Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

a zobacz ile osób udzielających się w tym wątku ma pozytywne wrażenia - WSZYSCY :cool:

gość tak napisał bo zwyczajnie chce sprzedać graty aby się sumka za nowe rzeczy zwróciła :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek- wykorzystujesz forum do zarabiania kaski. Zarabianie jest OK, tylko powiedz to wprost, jak facet(zakładam ze pod nickiem kryje się mężczyzna). Za reklamę powinieneś zapłacić.

Faktycznie, po swapie, na jałowych obrotach drgania silnika są nieco większe. Korzyści natomiast to bezawaryjność układu taka, jak w motorach 1,9, oraz ok. 30 kilogramów mniej do ciągnięcia.

Który z kolegów jeżdżących B-szóstkami ma chorobę wibracyjna od drgań silnika? :buahaha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-cofnij sie kilka postów do tyłu i zobaczysz jak wygląda zębatka na wale z takiego 1,9tdi,

-waga modułu to 11kg a nie 30kg

-koszt maszyny która regeneruje wałki to 60 tyś zł-700zł a 4200zł za całą pompę to chyba różnica

-jeśli masz wałki- to nie ma problemu mogę zrobić Ci to za darmo-abyś nie pisał że na tobie zarabiam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytajcie cytat osoby która zrobiła przeszczep na pompke z 1,9 tdi:

"

Witam, do sprzedania mam cały komplet pompy olejowej z wałkami balansujacymi. Wyjety został z mojego auta, przy przebiegu 128000 km. Nastraszono mnie, że w tych silnikach te elementy sie zużywaja zbyt szybko i może nastąpic awaria. Po rozebraniu silnika okazało sie, że wyglądaja jak nowe ( widać na zdjęciach) i wcale nie trzeba było nic robić no ale nowe zakupione za granica bez mozliwości zwrotu więc wymieniono na inny rodzaj napędu z 1.9 tdi. Na forach opisują taki rodzaj zmian i że niby silnik zachowuje sie tak samo. Bzdura. Silnik po wyjęciu wałków balansujacych strasznie drży, drgania ustają dopiero przy około 1600 - 1800 obr/min. Nie polecam nikomu likwidowania tych wałków. Jak bym miał możliwość to bym je wsadził z powrotem do silnika. Komfort pracy tej jednostki o niebo lepszy . Wszystkie te elementy sprawne, wyjęte przez specjalistów z branży. Przebieg mojego auta do sprawdzenia"

link do allegro:

http://allegro.pl/2-0-tdi-blb-pompa-napinacz-kolo-lancuch-i2190163198.html

i to jest dla ciebie wiarygodne?

a jak ma zareklamowac, cos czego chce sie pozbyc. Jest tutaj sporo osób ze zdemontowanymi walkami i nie narzekaja.

---------- Post added at 15:17 ---------- Previous post was at 15:04 ----------

-cofnij sie kilka postów do tyłu i zobaczysz jak wygląda zębatka na wale z takiego 1,9tdi,

-waga modułu to 11kg a nie 30kg

-koszt maszyny która regeneruje wałki to 60 tyś zł-700zł a 4200zł za całą pompę to chyba różnica

-jeśli masz wałki- to nie ma problemu mogę zrobić Ci to za darmo-abyś nie pisał że na tobie zarabiam....

mozesz mi wyjasnic co ma do tego zebatka na wale i masa modułu. rzucasz hasła wyrwane z kontekstu bez wyjaśnień.

poza tym nie myl zespołu wałków, z pompą olejową, robisz zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... i zalega mu zbędny moduł pompy na kołach zębatych z miłą chęcią odkupię....
[/color]pomp nie sprzedaję tylko je naprawiam....

tzn. skupujesz i kolekcjonujesz?

patrząc w twoje regeneracyjne ogłoszenia, nie masz nadal wiary w doskonałość swojej metody, gwarancja czasowa, nie na kilometry, audi mimo bubla wyprodukowało to coś i do około 200 tkm jedzie, ty dajesz na rok :) a to około 10 do 20 tyś. km, pracujesz na określonym produkcie, którego wartość określasz na około 150 zł. jakby to policzyć ekonomicznie to taniej jest kupić nową pompę z wałkami, a już rewelacją jest kastracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie krytykuję żadnego rozwiązania, którego technologia jest dokładnie wyjaśniona.

