mlody___ Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Witam, Niedawno kupiłem auto i mam problem z szarpaniem podczas przyspieszania oto parę logów z dzisiaj: Błąd w silniku: 1 Fault Found: 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-10 - Implausible Signal - Intermittent Dyn: Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14406.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14405.html Stat: Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14408.html BS: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14407.html 003, 004, 011 wyglądają nieco dziwnie. Widziałem poprzednie logi tego auta i przepływka jak i turbo pompowało wręcz książkowo. Najgorsze jest to szarpanie, wtyczka od impulsatora była wypinana i szarpanie dalej było odczuwalne. Czyszczenie nastawnika czy wtrysk sterujący? Czy błąd alternatora może mieć związek z przerywaniem?!
vauxhall95 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 blad alternatora nie,ja bym stawial na nastawnik czesty objaw w 1Z
PAWEL69 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 003 i 011 na razie nie jest twoim problemem Pokaż log 001 na jałowym... Generalnie jak przedmówca,na 99% nastawnik do czyszczenia Pozdrawiam Paweł
przemik Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 A ja nie stawiam na nastawnik.... a jesli juz to w ostatniej kolejnosci. Pokaz zalogowane kazda oddzielnie - 004 stat i 004 Basic Settings i 007 stat Pozdrawiam
Lishoo Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 A może przez słabe napięcie alternatora nastawnik świruje?
mlody___ Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Oto grupy statyczne i BS tak jak kazaliście: Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14464.html Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14465.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14466.html Czy coś się wyjaśniło? Dodam, że dziś podczas doprowadzania do temperatury roboczej silnika nie wystąpiło ani jedno szarpnięcie..
przemik Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Faktycznie to jednak moze byc nastawnik...
Lishoo Opublikowano 8 Czerwca 2010 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Ja znalazłem coś ciekawego w logach, mianowicie w grupie 001 a dokładniej to: 15.02 798 4.2 1.360 86.4 15.57 840 6.2 1.420 86.4 16.12 861 4.4 1.340 86.4 <------------- 16.65 777 4.2 1.400 86.4 17.16 798 4.2 1.400 86.4 Obroty masz 798/840 w tym jednym miejscu o ile nie dodałeś ciut gazu obroty podskoczyły same do góry w związku z tym że dawka paliwa się zmieniła. Na 99% obstawiam że to jest przyczyną szarpania. W związku z tym że miałeś jakiś błąd z alternatorem związany, sprawdziłbym dokładnie ładowanie alternatora, w szczególności kable może zaśniedziały i czasem traci styk, jeżeli nie to może regulator napięcia siada? Jeżeli to nie wina alternatora i akumulatora, to zamontuj przeźroczysty wężyk zaraz przed pompą i zobacz czy nie ciągnie czasem powietrza i posprawdzaj wężyki czy nie są dziurawe te co idą do filtra paliwa, ogólnie ciężko zobaczyć bo trzeba każdy zdemontować i dobrze obejrzeć, często się przedzierają a jeżeli to wszystko będzie ok, to zastanów się czy nie było robione coś z nastawnikiem, być może lutowanie gdzieś puściło A przyczyną tego że dzisiaj jak dogrzewałeś było ok, może było to że akumulator się doładował i nie tracił nastawnik napięcia? Tak w ogóle to wydaje mi się że masz strasznie nisko ustawione wolne obroty, podnieś sobie tak żeby było 840 w przeskoku do 861, albo ciut więcej nawet jak dasz rady i powinno być bardziej komfortowo w środku PS. Tak mi się przypomniało że kiedyś spotkałem się z opinią że jak w układzie paliwowym będzie powietrze to nie będzie to miało żadnego znaczenia bo i tak paliwo mieszane jest właśnie z powietrzem i nie będzie żadnej różnicy. No a jak ja miałem taką tyci tyci dziurkę na jednym wężyku i ciągnęło mi powietrze to jechało się gorzej niż koniem, tak szarpało
przemik Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Ja tez mam cos ciekawego. Log 001 stat mojego ex-AFN po 370 tysiach. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d926aba0dc89cc3d.html Zwróc uwage na to iż owszem skacze napiecie na nastawniku - ale obroty sztywno stoją dęba - ksiązkowo. Wnioski nasuwają się same.
