Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Duże zużycie oleju pomimo wymiany odmy, przewodów, kierownicy ....


tigy

Rekomendowane odpowiedzi

A ja zapytam o ten specjany filtr oleju-gościu jeszcze nie napisał co to było dokładnie.

A czy u was jak otworzycie korek oleju (silnik chodzi) to dmucha???? Sprawdzcie,u mnie dmucha.A bagnetem nie dmucha.Wychodziłoby na uszczelniacze,prowadnice zaworowe.Jakby dmuchał z bagnetu to że powinny pierścienie być dojebane.Bo jeżeli tak wszyscy mamy to proste że to ciśnienie dodatkowo tłoczy olej przez odmę do przepustnicy i idzie olej w eter.Taka moja teoria skromna jest.No chyba że wszystkie silniki tego modelu dmuchają spod korka oleju i tak ma być.Piszcie może wspólnie coś wykminimy.Komu dmucha,komu nie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę - póki co z maxa oleju jaki miałem i na trasie ok 600 km waliło mi MIN a teraz po zmianie oleju i kata - mam prawie 2 000 km i nic .. :) zeszło może 1 ew 2 mm oleju od max ... co uważam za mega sukces ! :)[br]Dopisany: 26 Lipiec 2010, 21:55_________________________________________________aha, wcześniej max 120 - teraz i 160 km/h katałem :) i w pipę dostawał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupie nowe A4 to pierwsze sprawdze czy dmucha spod korka i z rurki bagnetu czy nie, hehehe :polew:

(u mnie dmucha...)[br]Dopisany: 27 Lipiec 2010, 08:31_________________________________________________Witam! Hehe, ponioslo, to fakt, ale prawda jest, ze autko bardzo przyjemne i dobrze sie tym jezdzi.

Olej nie znika, tylko jest spalany w komorze spalania(o ile nie ma wycieku zewnetrznego), dostaje sie tam przez pierscienie zgarniajace i uszczelniajace (tak jest wg mnie), do tego pewnie przydaloby sie wymienic uszczelniacze zaworowe, bo po nich olej splywa [do komory spalania], ale tak naprawde, jesli sie pilnuje poziomu oleju to nie ma problemu, auto sprawuje sie swietnie, zuzycie paliwa na bardzo dobrym poziomie (staram sie operowac umiejetnie pedalem gazu :tongue4:)

Ostatnio dolalem specjalny srodek OIL TREATMENT zalecany przy tego typu problemach, czekam na efekty...

Pozdrawiam serdecznie! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testuj Rafal-L tego motula i napisz coś po kilku tysiącach km.Jakie efekty,mam na myśli.

Prośbe mam.Jak byś luknoł na korek od oleju.Czy na włoczonym silniku po otwarciu korka dmucha z otworu.Chciałem porównać kilka samochodów,ale ogólna zlewka.O pardą M_ILES napisał,żę u niego dmucha.U mnie np. to napier..a jak suszarka do włosów na 1szym biegu.Ale nic nie dymi,to pociecha.Pozdrawiam wszystkich przy okazji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motula bede testowal za miecha i napewno napisze odczucia, slyszalem ze ma pomoc w zmniejszeniu zużycia oleju. Tez dmucha z Otworu wlewu Oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje dokładnie Mobil 1 ESP 0W40 żre go jakoś 0,7 na 3 tyś :wallbash:

Ale w poniedziałek jadę na przegląd i wymianę rozrządu do ASO więc powiercę im dziurę w brzuchu dlaczego tak jest. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitać :hi:

Dawno mnie nie było, ale wpadam jedynie dorzucić 3 grosze, że po założeniu opaski zaciskowej na największy z przewodów odmy, przestało kichać olejem i nie ma osadu. Oczekiwałem rychłego komunikatu OIL MIN (lato, zwiększone zużycie itd.), ale nic takiego się nie pojawiło. Niedawno wymieniłem olej MOBIL ESP 5W-30 na MOTUL X-CESS 8100 5W-40, obserwuję sytuację i o dziwo auto nie klekocze przy starcie zimnego silnika (pewnie za jakiś czas mu przejdzie, ale jednak mam nadzieję :rolleyes:).

