Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nurtuje i meczy mnie to dlatego zakladam temat. Czy przy braku klimatyzacji leci zimne czy bardzo gorące powietrze?  Może głupie pytanie brzmi następująco miałem końcówkę klimy jakoś dwa miesiące temu i na 17 stopniach leciało mi normalnie chlodne nie zimne powietrze. A teraz na 17 mam bardzo gorące. Wynika to z usterki czy braku klimy?  Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Mój pierwszy post na forum a wertuje je już rok czasu. Problem mam z silniczkiem od strony kierowcy, nie mogę odnaleźć nigdzie instrukcji jak go wymontować w B6 bez rozwalenia całego samochodu, możecie podpowiedzieć na zdjęciu poniżej od czego mam zacząć go rozbierać? Zdjęcie zrobilem wczoraj na samo zdjecie trzeba byc gimnastykiem....

ef967a379748.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, pablos37 napisał:

Witam wszystkich,

 

Mój pierwszy post na forum a wertuje je już rok czasu. Problem mam z silniczkiem od strony kierowcy, nie mogę odnaleźć nigdzie instrukcji jak go wymontować w B6 bez rozwalenia całego samochodu, możecie podpowiedzieć na zdjęciu poniżej od czego mam zacząć go rozbierać? Zdjęcie zrobilem wczoraj na samo zdjecie trzeba byc gimnastykiem....

ef967a379748.jpg

Odkręć śruby które go trzymają. Ten silniczek jest najgorszym do naprawy ze względu na fatalne umiejscowienie. Zrób na przedłużkach klucz i wymontuj to dziadostwo. Ja w tym miesiącu również będę robił do niego podejście to wtedy zrobię jakieś fotostory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zgodnie z zaleceniami z forum, bez odkręcania, najpierw starałem się rozruszać odrobinę dźwignię, potem przez gniazdo styków wpisałem preparat do czyszczenia potencjometrów, kasowanie błędu, nastawy podstawowe ze 3 razy i śmiga ponownie aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam problem z klimatyzacją - z jednej chlodzi (kierowca) z drugiej grzeje (pasazer). Sprobowalem zrobic ponownie nastawy ale wyskakuje blad jak na screenie. Pytanie - gdzie kupic potencjometr tal zeby go wymienic? mozna w ASO kupic sam potencjometr czy tylko caly silniczek.
 
moze ktos ma na sprzedaz sam potencjometr?c1dcc46b60e623907f644b5648e373e9.jpg
 
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały silniczek za prawie 500 stów chyba.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.  wyskoczyl mi blad silniczka od nawiewu kod bledu sikniczka V107 . Wyjalem silniczek przeczyscilem i zamontowalem spowrotem. zrobilem nastawy no i teraz wyskoczyl mi blad tego samego silniczka tylko o innym oznaczeniu : 00727 - Potentiometer in Positioning Motor for Defrost Flap (G135). 09-00 - Adaptation Limit Surpassed   i teraz mam problem bo przy skladaniu pokrecilem tymi zebatkami i potencjometr inaczej byl ustawiony juz. moze ktos orientuje sie czy mozna recznie ustawic polozenie potencjometru ? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć :)

Dziś zauważyłem, że klima wieje mi chłodniej od strony kierowcy,  a od pasażera taką temperaturą pokojową bym rzekł. Już kiedyś robiłem nastawy podstawowe i w "adaptacji" przeleciałem test całej klimy. Jakiś czas jest ok ale wraca mi co jakiś czas błąd:

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

                     30 - 10 - Open or Short to B+   - Intermittent

Z tego co wyczytałem w wątku powodem jest silnik V71, a zasadniczo jego potencjometr. Czy to on może być powodem różnicy temperatur?

Przy okazji - cały czas leci mi powietrze z centralnych nawiewów (nawet w trybie auto), a jak specjalnie je włączę przyciskiem na klimie to podczas szybszej jazdy co chwilę mocniej dmucha, jakby wiatr dostawał się do środka. Czy to może być też ten silniczek?

Edytowane przez rogigor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacja zawsze przejdzie nawet jak silnik będzie odłączony. Ogólnie jest nie ma błędów to wszystko jest ok. 

Nie da się wymienić samego potencjometru wiec szukaj całego silnika z b7.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale czy oba problemy spowodowane są tym silniczkiem właśnie? Bo o to mi się rozchodzi .

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto by spamietal nazwy tych silników. Od temp jest silnik lewy czerwony i prawy chyba różowy, od sterowania na twarz i nogi jest chyba biały, na szybę czyli rozmrażania jest kolejny i dwa niebieskie są na wentylatorze. 

Jedno z drugim nie ma wspólnego. Odczytaj błędy. Żeby wszystko było dobrze nie może byc żadnego.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , ktoś pomoże konkretnie  .  LEWA STRONA CHŁODZI a prawa ciepłym daje .  Gdzie konkretnie szukać ... robiłem nastawy klap wszystko jest na 0 ..... i nic nie pomogło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie też wystąpił ten problem więc chciałbym się podzielić jak został rozwiązany.