Natomiast kolega Tomek, , poza konsekwentną krytyką kastracji, zbyt dużo nam nie wyjaśnił.

Ponadto, w przypadku kastracji, jeżeli ktoś chce zminimalizować drgania silnika, można zastosować wał korbowy z przeciwwagami, przeciez jest opisane w 1wszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wejdźcie na post "feralny imbusik" jaro444 wszystko Wam wyjaśnił...

Tomek, masz skłonność do nieprecyzyjnych wypowiedzi. Jeżeli coś piszesz czyń to wyczerpująco.

albo zamieszczasz link albo opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-cofnij sie kilka postów do tyłu i zobaczysz jak wygląda zębatka na wale z takiego 1,9tdi,

-waga modułu to 11kg a nie 30kg

-koszt maszyny która regeneruje wałki to 60 tyś zł-700zł a 4200zł za całą pompę to chyba różnica

-jeśli masz wałki- to nie ma problemu mogę zrobić Ci to za darmo-abyś nie pisał że na tobie zarabiam....

Tomek,

- cofałem się dosyć daleko i nie znalazłem niestety,

- waga modułu to rzeczywiście niecałe 11 kg,(które jednakowoż trzeba wieźć i napędzić)

- nie rozumiem co ma wspólnego cena frezarki/tokarki z tematem, 700 zł, tyle kosztują(m/w) NOWE części potrzebne do swapa, 4200zł to za nowy moduł(nie pompę)

- nie zarabiasz na mnie, i jako żywo, tak nie napisałem. Oczywiście życzę ci żebyś dobrze zarabiał.

Konstruktywna dyskusja jest zawsze pożyteczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zobacz ile osób udzielających się w tym wątku ma pozytywne wrażenia - WSZYSCY :cool:

gość tak napisał bo zwyczajnie chce sprzedać graty aby się sumka za nowe rzeczy zwróciła :whistling:

Nie wszyscy - pisałem już, że u mnie również po wywaleniu wałków zmieniła się praca silnika. Oczywiście wkręca się lepiej i chodzi jakby trochę ciszej ale pojawił się jak dla mnie bardzo denerwujący rezonans "drgania" w pewnym zakresie obrotów silnika. Jego praca stała się twardsza niż w przed wymianą. Zauważyłem to już w dniu odbioru auta po kastracji.

Wymieniłem poduszki silnika, skrzyni, dwumas i plecionkę i nadal drgania są. Przebieg to 260 tyś i jakieś 20 tyś od wywalenia wałków. Szczerze mówiąc teraz dwa razy bym się zastanowił przed tą kastracją.

Cały zabieg robiłem w Gdańsku w AZ, więc chyba nic nie spartolili. Silnik BPW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zobacz ile osób udzielających się w tym wątku ma pozytywne wrażenia - WSZYSCY Cały zabieg robiłem w Gdańsku w AZ, więc chyba nic nie spartolili. Silnik BPW.

takiej opcji nie ma:banan: chłopaki mają grupę VAG w paluszku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam pytanko kupuje pompe od BKD(03G115105) do tego rurka smoku(06B115251).Trzeba ja podcinac,bo szczerze powiem to ja juz nie pamietam jak to szlo.I czy w misce trzeba zeberka ciachac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wystarczy przeczytać wątek lub chociaż pierwszy post :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wystarczy przeczytać wątek lub chociaż pierwszy post :facepalm:

Jak możesz to podwieś pierwszy post bo gdzieś uciekła a jak widać nie wszyscy zaglądają na koniec :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to podwieś pierwszy post bo gdzieś uciekła a jak widać nie wszyscy zaglądają na koniec

Ja robiłem SWAP-a w rajchu i chłopaki sobie poradzili z opisem(zdjeciami:wink:) nie znając polskiego. Wiec nie wiem o co kamon :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wystarczy przeczytać wątek lub chociaż pierwszy post :facepalm:

