Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Układ kontroli ciśnienia w oponach w A4 B6 i A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wykonywałem identyczną procedurę ale niestety nic to nie daje. Sprawdzę jeszcze kanał 16 i dam znać.

Pozdrawiam.[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 06:37_________________________________________________w kanale 16 mam same 000....

Opublikowano

No to chyba sterownik... pomyślę jeszcze...[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 13:37_________________________________________________Coś mi się wydaje, że chodzi o to aby wybudzić czujniki z trybu storage... Nie pamiętam tylko jak :mysli:

Opublikowano

A mi wychodzi, że czujniki w felgach muszą mieć końcówkę "B"

Czy może ktoś potwierdzić, że modół o nr 8E0907273 będzie działał z czujnikami 4F0907275D ???

Opublikowano

Tak sobie analizuję historię sterowników oraz czujników i... wychodzi na to, że powinny pracować w obojętnie jakiej konfiguracji (częstotliwość pracy się nie zmieniła i jest to nadal 433MHz).

Pierwszy sterownik to 8E0 907 273 - został zastąpiony w czerwcu 2006 roku przez 8E0 907 273 A i obowiązuje do dziś...

Pierwszy czujnik to 4F0 907 275 - został zastąpiony w styczniu 2006 (a więc przed pojawieniem się nowego sterownika) przez 4F0 907 275 B. Tym samym wiemy już, że czujnik B musi działać z pierwszą oraz drugą wersją sterownika (i taka sprawdzona już konfiguracja jest u wrclaguny). Ostatecznie czujnik B zostaje zastąpiony w 2009 roku wersją D.

Mój cfg to sterownik A i czujniki D. Zatem jedyna konfiguracja jakiej nie znamy to ta o którą pytasz (8E0 907 273 + czujnik D).

Reasumując - bezsensem byłoby wycofanie czujników kompatybilnych tylko z pierwszą wersją sterownika i wprowadzenie nowych (niekompatybilnych) gdzie wszystkie auta wyposażone w układ kontroli ciśnienia montowany w latach 2000-2006 automatycznie zostały zmuszone do wymiany sterownika w przypadku uszkodzenia/wyeksploatowania się sensorów.

Diagnostyki część dalsza...

Kanał 16 pewnie sprawdzałeś na postoju – tutaj dane pojawią się dopiero gdy ruszysz w trasę. Możesz zostawić włączonego VAGa i przejechać się parę km – jak się zatrzymasz, w MVB 16 powinny pojawić się jakieś dane. Sprawdź jeszcze Kanał 3, 6, 9 i 12 (tam też są same 0?) – co pokazują pola 2, 3 i 4 w poszczególnych grupach? Najlepiej po przejechaniu kilku km zatrzymaj się i porób printscreeny…

MVB 1-3: to wskazania sensora z koła lewy-przód

MVB 4-6: prawy przód

MVB 7-9: lewy tył

MVB 10-12: prawy tył

MVB 13-15: ewentualnie koło zapasowe

MVB 16: – tutaj pokazuje się odczyt z każdego sensora po kolei (to samo co w MVB 3,6,9 i 12 tylko w jednym indeksie na zmianę)

Dla przykładu opis 3 grup podstawowych dla jednego czujnika (schemat budowy bloku powtarza się dla każdego czujnika…

Grupa 001:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Temperatura opony (lewy-przód)

° C (od -40 do 120)

3: Aktualne ciśnienie w oponie (lewy-przód)

Bar (n.detected – ciśnienie i temperatura nie wykryta lub uszkodzenie sensora)

4: Zadane ciśnienie w oponie (lewy-przód)

Bar

Grupa 002:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Żywotność baterii sensora (lewy-przód)

xx (99 – 0 miesięcy)

3: N/A

4: N/A

Grupa 003:

1: Pozycja czujnika ciśnienia (lewy-przód)

Rad

2: Identyfikator czujnika (10-cyfrowy) (lewy-przód)

x.xxx.xxx.xxx

3: Status czujnika (lewy-przód)

01h (brak zmian ciśnienia)

02h (wystąpiła zmiana ciśnienia, skok lub spadek >0.2 bar)

03h (wyłączenie czujnika z powodu zbyt wysokiej temperatury (zabezpieczenie termiczne)

04h (lub więcej - uszkodzony czujnik)

4: Stan baterii (lewy-przód)

OK

Not OK

No Signal (brak sygnału)

Grupa 016:

Identyfikator czujnika (10-cyfrowy) (aktualnie odczytany)

x.xxx.xxx.xxx

Status czujnika (aktualnie odczytany)

01h (brak zmian ciśnienia)

02h (wystąpiła zmiana ciśnienia, skok lub spadek >0.2 bar)

03h (wyłączenie czujnika z powodu zbyt wysokiej temperatury (zabezpieczenie termiczne)

04h (lub więcej - uszkodzony czujnik)

Stan baterii (aktualnie odczytany)

OK

Not OK

No Signal (brak sygnału)

Aktualne ciśnienie w oponie (aktualnie odczytany)

Bar

Opublikowano

Witam,

W kanale 16 po przejechaniu kilku metrów uaktywnia się pomiar, który wygląda następująco:

P04iJ.jpg

Po chwili zmienia się na kolejny czujnik itd.

W sumie wykrywa cztery różne numery czyli 4 czujniki.

Poza numerem seryjnym i ciśnieniem pozostałe wartości są jednakowe.

