Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Multitronic - dziwne zrzucanie biegów i szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

właśnie doświadczyłem w swoim Multitronicu dziwnego problemu.

Dzisiaj, po szybszym odcinku, jechałem kawałek ok 50km/h.

Gdy puszczałem gaz, skrzynia zaczynała się zamulać, a następnie zrzucała sporo w dół (na D). Do tego stopnia, że dojeżdżając do krzyżowania prawie postawiło mnie dęba z ok 35km/h.

Zauważyłem również, że problem dotyczy wszystkich trybów i ujawnia się po nagrzaniu auta (tzn ujechaniu kilku kilometrów).

Spotkał się ktoś z czymś takim.

Z góry wielkie dzięki za pomoc

Opublikowano

zrob od nowa adaptacje najpierw zmien oprogramowa skrzyni , silnika, sprawdz czy silnik dziala prawidow czy nie ma bledów, pamietaj to na podstawie danych pracy silnika skrzynia podejmuje decyzje o zmienach w przekladni

Opublikowano

To napewno nie adaptacja, ale jeszcze nie podłączyłem VAGa...

Rozmawiałem z kilkoma serwisami (telefonicznie):

1) Sserwis - Sopa

Diagnoza: sterownik hydrauliczny skrzyni

2) Midparts

Diagnoza: bieżnia, łańcuch i reszta wnętrza do wymiany

3) AutoJózefów

Diagnoza: sterownik hydrauliczny skrzyni

4) Samko - zadzwonię jutro i napiszę

Powyższe diagnozy nie są poparte żadnymi testami. To tylko wstępne typy serwisantów po opisaniu usterki. Jak widać 2 z trzech zapytanych serwisów postawiły diagnozę sterownik hydrauliczny. Odpowiedź Midparts jakoś do mnie nie przemawia.

Macie może jakieś doświadczenia z powyższymi serwisami? Z góry dzięki za odpowiedź

Będę się dzieli szczegółami w miarę postępów

Opublikowano

Sserwis - Sopa tylko tu masz prawdziwego fachowca ,facet ma taką wiedzę że nie pytaj .

Opublikowano

jedz do Sserwis, inne odpuść... staraj sie nie używać auta puki tego nie zrobisz...

Opublikowano

Zapnij VAGa - sprawdź listę błędów. Oprócz tego mile widziane zrzuty ekranu z bloków wartości mierzonych (08) w module skrzyni - grupy 10,11,12 i 65 (pomiary wykonane po rozgrzaniu skrzyni do temperatury roboczej).

Opublikowano

ssopa juz nie robi skrzyń :( ale zadzwońcie i dajcie znac

Opublikowano

Dzisiaj byłem u Sopy :) tego posta wcześniej pisałem od niego ,miałem problem ze swoim Multitronikiem szarpał przy ruszaniu tak do 2tys obr/min .To był mój pierwszy kontakt z Sserwisem :notworthy: ci co byli wiedzą super obsługa ,super szef :hi: .Byłem na 7 rano szybka diagnoza i o 16 auto gotowe do odbioru .

-Wgrany nowy soft do skrzynki

-Wgrany nowy soft pod kompa ( silnik )

-Płukanie skrzyni

-Czyszczenie filtra zewnętrznego ( już Pan Sopa ma na to patent )

-Zalanie skrzyni nowym olejem 7L

Koszt około 1500zł :good:

Wszyscy inni, Poznań,Warszawa,Łódz zero diagnozy jedyne co powiedzieli to skrzynia do wyjęcia :wallbash: ciesze sie że się zdecydowałem na Sserwis Pana Sopy naprawdę bardzo mądry i uczciwy człowiek ,nigdy w życiu nie spotkałem takiej osoby .

pozdro .

ssopa juz nie robi skrzyń sad ale zadzwońcie i dajcie znac

Co kolega ma na myśli ??

Opublikowano

Witam,

właśnie doświadczyłem w swoim Multitronicu dziwnego problemu.

Dzisiaj, po szybszym odcinku, jechałem kawałek ok 50km/h.

Gdy puszczałem gaz, skrzynia zaczynała się zamulać, a następnie zrzucała sporo w dół (na D). Do tego stopnia, że dojeżdżając do krzyżowania prawie postawiło mnie dęba z ok 35km/h.

Zauważyłem również, że problem dotyczy wszystkich trybów i ujawnia się po nagrzaniu auta (tzn ujechaniu kilku kilometrów).