Pewnego dnia (notabene w drodze na weekend nad morze) padła mi klima - pierwszy raz cieszyłem się że dojeżdżam nad morze a temperatura się zmniejsza bo dzięki temu szło jakoś wytrzymać w aucie (z tyłu w foteliku roczny dzieciak). Diagnoza: wysiadła sprężarka klimy - po powrocie znad morza wstawiona regenerowana od golfa z tym samym silnikiem bo tańsza ale coś do końca mi nie pasowało bo już w czasie jazdy nad morze zauważyłem, że z lewej strony leci innej temperatury powietrze i z prawej innej (przy okazji pozdrawiam mechanika spod miejscowości Rewa gdzie się udałem po zajechaniu na miejsce - facet przyjął mnie późnym popołudniem i zdiagnozował prawidłowo problem, znaczy dwa problemy - jeden to problem ze sprężarką a drugi to problem z nastawnikiem powietrza na lewą stronę i przy tym nie wziął za to ani grosza pomimo że zająłem mu co najmniej z pół godziny późnym popołudniem w piątek - co zadaje kłamu teorii że miejscowi mechanicy nad morzem kasują turystów co najmniej dwukrotnie).

Ale do rzeczy: po diagnostyce komputerowej u mechanika wyskoczył błąd: 1809 siłownik zaworu temperatury lewy. Google pokazuje, że chodzi o silniczek od strony kierowcy czerwony V158.

Cena w ASO oczywiście zaporowa więc po ratunek na niezawodne nasze forum. W związku z tym, że silniczek z czerwoną wajchą mało dostępny na alledrogo a temperatury coraz bardziej spadają zdecydowałem się na zakup pierwszego lepszego sterownika klap od exeo i przełożenia potencjometru tym bardziej że jest szansa na trafienie dużo młodszego a co za tym idzie i może dłużej działającego.

Po próbach odkręcenia feralnej trzeciej ciężko dostępnej śrubki po trzech zmarnowanych godzinach w sobotę przy nawet pomocy szwagra udałem się do zaprzyjaźnionego mechanika który powiedział mi wcześniej że wykręcał już ten silniczek i zrobi mi to w razie czego w pół godziny. Rzeczywiście poradził sobie z tym dość szybko ale niestety po wymianie potencjometru na ten z exeo okazało się nawet po adaptacji klimy że nic nie pomogło. Mechanik stwierdził że to prawdopodobnie problem klimatronika i wskazane by było podstawić sprawny z innego auta bo podobno były z nimi problemy ale na wszelki wypadek kazałem mu nie przykręcać trzeciej feralnej śruby i pozostawić siłownik na dwóch.

Szwagier ma też B7 w związku z tym pewnej soboty postanowiłem podstawić od niego klimatronik ale w związku z tym że nie szło wymontować navi od niego a nie chciałem mu czegoś połamać a inny kolega w pobliżu już sprzedał swoją B7 postanowiłem pokombinować i zamienić potencjometr z siłownika z prawej strony który miałem pewność że działa a jest do niego banalny dostęp w porównaniu do lewej strony. Niestety po podmianie potencjometru nic nie pomogło ale wtedy pomyślałem że podmienię jeszcze silniczek pomimo że w tym wątku lub w innym było zapisane że w większości przypadków padają potencjometry a nie silniczki.

No i u mnie niestety wystąpił ten rzadki przypadek że padł silniczek - podstawiłem ten z siłownika z exeo i teraz wsio śmiga jak ta lala.

Reasumując: przed zakupem nowego czy nawet używanego siłownika polecam podstawienie wcześniej wnętrzności z innego łatwiej dostępnego i pewnego siłownika z innej strony auta lub sprawdzenia wymontowanego potencjometru i silniczka przyrządami na sucho - zaoszczędzi to sporo nerwów, czasu i piniędzy.

Tak jeszcze na koniec: zdziwił mnie trochę opis voltarzu tego silniczka z exeo - bo był opisany jako 13V - wydaje mi się że to chyba pomyłka w opisie producenta (silniczki w mojej A4 miały 12V)....?

Wiem, że opis długi ale wydaje mi się że może się okazać pomocny wielu kolegom bo problem taki wnerwiający a współcześni mechanicy to potrafią tylko wymieniać wszystko na nowe bez względu na cenę...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałem podziękować wszystkim, którzy opisali jak ogarnąć problem z silownikami i potencjometrami. Czerwony problem załatwiony, wszystko śmiga jak ta lala.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

U mnie jest taki problem. Na początku był problem z regulacją temp po stronie kierowcy. Albo max grzanie albo max zimno. 
Na Vagu taki błąd: 


01809 - Actuating Motor for Temperature Flap: Left (V158)
            41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent


Wyciągnałem silniczek i rozebrałem. Potencjometr przeczyściłem preparatem PR Kontakt.

Sprawdziłem miernikiem. Wartości zmieniają się płynnie mniej wiecej od 0,15 kOhma do 4,4 kOhma. Nie ma żadych skoków itd. 

Założyłem zrobiłem adaptację i teraz grzeje na maxa non stop. 
Mam błąd

01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220)
            09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Co mogło pójść źle?

Ps. Obecnie wymontowałem silniczek i klape ustawiam sobie na czuja (mnie więcej na środek inaczej nie da się wytrzymać)

Jak zamontuje ten silniczek to na pewno nie będę dokręcał 3 śruby (tej na górze :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo próbuj do skutku z tym potencjometrem, ale samo czyszczenie z reguły nie pomaga wcale albo na chwile, spróbuj otworzyć sam potencjometr i poodginaj same styki w nim żeby ślizgały się po nowym jeszcze nie wytartym miejscu. Jak się nie uda to szukaj używkę silnika bo nowy kosztuje majątek. I zobacz tez ręcznie czy klapa nie zacina się i czy nie zrobiłeś błędu w montażu silnika.

nie wiem dokładnie jak w naszych a4 ale rozbierałem silniki w vw polo i tam niezależnie który był silnik potencjometry są takie same i można przekładać miedzy silnikami. Tu raczej powinno być tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...