Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie dlatego chciałem zapytać tych którzy pozbyli się wałków o wrażenia z pracy silnika przeczytałem cały wątek dot w/w tematu i stąd moje obawy ponieważ spotkałem tam również opinie.mniej zadowolonych z kastracji uzytklwnikow

---------- Post added at 16:32 ---------- Previous post was at 16:29 ----------

Co do silnika to mam 2.0 tdi bss i brałem pod uwagę wersje bez wymiany wału korbowego ze względu na to iż mam bardzo mały przebieg niecałe 70000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kastruj, lepiej mieć tam jakieś małe drgania niż jeździć z myślą czy nagle napęd Ci nie padnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------- Post added at 16:38 ---------- Previous post was at 16:36 ----------

[/color]słuchaj antonio jestes z gdańska ? bo jesli tak to chetnie bym sie spotkał i posłuchał jak pracuje Twój silnik rozumiem ze jestes po kastracji tego ustrojstwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy jakim przebiegu robiłeś swap pompy? ja wymieniłem ten nieszczesny zabierak, stary nie był w najgorszym stanie ale poczytałem troche i szczerze sie przeraziłem wiec mysle co mi tam cale 15 zł, tyle ze przed kazdym urlopem zastatanawiam sie czy dojade na miejsce i nie ukrywam ze gdybym wiedział o tej wadzie to nie kupiłbym zadnego auta z tym silnikiem a teraz masz babo placek dzięki za podpowiedz podjade do az service i pogadam z chłopakami m oze cos doradza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie masz 70000 przebiegu to nie masz sobie czym głowy zawracać. Śmiało możesz jeszcze pojeździć co najmniej 50 - 70 tys.

---------- Post added at 10:11 ---------- Previous post was at 09:55 ----------

Jakbyś przeczytał dokładnie choćby ostatnią stronę to wiedziałbyś że są dwie metody z wymianą wału pod ten z 1.9 oraz bez wymiany. Przypuszczam że różnią się przeciwwagami zmniejszającymi drgania. W 2.0 tą rolę pełni zespół wałków (niech potwierdzi lub zaprzeczy w/w tezę ktoś mądrzejszy).

Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w BPW nastąpiła zmiana charakterystyki pracy silnika na twardszą oraz pojawiły się drgania których przed wymianą nie było (i co byś nie psiał nie wmówisz mi że jest inaczej).

Nie zajmuję się regeneracją i nic na tym nie zarabiam a informuje jedynie przyszłych wykastrowanych, że takie objawy mogą się pojawić w przypadku pozostawienia starego wału (dlatego niech rozważają również i tą kwestię). U mnie ten dyskomfort - tym razem fizyczny zastąpił wcześniejszy psychiczny; kiedy to jadąc gdzieś dalej spisywałem adresy polecanych serwisów po drodze - na wypadek wywalenia się napędu pompy oleju.

Jak przeanalizujesz cały temat to znajdziesz jeszcze kilka postów potwierdzających to co piszę.

Jesteś przewrażliwiony - spisywać serwisy jadąc w trasę. Wydaje mi się, że nawet silnik elektryczny wzbudzałby twoje obawy. Nie przesadzaj i nie strasz innych niepotrzebnie. Przypuszczam, że niektórzy przejechali już około 100 tys. km. i gdyby tak długo silnik drgał wibrował czy jakoś inaczej się np. telepał (jak to ktoś opisywał) to już by się auta "sypały". Były by już odczuwalne skutki uboczne w postaci systematycznie pojawiających się usterek, awarii jakichś mechanizmów czy elementów auta (dwumas, poduszki, ułożyskowanie). Jakoś nie widać skarg innych niż twoje. Kolego masz pod maską silnik wysokoprężny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mnie nie zrozumiałeś lub nie doczytałeś ? :)

Przecież napisałem, że przed wywaleniem wałków spisywałem adresy serwisów na trasie. Bo nigdy nie wiedziałem kiedy się wysypie napęd pompy. Nie wiem ile i gdzie jeździsz ale moje trasy to głównie po 400-500 km po Polsce (bardzo często nocą) - nie licząc weekendowych i wakacyjnych wyjazdów z rodzinką. Więc taka informacja była zawsze pod ręką dla własnego spokoju - kiedy korzystasz z assistance wskazujesz adres pod jaki mają ci ściągnąć auto. Od czasu wywalenia wałków zrobiłem 24 tyś km bez problemów i pod tym względem czuję się spokojniejszy.

