gadi Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Czasami podczas nagłego i mocnego przygazowania silnik zaczyna się dławić i przerywać (Dzieje się to nawet podczas postoju na biegu jałowym po mocnym przygazowaniu do około 4000-4500 obr) Bardzo mocno trzęsie się i praktycznie nie reaguje na pedał gazu, wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie go nic ni edaje. Trzeba na włączonym silniku poczekać około 1 minuty aby wszystko powróciło do normy. Podczas tego dławienia się silnik na wolnych obrotach i na biegu jałowym praktycznie normalnie pracuje. Na pewno nie jest to objaw zawieszania się żaluzji. [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 16:11_________________________________________________Może ktoś miał podobny problem ?
AudiB4 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Wygląda to na nastawnik,może też być wtrysk sterujący,ale bez Vaga to takie rzeczy to tylko w Erze
gadi Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Dziś rano znowu tak się zrobiło, przyspieszałem trochę mocniej (tak bezprzesady ) Pomiędzy 2000 - 2500 obr zaczął się cały trząść, tak jakby pracował na dwóch cylindrach i zaczął dymić na niebiesko. Niemogłem jechać i musiałem zjechać powoli na pobocze, aby poczekać około minuty aż wszystko wróci do normy. Ale jak VAGiem sprawdzić czy to jest wtrysk, czy nastawnik ?
jnx Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 ja miałem taki objaw jak miałem zaślepiony/zatkany EGR przed jego gruszką.
gadi Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Ale ja mam zaślepiony zawór EGR od dawna i takie objawy miałem bardzo sporadycznie. Dopiero ostatnio bardzo się nasiliły.
jnx Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 to weź wyjmij blaszkę i zobacz co się będzie działo
gadi Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Tylko którą, bo ja mam wsadzone 2 1 EGR - kolejtor dolotowy 2 rurka metalowa - kolektor wydechowy
jnx Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 tu odetkaj http://img526.imageshack.us/i/egr110kmyy5.jpg/
gadi Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Ok jutro sprawdzę, ale mam jeszcze zatkany przewód gumowy (podciśnieniowy) idący do EGR Tak się zastanawiam co ma wspólnego EGR z przerywaniem, dymieniem i całkowitym brakiem mocy wkręcając silnik na wyższe obroty ?
jnx Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 recyrkulacja spalin.. ale to sobie poczytaj. najpierw odetkaj to co Ci mówiłem.. zobaczymy co wtedy
Hosse88 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 mam to samo, u mnie vag pokazal nastawnik pompy paliwa, albo nastawnik do czyszczenia albo pompa do wymiany, EGR mam seryjny czyli zadnych zaslepek.
pawelwor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 recyrkulacja spalin.. ale to sobie poczytaj. najpierw odetkaj to co Ci mówiłem.. zobaczymy co wtedy Nic mu nie da odślepienie EGR. U mnie było podobnie, mam zaślepiony egr i brak kata, rozpędzałem się kręcąc do ~4000 obr/min potem strasznie strzęsło budą i dopiero po minucie (albo dłużej, nie pamiętam) ustępowało. Wymieniłem pompę i wtryskiwiacze, więc jedno z tych było przyczyną.
gadi Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Ale jak sprawdzić czy to jest pompa czy wtryskiwacze >
Hosse88 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 ale tak jak pisalem mam ten sam problem, po vagowaniu wyszlo ze wtryski super daja rade ale ten nastawnik jest walniety i o...
gadi Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Co mam sprawdzić na VAGu (jakie zrobić logi)
Sztomel Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 zasada jest taka aby nie zwiększać silnikowi obrotów na biegu jałowym do takich wartości gdyż wtedy hydraulika sterowania zaworami ma tendencję do powodowania podwieszania się zaworów. Zaślepiony zawór EGR nie ma wpływu na takie zachowanie silnika, tak samo zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej powoduje szarpanie ale raczej w pełnym zakresie obrotów a nie przy tak wysokich wartościach. Jedna rada - nie kręć tak wysoko na obrotach tego silnika.
jnx Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Sztomel, nie zgadzam się... Zatkałem tak jak na poprzednim obrazku i na niskich obrotach wyjechałem z drogi gruntowej. Pociągnąłem >3tys i silnik chciał z orbity wyskoczyć. Zgasiłem odczekałem chwile zapaliłem i na malusich obrotach dojechałem do domu. Wyrzuciłem blaszkę i wszystko powróciło do normy. Tak więc chyba ma jakiś wpływ...
Sztomel Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 gdyby tak było to większość forumowiczów z tego i innych for gdzie piszę i czytam posty nie miałaby takiego problemu, nie wiem w jaki sposób zaślepiłeś EGR ale w silnikach AFN i nowszych sterownik silnika nie robi żadnego halo z tego tytułu (poza silnikami nowszej generacji czyli BLB itp. gdzie od razu po zaślepieniu EGR-a ale bez ingerencji w soft sterownik silnika zapodaje tryb awaryjny i miga kontrolka check engine.
gadi Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Mogę podpiąć VAG i wprowadzić silnik w taki stan (na luzie przygazować do 4000-4500 obr) Tylko jakie logi robić ?
Hosse88 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 zasada jest taka aby nie zwiększać silnikowi obrotów na biegu jałowym do takich wartości gdyż wtedy hydraulika sterowania zaworami ma tendencję do powodowania podwieszania się zaworów. Zaślepiony zawór EGR nie ma wpływu na takie zachowanie silnika, tak samo zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej powoduje szarpanie ale raczej w pełnym zakresie obrotów a nie przy tak wysokich wartościach. Jedna rada - nie kręć tak wysoko na obrotach tego silnika. Twoja wypowiedz (zakladam ze czysto teoretyczna) nie ma pokrycia z prawda, gdyz ja mam zachowanie silnika takie jak w glownym watku i VAG wyraznie pokazuje ze jest problem z nastawnikiem pompy paliwa.... :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się