Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Wahacze - temat rzeka:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wahacze postanowiły przejść na emeryturę w komplecie - przez 15 kkm do wymiany zakwalifikowało się min 5 szt, w tym wszystkie górne:disgust: dlatego mam kilka pytań:

-lepiej wymienić już cały zestaw (8 wahaczy, łączniki, końcówki) czy bawić się w sztukowanie?

-firma MEYLE (allegro komplet ok 1400) produkuje ponoć wzmocnione elementy- lepsze to czy Lemforder (ponoć jednak różnica L. od Febi jest b. znaczna..)?

-mój mechanik mówił coś o wymianie samych gum przy wahaczach, jeśli pozostałe elementy są ok - ma to sens?

-ile powinna uczciwie kosztować wymiana całego kompletu - robocizna

mam nadzieję, że wątek nie kwalifikuje się do usunięcia - odpowiedzi wprost szukając na forum nie znalazłem :)

pozdrawiam

Opublikowano

Jak masz kase to wymień cały komplet. Z tego,co słyszałem to nie ma czegoś takiego jak wzmocnione wahacze. Samych gum nie polecam wymieniać i pewnie nie tylko ja :cool: Koszta? W zależności gdzie robisz i kto jak się ceni ;)

Opublikowano

Dzięki. Kto robi? Normalny przyzwoity warsztat, nie żadne ASO, za to specjalizujący się w VW/Audi/Skoda itd - ile powinien wynosić przyzwoity koszt robocizny za wymianę kompletu??

Opublikowano

około 400 zł

Opublikowano

Wlasnie jestem po wymianie calego zawieszenia przedniego (wahacze, koncowki, laczniki, amory, sprezyny, gumy stab.), tylnych tulei i amorow. Za wszystko po znajomosci zaplacilem 800,00 (nie ASO).

Nie wiem kto robi za 400... 60zl kosztuje sama geometria (powinno sie ja zrobic 2x - drugi po przejechaniu "paru" km)...

Zamontowalem, caly zestaw Febi, sprezyny KF, amory Bilstein - za same czesci zaplacilem 2700,00.

Nie polecam wymiany poszczegolnych wahaczy, tu dwa tam dwa, sa one duzo twardsze niz stare i na pewno cos na tym ucierpi, albo nowe albo szybciej te stare, ktore i tak trzeba bedzie wymienic... Nie polecam rowniez kupna Febi. Niestety ja juz mialem czesci, kolega dwa dni wczesniej wymienial i na dziendobry poszly koncowki (po godzinie jazdy), ja tez nie jestem zadowolony - autko nie jest juz tak komfortowe jak wczesniej... Jezeli masz jeszcze orginaly to lepiej oddac je do regeneracji, bylo to gdzies na forum opisane. zaplacisz duzo mniej, a z praktyki mojego zaufanego mechanika - wytrzymuje dluzej niz "nowe". Moze akurat cos Ci doradzilem, decyzja i tak nalezy do Ciebie...

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dzięki serdecznie za kilka rzeczowych uwag, nie wiedziałem... właśnie - tylko ja nie planuję wymiany amortyzatorów i sprężyn, więc nie będą to tak duże sumy

pozdro, hej

Opublikowano

Mnie intryguje firma MEYLE,chociaż samych wahaczy nie widziałem,ale inne elementy zdarzało mi sie montować i muszę przyznać ze jakość wykonani na moje oko bardzo dobra.

Opublikowano

...wiec wlacze sie do tematu odnosnie wzmocnien - z tego co doczytalem dot. to materialu z jakiego jest wahacz a jako ze one czesto nie pekaja (no mam taka nadzieje) tylko wypadaja po przetarciu sie oslonki lub tez puszczaja gumy czy co to tam jest w tych dolnych podtrzymujacych to wniosek chyba taki, ze nie warto bo korzysc z tego niewielka...czy sie myle? ;>

Opublikowano

Z tego co można wyczytać, wzmocnienie tych wahaczy MEYLE polega raczej właśnie na konkretniejszej budowie sworznia a nie samego ramienia. pytanie, czy jest w tym trochę prawdy, przekładającej sie na kilometry..

