozrząd i wymiana zabieraka. trzeba by to bylo rzucic komus kto wywaza waly i wtedy byla by 100% pewnosc. Tak czy siak jak zapadnie decyzja ze zostaje z BRD na dluzej to zjawie sie u was na taka operacje w na poczatku przyszlego roku
Musashi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 trzeba by to bylo rzucic komus kto wywaza waly i wtedy byla by 100% pewnosc. to nic nie da. kazdy wal sam w sobie jest wywazony prawidlowo. jego przeciwwagi maja za zadanie rownowazyc caly zespol czyli wal, lacznie z korbowodami oraz tlokami, ktore stanawia element masy obrotowej walu
turdzi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 to nic nie da. kazdy wal sam w sobie jest wywazony prawidlowo. jego przeciwwagi maja za zadanie rownowazyc caly zespol czyli wal, lacznie z korbowodami oraz tlokami, ktore stanawia element masy obrotowej walu wiem wiem chodzilo mi bardziej o pomierzenie zwazenie itp. 1
Kunio9 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam Czym się przejawia uszkodzenie tych wałków? Czy to się psuje gwałtownie, czy widać spadek mocy albo jakieś inne oznaki awarii?
augustA4 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Jaro4444 tak jak pisałem w innym poście - taka instrukcję powinieneś opatentować i sprzedać do grupy VAG :> a tak na poważnie ciekaw jestem niezawodności tego rozwiązania. czy aby wał nie będzie maił wplywu na szkielet silnika tzn czy żebra w BLB nie różna się wytrzymalościa od innych silników
jaro4444 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Ludzie kuźwa o czym Wy piszecie!!! Przecież cała rodzina M188 ma ten sam blok, z tymi samymi usztywnieniami, nadlewami tylko w jednych typach silników w tych nadlewach są powiercone dziury i są nagwintowane, a w innych są pełne nadlewy metalu, nie wykorzystane. Więc o czym Koledzy piszecie? Szukacie dziury w całym
mirefire Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 mój BLB po skręceniu > wal BKD +pompa BKD+ smok od AJM podcięty+ogranicznik fali AJM> miska prawdopodobnie jest od BKE(szerokości , długości i wysokości takie samo jak w BLB, tylko żebro które trza podciąć w BLB to tu jest niższe o centymetr, więc nie ma potrzeby go podcinać)> nowe sprzęgło i dwumas> został dzisiaj osadzony między podłużnicami, jutro zalanie płynów i próba odpalenia....... P.S> cholera jasna nie było mnie przy zakładaniu tylnego uszczelniacza, (jestem przy moim BLB cały czas, przy wyjmowaniu , rozkręcaniu i składaniu, jak się zjawiłem to mechanior miał już go założone< na przodzie były blokady wału ale nie wiem czy miał taki przyrząd do wkładania tylnego uszczelniacza jaro4444 wielki szacunek za wiedzę i telefoniczne podpowiedzi (zawsze znajdujesz czas dla mnie jak do ciebie dzwonie żeby rozwiać moje niepewności)
turdzi Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 został dzisiaj osadzony między podłużnicami, jutro zalanie płynów i próba odpalenia..... powodzenia ! , czekamy na info i razenia z jazdy
mirefire Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 auto złożone odpalone>duży kłopot >bardzo niskie ciśnienie oleju , po rozmowie z jaro4444 są do sprawdzenia dwie rzeczy> najpierw w podstawie filtra oleju zaworki >ponoć mogą być zapchane z połamanego ślizgu napinacza, a druga to pompa oleju do sprawdzenia( może niedziałać lub przysłano nie od BKD ( niestety nie sprawdziłem jej nr. części, żeby mieć pewność że jest to pompa od BKD) nie wiem czy jest to istotne ale wydawało mi się przed remontem silnika że jak się przekręcało kluczyk w stacyjce(bez odpalania silnika) to zapalały się wszystkie kontrolki >(te male, tzn. ładowanie , esp, silnik, itd. ) natomiast teraz nie zapala się kontrolka oleju tj. "oliwiarka" nie wiem czy przed remontem też się nie zapalała czy się zapalała może ktoś to sprawdzić u siebie w B7 ........może to jest jakaś wskazówka czemu nie ma prawie w ogóle ciśnienia oleju.......
