Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wysoka temperatura silnika


patroner

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat na forum poruszany wiele razy ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Kupiłem niedawno Audi, dałem do mechanika wymienić rozrząd i pompę wody. Silnik zaczął osiągać wysoką temparaturę, aż podczas jazdy włączyła się kontrolka od wody. Wraz z mechanikiem odpowietrzyłem układ. Jednak teraz temperatura przy średnio 2tys obrotów jest na poziomie 100 stopni wzwyż. Węże odprowadzjące i doprowadzające są ciepłe. Ogrzewanie daje ciepłe powietrze. Na climatronicu temperatura nie przekracza 90. Mechanik powiedział, że mogę tak jeździć, bo gdyby faktycznie temperatura była wciąż powyżej 100 stopni to by mi wystrzeliła woda i że może być coś nie tak z czujnikiem.

Co o tym myślicie? Trochę boję się jeździć na ciągle nagrzanym silniku. Temperaturę 90 stopni trzyma tylko jeśli nie przekracza się 1600 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyrzuca ci płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?

Zwróć szczególną uwagę na ślady po płynie na filtrze oleju i grodzi od spodu.

Pozdro

Witamy w Klubie AVG AFN, kupiłeś najlepszy możliwy :a4fan: silnik.

:kawa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik ma w sumie rację, zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego jest tak ustawiony fabrycznie, że jeśli temperatura płynu chłodzącego wzrośnie nadmiernie i jego ciśnienie w układzie przekroczy 0,15 Mpa to wybije przez niego płyn chłodzący a jeśli jeszcze nie wybija to nie jest tak tragicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, temat na forum poruszany wiele razy ale nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Kupiłem niedawno Audi, dałem do mechanika wymienić rozrząd i pompę wody. Silnik zaczął osiągać wysoką temparaturę, aż podczas jazdy włączyła się kontrolka od wody. Wraz z mechanikiem odpowietrzyłem układ. Jednak teraz temperatura przy średnio 2tys obrotów jest na poziomie 100 stopni wzwyż. Węże odprowadzjące i doprowadzające są ciepłe. Ogrzewanie daje ciepłe powietrze. Na climatronicu temperatura nie przekracza 90. Mechanik powiedział, że mogę tak jeździć, bo gdyby faktycznie temperatura była wciąż powyżej 100 stopni to by mi wystrzeliła woda i że może być coś nie tak z czujnikiem.

Co o tym myślicie? Trochę boję się jeździć na ciągle nagrzanym silniku. Temperaturę 90 stopni trzyma tylko jeśli nie przekracza się 1600 obrotów.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem dolny wąż idący do chłodnicy masz gorący? Jeżeli tak to wskazuje to na awarię termostatu. Przy sprawnym termostacie dolny wąż ma być zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyrzuca ci płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?

Na razie dobiłem do ok 110 stopni i mi nie wyrzucało.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem dolny wąż idący do chłodnicy masz gorący? Jeżeli tak to wskazuje to na awarię termostatu. Przy sprawnym termostacie dolny wąż ma być zimny.

Sprawdzę dokładnie jutro bo nie przyglądałem się. Z tego co pamiętam gorące były dwa węże idące do środka (do dmuchawy?) i jeden z wychodzących z zbiornika wyrównawczego.

no to pod WAG podłączę w niedzielę, znajomy ma sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnym termostacie dolny wąż ma być zimny.

a w zyciu Romana... nie ma takiej mozliwosci. to by pompa musiała zasysac chłodziwo aby tak było...co nawt tak jest nie realne.

termostat jak sie otwiera to wypuszcza gorace chłodzowo s wtrone chłodnicy. dopływ chłodziwa jest górnym wężem a wylot dołem.

ogolnie jak dla korek zbiorniczka wyrównawczego chłodziwa lub czujnik temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat w chwili otwarcia nie wypuszcza nic, tylko umozliwia przepływ cieczy chłodzącej przez chłodnice i silnik pracuje na dużym obiegu. Gorąca ciecz cały czas jest dostarczana do chłodnicy, czego dowodem jest gorący górny wąż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym powrócić do tematy mojego problemu. Podłączyłem pod kompa samochód i czujniki są ok. Mechanik sprawdzał obieg cieczy i mówi, że ok. Wadliwa była wiskoza i została wymieniona. Niestety auto nadal osiąga wysoką temperaturę tyle, że nieco później...

Nie wiem co z tym zrobić teraz[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2010, 21:19_________________________________________________Dzisiaj zauważyłem dziwny objaw w związku z moim problemem. Temperatura silnika wzrasta tylko wtedy gdy włączona jest klimatyzacja.

