Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Przepłukanie klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

proponuje poczekac, a co do łozysk to są tam specjalne :wink4:

Opublikowano

witam :) ... i klima działa. Wymieniłem sprężarkę na inną. Po kolei :

- udało mi sie namierzyć identyczną do mojej - ZEXEL. pochodziła z częściowo spalonego samochodu. Jedynym mankamentem była przytopiona wtyczka na przewodzie - przelutowałem z mojej.

- układ został przedmuchny azotem

- wymieniłem zawór rozprężny

- zamontowaliśmy wspólnie z mechanikiem nową sprężarkę

- na maszynie do napełniania sprawdziliśmy szczelność układu - był szczelny

- układ napełniony 750g czynnika + 20g oleju

Sprawdzenie - wszystko działa :th:

moje spostrzeżania - Iceman - koryguj jak będę pisał bzdury:

1. osuszacz można wyjać na dwa sposoby a) odkręcamy filtr powietrza, i wyciagamy osuszacz - mało miejsca i dość trudno B) odkręcamy zderzak - bardzo dobry dostęp - łatwy montaż

2. warto sprawdzić i ewentualnie wymienić zawór rozprężny - "rureczkę z siateczką" która znajduje się na podszybiu - w moim przypadku był totalnie zapchana - pierwsze wyczyściłem, później wymieniłem - koszt 29,90zł...

3. w moim silniku wyjęcie spręzarki było łatwe - była na osobnym pasku - wyjecie po podniesieniu samochodu na podnośniku (4 śruby, dwa węże) - pierwsze ściągamy rolkę, później odręcamy sprężarkę. czas - 40 minut, złożenie drugie 40...

4. po wyjęciu osuszacza, oraz sprężarki zabezpieczyłem węże w prosty sposób - kawałek folii zakaładam na węża i zabezpieczam plastikową opaską zaciskową - miałem pewność, ze żaden syf nie dostanie się do układu.

czas jaki poświecilem na całą naprawę - około pół soboty (z czego większość to było poszukiwanie nowej sprężarki)

gdy szukałem sprężarki polecono mi zwracać uwagę na:

1. czy obraca się element w pod rolką paska (opisuję, ponieważ nie wiem jak się nazywa) - prawdopodobnie czy łozyska nie są zatarte

sprarka1lz2.th.jpg

2. moje spostrzeżenie - olej jaki znajduje się w sprężarce jest klarowny i czysty . Mój był zabarwiony pyłem aluminiowym na kolor szary. Olej smarujacy spręzarkę jest jasny i czysty (taki chyba powinien być w sprężarce którą kupimy)

sprarka2so4.th.jpg

3. czy na zaworze rozpręznym nie ma śladów opiłków aluminium, czy tez nie jest zatkany (mój był)

zawr1qh2.th.jpg

koszt jak poniosłem - około 1000zł, z czego 300 wydałem na pseudofachowców, którzy nabijali i opróżniali układ... patrząc na kwotę jaką usłyszałem na poczatku - 2000zł, to sporo zaoszczędziłem.

pozdrawiam.

Opublikowano

Ja mam z kolei zatartą - środek się nie obraca i pytanie do kolegów: do kogo najlepiej jechać w Krakowie żeby to dobrze zdiagnozował i ew. naprawił za rozsądne pieniądze? I gdzie najlepiej szukać używki na wymianę? Wprawdzie w profilu mam Rzeszów ale od 2 tyg. jestem i prawdopodobnie już zostanę w Krakowie, tylko jeszcze tu nikogo nie znam :( Acha, jeszcze w Rzeszowie jak byłem wstępnie sprawdzić w jakimś warsztacie od klim, to podali mi że to model zexel dcw 17b, ale głowy nie dam, mogę dać fotki jak ktoś chce

Opublikowano

Ja mam z kolei zatartą - środek się nie obraca i pytanie do kolegów: do kogo najlepiej jechać w Krakowie żeby to dobrze zdiagnozował i ew. naprawił za rozsądne pieniądze? I gdzie najlepiej szukać używki na wymianę? Wprawdzie w profilu mam Rzeszów ale od 2 tyg. jestem i prawdopodobnie już zostanę w Krakowie, tylko jeszcze tu nikogo nie znam :( Acha, jeszcze w Rzeszowie jak byłem wstępnie sprawdzić w jakimś warsztacie od klim, to podali mi że to model zexel dcw 17b, ale głowy nie dam, mogę dać fotki jak ktoś chce

sprężarka, o której mówisz jest identyczna do tej, którą ja mam i której dość intensywnie szukałem. Ja znalazłem - mnie kosztowała 500zł, ale była jedna sztuka (innych modeli było więcej). Mogę poszukac numeru do gościa, gdzie ją kupiłem. Miałem Ci polecić dwa warsztaty w Krakowie, gdzie znają się na rzeczy, ale wiem, ze nie mieli tego modelu sprężarki. Niemniej podzwoń do firmy FROSTI - 012 648 00 30 - Okulickiego 8 - właściciel mówił mi, że miewa ten model od czasu do czasu... i kazał mi dzwonić raz w tygodniu, ponieważ obiecał odlożyć dla mnie. Ja jak wcześniej pisałem, znalazłem, wiec nie potrzebuje... aaa - najwazniejsze - regenerowana spręzarka + napełnienie +wcześniejsze "dmuchanie" azotem - kosztuje około 1100zł, wiec stosunkowo niewiele (a daje roczną gwarancje na urządzenie)

Opublikowano

Odświeżę temat, bo chyba dotknie mnie wymiana sprężarki :wallbash: i chcę się upewnić.

