Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lukaszoo miałem też ten błąd z adaptacją. Kilka razy z rzędu robiłem nastawy podstawowe i zniknął.

Opublikowano

No i wkoncu naprawilem klime i znalazlem przyczyne tych wszystkich problemow:D A mianowicie czlowiek uczy sie na bledach w tamtym roku byłem u "pseudo kurfa majstrów" i znalezli wyciek na wężu naprawili go i obkuli go na nowo ok super, nabili ją bo nie bylo czynnika ok super, wymienili dławik czyli zawór rozprężny ok super i tutaj sie zatrzymam. Dzisiaj zauwazylem ze do miejsca dławika zaworu rozprężnego rurka zachodzi szronem jest cała biała i to mnie zastanowiło. Więc pojechałem do majstrów po rozkręceniu okazało się że zawór-dławik który zakładali mi w tamtym roku oni go nie włożyli oni go poprostu kurfa wcisneli odwrotnie poprostu papraki. Oczywiscie dzisiaj jak to widziałem to mnie krew zalała:banghead: Owy dławik wsadzony-wciśnięty był przyczyną bylejakiego chłodzenia ale to już za mna całe szczęście:D

Ps.

Mam jeszcze pytanie odnosnie rurki gdzie wchodzi dławik do polowy mam tę rurkę ciepłą wręcz gorącą i lekko za dławikiem robi się zimna i dalej jest po rurkach jest zimna i skrapla się delikatnie czy to jest poprawne działanie od dławika. Do dławika ciepłe dalej za nim zimne? :rolleyes:

Wysłane z mojego Szajsunga

Opublikowano (edytowane)

U mnie grzeje z jednej strony tylko, rozebralem i okazuje sie ze lapka idaca od silniczka do klapki sie ukrecila, podlaczylem silniczek i widze ze on kreci sie przy zmianie teperatury ale jak dojdzie do ogranicznika to chce cisnac dalej - filmik ponizej. Rozumiem ze do wymiany?


Wlasnie kupilem na zlomowcu taki sam silniczek razel z lapka wprawdzie z B6 ale wyglada identycznie...wieczorem sie okaze czy trybi ;)


Maly update...silniczek ze szrotu wydaje sie sprawny...ale jednak wymiana jego to bitch and a half.....przyznam ze Lidl byl pomocny kupiony na dealu zestaw narzedziowy z elastyczna przedluzka i malutka grzechotka za grosze bez tego byloby ciezko...no i dopiero na samym koncu 'podwiazalem' sobie pedal sprzegla na opaskach...to ulatwilo dostep znaczaco (przy wersji UK).......potem adaptacja szybki test no i na razie trybi.....ale czasem mam wrazenie jakby silniczek bedac w jednej pozycji przeskakuje co mniej wiecej pol milimetra w lewo lub w prawo- tak samo jak ten stary.....ale zauwazalne jak jest gdzies na srodku...na granicznych pozycjach nie widac...mam wrazenie ze wlasnie tak poprzedni mi ukrecil lapke...ale moze mi sie wydaje...co to moze powodowac?

Pare fotek

Oopisrd.jpg?1
BGMZ6Q9.jpg

LtKbw8h.jpg


W sumie to ak przegladam net i zastanawiam sie nad calym porcesem adaptacji.... Ja zrobilem tak ze wszedlem w basic settings - 001 - silniczki przeszly do skrajnych pozycji i koniec..ale pisz atez na necie o Kodowaniu..... Czym sie rozni adaptacja od kodowania?

cos takiego znalazlem:
1. Podłączamy VAG.
2. Uruchamiamy silnik.
3. Włączamy kllimatyzację w tryb AUTO.
4. Uruchamiamy program do diagnostyki VAG (ja używałem VAG-COM 3).
5. Wchodzimy w adres 08 AC/HVAC lub inny dotyczący klimatyzacji (w zależności od programu).
6. Dalej 07 Kodowanie
7. Wpisujemy wartość i potwierdzamy.

No wlasnie o co w tym chodzi i jaka wartosc wpisujemy?

Edytowane przez peyter
Opublikowano

musisz zrobic nastawy podstawowe a nie adaptacje, przeczytaj conajmniej 2 strony tematu to znajdziesz jak to zrobic, nie chce mi sie tlumaczyc setny raz.