Spotkał się ktoś z czymś takim.

Z góry wielkie dzięki za pomoc

witam,

właśnie przerabiałem ten sam problem, plus jeszcze kilka innych objawów.

czeka Cię wymiana sterownika ale nie (sterownik hydrauliczny skrzyni) tylko komputera ten co jest w skrzyni.

Omijaj z daleka te serwisy wymienione i kieruj się bespośrednio do gościa z Ozorkowa który robi to na miejscu w Łodzi.

Wszystkie wymienione firmy wysyłają sterowniki właśnie do niego lub do gościa z Zielonej Góry.

poz.

Opublikowano

Koleś z Ozorkowa naprawia Multi.... czy sterowniki ?? bo to zasadnicza różnica .

Opublikowano

Koleś z Ozorkowa naprawia Multi.... czy sterowniki ?? bo to zasadnicza różnica .

naprawia sterowniki do Multi i do innych skrzyń.

Opublikowano
ssopa juz nie robi skrzyń sad ale zadzwońcie i dajcie znac

Co kolega ma na myśli ??

Czakiemu chodziło o to że Sopa ponoć nie zajmuje się już tematem modyfikacji sprzęgła w skrzyniach CVT.[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2010, 19:30_________________________________________________W Zielonej możemy dostać fajny rabat na naprawę sterownika - cena jest dobra gdy wyciągamy go sami i jedziemy naprawić lub wysyłamy. Jeśli chcecie jechać na miejsce osobiście - "zaprzyjaźniony" warsztat demontuje i montuje driver za cenę 400zł.

Opublikowano
Czakiemu chodziło o to że Sopa ponoć nie zajmuje się już tematem modyfikacji sprzęgła w skrzyniach CVT.

Dopisany: 10 Czerwiec 2010, 19:30

@Bart-S możliwe ,nie rozmawiałem z nim na ten temat ,z tego co widziałem skupił się bardzo na sofcie do skrzynek ( lepszy soft przedłuża życie skrzyni ) jak on to powiedział "co najbardziej szkodzi Multitronikowi " słaby fabryczny soft + zanieczyszczenia w skrzyni .

Ten soft który ja teraz posiadam jest 6 razy lepszy od fabrycznego np:trzymając nogę na hamulcu na tarczki o 80% działa mniejsza siła co za tym idzie mniej się ścierają ;jadąc autem np 100km/h puszczam nogę z gazu auto w tej chwili toczy się tak jak by jechało na luzie ;z tego co zrozumiałem dostałem dodatkowy 7 bieg ( większa prędkość auta mniejsze obroty silnika i to jest fakt ) ; przy ostrzejszym hamowaniu nie ma efektu przyszarpnięcia ( auto płynnie się toczy ) ;krocząca adaptacja (sterownik na bieżąco dostraja adaptacje do stylu jazdy ); nowy soft daje o wiele lepsza diagnozę itd itd ogólnie lepiej się jeździ zobaczymy jak będzie dalej :cool1:

Druga sprawa opracował metodę czyszczenia tego filtra zewnętrznego co znacznie obniża koszt naprawy bo jak wiadomo nowy 1200zł i stwierdzam że przy każdej wymianie co 50-100 tys km trzeba ten filtr wyczyścić lub wymienić,naprawdę jest tam sporo syfu od ścierających się tarczek .

Opublikowano

powiem tak : ślicznie opakowana usługa , pojeździj zobaczymy dalej

Opublikowano

Uris - przychylam się do komentarza Czakiego. Swoją skrzynię także serwisuję u Pana Janka - niestety im więcej wiesz o temacie CVT tym bardziej zdajesz sobie sprawę z... no właśnie z czego. Sopa ma świetną obsługę, bardzo dobrą gadanę – ale czasem udaje się go złapać na nierzetelności. Można to rozumieć dwojako – jeśli trafi się osoba z forum, która chce tej wiedzy zbyt dużo przede wszystkim dlatego aby się nią podzielić – możliwe, że nie wszystko jest opisywane jak należy chociażby z tego powodu, że Sserwis jak każdy serwis na niewiedzy użytkownika danego auta po prostu zarabia. Z drugiej strony – jeśli klient nie jest orłem w tych sprawach – można mu wmówić wiele rzeczy. Dla mnie są to rzeczy naturalne – tak jest chyba wszędzie. Nie zrozumcie mnie źle – w żadnym razie nie posądzam Pana Janka o kłamstwa – po prostu czasem mówi nam to co chcemy usłyszeć ;) Póki co nie znam lepszego speca od CVT i na serwis skrzyni będę uderzał do niego.

