Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mialem oba problemy. Czynnik z uklady uciekal przez piny w czujniku ... przy kupowaniu czujnika kup tez ten fioletowy oring bo w zestawie z czujnikiem za 75 euro go nie bylo (kosztuje 0.40 centow )

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a ja mam teraz ogromny problem!

Wczesniej to bylo nic. Climatronic zwariowal. Tak jak kaza instrukcje zrobilem nastawy podstawowe tylko teraz wszystko powariowalo. Prawy silnik od temperatury nie rusza sie (tutaj moze zle zlozylem i przesunalem potencjometr podczas rozkladania silniczka). Klapa powietrza z zewnatrz nie otwiera sie, nawiew na wnetrze puszczany jest tylko kiedy wcisne obieg zamkniety.

O co moze chodzic???


jeszcze raz zrobilem nastawy podstawowe i podzialalo, wszystko wróciło do normy. nie wiem jak ten jeden silniczek, który rozbierałem. rozbiore jeszcze raz, moze zle ustawilem potencjometr. poza tym czy ktos wie jak powinien byc ustawiony, w jakiej pozycji? (nie jest niebieski tylko bialy)

jak na razie pierwsza rzecz jaka zrobilem to nabicie klimy. bylo 175g czynnika. po dobiciu chlodzi ladnie.

Jaka temperatura powinna byc na wyjsciu z kratek na LO?

Nie sprawdzalem rowniez dyszy rozpreznej- w jakim jest stanie. Oprocz tego mysle nad plukaniem obiegu klimy, ale to pewnie w nastepnym sezonie albo pod koniec obecnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam problem z klimą - jak pewnie większość osób w tym temacie.

Prawa strona chłodzi, lewa tak średnio.

Błędów brak.

Przeprowadziłem nastawy podstawowe i to samo...

Kasacja błędów (mimo iż ich nie było)

Znowu nastawy - Wszędzie dobrze "0"

Błędów brak

Jakieś pomysły ? Rozumiem że może cała nie chłodzić... ale połowa?

Układ chłodzenia jest wspólny czy jest podwójny z dwoma chłodnicami/nagrzewnicami?

Add///

Przeprwadziłem proces adaptacji i ustawiłem na ustawienia fabryczne...

Potem znowu nastawy podstawowe.

Efekt bez zmian.

Brak błędów...

Pobawiłem się nawiewem. ustawiłem tylko na szybę i na środkowym wyraźnie czuć że lewy mrozi rękę a prawy jest taki letniawy...

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam to samo i też nie wiem co jest grane, doszedłeś może co jest nie tak?

Pobawiłem się nawiewem. ustawiłem tylko na szybę i na środkowym wyraźnie czuć że lewy mrozi rękę a prawy jest taki letniawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie doszedłem do tego... ale dziś działa "normalnie"

na dworze 33stopnie, klima nastawiona na 18 i w środku jakieś 23... ale z każdego leciało tak samo... Przy czym z rana ustawiłem 22 i potem schodziłem do 18 na każdej strefie.

Zakładam, że trzeba przeczyścić układ klimy, nasmarować wszystkie toczne elementy i tyle... potem ewentualnie wymieniać silniczki... bo nic innego mi do głowy nie przychodzi.

chyba że ktoś ma inne rozwiązanie ;-))) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy u mnie po napelnieniu klima zaczela chlodzic jak nalezy, z kazdej strony rowno. wczesniej problem byl taki sam: z jednej strony na szybe w miare chlodzilo, z drugiej praktycznie wogole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić wskazania czujników, czujniki są trzy w prawym i lewym kanale i jeden w klimatroniku, bardzo czesto zapycha sie kratka w klimatroniku lub staje silniczek w klimatroniku. Jak czujniki są ok to zostają tylko silniczki klap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to sprawdzić... jakie kanały w ustawić w VAGu na jakim kontrolerze?

