darecki_js Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 Mojego modułu chyba jeszcze nie było więc się dopiszę B6 moduł 8E0 959 433 AD Bez fabrycznego alarmu, 433 MHz, z tyłu korby, bez podświetlenia nóg. Czy moduł z końcówką AH będzie kompatybilny z moim autem? Wogóle wymiana modułu polega jedynie na przepięciu samych kostek czy trzeba coś z kablami modzić? I ostatnie pytanie czy jest jakiś wątek o montażu fabrycznego alarmu bo nie mogę znaleźć?
Bart-S Opublikowano 17 Listopada 2013 Autor Opublikowano 17 Listopada 2013 Mojego modułu chyba jeszcze nie było więc się dopiszę B6 moduł 8E0 959 433 ADBez fabrycznego alarmu, 433 MHz, z tyłu korby, bez podświetlenia nóg. Czy moduł z końcówką AH będzie kompatybilny z moim autem? Wogóle wymiana modułu polega jedynie na przepięciu samych kostek czy trzeba coś z kablami modzić? I ostatnie pytanie czy jest jakiś wątek o montażu fabrycznego alarmu bo nie mogę znaleźć? AH będzie pasował. Tylko przekładasz sterownik..Fabrycznego alarmu nie ma opisanego bo to zabezpieczenie - więc wątku temu poświęconymi na forum nie będzie.
silnik Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 panowie 2 pytanka bez względu na moduł komfortu...1. czy każda b6 z ele szybami przód + tył da się zakodować do zamykania/otwierania okien z pilota ? 2. czy każda b6 posiada ryglowanie za 1 naciśnięciem tzw funkcja SAFE ( przed otwarciem drzwi od wewnątrz) auto kolegi ale kodowanie wg wzoru nie działa, klemę też odłączaliśmy i nic 1. tak, każda B6 to ma - prawdopodobnie nie są zaadaptowane silniczki szyb 2. nie rozumiem o co chodzi (o to że po pierwszym naciśnięciu otwierają się tylko drzwi kierowcy?) Panowie posiadam moduł AR i planuje zmianę boczków na te z pakietem oświetlenie. Czy podpinając się ori pod silniczek szyb to wszystko zabangla czy muszę wymienić moduł na BA bądź BD tak aby miały ten "pakiet oświetlenie przestrzeni nóg".Czy pakiet oświetlenia przestrzeni nóg tyczy się samych lampek pod nogami, czy też lampek w boczkach drzwi? Oświetlenie w boczkach przy elektrycznych szybach działa nie ważne jaki moduł, oświetlenie nóg działa tylko z wymienionymi MK z tą funkcją. Ustawiłeś domykanie szyb z pilota bo ja mam taki sam moduł i tez bym chciał tak zrobić. Daj znać co i jak zrobiłeś. Z tym otwarciem z kluczyka tylko drzwi kierowcy tez by mnie interesowało jak również zamykanie drzwi po ruszeniu auta. jak to wszystko zrobić
wladi Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 panowie 2 pytanka bez względu na moduł komfortu...1. czy każda b6 z ele szybami przód + tył da się zakodować do zamykania/otwierania okien z pilota ? 2. czy każda b6 posiada ryglowanie za 1 naciśnięciem tzw funkcja SAFE ( przed otwarciem drzwi od wewnątrz) auto kolegi ale kodowanie wg wzoru nie działa, klemę też odłączaliśmy i nic 1. tak, każda B6 to ma - prawdopodobnie nie są zaadaptowane silniczki szyb 2. nie rozumiem o co chodzi (o to że po pierwszym naciśnięciu otwierają się tylko drzwi kierowcy?) Panowie posiadam moduł AR i planuje zmianę boczków na te z pakietem oświetlenie. Czy podpinając się ori pod silniczek szyb to wszystko zabangla czy muszę wymienić moduł na BA bądź BD tak aby miały ten "pakiet oświetlenie przestrzeni nóg".Czy pakiet oświetlenia przestrzeni nóg tyczy się samych lampek pod nogami, czy też lampek w boczkach drzwi? Oświetlenie w boczkach przy elektrycznych szybach działa nie ważne jaki moduł, oświetlenie nóg działa tylko z wymienionymi MK z tą funkcją. Ustawiłeś domykanie szyb z pilota bo ja mam taki sam moduł i tez bym chciał tak zrobić. Daj znać co i jak zrobiłeś. Z tym otwarciem z kluczyka tylko drzwi kierowcy tez by mnie interesowało jak również zamykanie drzwi po ruszeniu auta. jak to