Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Cykanie, świerszczenie na zimnym- nowy filmik


yahoo

Rekomendowane odpowiedzi

Heh i wlasnie do takiej konkluzji dziś doszliśmy z mechanikami.

Pojechałem dziś poraz n-ty z tym problemem, wymienili jeszcze koło pasowe pompy wspomagania na używke za grosze, bo stare było troche podejżane. Przeglądneli dosłownie wszystko, od rozebrania wiska, sprawdzenia wszystkich kół pasowych w tym wału korbowego i NIC !!!!

Nigdzie nie ma żadnego bicia ani luzów wszystko w jak najlepszym porządku. Wymienione koło pasowe alternatora i pompy, do tego nowy napinacz oraz nowy pasek PK.

Problem pozostał ale stwierdziliśmy, że narazie go olewam i czekamy aż coś się stanie albo zacznie cykać na stałe.

Obawiam sie tylko, że jeśli to coś sie rozpierdzieli to narobi niezłego bałaganu i unieruchomi mi gdzieś auto. Ale co tam miło mieć świerszcza pod maską z rana :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowieku olej to cykanie, nie masz większych problemów

jak sie zje...psuje to wymienisz i po sprawie. Życie jest

za krótkie żeby sie przejmowac pierdołami.

pozdrawiam :hi:

wymieniłem dzisiaj jeszcze pasek na conti póki co jest ok, zobaczymy jutro rano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki dźwięk miałem u siebie jakiś czas temu, u mnie również był mniej słyszalny po rozgrzaniu silnika.

Stawiałem na napinacz paska PK, tydzień temu pojawiły się nowe objawy - metaliczne dzięki jakby luzy na którymś z kół pasowych.

Wczoraj wziąłem się do roboty, po zdemontowaniu przodu okazało się, że winowajcą była pompa wody - poszło łożyskowanie.

Zakładałem nową pompę podczas ostatniej wymiany rozrządu, zamontowałem SKF`a z metalowym wirnikiem.

Pompa nie wytrzymała nawet 40 tysięcy km. Dodam, że nic nie wskazywało na pompę, zero wycieków płynu chłodzącego.

Zraziłem się do SKF`a, zamontowałem teraz o połowę tańszą pompę wody Ruvilla (bo nie było HEPU).

Podczas pracy łożysko się rozgrzewa materiał rozszerza pod wpływem ciepła i luzy automatycznie sie kasuja aż do pewnego momentu w którym łożysko może się rozsypać, być moze trafił pan na jakąś wadliwą sztukę...(z przebiciem szlifu itp. i nie wytrzymało warunków pracy)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem 3 dni temu pasek na Continental i co dziwne, skasowało się poranne dzwonienie, pasek super :good: Mam nadzieję że problem nie powróci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem auto miałem świerszcza. Pasek był już zajechany, więc winę zrzuciłem na niego. I rzeczywiście po wymianie pompy wody, paska świerszcz znikł, niestety po jakichś 7 tyś km powrócił... Napinacz raczej ok, nie jest przekoszony, lekko skacze ale bez tragedii. Pasek wydaje się być ok, wisko działa, brak bicia koła pasowego... Za tydzień auto odstawiam do mechaniora, ma sprawdzić co i jak, ale u mnie obstawia wstępnie alternator który prawdopodobnie daje za duży opór (łożyska itp). Też mi się wydaje że to jego wina, tym bardziej że mam jeszcze wersję bez sprzęgiełka. Dlatego ja bym sprawdził właśnie altek, ewentualnie pompę wspomagania i wody, czy któraś z nich nie daje za dużego oporu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się wydaje że powróci :decayed: czego Tobie nie życzę :hi: .

A mi się wydaje że powróci :decayed: czego Tobie nie życzę :hi: .

Oby nie, prawie wszystko mam wymienione w tym układzie, Gates piszczał, Conti pasek wygląda trochę inaczej i nie ściera się tak jak Gates

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zmieniał na getsa bo konti piszczy,mam nadzieje że pomoże

wg mnie Conti ma taką warstwę na zewnętrznej stronie w postaci drobnej kostki a od wewnątrz rowki są pokryte czymś podobnym do filcu, widzę że napisy jak i sam pasek w ogóle się nie zuzywają natomiast Gates po 1 dniu był wyślizgany. Po drugie to pasek Conti jest dedykowany do aut grupy VAG. Jeśli już zmieniasz to zmieniaj na Boscha lub Goodyeara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem 3 dni temu pasek na Continental i co dziwne, skasowało się poranne dzwonienie, pasek super :good: Mam nadzieję że problem nie powróci

Ja miałem zużyty napinacz paska, pasek też był w nienajlepszym stanie, lecz sama wymiana paska(Continental) rozwiązała problem na miesiąc czasu, pózniej znowu było słychac drgania napinacza przy zimnym silniku i delikatne popiskiwanie przy pełnym skrecie w miejscu na szerokich oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem auto miałem świerszcza. Pasek był już zajechany, więc winę zrzuciłem na niego. I rzeczywiście po wymianie pompy wody, paska świerszcz znikł, niestety po jakichś 7 tyś km powrócił... Napinacz raczej ok, nie jest przekoszony, lekko skacze ale bez tragedii. Pasek wydaje się być ok, wisko działa, brak bicia koła pasowego... Za tydzień auto odstawiam do mechaniora, ma sprawdzić co i jak, ale u mnie obstawia wstępnie alternator który prawdopodobnie daje za duży opór (łożyska itp). Też mi się wydaje że to jego wina, tym bardziej że mam jeszcze wersję bez sprzęgiełka. Dlatego ja bym sprawdził właśnie altek, ewentualnie pompę wspomagania i wody, czy któraś z nich nie daje za dużego oporu.

