Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problem :( Wyciek oleju, pytanie tylko skąd?;(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku dni staram sie zlokalizować skąd na misie olejowej zbiera mi się olej :/ mam audiczke 2.5 tdi V6 i wiemy ze te autka mają pod maską bardzo mało miejsca. Wyciek oleju jest niewielki, ale denerwujące jest to że zawsze gdy wyjeżdżam z garażu pozostawiam kilka kropel oleju, myślałem że to uszczelka, bo tam się robił zaciek, ale jednak to była zmyłka, bo z góry, tak jakby zza alternatora kapie olej na misę olejową. jest to miejsce patrząc z przodu samochodu po lewej stronie. Gdyby lało się z jakiegoś wałka to by zaciek był z przodu, a tu z boku, wie ktoś może gdzie jest wada? bo naprawdę od spodu ani patrząc z góry wadliwego miejsca nie widać, a gdzie tam pomiędzy są jakieś uszczelki które mogły by popuścić?;/ naprawdę zależy mi na odpowiedzi, dziękuje z góry :)

Opublikowano

2.5 tdi ma "górną" i "dolną" miskę olejową.

Na każdej z nich jest uszczelka może któraś z nich "puściła"??

Z tego co wiem to do wymiany górnej "górnej" uszczelki jest MNÓSTWO roboty... Czego Ci nie życzę.

Na początek umyj silnik i obserwój z kąd cieknie...

:hi:

Opublikowano

witam. przerabialem to samo. wyciek masz na 99,9% z pod obudowy uszczelniacza walu korbowego. wyglada jak by ciekolo gdzies za altelnatora, albo z pod gornj miski... kupa roboty bo trzeba zdjkac caly rozrzad, dolna miske, dla ulatwienia i pewnosci dobrze tez zdjac gorna mise. potem jest idealny dostep do w/w obudowy tam jest uszczela metallowa (okolo 25zl). najlepsze jest to ze nawet po rozkreceniu ciezko bylo jednoiznacznie stwierdzic skad jest wyciek. ale po wymianie uszczelki jest sucho. dodam ze pierwsze tez myslalem ze to uszczela pod misa ale wymienilem obydwie uszczelki pod dolna i gorna misa i nic nie pomoglo...

Opublikowano

Bez odkręcenia górnej miski nie ma szans na zdjęcie obudowy uszczelniacza! W AFB nie występowała fabrycznie uszczelka górnej miski-tylko silikon,na szczescie jest ona dostępna-koszt ok 60-80zł.

Więc tak:Jeśli masz wyciek z tamtych okolic to od razu proponuje wymienić wszystkie 3 uszczelki,bo dopiero wtedy masz pewność! Aha pamiętaj (lub twój mechanik) o prawidłowym ustawieniu wałka wyrównoważającego-bardzo ważne!!!

Opublikowano

Bez odkręcenia górnej miski nie ma szans na zdjęcie obudowy uszczelniacza! W AFB nie występowała fabrycznie uszczelka górnej miski-tylko silikon,na szczescie jest ona dostępna-koszt ok 60-80zł.

Więc tak:Jeśli masz wyciek z tamtych okolic to od razu proponuje wymienić wszystkie 3 uszczelki,bo dopiero wtedy masz pewność! Aha pamiętaj (lub twój mechanik) o prawidłowym ustawieniu wałka wyrównoważającego-bardzo ważne!!!

mozesz cos wiecej napisac na temat tego walka wyrównoważającego. podejzewam ze chodzi o pompe oleju, ja zlozylem bez zadnego ustawiania juz przejechalem kilka tys km i jest ok, ale jak to ustawic, co sie moze stac??

a co do uszczelki to nie bede sie sprzeczal, ale wydaje mi sie ze jest, naewt etka ja przewiduje... pozatym jest mozliwosc zdjecie pokrywe bez odkrecania misy, ale gozej zeby to poskaladac, lepiej dla pewnoscie tak jak mowisz odkrecic wszystko i skaladac po koleji...

Opublikowano

Wszystko ok,ale powiedz mi w jaki sposób zdejmiesz pokrywę uszczelniacza??? Nawet jak wydłubiesz stary uszczelniacz jest to nie wykonalne,no chyba,że odłamiesz hydrauliczny napinacz łańcuszka pompy! Tak tylko pytam z ciekawości,bo robiłem to setki razy,ale może nie mam takich zdolnosci!

Co do wałka-jak zauważyłeś jest on w górnej misce,ustawiasz silnik na znaki i teraz: obok zebatki tegoż wałka jest śrubka na imbus-wykręcasz ją i celujesz w przeciwwadze na otwór fi-4. Tak nawiasem nie drżała ci na wolnych obrotach dzwignia zmiany biegów?

Opublikowano

Wszystko ok,ale powiedz mi w jaki sposób zdejmiesz pokrywę uszczelniacza??? Nawet jak wydłubiesz stary uszczelniacz jest to nie wykonalne,no chyba,że odłamiesz hydrauliczny napinacz łańcuszka pompy! Tak tylko pytam z ciekawości,bo robiłem to setki razy,ale może nie mam takich zdolnosci!

Co do wałka-jak zauważyłeś jest on w górnej misce,ustawiasz silnik na znaki i teraz: obok zebatki tegoż wałka jest śrubka na imbus-wykręcasz ją i celujesz w przeciwwadze na otwór fi-4. Tak nawiasem nie drżała ci na wolnych obrotach dzwignia zmiany biegów?

masz racje, zpomnialem o napinaczu lancucha:) zwracam honor:) no wlasnie po wymianie uszczelniaczy wszystko przestalo ladnie cieknac, ale zaczela mi delikatnie drzec galka od biegow. tzn ze to przez to...ale teraz jak zzyce tylko mala miske to bede mial do tegop dostep i moge to wyregulowac, czy juz za puzno??

przejechalem tak juyz z 8tyskm... a w tej przxeciw wadze jest wiecej tych otworkoe (fi-4) bo z tego co rozumiem jak odkrece ten walek to przeciw waga przekreci sie w dolna pozycje? czy cos zle rozumiem?sorki za glupie pytania, ale nie moge skojazyc jak to tam bylo skaladane:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...