wszystko zrobić Kolego wszystko masz wyżej napisane musisz dodać sobie odpowiednie warotści:Kodowanie modułu komfortu Wybieramy opcję CODING 07 (aby aktywować dane funkcje dodajemy do siebie poniższe wartości i ich sumę zapisujemy jako kodowanie sterownika): +1 – aktywacja alarmu (wersja dla UK i Irlandii) +2 – potwierdzenie aktywacji/deaktywacji alarmu przez odpowiednią sygnalizację diody w drzwiach kierowcy +4 – selektywny centralny zamek (podczas otwierania auta z pilota, jedno naciśnięcie przycisku otworzy tylko drzwi kierowcy, klapkę wlewu paliwa i wyłączy funkcję SAFE - drugie naciśnięcie otworzy pozostałe drzwi oraz odblokuje zamki maski i bagażnika) +8 – aktywacja alarmu +16 – blokada zamka klapy bagażnika po przekroczeniu 5km/h (zamek odblokuje się automatycznie po zwolnieniu poniżej 5km/h) +32 – blokada zamków wszystkich drzwi po przekroczeniu 10km/h (zamki zostają otwarte dopiero po wyjęciu kluczyka z zapłonu, bądź przez manualne otworzenie drzwi przy pomocy przycisków zamka centralnego w tapicerce drzwi kierowcy) +64 – aktywacja dodatkowych funkcji modułu komfortu (możliwość otwierania/zamykania szyb oraz szyberdachu przy pomocy zamka w drzwiach i pilota) +128 – pojazd z kierownicą po prawej stronie +256 – aktywacja czujników zbicia tylnych bocznych szyb (tylko dla nadwozia Avant wyposażonego w fabryczny alarm) +512 – potwierdzenie udanego zamknięcia wszystkich zamków przy pomocy pilota przez pojedyncze mrugnięcie kierunkowskazami +1024 – dodatkowe potwierdzenie aktywacji alarmu przez pojedynczy sygnał dźwiękowy z syreny alarmu +2048 – zasady dot. zasilania podnośników szyb (po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka ze stacyjki podnośniki szyb będą zasilane jeszcze przez 10 minut lub do czasu aż nie zostaną otwarte drzwi) +4096 – dodatkowe funkcje przeciwwłamaniowe W przypadku otwierania auta kluczykiem zostaną odblokowane tylko drzwi kierowcy, pozostałe drzwi i zamki zostaną odblokowane po włączeniu zapłonu. W przypadku gdy auto posiada fabryczny alarm po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem – zapłon musi zostać włączony w ciągu 15 sekund (w przeciwnym przypadku nastąpi wyzwolenie alarmu). +8192 – wyłączenie funkcji SAFE (tylko dla USA i Kanada – wersje samochodów przeznaczone na ten rynek mają tylko jeden silnik w zamku, pozostałe auta mają dwa – jeden zamyka zamek a drugi aktywuje funkcję SAFE czyli brak możliwości odblokowania auta z wewnątrz - włącznik w tapicerce drzwi kierowcy - po zamknięciu samochodu pilotem lub kluczykiem) +16384 – informacja dla silników szyb o zamontowanych szybach dwuwarstwowych
silnik Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak
Bart-S Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Opublikowano 22 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Tak jak i Ty grzebiesz teraz tak wcześniej ktoś mógł próbować wpisać inne wartości. A co naprawdę miało miejsce - tego nikt Ci na 100% nie powie (no chyba że wróżka ).
silnik Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Tak jak i Ty grzebiesz teraz tak wcześniej ktoś mógł próbować wpisać inne wartości. A co naprawdę miało miejsce - tego nikt Ci na 100% nie powie (no chyba że wróżka ). No dobra tylko dlaczego nic się nie zmieniło w ustawieniach skoro wpisałem dobre wartości
Bart-S Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Opublikowano 23 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Tak jak i Ty grzebiesz teraz tak wcześniej ktoś mógł próbować wpisać inne wartości. A co naprawdę miało miejsce - tego nikt Ci na 100% nie powie (no chyba że wróżka ). No dobra tylko dlaczego nic się nie zmieniło w ustawieniach skoro wpisałem dobre wartości Wpisz 6772 i daj znać czy OK.