turdzi Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Opublikowano 16 Kwietnia 2010 no albo cos jest zle zlozone albo jest nie ta pompa i obroty silnika i nie to przlozenie jej pracy i nie jest w stanie zbudwac cisnienia.
jaro4444 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Chcąc dopracować metodę usuwania wałków i dalej zminimalizować koszta, mogę powiedzieć, że mam dalszy ciekawy pomysł. Zrodził się on z porównania wałów korbowych róznych silników 2.0 TDI. Dla porównania. Wał BKD (starszy typ 8 przeciwciężarów): Wał BPW: Wał BRE: Wał BMM/BMN/BKD/AZV (nowy typ 4 przeciwciężary): Moje przemyślenia wzięły się stąd, że początkowo BKD miał wał z 8 przeciwciężarami, a później nowszy wał z 4 przeciwciężarami (038105021AB) zunifikowany z AZV, BMN i BMM. Jest on identyczny jak wał BLB, tylko z przodu zamiast koła balansującego, ma wciśnięta kółko zębate nr 06A105209B. Wniosek?
jaro4444 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2010 podziel sie To zadanie domowe dla myślących [br]Dopisany: 17 Kwiecień 2010, 13:24_________________________________________________A tak poważnie. Koszta (wg. slepu internetowego Gajos, części nowe z ASO): - kółko 06A105209B - 61 zł, - łańcuszek 038115230A - 110 zł, - napinacz 038115130 - 22 zł, - pompa 03G115105 - 715 zł (nowy oryginł można kupić z Allegro za 250-300 zł), - uspokajacz oleju 038103623 - 86 zł, - uszczelniacz przedni wału 038103085E - 74 zł (z zamiennika ok. 40-45 zł), - smoki, śruby, uszczelka smoka, ... - niech będzie 100 zł. Do tego rozbocizna i tubka silikonu do michy i w drogę
turdzi Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 nie wiem jak to sie stalo ale przeczytalem posta zakonczonego zdjeciem walu BRE ? ale wnioski nasunaly sie juz same
rafkins Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Witam wszystkich Chciałbym podzielić się ze wszystkimi wrażeniami z udanej operacji likwidującej nieszczęsne wałki wyrównoważajace Ordynator jaro 4444 :notworthy: :notworthy:zastosował u mojego Parcha innowacyjną terapię którą fachowo opisał w/w wątku. Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0. Jako wyleczony pacjent jestem pełen podziwu dla wiedzy jaro :good: :good:Facet jest chodzącą encyklopedią vag na każde pytanie potrafił odpowiedzieć szczegółowo i cierpliwie. Nqaprawdę pełen szacun :notworthy: :notworthy: Do rzeczy: Rano zjawiłem się w warsztacie i zobaczyłem audika który chodził jak odkurzacz gdyby nie tablica rejestracyjna nie uwierzyłbym ,ze to mój kultura pracy w porównaniu ze "starym" nieporównywalna Zadnych drgań cisza jak po śmierci organisty.Jazda do Wałbrzycha 420km to czysta przyjemność.Spalanie w normie 5.4L olej silnikowy na stałym poziomie na jałowym biegu nie telepie jak na starej łajbie,pełen komfort.Co do kosztów myślę,ze nie są takie duże.Pierwsza koncepcja ASO 4800 cześci + 2500 robocizna.druga znajomy mechanik 1400 robocizna +2300części i do tego brak gwarancji udanej naprawy :no:Warsztat pana Jarka operacja plus wymiana rozrządu płyny 2500zł. Podsumowując: Samochód zupełnie inaczej pracuje {ciszej} żadnych kołysań, metalicznych dźwięków itp. Jeszcze raz wielkie dzięki dla jaro444 za opiekę przez cały czas, masę telefonów i transport w Warszawie :notworthy: WIELKIE DZIĘKI
turdzi Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 jaro4444 a powiedz mi tak szczerze jak myslisz ktory wal bedzie lepszy ? te z 8 przeciwciężarami, czy ten z 4 przeciwciężarami ? Jakies takie mam wrazenie ze mimo wszystko ten z 8 bedzie sie chanrakteryzowal lepsza kultura pracy ale moge sie mylic? rafkins gratki cieszymy sie twoim szczesciem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się