I mimo wszystko co byś nie napisał nie zmienię zdania, że pojawiły się drgania, których wcześniej nie było :) , więc zamiast udowadniać że czarne jest białe podpowiedz co może być tego przyczyną.

Wysłane z mojego Transformer TF101G za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie ze wymieniacie tutaj poglady na temat tego napedu, ale czy jest ktos kto potrafi mi doradzic jednoznacznie co robic, mam zamiar pojezdzic troche tym autem a szczerze to nie jestem az tak biegły w tych sprawach wiec poprosze kogos kto krok po kroku wytłumaczy jak zrobic kastracje w przypadku mojego silnika (bss) i czy zestaw czesci by jaro4444 podany na poczatku watku nadaje sie również do mojego auta, ewentualnie moze macie jakis pomysł na przeróbke pomocy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jesteś z Gdańska to podjedź na spota pogadaj z chłopakami i się wszystkiego dowiesz, spoty odbywją się w AZ Serwis więc temat zaufanego warsztatu który Ci to zrobi też masz z głowy.

---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?292-Spoty-3M-każda-środa-godz-19-00-w-AZ-AutoSerwis-www-az-gda-pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jesteś z Gdańska to podjedź na spota pogadaj z chłopakami i się wszystkiego dowiesz, spoty odbywją się w AZ Serwis więc temat zaufanego warsztatu który Ci to zrobi też masz z głowy.

---------- Post added at 14:26 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?292-Spoty-3M-każda-środa-godz-19-00-w-AZ-AutoSerwis-www-az-gda-pl

Dokladnie.Podjedz. Zobaczysz wykastrowane 2,0. Popatrzych jak zuzyte potrafia byc elementy w napedzie.

Pogadasz o cenach,czesciach itp.

Same plusy.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Jaro4444 nie ma warsztatu i nie jest z Gdańska, poczytaj dokładnie wątek to się dowiesz że nie tylko w Gdańsku można to zrobić bo pierwsze przeszczepy pomysłu Jaro4444 były w innym warsztacie gdzieś chyba koło Warszawy jak dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Jaro4444 nie ma warsztatu i nie jest z Gdańska, poczytaj dokładnie wątek to się dowiesz że nie tylko w Gdańsku można to zrobić bo pierwsze przeszczepy pomysłu Jaro4444 były w innym warsztacie gdzieś chyba koło Warszawy jak dobrze pamiętam.

Dokładnie Jaro4444 robił to w Sulejówku k. W-wy, też tam robiłem:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gdańska daleko. Nie wątpię w możliwości Jaro4444, ale i też nie uśmiecha mi się jechać do Trójmiasta. Jestem z okolic Tomaszowa Lubleskiego. Mam 2.0 TDI BRF 198 000 nalatane.

i chciałbym zmodyfikowac albo wymienic ten napęd pompy. znacie kogoś kto się tym zajmuje w Lubelskim-Podkarpackim? Wogóle wczoraj dzwoniłem do pana Kaczkowskiego z WWA. to powiedział za wszystko 2500zł.. to chyba wymiana pompy na tą z BKD. ale są też panowie co modyfikują pompę pod dłuższy imbus . i wtedy usługa kosztuje 700zł

należy zwrócić uwagę, że są dwa typy silników, z wałkami wyrównoważającymi napędzanymi łańcuchem oraz napędzanymi kołami zębatymi. w przypadku silników z napędem łańcuchem modyfikacja na dłuższy imbus nie rozwiązuje problemów z zebatką na wale korbowym, oraz łyżwą napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to wiedziałbyś że są dwie metody z wymianą wału pod ten z 1.9 oraz bez wymiany. Przypuszczam że różnią się przeciwwagami zmniejszającymi drgania. W 2.0 tą rolę pełni zespół wałków (niech potwierdzi lub zaprzeczy w/w tezę ktoś mądrzejszy).

Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w BPW nastąpiła zmiana charakterystyki pracy silnika na twardszą oraz pojawiły się drgania których przed wymianą nie było (i co byś nie psiał nie wmówisz mi że jest inaczej).

Taki na szybko z wgladu do etki wynika, ze niezaleznie czy to silnik 1.9PD czy 2.0PD/CR (poprzeczny jak i wzdl montaz silnika) to:

- waly do silnikow bez walkow wyr to 038 105 021 X

- waly do silnikow z walkami wyt to 03G 105 021 X (gdzie X to literka np C)

- waly do silnikow 1.9 na VP maja symbole 028 wiec inne

Wniosek: wykastrowany 2.0TDI PD ex-walkowy na ori wale to nie ten sam silnik co szedl bezwalkowo w oryginale

Pozdrawiam,

Przemek

numerkologia (za bledy w przepisaniu nie odpowiadam)

a4 2007

wal korbowy 1.9

038 105 021 K

wal korbowy 2.0

03G 105 021 C,S,F,L,K

A3 1.9/2.0

038 105 021 AA,S,Q

octavia 1.9

038 105 021 E, C, K

octavia 1.9/2.0

038 105 021 AB,AA,AE,S,Q

octavia (nowsza?) 2.0 (cega! - CR)

038 105 021 AA

passat 2007 1.9/2.0

038 105 021 S,Q (BKC, BXE, BLS - 1.9)

03G 105 021 Q,C,K,C

EDIT:

moze roznica 038 vs 03G wynika np z defaultowo nabitej zebateczki w moze nie tylko z tego powodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was chłopaki. Jestem tu nowy i w dodatku od 2 miesięcy posiadaczem Audi a4 b7 2.0 TDI BLB. Mam taki problem ,że szumi Mi silnik w dolnej części tak po środku!!! czy mam do wymiany pompę oleju????? Pomóżcie !!! pozdrawiam

---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:19 ----------

Siema kolego

mam pytanie odnośnie silnika 2.0 TDI BLB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego auto na podnośnik, micha w dół i szukasz przyczyny zanim narobisz sobie więcej kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dotarłem do końca wątku. I co ? i du... Jestem w kropce. Czeka mnie na dniach wymiana rozrządu i myślę o pompie . Muszę coś zrobić. Mam silnik BRE (pompa na zębatkach) nalatane 210kkm i czasami szarpnie mi budą na wolnych obrotach na postoju, jak również przy ruszaniu czasami poszarpuje silnikiem. Boje się że to wina pompy olejowej (jak myślicie), tylko że nie wyciągnąłem żadnego wniosku czy wymienić tylko wałek i dłuższy imbus, czy SWAP ? Doradźcie. Czy ktoś z Was koledzy zrobił SWAP w BRE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy w jakim stanie będzie to tam wyglądać (napęd pompy), ale w przypadku napędu na zębatki lepiej wychodzi regeneracja wałka i wymiana imusika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dotarłem do końca wątku. I co ? i du... Jestem w kropce. Czeka mnie na dniach wymiana rozrządu i myślę o pompie . Muszę coś zrobić. Mam silnik BRE (pompa na zębatkach) nalatane 210kkm i czasami szarpnie mi budą na wolnych obrotach na postoju, jak również przy ruszaniu czasami poszarpuje silnikiem. Boje się że to wina pompy olejowej (jak myślicie), tylko że nie wyciągnąłem żadnego wniosku czy wymienić tylko wałek i dłuższy imbus, czy SWAP ? Doradźcie. Czy ktoś z Was koledzy zrobił SWAP w BRE?

swap w BRE wyglada podobnie

ale zanim sie za niego zabierzesz, lepiej sprawdzic stan zabieraka pompy oleju, araz stan jego gniazda w walku wyrownowazajacym.

za szarpanie silnikie, sa odpowiedzialne pompowtryskiwacze, lub powietrze w paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Od tego zacznę. Przy wymianie rozrządu zakupię nowy imbus i zerknę na pompę . Odezwę się.

Musisz zobaczyć jak wygląda gniazdo wałka wyrównoważającego, a nie pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...