silnik Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Tak jak i Ty grzebiesz teraz tak wcześniej ktoś mógł próbować wpisać inne wartości. A co naprawdę miało miejsce - tego nikt Ci na 100% nie powie (no chyba że wróżka ). No dobra tylko dlaczego nic się nie zmieniło w ustawieniach skoro wpisałem dobre wartości Wpisz 6772 i daj znać czy OK. Wpisałem lecz nie dało to żadnego rezultatu, dodam tylko że mam jakieś dwa błędy
Góral65 Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 masz problem z lewymi tylnymi drzwiami do sprawdzenia kabelki w osłonce gumowej między drzwiami i słupkiem i mikrostyk w zamku
Bart-S Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Opublikowano 23 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Tak jak i Ty grzebiesz teraz tak wcześniej ktoś mógł próbować wpisać inne wartości. A co naprawdę miało miejsce - tego nikt Ci na 100% nie powie (no chyba że wróżka ). No dobra tylko dlaczego nic się nie zmieniło w ustawieniach skoro wpisałem dobre wartości Wpisz 6772 i daj znać czy OK. Wpisałem lecz nie dało to żadnego rezultatu, dodam tylko że mam jakieś dwa błędy http://s10.postimg.org/5apf1wlrp/DSC_0532_1.jpg Przyjął kodowanie? Co dokładnie nie działa?
silnik Opublikowano 23 Listopada 2013 Opublikowano 23 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Tak jak i Ty grzebiesz teraz tak wcześniej ktoś mógł próbować wpisać inne wartości. A co naprawdę miało miejsce - tego nikt Ci na 100% nie powie (no chyba że wróżka ). No dobra tylko dlaczego nic się nie zmieniło w ustawieniach skoro wpisałem dobre wartości Wpisz 6772 i daj znać czy OK. Wpisałem lecz nie dało to żadnego rezultatu, dodam tylko że mam jakieś dwa błędy http://s10.postimg.org/5apf1wlrp/DSC_0532_1.jpg Przyjął kodowanie? Co dokładnie nie działa? Działa wszystko tak jak wczesniej czyli: zamek centralny, mrugnięcie kierunkowskazami i tyle, chciałbym aby dzrwi zamykały się powyżej 10km/h i domykanie szyb z pilota
witek1234 Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 witam Mam pytanie czy jesli mam moduł komfortu AH czyli ta pierwsza grupa B6 jak załoze moduł np . 8E0 959 433 BC po 2002 po lipcu to wszystko bedzie działać tylko bede musiał kluczyk wymienić na nowszy np. ten z B7 . <ponoć E działają> . Drugie pytanie, czy transponder z kluczyka z b6 bedzie pasował do b7 jak nie to jak kupie z b7 czy zgra sie z zegarami ? <bo w sumie transponder dogrywa sie do zegarów > a pilot do MK . Cała operacja ma na celu mieć ładniejszy pilot z B7
Bart-S Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Opublikowano 24 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Tak jak i Ty grzebiesz teraz tak wcześniej ktoś mógł próbować wpisać inne wartości. A co naprawdę miało miejsce - tego nikt Ci na 100% nie powie (no chyba że wróżka ). No dobra tylko dlaczego nic się nie zmieniło w ustawieniach skoro wpisałem dobre wartości Wpisz 6772 i daj znać czy OK. Wpisałem lecz nie dało to żadnego rezultatu, dodam tylko że mam jakieś dwa błędy http://s10.postimg.org/5apf1wlrp/DSC_0532_1.jpg Przyjął kodowanie? Co dokładnie nie działa? Działa wszystko tak jak wczesniej czyli: zamek centralny, mrugnięcie kierunkowskazami i tyle, chciałbym aby dzrwi zamykały się powyżej 10km/h i domykanie szyb z pilota Zrób adaptację silniczków szyb i sprawdź wtedy czy zadziała domykanie.
silnik Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Zrób adaptację silniczków szyb i sprawdź wtedy czy zadziała domykanie. Zrobiłem wcześniej, tylko nie wiem czy dobrze. Opisałem wyżej W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ...
wladi Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 A jak zaadoptowałeś silniczki szyb:whistling:
Bart-S Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Opublikowano 24 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Zrób adaptację silniczków szyb i sprawdź wtedy czy zadziała domykanie. Zrobiłem wcześniej, tylko nie wiem czy dobrze. Opisałem wyżej W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... To co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z adaptacją szyb. Każdą szybę po kolei musisz zaadaptować przyciskiem otwierania/zamykania. Dajesz szybę na maksa w dół i przytrzymujesz przycisk w skrajnej pozycji 5 sekund. Następnie do góry i znów w skrajnej pozycji przytrzymujesz przycisk. Potwierdzeniem poprawnego zapisania adaptacji jest określona reakcja szyby na jednorazowe użycie przycisku - raz naciśniesz - jedzie sama w dół (nie impulsowo). Raz zaciągniesz = jedzie sama do góry. ...jest jeszcze taka ewentualność że szyba (a w zasadzie silniczek) po adaptacji nie zareaguje w ten sposób bo np. uszkodzony jest przycisk. Jeśli z którąś z szyb będziesz miał problem - sprawdź działanie z poziomu przycisku danych drzwi (adaptację można robić na przyciskach w drzwiach kierowcy).