Opublikowano

Pełen zestaw Meyle z śrubami 1500zl kosztuje, więc trochę taniej niż lemfordera ale drożej niż Febi czy TRW. Ja chyba na nie sie kusze i zoabczymy.

Opublikowano

Z tego co można wyczytać, wzmocnienie tych wahaczy MEYLE polega raczej właśnie na konkretniejszej budowie sworznia a nie samego ramienia. pytanie, czy jest w tym trochę prawdy, przekładającej sie na kilometry..

a to sorki - kierowalem sie tym, ze ktos jakis czas temu tutaj pisal wlasnie o takich wahaczach wzmacnianych ale przez wzmocnienie 'ramienia' i myslalem, ze MEYLE to wlasnie jest ta firma wspomniana wczesniej...

Opublikowano

Witam;

mam dla Was kilka spostrzeżeń na temat wahaczy w A4;mianowicie:

kompletowałem z allegro z firm :febi,Hans Pries,Lemforder .Po 3m-cach i przejechaniu 8-9 tys.km jest tak:

-w dolnym przedni Hans P... po 3 tys. pekła tyleja gumowa;ta co podtrzymuje amorek!

-gumy na swożniach w febi parcieją/a jeszcze nie ma zimy!?/

-lemforder ori wszystko ok.

Dodam tu,że jeszcze nic nie puka i jest ok,ale przestrzegałbym przed podróbkami z allegro.Przy wymianie zawiechy wymieniałem też amorki-firmy NK-gazowe-jak narazie bez zarzutu.

To tak dla tych co mysla o kupnie wahaczy i nie wiedzą jakiej firmy!!

pozdro :a4fan:

Opublikowano
cenie 700-800 ze znaczkiem lemfordera!

Oryginalny Lemforder kosztuje dobrze ponad 1000zł za komplet,wiec w takie promocje raczej bym nie wierzył

Opublikowano

kpr25-

ul. Mila 9c/27

35 -314 Rzeszów

Tel. 503767402

mail: [email protected]

[email protected]

i motocar-hurt-

F.H.U Motocar s.c.

ul. Al. Jachowicza 10 A

09-402 Płock

Tel. od 10-18

698 624 238

[email protected]

skype: grzegorzgliwa

gg: 5464190

kupowałem u nic zawiechę/LM,Febi,ori w kartonach OOOO/ i amorki /NK/,wszystko w porządku,przystepne ceny i nie ma lipy!!

U pierwszego sprzedawcy kupowałem febi,u drugiego(bardzo polecam-suuuper facet,mozna z nim sie dogadać i załatwia wszystko szybciutko) te lemfordera/pakowane jak0 LM/ i ori w kartonach OOOO.

Co do Hansa/tffuuuu/pr... to kupowałem go od sprzedawcy:Bono-2;

http://moto.allegro.pl/item244430578_wahacz_audi_a4_a6_a8_vw_passat_najtaniej_nowy_odss.html

taki....!

nie polecam HP,nie opłaca się,lepiej dopłacić i kupić febi-chociaż gumki parcieją ale nie pekaja tuleje.Ostatnio padła mi pompa paliwa/208 tys.km/i mechanik dzwonił do hurtowni po nowa.powiedział,że nie maja dobrych,tylko HP.Kazał mi poczekać aż załatwi innej firmy,bo tej nie poleca.To tez chyba cos znaczy,a nie był to zaprzyjaźniony mechanik,bo pompa mi padła na trasie.

:afro:

Opublikowano

ja ostatnio wymieniałem u siebie amorki ze spęzynami i przy okazji wymieniłem wachacz górny przedni,wiem że pojedyńczych się nie wymienia ale miał tak straszne luzy że wolałem dać te 150zł za wachacz jak słuchać to pukanie,natomiast reszta wachaczy trzymała się dobrze dlatego nie ruszałem.... wachacz firmy febi,zobaczymy przez ile to wytrzyma, biorąc pod uwage że mam teraz kit KW -3CM... wymieniałem to wszystko sam bo znając życie za wymiane amorków przód,tył i wachcz załpłaciłbym pewnie ok 400zł więc troszkę kasy zaoszczedzone,zajeło mi to 9 godzin :D no ale pierwszy raz wymieniałem w a4 wiec nie ma się co dziwić :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...