Opublikowano (edytowane)

Nastawy podstawowe zrobilem - rozumialem to jako adaptacje- terminologia widze zamienna w necie, raz pisza za adaptacja to nastawy a raz ze adaptacja to przyuczenie vin

Snet fmor my iPnohe,srory for any tyops...

Edytowane przez peyter
Opublikowano

w grupie 07 masz Recode, przywrócenie fabrycznych ustawień robisz w 10 Czyli Adaptation. Nastawy robisz przez 04 czyli basic settings, wybierając kanał 001, w trakcie nastawów silniki cyklicznie otwierają i zamykaj się, gdy wszystkie wartości zejdą do ok 20 nastawy można uznać za udane. Poczytaj instrukcje zawierająca podstawowe funkcje Vaga bo na forach jest mnóstwo błędnych informacji a testując bez pojęcia kodowanie można tylko narobić sobie problemów.

Opublikowano

czytałem 11 stron ale nie znalazłem swojego przypadku

mianowicie ustawiam na climatroniku temperaturę 20 stopni to po stronie kierowcy leci strasznie gorące powietrze z nawiewu na przednią szybe (ten razem ze środkowym głośnikiem)powietrze jest na tyle ciepłe ze prawie parzy w reke.ale już po stronie pasażera powietrze jest ok .Jak zmienie na max chłodzenie to leci zimne powietrze i nie wiem co jest nie tak bo gdyby zaciela sie klapka to by nie leciało ciepłe l zimne powietrze prawda .Poza tym zauważyłem ,ze po zgaszeniu auta przez czas do puk sa podświetlone przyciski w aucie np św.awaryjnych i innych przycisków ok 7-10min z climatronika dochodzą różne odgłosy po odłączeniu prądu tz ze te przyciski same już zgasną odgłosy te milkną co może być tego przyczyną??

Opublikowano

Nie wiem jak czytałeś te 11 stron ale co drugi post opisuje identyczne problemy jak twoje.

Opublikowano

sa same przypadki ze leci cały czas z jednej strony albo ciepłe albo zimne powietrze!

a u mnie leci gorące ale po ustawieniu temp na maxymalne chłodzenie leci zimne wiec troszke sie to różni prawda
?

Opublikowano

Nie wiem gdzie ty chodziłeś do szkoły ale ja nie widzę różnicy w obu przypadkach, niektórzy mają problem z jedna klapą ty masz ze wszystkimi.

Opublikowano

Nie wiem gdzie ty chodziłeś do szkoły ale ja nie widzę różnicy w obu przypadkach, niektórzy mają problem z jedna klapą ty masz ze wszystkimi.

możesz jaśniej pisać??

gdybym miał problem ze wszystkimi klapami to by leciało tylko ciepłe lub zimne powietrze zależy w którym miejscu by sie zablokowała klapa

Opublikowano

Jednak to prawda że czytanie ze zrozumieniem to w Polsce duzy problem............ W klapie jest potencjometr który po latacha pada, jesli padnie to ma dwie pozycje max otwarty max zamknęty. Reszte doczytaj.

Opublikowano

OK a ktora klapa odpowiada za nawiewy po stronie kierowcy?? wystarczy kolor to znajde i zobacze co i jak

Opublikowano

to zalezy od tego jaki masz numer błedu kolego podepnij vaga i wszytsko bedziesz wiedział po numerze błedu

Opublikowano

ok myślałem ze może obejdzie sie bez waga pozdrawiam

Opublikowano

Chłopie wysil mózgownice i przeczytaj przynajmniej 3 strony, tu wszystko jest opisane, są nawet zdjęcia :wallbash: . Zrób nastawy podstawowe .......

Opublikowano

nie musisz sie tak irytować chyba do końca nie zrozumiałeś dlaczego sa takie kluby jak ten a nie tylko serwis ASO AUDI :glupek2: :glupek2:

Opublikowano

Irytuje mnie twoje LENISTWO.... Nawet na tej stronie jest odpowiedz na twój problem, gdybyś spojrzał na poprzednią to musiał bys czytać cały dzień zeby pojąć tyle mądrej wiedzy.

Opublikowano

luz panowie temat omówiony, silniczki na turzol sprawne z 2006 -2010 roku tyle w temcie ,

Opublikowano

U mnie mimo wymiany silników, adaptacji, nastawów i innych kombinacji dalej mam problem .... choć czasem wszystko działa ja potrzeba :angry:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...