Gdzie jest ta kratka? coś więcej na ten temat ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłacz vaga i ogrzewanie masz w 08, skacz po kanałach a znajdziesz.

Kratka jest na klimatroniku pod wyświetlaczem żeby to wyczyscic trzeba wyciągnąć klimatronik i odpiąć panel przedni, pod panelem jest wiatraczek i czujnik (zawsze jest tam masa syfu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Sprawa ma się tak jak na foto:

92f35c48149a9d48.jpg

Czyli trochę do bani, bo druga strona(prawa) ma 10st różnicy... i to właśnie czuć w nadmuchu...

Co ciekawe reaguje na podnoszenie temperatury...

na foto widać tyle co widać, a ustawienia były następujące: nastawa 18st (obydwa), bieg jałowy, na zewnątrz +32st,obieg zamknięty, czas pracy ok 20 minut. Auto stało na słońcu ;-)

Pytanie co może być przyczyną takiej różnicy temperatury - gdzie szukać uszkodzenia ?

na VAGu brak błędów. Wcześniejsze ustawianie silniczków przebiegło pozytywnie.

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamień czujniki w kanałach i zobacz czy wskazania sie przeniosą, jeśli tak to próbował bym zmienić czujnik.

Jak coś mam gdzieś takie czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś testowałem to na drodze...

Sprawa ma się tak...

start:

16 bar

t1= 10st, t2 = 20st

Z czasem temperatury sie prawie zrównują, ale ciśnienie potrafi zejść nawet do 9bar.

Pytanie czy to nie sprawa ciśnienia i komp steruje tak aby kierowca miał odpowiednie powietrze kosztem pasażera ?

po pól godzinnej jeździe temperatury u klasyfikowały się na t1=8st, t2=11st, więc już prawie się zbliżyły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanie - jak koledzy powyżej mam problem z różnicą temperatur z nawiewów (mimo wykonania nastawów podstawowych) i dzisiaj postanowiłem to dokładniej sprawdzić.

Odpaliłem VAGa, na klimatroniku 18*C na obydwie strefy i z bloków pomiarowych wybrałem grupy 003 i 004 (klima oczywiście włączona):

1.png

Jak się mają temperatury z komórek 2 (Specified Value) do tego co ustawiłem na panelu (18*C)?

W grupie 009 widać w komórce 3 i 4 całkiem inne wartości.

W momencie pomiarów na zewnątrz było 23*C.

W klimatroniku brak błędów, przeczyszczony silniczek oraz potencjometr z V159 - dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdza sie to tak ze ustawiasz na LO odpalasz vaga i na odpalonym silniku wraz ze zmiana temp wartosci powoli maja sie zmieniac.

Najczesciej przy LO wartosci sa max a po przestawieniu na 18 leca na maxa i wtedy udupiony jest potencjometr bo powinny zmieniac sie powoli tak jak ustawiasz temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki. Sprawdzę po pracy

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

---------

Sprawdziłem i wartości zmieniają się powoli.. nastawione LO, z lewej pokazuje wartości ~21*C, z prawej ~30*C..

Edytowane przez tsluszniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

podczas wcześniejszych poszukiwań usterki climatronica wyjalem i rozebrałem silniczek temperatury prawej strony.

Teraz prawa strona tylko i wyłącznie chłodzi na max.

Czy ktoś wie, w jakim położeniu ma być pierwotnie potencjometr silniczka? (mam biały potencjometr, jest na nim mała strzałka, w którą stronę ją skierować?-więcej strzałęk na jego obudowie nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić wskazania czujników, czujniki są trzy w prawym i lewym kanale i jeden w klimatroniku, bardzo czesto zapycha sie kratka w klimatroniku lub staje silniczek w klimatroniku. Jak czujniki są ok to zostają tylko silniczki klap.

Pozwolę sobie wtrącić...

oprócz tych trzech czujników są jeszcze dwa (pasażer, kierowca) w nawiewach na nogi. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...