Gdy ruszałem z tematem multitronika na forum A4K – nie wiedzieliśmy nic poza opiniami, że skrzynia do d*py i omijać ją z daleka. Dzięki wiedzy zdobytej od użytkowników serwisujących skrzynię w Sserwis i konsultacjach z Panem Janem nasza wiedza na temat CVT pogłębiła się diametralnie – wiemy więcej o tej przekładni, nauczyliśmy się z niej prawidłowo korzystać i serwisować na czas – wcześniejsze legendy w dużym stopniu poszły w niepamięć. Za to jestem Sserwis naprawdę głęboko wdzięczny…

Sprawa o której napisałeś - mniejsze obciążenie sprzęgła - o tym wiemy już o dawna i prawdą jest, że to właśnie Jan Sopa nas w tym uświadomił. Podczas pełzania zamiast wysokiego momentu obrotowego mamy obciążenie 15Nm. Nie jest to żadne skupianie się na napisaniu nowego programu (tak odebrałem Twoje słowa) tylko wgranie nowszej wersji softu przygotowanej przez inżynierów z Ingolstadt. Rola Sserwis ogranicza się jedynie do wgrania w/w aktualizacji. Oprócz tego po zaktualizowaniu oprogramowania zyskujesz więcej możliwości z zakresu diagnostyki - więcej rzeczy do podglądnięcia w blokach wartości mierzonych (m.in. możliwość sprawdzenia układu hydraulicznego). Z biegiem nr 7 natomiast IMO przesadził - teoretyczne 7 przełożenie jest dostępne w nadwoziu B7 gdzie mimo tej samej generacji (01J) skrzynie te mają jeszcze inaczej napisany program (7 biegów w trybie sekwencyjnym, komunikacja przez CAN)

Krocząca adaptacja - jest dostępna w tej skrzyni od początku jej wprowadzenia ;) System ten nazywa się DRP - Dynamiczna Regulacja Prędkości. W sposób ciągły sterownik skrzyni sprawdza sygnały wysyłane przez kierowcą (jazda spokojna czy agresywna) i zgodnie z nimi dopasowuje program jazdy wybierając ekonomiczny lub sportowy styl jazdy.

Jeśli chodzi o metodę czyszczenia zewnętrznego filtra (ATF) cząsteczek stałych - całkiem możliwe, że Sserwis opracował jakąś metodę. Jednak nie zgodzę się, że filtr ten trzeba czyścić co 50 tys. Wszystko zależy od stanu skrzyni (przede wszystkim jak często wymieniany był ATF). Dzięki możliwościom zaktualizowanego programu skrzyni możesz sprawdzić czy filtr jest drożny - jeśli nie, wtedy wykonujesz operację czyszczenia. Ja mam nakulane 180tyś i filtr w doskonałym stanie (zero interwencji zaworu) - do tej pory nie był on ani czyszczony ani wymieniany (sam Sopa potwierdził to przy ostatnim przeglądzie).

Większość z tych informacji znajdziesz w podwieszonej w dziale Napęd Encyklopedii CVT (nad pozostałymi danymi – m.in. opis poszczególnych wersji oprogramowania oraz diagnostyka bloków wartości mierzonych – jeszcze pracuję).

Podsumowując – po pierwszej wizycie w Sserwis byłem tak samo zachwycony jak Ty teraz – tak po prawdzie większość z nas była. Jednak z biegiem czasu i zdobywaniem wiedzy na temat CVT na poczynania warsztatu patrzę nieco inaczej, być może bardziej surowo. Na pewno nie ulega wątpliwości, że Jan Sopa i Paweł Tylka to jedne z najlepiej znających się na Multitroniku osób w Polsce – są w tym naprawdę dobrzy dlatego właśnie swoją przekładnię mimo paru kruczków, które wyszły podczas naszej znajomości dalej mam zamiar powierzać właśnie im.

