Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Przegub zewnętrzny


YATES
 Share

Recommended Posts

Jeżdzę już prawie rok z "pykającym" prawym przegubem zewnętrznym.Zbliżają się wakację i wyjazd nad morze (700km) więc nadszedł czas wymienić przegub aby nie było niespodzianki.Chodziłem po sklepach i sprawdzałem ceny przegubu LOBRO - niestety do AJM wachają się od 410-450zł za sztukę.To chyba za dużo jak dla mnie i stwierdziłem,że trzeba kupić jakiś w miarę dobry zamiennik.Jakiej firmy polecacie zamienniki ??? Czy może ktoś powiedzieć coś na temat firmy Auto-Parts lub STATIM.Może macie jakiegoś zaufanego sprzedawcę na allegro - prosiłbym o jakieś rady osób którzy zastosowali zamiennik (czy warto) .

Link to comment
Share on other sites

Guest Goodspit

Ja założyłem Spidana - koszt w intercarsie po cenach hurtowych to ok 140-150zł, w sumie to w 200zł powinieneś się spokojnie wyrobić.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm mi na stronie intercarsu pokazuje do AJM 115KM przegub SPIDAN za 373zł :(

Link to comment
Share on other sites

Temat troszkę stary, ale nie chcę tworzyć nowego więc podpinam się tu :)

Potrzebuje lewy zewnętrzny przegub do A4 2.8 V6 silnik AAH rocznik 1995 - ponoć są tańsze niż do innych modeli z mniejszymi silnikami. Chcę przegub nie z górnej półki tylko coś tańszego żeby wytrzymało 3 lata. Tu na allegro znalazłem kilkanaście ale nie mam pojęcia który mam wybrać. Pomożecie ?

http://moto.allegro.pl/search.php?string=przegub+A4+2.8&category=620&description=1&buy=0&new=0&pay=0&country=1&location_radio=2&st=gtext&order=pd&listing_sel=2&listing_interval=7

Link to comment
Share on other sites

dzis wymienilem przegob zewnetrzny z lewej strony,bo przy max.skrecie w prawo pukalo cos non stop (pozniej juz nawet przy jezdzie na wprost) wiec wymienilem go i co sie okazalo ze przy max.skrecie w prawo dalej cos puka.zmienilo sie tylko tyle ze niepuka przy jezdzie na wprost,rozumiem ze moglem zle zlokalizowac pukanie i to bylo z drugiej strony,lecz 4m-c wczesniej mechanik wymienil mi tamta strone wiec jej niebralem pod uwage..przegoby zalozylem spidany,,,moje pytanie czy jak strzeli przegob wewnetrzny to czy przy skrecie w prawo max.moze on pukac,,,jakie sa objawy uszkodzenia przegobu wewnetrznego????pomocy

Link to comment
Share on other sites

Tak jak koledzy wyżej, SPIDAN lub LOBRO. Niczego innego nie polecałbym zakładać :good:

Link to comment
Share on other sites

Witam podepne sie pod temat. Potrzebuje przegob, w miare dobrej jakosci, w rosadnej cenie.

Jaka firme polecacie,oczywiscie z zamienikow

Co myslicie o tym http://moto.allegro.pl/item576182962_przegub_vw_passsat_audi_a4_a6_101km_115_km.html

Mysle ze metelli to jeden z najlepszych zamiennikow.

Nie jest to zaden chinczyk tylko ory wloski z napisem made i n italy.

Link to comment
Share on other sites

Podpinam się do temtu, tyle ze u mnie coś strzela przy skrecaniu , i jak cofam, ale zadko, czy mogę tak jezdzić?

Jak przy skrecaniu to najprawdopodobniej przegub zew. Nie powinno sie tak jezdzic. Podlewaruj auto i obmacaj dokladnie oslone gumowa przegubu, pewnie jest uszkodzona i woda z piaskiem wymyla smar z przegubu :mysli:

Reasumujac czeka Cie wymiana :cool1:

Link to comment
Share on other sites

Podpinam się do temtu, tyle ze u mnie coś strzela przy skrecaniu , i jak cofam, ale zadko, czy mogę tak jezdzić?

Ogólnie nie należy tak jeździć. Ale da się, nie należy dodawać gazu przy mocno skręconych kołach, tak aby nie było słychać tego strzelania. Wówczas możesz spokojnie wymienić przegub przy najbliższej wyzycie u mechanika. Należy tylko pamiętać, że urwanie przegubu kończy się unieruchomieniem auta (tylko hol).[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2009, 15:26_________________________________________________Póki przegub nie strzela, to tak, jakby nie było problemu.
Link to comment
Share on other sites

Podpinam się do temtu, tyle ze u mnie coś strzela przy skrecaniu , i jak cofam, ale zadko, czy mogę tak jezdzić?

Przegub zewnętrzny, miałem to samo. Pewnie gumowa osłona Ci skreszała. Bez zrywnej jazdy zwłaszcza podczas skręconych kół możesz jeszcze chwilę pojeździć zanim wymienisz.

Link to comment
Share on other sites

koledzy tez sie podepne - w 1,8t Q najprawdopodobniej strzelil mi zewnetrzny (przy skreconych kolach stukalo az strzelilo i i ruszyc nie moge tylko grzechocze i inne rozne przerazajace dzwieki wydaje) i tutaj sie pojawia pytanie czy przeguby w Q i fwd sa takie same czy inne???

Link to comment
Share on other sites

te same, pytanie czy masz mały czy duży przegub, czy masz 180KM seryjne czy 150, jak 150 to masz maly przegub, jak 180 to duzy, widac to tez po polosiach, jak masz polosie jednej grubosci na calej dlugosci to masz duze przeguby, jak w polowie sa grube i w polowie cienkie, to małe

Link to comment
Share on other sites

200km :) ok, swietnie, dzieki na info, niedawno kupilem to autko (z reszta to pomaranczowe cacko abt od kolegi z forum :) i kazde najdrobniejsze "zdarzenie" to stresik :) poza tym nie mialem wczesniej ani audi ani awd wiec jestem swierzaczek :)

Link to comment
Share on other sites

Ale to seria byla 150km więc masz cienkie oski

Link to comment
Share on other sites

to nie od abt zalezalo tylko od producenta, 200km na cienkie poloski to i tak nic wiec po co bylo im to zmieniac

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...