Zobaczymy kiedy teraz pojawi się komunikat OIL MIN (w końcu to ALT-ek), ale po tych zabiegach powinien pojawić się nieco później i na razie jest szansa, że tak będzie. Może jest to w końcu jakieś rozwiązanie po tej całorocznej dłubaninie...

KEEP FIGHTIN'!!! :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich...

Może troche zaleci chwaleniem się ale dla mnie to też osobisty sukces.

Po zmianie z 5W30 na 10W40 ( castrol magnatec ) skończyło sie branie oleju !

Obecnie przejechałem 1500km od zmiany i olej jak był tak jest w tym samym miejscu.

Także chłopaki nie bać się przechodzić na półsyntetyk - ALT chyba tego potrzebuje...

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey - zmiana oleju na 10 W 40 - rewelacja - skonczylo sie lykanie oleju - wariator zaczął mniej stukac - pozniej rpawie wcale i teraz znowu slychac - mniej ale jest - dziwne, bo roznei z roznym natezeniem - nie każdego dnia z rana tak samo - ogólnie jest OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, innymi słowy taniej i lepiej :good: Przekonacie mnie jednak dopiero jak dobijecie do 10.000km bez kontrolki "OIL MIN", hehe. Ale kibicuję i będę porównywał ze swoim stanem. Jak będzie lepiej to też skaczę na półsyntetyk :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem na 0W40 brał około 0,7 na 3 tyś.

Teraz zalali mi 5W30(0W40 został mi w garażu :wallbash:) Zobaczymy ile będzie brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie będę przechodził z polsyntetyka na pełen syntetyk 5w40 Motula x-cess , wcześniej mialem zalany syntetyk 0,4 na 3500 i chodził lepiej, na sprawdzenie wlałem polsyntetyk przejechane 6k pije 0,5 na 3000tyś i wydaje mi sie ze chodzi ciężej. Wiec przejdę z powrotem na syntetyk i zobaczę co będzie na Motulu:D Czeka juz w szawce na wymianę + filtry i wyczyszczenie calego dolotu łącznie z przepustnica i uszczelnieniem Klawiatury:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to teraz będę mieszał ten 5W30 z 0W40 bo kupiłem na dolewki i zostało mi 3 L :shocked: Więc muszę coś z tym zrobić.

Ale na pewno na 1 test ile bierze kupie jedną butelkę 5W30 :)

Ale patrząc po forumowiczach to jednak większość z nas już się poddała z walczeniem o olej o ile pije poniżej 0,5 na 1000 km.

Wszyscy szukają tylko tańszego oleju...

W ASO przyznali mi, że jest to wada konstrukcyjna silnika :shocked: ale dlaczego audi nic z tym nie zrobiło? :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co, mieli przyznawać się do totalnej wtopy? I co by zaoferowali tysiącom posiadaczy tego modelu - wymianę silnika na nowy? Przyznać by się mogli w małej acz ważnej sprawie - jak Toyota w przypadku pedału gazu (to Japończycy - inne podejście). Drobna wymiana elementu i po wszystkim, ale silnik? Tego nie widzę - to byłoby dla nich marketingowe i finansowe samobójstwo :gwizdanie:

Ps. Nie wiem czy mieszanie oleju to dobry pomysł :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie za szybko sie pochwaliłem :P

Ale to i tak jakieś anomalia... Przejechałem 500km po mieście - stan oleju bez zmian potem 700km autostrada + miasto naraz, olej bez zmian.

Następnie 100km lekkich górek - kontrolka oil min, zatrzymuje sie - no faktycznie minimalnie zeszło ale ale dalej było blizej połowy niz kreski minimum, po 100km kolejny raz oil min - i na bagnecie faktycznie zaczeło sie minimum... Dolałem 100ml, po 200km znowu oil min :/ Noz do chu%a jak to jest :/

1200km bez dolewki a potem po 200km od dolewki 100ml znowu dolewka :| Teraz dolałem na gorącym silniku ponad pół stanu i zobacze ile to starczy na normalną jazde...

Niewiem, moze te górki + zapakowany samochód 4 osoby + pełen kufer = ciężej audiczce i.... ( no własnie co ;/ ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...