silnik Opublikowano 24 Listopada 2013 Opublikowano 24 Listopada 2013 Dobra, już wpisałem w dolną rubrykę 06774 bo tyle sobie wyliczyłem i nic to nie dało. Nic się nie zmieniło. W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... I jeszcze jedno, miałem zakodowane 44075, skąd ta liczba skoro po dodaniu wszystkiego nie wyjdzie tyle ?? a w Adaptacji na kanale 62 miałem 76 Wytłumaczy mi ktoś co i jak Zrób adaptację silniczków szyb i sprawdź wtedy czy zadziała domykanie. Zrobiłem wcześniej, tylko nie wiem czy dobrze. Opisałem wyżej W adaptacji (10) na kanale 62 wpisałem 15 w pozycji New Value Test ->Save i nic ... To co zrobiłeś nie ma nic wspólnego z adaptacją szyb. Każdą szybę po kolei musisz zaadaptować przyciskiem otwierania/zamykania. Dajesz szybę na maksa w dół i przytrzymujesz przycisk w skrajnej pozycji 5 sekund. Następnie do góry i znów w skrajnej pozycji przytrzymujesz przycisk. Potwierdzeniem poprawnego zapisania adaptacji jest określona reakcja szyby na jednorazowe użycie przycisku - raz naciśniesz - jedzie sama w dół (nie impulsowo). Raz zaciągniesz = jedzie sama do góry. ...jest jeszcze taka ewentualność że szyba (a w zasadzie silniczek) po adaptacji nie zareaguje w ten sposób bo np. uszkodzony jest przycisk. Jeśli z którąś z szyb będziesz miał problem - sprawdź działanie z poziomu przycisku danych drzwi (adaptację można robić na przyciskach w drzwiach kierowcy). U mnie mam tylko dwie szyby w prądzie i zrobiłem tak jak mówisz, chodzą same na dół i góre ale kluczykiem nie da rady. Może mam coś spiepszone. Ale dlaczego nie chce sie zamykać po przekroczeniu 10km/h
Slawek Opublikowano 25 Listopada 2013 Opublikowano 25 Listopada 2013 A ja bym spróbował tak(u mnie i kolegi wszystko działa): 6720 - bez zamykania przy 10 km/h lub 6752 - z zamykaniem przy 10 km/h Do domykania/otwierania oczywiście adaptacja silniczków tak jak Bartek opisał - jeśli by jeszcze nie były zaadaptowane, ale chyba już masz bo szyby jadą automatycznie. W/w kodowanie jest bez alarmu. Jakby domykanie nie chciało ruszyć można spróbować fabrycznie domyślną liczbę w adaptacji kanał 62 -czyli wartość 95 zamiast 15:wink:
silnik Opublikowano 26 Listopada 2013 Opublikowano 26 Listopada 2013 A ja bym spróbował tak(u mnie i kolegi wszystko działa):6720 - bez zamykania przy 10 km/h lub 6752 - z zamykaniem przy 10 km/h Do domykania/otwierania oczywiście adaptacja silniczków tak jak Bartek opisał - jeśli by jeszcze nie były zaadaptowane, ale chyba już masz bo szyby jadą automatycznie. W/w kodowanie jest bez alarmu. Jakby domykanie nie chciało ruszyć można spróbować fabrycznie domyślną liczbę w adaptacji kanał 62 -czyli wartość 95 zamiast 15:wink: Jutro sprawdzę i dam znac ---------- Post dopisany 26-11-2013 at 15:07 ---------- Poprzedni post napisany 25-11-2013 at 21:43 ---------- A ja bym spróbował tak(u mnie i kolegi wszystko działa):6720 - bez zamykania przy 10 km/h lub 6752 - z zamykaniem przy 10 km/h Do domykania/otwierania oczywiście adaptacja silniczków tak jak Bartek opisał - jeśli by jeszcze nie były zaadaptowane, ale chyba już masz bo szyby jadą automatycznie. W/w kodowanie jest bez alarmu. Jakby domykanie nie chciało ruszyć można spróbować fabrycznie domyślną liczbę w adaptacji kanał 62 -czyli wartość 95 zamiast 15:wink: Jutro sprawdzę i dam znac Rano lecę z kompem do audi próbuję podłączyć a tu małe zaskoczenie ... szyby działają z pilota i po wyjęciu kluczyka. Jednak nie działa zamykanie powyżej 10km/h. Zmieniłem na 6752 tak jak piszesz i na kanale 62 wartosć 95 lecz nie dało to żadnego efektu. Może to po przejechaniu kilkudziesięciu km dopiero to działa. Pojeździmy zobaczymy, dam znać.. Na razie dzięki..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się