Bartekg na zdjęciu pokazał część, która musi się kręcić - a jeżeli czasami ta część się nie kręci, to co wtedy ze sprężarką trzeba zrobić? Wystarczy wymiana jakiejś części, czy kompletna regeneracja?

Pytam, bo zaraz po starcie klimy (jakieś 10-15 sek.) koło z paskiem zaczyna się chwilowo blokować i wtedy pasek piszcze cholernie.

Po ok. 10 sek. koło przestaje być blokowane i kręci się, wydająć lekkie piski.

Po dłuższym czasie pracy wszystko jest OK.

Klima nabita, temperaturę trzyma.

Problem jest tylko podczas dużych upałów i tylko po dłuższym (kilkugodzinnym) postoju.

Opublikowano

Zaciera się tobie ta sprężarka Kolego. Podjedź do warsztatu, niech odciągną czynnik i sprawdzą czy są opiłki i wytrącony grafit z oleju. Jeżeli tak trzeba płukać i wymienić osuszacz, sprężarkę. Kup regenerowaną, dobrze zrobiona odpowiada fabrycznie nowej, a jest sporo tańsza i nie baw się w używki bo szkoda twoich pieniędzy i czasu.

Opublikowano

W używki się napewno bawił nie będę - regenerowana, ewentualnie nowa.

Opiłki rozumiem, że sprawdzić na filterku, a ten grafit?

Proszę o dokładne wskazówki, bo fachowców to wiadomo jakich mamy w warsztatach...

Rozumiem, że jeśli nie znajdę powyższego, to mogę zakładać nową sprężarę bez płukania i wymiany osuszacza?

Opublikowano

Jeżeli wytrącił się grafit z oleju to pozakleja dyszę rozprężną taki ciemny syf i będzie w nim widoczny. Jeżeli w dyszy i starej sprężarce będzie sporo opiłków wtedy płucz, jeżeli nie to tylko sprężarka i dla pewności wymieniłbym jeszcze osuszacz bo wszystko trafia najpierw tam. Osuszacz nie jest drogi, raz na kilka lat warto go wymienić bo się zużywa, a nikt pewnie tego nie robił do teraz :wink4:

Opublikowano

1. Prob pochodzic moze ze sprezarki, wiadomo pracuje sa tloczki wyciera sie tak jak w silnikach i osadza sie na filtrze i osuszaczu lub sam osuszacz mogl peknac i syf poszedl w uklad, skoro piszesz ze jest zapchany to moglo tak byc.

po opróżnieniu klimy z czynnika udało mi się wykręcić osuszacz - jeżeli jest uszkodzony, to jak powinno się to objawiać? odejrzałem - spróbowałem dmuchnąć do środka (tak na mój rozum, to jak jest uszkodzony, to nie powinien przepuszczać powietrza) - przepuszcza bez większego oporu...

zawiązę go do jakiegoś serwisanta i poprosze o sprawdzenie - jeżeli będzie sprawny, to oznacza to, że mam uszkodzoną sprężarkę zapewne :(

jeżele wyciągnąłeś osuszacz z układu to możesz go wywalić. jego praca polega na tym, że w środku są kuleczki absorbujące wodę z układu. w przypadku wyciągnięcia go z układu, bądź kupienia nowego i otworzenia zatyczek po ok 15 min kuleczki złapią tyle wody z powietrza, że przestają działać. (jak chcesz to zrób sobie doświadczenie na woreczku z środkiem higroskopijnym który znajdziesz w każdej puszce orzeszków)

Opublikowano

Odświeżę temat, bo chyba dotknie mnie wymiana sprężarki :wallbash: i chcę się upewnić.

Bartekg na zdjęciu pokazał część, która musi się kręcić - a jeżeli czasami ta część się nie kręci, to co wtedy ze sprężarką trzeba zrobić? Wystarczy wymiana jakiejś części, czy kompletna regeneracja?

Pytam, bo zaraz po starcie klimy (jakieś 10-15 sek.) koło z paskiem zaczyna się chwilowo blokować i wtedy pasek piszcze cholernie.

Po ok. 10 sek. koło przestaje być blokowane i kręci się, wydająć lekkie piski.

Po dłuższym czasie pracy wszystko jest OK.

Klima nabita, temperaturę trzyma.

Problem jest tylko podczas dużych upałów i tylko po dłuższym (kilkugodzinnym) postoju.

No i po strachu ... niedawno wymieniany pasek był kur... luźny :polew:

Wszystko gra i zostały dwa kafelki w kieszenie (jutro wkońcu kupuję rowerek :naughty:)

Opublikowano

podczepie sie pod temat ;] , czym mozna przeplukac sprezarke klimy , chodzi o to ze kupilem używke i chcialbym ja przeczyscic z ewentualnych nieczystosci w srodku , moze jakis plyn, olej ??????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...