Opublikowano

@Bart-S oczywiście masz racje ,klient przeważnie jest nieświadomy wielu rzeczy ,Pana Sopę odebrałem trochę jak filozofa który ma swoje wizje ,.Prawda jest taka że trzeba Sserwisowi przyznać podejście do klienta i jakąś tam uczciwość wobec klienta ,ja osobiście cieszę się że pojechałem do SOPY na naprawę ,rzadko kiedy mechanik decyduję się na naprawę od końca ( tym sposobem zaoszczędziłem jakieś 2-3tys ) w 90% każdy mechanior powie ci wkładamy nowe części i po sprawie .Oczywiście byłem zachwycony tak jak każdy o czym to może świadczyć ? że nikt z nas zachwyconych nie był na takim poziomie obsługi klienta co jest ewenementem w Polsce ( nie wiem jak w innych krajach ) .Wiadomo że Pan Sopa każdemu opowiada swoją historię i podejrzewam że przy kolejnych wizytach troszkę się już w tym gubi .Fakt jest taki ze wiedzę posiada olbrzymią i zna się na swojej robocie ,nie wymagajmy od niego ideału ;) jest tylko człowiekiem .

Odnośnie filtra będę się upierał że wypada go wyczyścić ,ja mam przejechane 130tys olej wymieniany przy 75tys a przy naprawie okazało się że filtr był już zdrowo przypchany .Czytałem wiele wątków na tym forum odnośnie Multi. ludzie mieli problemy z szarpaniem jedni wymieniali olej i wszystko grało inni po wymianie nadal mieli problem szarpania lecz zminimalizowany co sugeruje że filtr nadal nie jest w pełni drożny .

Logicznie myśląc skoro przy wymianie oleju w silniku wymieniamy filtr to w skrzyni też to się powinno robić ( wiadomo nowy filtr jest strasznie drogi ) dlatego Sopa znalazł chemię która potrafi wyczyścić ten filtr w tym przypadku myślę że nie ma co oszczędzać i przy każdej wymianie oleju trzeba go przeczyścić .Niestety ale w Multi. ścierają się tarczki co skutecznie potrafi zapchać filtr .Ktoś powie tyle km jechać na wymianę oleju ( ja akurat mam 250km do sopy ) naprawdę czasem nie warto oszczędzać bo chytry dwa razy traci ;)

Każdy z was ma pewnie jakiegoś swojego mechanika któremu jakoś ufa i nie zawsze znajduje się on pod domem ,ja 30km mam do swojego, też człowiek z polecenia .

To samo było z olejem ATF serwis nie zalecał wymian szybko się okazało że są konieczne wymiany.

Sprawa o której napisałeś - mniejsze obciążenie sprzęgła - o tym wiemy już o dawna i prawdą jest, że to właśnie Jan Sopa nas w tym uświadomił. Podczas pełzania zamiast wysokiego momentu obrotowego mamy obciążenie 15Nm. Nie jest to żadne skupianie się na napisaniu nowego programu (tak odebrałem Twoje słowa) tylko wgranie nowszej wersji softu przygotowanej przez inżynierów z Ingolstadt. Rola Sserwis ogranicza się jedynie do wgrania w/w aktualizacji. Oprócz tego po zaktualizowaniu oprogramowania zyskujesz więcej możliwości z zakresu diagnostyki - więcej rzeczy do podglądnięcia w blokach wartości mierzonych (m.in. możliwość sprawdzenia układu hydraulicznego). Z biegiem nr 7 natomiast IMO przesadził - teoretyczne 7 przełożenie jest dostępne w nadwoziu B7 gdzie mimo tej samej generacji (01J) skrzynie te mają jeszcze inaczej napisany program (7 biegów w trybie sekwencyjnym, komunikacja przez CAN)

Tak oczywiście chodzi o nowy soft ,w starszych sterownikach jest ten problem że jest ograniczona pojemność na soft wynosi 512kb nowy soft początkowo zajmował 1Mb z tego co tłumaczył Sopa długo się męczył z upchaniem tego do sterownika ( tak żeby skrzynia widziała to jako Update ) .Co do 7 biegu wiesz coś w tym musi być bo teraz przy tych samych prędkościach z przed modyfikacji obrotomierz pokazuje mniejsze obroty co sugeruje że jest 7 bieg oczywiście na FIS go nie widać ,widać tylko dodatkowo S .Ciężko mi powiedzieć nie jestem znawcą Multi :decayed: przekazuje tylko swoje odczucia i wrażenia ze spotkania :) co będzie dalej czas pokaże ,napewno jak będe miał problem z Multi napisze o tym na forum a tymczasem szerokiej drogi ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...