Ktoś wie o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dochodzi opór jaki stawia sprężarka, niby nie dużo ale zawsze a do tego chłodnica klimy się strasznie nagrzewa, przekazując swoje ciepło również na chłodnicę cieczy co może powodować zmniejszenie jej wydajności... tyle z teorii.

z praktyki u mnie temp różnie się 1-2*C w mega korku z klimą lub bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym powrócić do tematy mojego problemu. Podłączyłem pod kompa samochód i czujniki są ok. Mechanik sprawdzał obieg cieczy i mówi, że ok. Wadliwa była wiskoza i została wymieniona. Niestety auto nadal osiąga wysoką temperaturę tyle, że nieco później...

Nie wiem co z tym zrobić teraz[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2010, 21:19_________________________________________________Dzisiaj zauważyłem dziwny objaw w związku z moim problemem. Temperatura silnika wzrasta tylko wtedy gdy włączona jest klimatyzacja.

Ktoś wie o co chodzi?

kolego, u mnie najbardziej dokładnym pomiarem temp silnika jnest grupa 49 na climatroniku, na zegarze 90 a na clim 95-97 zależy od jazdy,.

kilka dni tem brdziej mi sie grzał, wydmuchałem i umyłem chłodnice, o niebo lepiej,.

co do wzrostu temperatury na klimie, chodzi o to że chlodnica od klimy sie nagrzewa przez co ciepłe powietrze ''nie mam mocy'' aby ostudzic chłodnice od płynu,.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patroner, mi tez wzrasta temp na klimatroniku przy wlaczonej klimie na 93 na kanale 49, bez klimy 90-91, sprawdzales czy dolny waz nagrzewa sie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mechanika wszystkie węże OK i układ chłodzenia drożny, wymieniona wiskoza, pompa wody, czujnik sprawdzony przez komputer i OK. Temperatura na climie dochodzi do 90 tylko, na zegarze idzie dalej. Auto się przegrzewa, przy włączonej klimie jeszcze szybciej. Mechanik powiedział, że nie może mi już pomóc.

Dodam może, że po zakupie samochodu jechałem nim 100km do domu i w prędkościach dochodzących do 140km/h i było OK, dałem do mechanika wymienić rozrząd i pompę wody i zaczęły się schody...

Nie wiem co teraz mogę z tym zrobić, jak nawet mechanik nie umie pomóc xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temperatura wzrosła Ci do 110 i nie wyrzuciło płynu przez zawór bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, a do tego klimatronic pokazuje temperaturę w normie to pewnie masz uwalony wskaźnik na desce rozdzielczej.

z tego co mi sie wydaja mozna Vagiem sprawdzic działanie wskażnika w liczniku, i zweryfikowac to ze wskazaniami z innych czujników,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temperatura wzrosła Ci do 110 i nie wyrzuciło płynu przez zawór bezpieczeństwa w zbiorniczku wyrównawczym, a do tego klimatronic pokazuje temperaturę w normie to pewnie masz uwalony wskaźnik na desce rozdzielczej.

z tego co mi sie wydaja mozna Vagiem sprawdzic działanie wskażnika w liczniku, i zweryfikowac to ze wskazaniami z innych czujników,.

podejrzewam ze albo pompa jest skopana i nie kreci dobrze plynem moze zalozyles z mniejszymi lopatkami i nie wlasciwie podaje ciecz dalej a ytm samym brak wlasciwego obiegu cieczy ciecz dluzej pozostaje w silniku i temperatura rosnie taki przypadek mial moj ojciec w 1,9 tdi 90 koni w passacie koles zalozyl zla pompe wymienili pompe i auto sie nie grzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście można to zweryfikowac Vagiem, stąd też mój pierwszy post w tym wątku dotyczył pytania o wskazania Vaga. Możesz odpalić autko i przejechac się nim zeby się zagrzał. Jak osiągnie 110 stopni podepnij kompa i sprawdź odczyt temperatury w Vagu. Nie sądze natomiast żeby Vag jednoznancznie wyświetlił Ci błąd deski czy wskaźnika temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem moje podejrzenia też padają na pompę wody. Mechanik powiedział, że nówka. Czyli jest możliwość, że założył zły model pompy? Brysio, wiesz może jaka pompa została założona w tym passacie? Z tego co widziałem na allegro to pompy wody są dosyć uniwersalne (ta sama dla roczników 94-01 90KM 110 i 75), to mechanik musiałby nieźle się walnąć na tym.

Jak już pisałem w wcześniejszych postach czujnik został sprawdzony na Vagu i wskazuje temperaturę dokładnie taką co wskazówka na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...