mlody___ Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2010 Czyli co mam zrobic? Oddac auto do czyszczenia nastawnika? Jak przestawic te obroty?
vauxhall95 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Jesli to nie automat to vagiem zmien obroty.Sprawdz jeszcze ustawienie czujnika RSW,przez ktory moze tez wystepowac szarpanie.Zrob log 001 na samym zaplonie-SILNIK WYŁĄCZONY
Krzysztof Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Jak podnieść obroty Vag-iem?1-engine 11 -login (wpisz 12233) 10 - adaptation 2 - w tym kanale mozesz zmieniac wartosc predkosci obrotowej biegu jalowego Warunek konieczny: temperatura cieczy chlodzacej w czasie adaptacji min 80 stopni Taką informację znalazłem na forum..
PAWEL69 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Zrob log 001 na samym zaplonie-SILNIK WYŁĄCZONY Prosiłem o loga pare postów wyżej Dlaczego bez uruchomionej motorowni??? Zapewne chodzi o napięcie RSW ...jest jak najbardziej wpożo...
vauxhall95 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Opublikowano 9 Czerwca 2010 bo RSW sprawdza sie na wylaczonej motorowni.Idealnie powinien byc ustawiony 0,740v nieraz moze byc 0,720v
mlody___ Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2010 Obroty podnioslem tak jak mowiliscie 840/861. Ponizej zamieszczam logi grupy 001 i 004: Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14629.html Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14630.html Kontakowalem sie z diagnosta, ktory powiedzial, ze przy takich objawach nie koniecznie jest nastawnik do czyszczenia. A za czyszczenie nastawnika zaspiewal mi 300zl... Co dalej robic?
vauxhall95 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Tak podejrzewałem,musisz ustawic czujnik przesuwu-RSW w nastawniku,powinno byc lepiej.Trzeba odkrecic dekiel nastawnika i srubke od czujnika plastikowego,jak chcesz to potem moge ci napisac na PW.Powinno byc 0,740v,przy otwartym deklu moze byc 0,720 ale jak skrecisz powinno byc 0,740
wiktorsam Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Hej Ja sprawdziłem u siebie i mam 0.660V na samym zapłonie - troszkę mało . Aha sprawdzałem na ciepłym silniku o ile ma tto jakiekolwiek znaczenie. Możesz napisać na PW jak to ustrojstwo ustawić ?
vauxhall95 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 no to zle ustawione,na pw ci opisze pozniej,musisz sie zaopatrzyc pod uszczelke pod dekiel nastawnika.
przemik Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Napisz tutaj jak ustawic... inni tez skorzystają....
vauxhall95 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Zdejmuje dekiel nastawnika 3 torx T30,i sruba na klucz 3T(mozna spilowac boki w kluczu 7 tez bedzie pasowal)jak zdejmiemy juz dekiel,odkrecamy srubke czujnika przesuwu,najpierw najlepiej sobie zaznaczyc stara pozycje,delikatnie podwazamy czujnik i tutaj trzeba bardzo uwazac aby nic nie uszkodzic(ja musialem zdjac nastawnik i przytrzymac trzpien ktory wchodzi do pompy wtryskowej) i tutaj zaczyna sie zabawa trzeba ustawiac wsadzic czujnik by nie chodzil luzno(nie skrecac, vag 001 moze byc 0,720 przy otwartym deklu).Jesli ktos czegos nie rozumie to bede odpowiadal na pytania.Wypadaloby zaoptarzyc sie w uszczelke pod dekiel.Aha NIE ODPALAC PRZY ZDJETYM DEKLU!!.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się