Jak możesz to podwieś pierwszy post bo gdzieś uciekła a jak widać nie wszyscy zaglądają na koniec :facepalm:

chyba na początek, koniec jest aktualnie tutaj... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież wystarczy przeczytać wątek lub chociaż pierwszy post :facepalm:

Jak możesz to podwieś pierwszy post bo gdzieś uciekła a jak widać nie wszyscy zaglądają na koniec :facepalm:

chyba na początek, koniec jest aktualnie tutaj... :cool1:

No ja mam najnowsze na samej górze :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale najnowsze znaczy na koncu.... poczatek ma miejsce w przeszlosci, zazwyczaj przynajmniej, tj. w tradycyjnym pojęciu czasu i przestrzeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie prosze o pomoc mam ten nieszczesny silnik 2,0 tdi o oznaczeniu kodowym bss w skodzie superb po przeczytaniu tego watku chce pozbyć sie tych wałków i zabieraka z odpowiedzi jaro4444 wynika ze bss to to samo co bpw ale bardzo proszę czy ktos mógłby krok po kroku wytłumaczyć mi czy ten zestaw mozna zastosowac w moim przypadku:

Wersja nr 1.

Rozkręcamy motor, wywalamy wałki, zdejmujemy z wału koło napędzające, zakładamy nowe:

- kółko 06A105209B - 61 zł,

- łańcuszek 038115230A - 110 zł,

- napinacz 038115130 - 22 zł,

- pompa 03G115105 - 715 zł (nowy oryginł można kupić z Allegro za 250-300 zł),

- uspokajacz oleju 038103623 - 86 zł,

- uszczelniacz przedni wału 038103085E - 74 zł (z zamiennika ok. 40-45 zł),

- smok 06B115251,

- śruby, uszczelka smoka, ... - niech będzie 100 zł.

jesli tak to co moze mnie czekac po wymianie ekstrakcji tych wałków duzo ludzi pisze o drganiach mrowieniu na kierownicy itp. bardzo prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już drugi rok po wywaleniu wałków i nie mam najmniejszego powodu do narzekań. Najwięcej narzekają ci, którzy robią kasę na regeneracjach.

A4 B7, passaty B6, A3, Golfy 5 itd. mają oprócz silników 2,0 tdi montowane również silniki 1,9 tdi. Nie wiem czy na pewno, ale te silniki chyba nie posiadają modułów z wałkami wyrównoważającymi pracę silnika więc nie rozumiem skąd te narzekania na jakieś wibracje, drgania etc. Przecież w/w aut z montowanymi równolegle silnikami 1,9 jest całkiem sporo a poza tym w golfach czy A3 montowane są silniki 2,0 tdi bez wałków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś przeczytał dokładnie choćby ostatnią stronę to wiedziałbyś że są dwie metody z wymianą wału pod ten z 1.9 oraz bez wymiany. Przypuszczam że różnią się przeciwwagami zmniejszającymi drgania. W 2.0 tą rolę pełni zespół wałków (niech potwierdzi lub zaprzeczy w/w tezę ktoś mądrzejszy).

Nie wiem jaki masz silnik ale u mnie w BPW nastąpiła zmiana charakterystyki pracy silnika na twardszą oraz pojawiły się drgania których przed wymianą nie było (i co byś nie psiał nie wmówisz mi że jest inaczej).

Nie zajmuję się regeneracją i nic na tym nie zarabiam a informuje jedynie przyszłych wykastrowanych, że takie objawy mogą się pojawić w przypadku pozostawienia starego wału (dlatego niech rozważają również i tą kwestię). U mnie ten dyskomfort - tym razem fizyczny zastąpił wcześniejszy psychiczny; kiedy to jadąc gdzieś dalej spisywałem adresy polecanych serwisów po drodze - na wypadek wywalenia się napędu pompy oleju.

Jak przeanalizujesz cały temat to znajdziesz jeszcze kilka postów potwierdzających to co piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...