No właśnie wszystko sprawdzone i jest w naprawde świetnym stanie.

Ale faktycznie mechanik stwierdzil ze pompa wspomagania chodzi cieżko. Czy to może być problemem ?

Po wymianie koła pasowego z pompy cykanie jest troche mniejsze jakby. Może to pompa w środku pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wszystko sprawdzone i jest w naprawde świetnym stanie.

Ale faktycznie mechanik stwierdzil ze pompa wspomagania chodzi cieżko. Czy to może być problemem ?

Po wymianie koła pasowego z pompy cykanie jest troche mniejsze jakby. Może to pompa w środku pada.

Wszystko możliwe mi jak siadła pompa KYB to stawiała duży opór dla paska. Jak uruchomiałem silnik to napinacz sprężynowy potrafił kilka razy zastukać co było słychać w kabinie. Przypuszczalnie masz taka samą pompę i z tego co się dowiedziałem to mają one gorsze łożyskowanie od pompy ZF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jeszcze maglownice sprawdzić czy wycieków na końcówkach przy gumowych osłonach nie ma i ich stan bo jak sól się dostanie to po zimie wyjdzie i maglownica do wymiany.[br]Dopisany: 17 Październik 2010, 15:46_________________________________________________Jak sprawdzic co? Słuchać, popsikac wd-40 miejsce jak na chwilę ucichnie to tzn. że to , ewentualnie zdjąć pasek i słuchać. Dziś wymieniałem sprzęgiełko alternatora bo zatarło sie na amen, przy okazji napinacz paska bo drgał na wolnych i wspomaganie słabsze było, teraz jest perfekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jeszcze maglownice sprawdzić czy wycieków na końcówkach przy gumowych osłonach nie ma i ich stan bo jak sól się dostanie to po zimie wyjdzie i maglownica do wymiany.[br]Dopisany: 17 Październik 2010, 15:46_________________________________________________Jak sprawdzic co? Słuchać, popsikac wd-40 miejsce jak na chwilę ucichnie to tzn. że to , ewentualnie zdjąć pasek i słuchać. Dziś wymieniałem sprzęgiełko alternatora bo zatarło sie na amen, przy okazji napinacz paska bo drgał na wolnych i wspomaganie słabsze było, teraz jest perfekt.

pasek na jaki zmieniłeś? jakiej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wielorowkoy Continental, ale nie jestem pewien. ps. sama wymiana paska na długo nie pomoże jeżeli napinacz "zużyty" no i po wymianie napinacza praca silnika cichsza(napinacz sprężynowy w moim modelu)

ja wymieniłem: napinacz + sprzęgiełko alternatora i pasek Gatesa na nowy i rano jakoś rzęziło coś do momentu wymiany na CONTI od tamtej pory cisza 1,5 msc. Nawet napisy na pasku COnti są do tej pory a na Gatesie po 2 dniach nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wielorowkoy Continental, ale nie jestem pewien. ps. sama wymiana paska na długo nie pomoże jeżeli napinacz "zużyty" no i po wymianie napinacza praca silnika cichsza(napinacz sprężynowy w moim modelu)

ja wymieniłem: napinacz + sprzęgiełko alternatora i pasek Gatesa na nowy i rano jakoś rzęziło coś do momentu wymiany na CONTI od tamtej pory cisza 1,5 msc. Nawet napisy na pasku COnti są do tej pory a na Gatesie po 2 dniach nie było

Czyli pasek Gatesa był za "miękki" i sie szybko poddał(rozciągnął).

A sprzegiełko jakie? ori?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje ucho to może delikatnie słychać jakąś szklankę popychacza, ogólnie motorówka pracuje zdrowo :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wielorowkoy Continental, ale nie jestem pewien. ps. sama wymiana paska na długo nie pomoże jeżeli napinacz "zużyty" no i po wymianie napinacza praca silnika cichsza(napinacz sprężynowy w moim modelu)

ja wymieniłem: napinacz + sprzęgiełko alternatora i pasek Gatesa na nowy i rano jakoś rzęziło coś do momentu wymiany na CONTI od tamtej pory cisza 1,5 msc. Nawet napisy na pasku COnti są do tej pory a na Gatesie po 2 dniach nie było

Czyli pasek Gatesa był za "miękki" i sie szybko poddał(rozciągnął).

A sprzegiełko jakie? ori?

sprzęgiełko firmy INA chyba ina to ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek wielorowkoy Continental, ale nie jestem pewien. ps. sama wymiana paska na długo nie pomoże jeżeli napinacz "zużyty" no i po wymianie napinacza praca silnika cichsza(napinacz sprężynowy w moim modelu)

ja wymieniłem: napinacz + sprzęgiełko alternatora i pasek Gatesa na nowy i rano jakoś rzęziło coś do momentu wymiany na CONTI od tamtej pory cisza 1,5 msc. Nawet napisy na pasku COnti są do tej pory a na Gatesie po 2 dniach nie było

Czyli pasek Gatesa był za "miękki" i sie szybko poddał(rozciągnął).

A sprzegiełko jakie? ori?

sprzęgiełko firmy INA chyba ina to ori

Z tego co wiem z tej firmy idzie na pierwszy montaż, a tak swoją drogą czy wiecie że niektóre firmy żądają od producenta podwyższonych norm danego towaru, który idzie na pierwszy montaż i jest on trochę lepszy od tego samego towaru kupionego w sklepie- to chyba takie zabezpieczenie w ramach gwarancji serwisowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...