Dodam jeszcze, że gdy na fis-ie włączam opcję "STORE PRESSURE" wówczas wywala komunikat "current tyre pressure are begin stored"

Moje kodowanie sterownika to 0002424

i nadal ten sam błąd :(

Opublikowano

Napisz jeszcze jaką ikonę dot. układu kontroli ciśnienia masz na FIS?

Układ masz sprawny - komunikacja między sensorami a sterownikiem działa prawidłowo.

Kodowanie sterownika też OK - to 2424 na końcu to wartość spodziewanego ciśnienia przy częściowym obciążeniu auta (np. tylko z kierowcą). 2424 to 2.4bar dla przedniej i tylnej osi. Pomiar z czujnika 245 pokazuje Ci 2.40 - więc specyfikację ciśnienia masz dobrze dobraną...

Teraz odpal jeszcze adaptację (10) - kanał 01: będzie tam wartość 0. Zapisz 1 (SAVE) i wyjdź. Na FIS wyskoczy Ci błąd komunikacji (przekreślona żółta pana). Odczekaj chwilę, wyłącz VAGa i wyłącz zapłon. Potem włącz wszystko ponownie - znów adaptacja, tym razem na kanale 1 zapisz wartość 0. Teraz wyjdź z adaptacji, wejdź do fault codes i skasuj aktualne błędy. Pozamykaj wszystko i wyłącz zapłon - teraz odpal auto i przejedź się. Powinno zadziałać ;)

Opublikowano

jak coś to mam na sprzedaż moduł i antene czyli zestaw do montażu..trzeba dokupić tylko czujniki..260zł komplet

masz jeszcze to? sterownik z literka "A" podaj numer do siebie :)
Opublikowano

Sprzedany ;)

Opublikowano

Zrobiłem tak jak pisałeś ale nie można wykasować błędu. Żółta opona cały czas gości na fis-ie :(

Opublikowano

Przekreślona czy bez przekreślenia?

Opublikowano

przekreślona[br]Dopisany: 24 Sierpień 2010, 22:42_________________________________________________Sukces!

W adaptacjach w kanale 01 miałem cały czas ustawione 1 a powinno być 0.

Podziękowania za pomoc dla kolegi Bart-S

Opublikowano

No widzisz, tak myślałem właśnie, że jakiś boniek jest - układ wyglądał na sprawny.

1 na kanale 01 w adaptacji sterownika kontroli ciśniena odpala tryb diagnostyczny anteny - wtedy zostaje przerwana komunikacja i stąd ikona na FIS. Normalnie zawsze powinno tam być zapisane 0. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek błedów w komunkacji - pierwsze czego próbujemy to właśnie uruchomienie i wyłączenie w/w diagnostyki.

...no i potwierdziliśmy, że konfiguracja sterownik vs. czujnik jest dowolna (pod kątem wersji) :)

Opublikowano

Bartku jak masz to ustawione :mysli:

4f71df4d17f1abc5med.jpg

Opublikowano

Nie używam :)

A właśnie - miałem Ci wysłać opis wiązki do odbiornika pilota webasto... zaraz będzie na pw...

Opublikowano

Witam, mam pytanie do znawców tematu czujnika ciśnienia powietrza w oponach. Chciałbym założyć opony zimowe z felgami stalowymi ale bez czujników, czy jest możliwość oszukania ( wyłączenia ) czujników aby nie wyświetlała się informacja błędu (opona czerwona lub inna informacja) ? Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Witam, mam pytanie do znawców tematu czujnika ciśnienia powietrza w oponach. Chciałbym założyć opony zimowe z felgami stalowymi ale bez czujników, czy jest możliwość oszukania ( wyłączenia ) czujników aby nie wyświetlała się informacja błędu (opona czerwona lub inna informacja) ? Z góry dzięki za pomoc.

Na czas zimówek wykoduj kontrolę ciśnienia w oponach z komputera pokładowego...

Sterownik zegarów (Instruments 17) -> Adaptation 10 -> Kanał 61 - od obecnej wartości odejmij 512.

Opublikowano

Witam, mam pytanie do znawców tematu czujnika ciśnienia powietrza w oponach. Chciałbym założyć opony zimowe z felgami stalowymi ale bez czujników, czy jest możliwość oszukania ( wyłączenia ) czujników aby nie wyświetlała się informacja błędu (opona czerwona lub inna informacja) ? Z góry dzięki za pomoc.

Na czas zimówek wykoduj kontrolę ciśnienia w oponach z komputera pokładowego...

Sterownik zegarów (Instruments 17) -> Adaptation 10 -> Kanał 61 - od obecnej wartości odejmij 512.

...niezle jaja zaczely się dziać jak wywaliłem to z zegarów , wycieraczki chodziły jak chcialy , po powrocie do wartości z czujnikiem ciśnienia normalnie pracują

...a tak przy okazji wywala na fisie coś takiego

rezanko.jpg

za małe ciśnienie :wallbash: pompuje wszystkie koła na 2.2 bara + procedura zapisania na fisie i dalej kupa , błąd znika ale na drugi dzień to samo

Opublikowano

Sprawdzałeś czy rzeczywiście powietrze nie ucieka?

Opublikowano

"Bart-S" :notworthy: opis :oklaski: będę może z tym działał :wink4:

Ale mam pytanie czy to połączenie mostka linii K A76 dla zegarów na tym diagramie poniżej jest już zrobione czy trzeba go też dorezać czyli czy trzeba ciagnąć ten kabel od 7 pinu złącza OBD :mysli:

TyrePressure2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...