Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przerywanie, szarpanie przy przyspieszaniu. Logi dynamiczne


mlody___

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno kupiłem auto i mam problem z szarpaniem podczas przyspieszania oto parę logów z dzisiaj:

Błąd w silniku:

1 Fault Found:

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Dyn:

Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14406.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14405.html

Stat:

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14408.html

BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14407.html

003, 004, 011 wyglądają nieco dziwnie. Widziałem poprzednie logi tego auta i przepływka jak i turbo pompowało wręcz książkowo. Najgorsze jest to szarpanie, wtyczka od impulsatora była wypinana i szarpanie dalej było odczuwalne. Czyszczenie nastawnika czy wtrysk sterujący? Czy błąd alternatora może mieć związek z przerywaniem?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

003 i 011 na razie nie jest twoim problemem :wink4:

Pokaż log 001 na jałowym...

Generalnie jak przedmówca,na 99% nastawnik do czyszczenia

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie stawiam na nastawnik.... a jesli juz to w ostatniej kolejnosci. :wink4:

Pokaz zalogowane kazda oddzielnie - 004 stat i 004 Basic Settings i 007 stat

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto grupy statyczne i BS tak jak kazaliście:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14464.html

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14465.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14466.html

Czy coś się wyjaśniło? Dodam, że dziś podczas doprowadzania do temperatury roboczej silnika nie wystąpiło ani jedno szarpnięcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem coś ciekawego w logach, mianowicie w grupie 001 a dokładniej to:

15.02 798 4.2 1.360 86.4

15.57 840 6.2 1.420 86.4

16.12 861 4.4 1.340 86.4 <-------------

16.65 777 4.2 1.400 86.4

17.16 798 4.2 1.400 86.4

Obroty masz 798/840 w tym jednym miejscu o ile nie dodałeś ciut gazu obroty podskoczyły same do góry w związku z tym że dawka paliwa się zmieniła. Na 99% obstawiam że to jest przyczyną szarpania.

W związku z tym że miałeś jakiś błąd z alternatorem związany, sprawdziłbym dokładnie ładowanie alternatora, w szczególności kable może zaśniedziały i czasem traci styk, jeżeli nie to może regulator napięcia siada?

Jeżeli to nie wina alternatora i akumulatora, to zamontuj przeźroczysty wężyk zaraz przed pompą i zobacz czy nie ciągnie czasem powietrza i posprawdzaj wężyki czy nie są dziurawe te co idą do filtra paliwa, ogólnie ciężko zobaczyć bo trzeba każdy zdemontować i dobrze obejrzeć, często się przedzierają :) a jeżeli to wszystko będzie ok, to zastanów się czy nie było robione coś z nastawnikiem, być może lutowanie gdzieś puściło :)

A przyczyną tego że dzisiaj jak dogrzewałeś było ok, może było to że akumulator się doładował i nie tracił nastawnik napięcia?

Tak w ogóle to wydaje mi się że masz strasznie nisko ustawione wolne obroty, podnieś sobie tak żeby było 840 w przeskoku do 861, albo ciut więcej nawet jak dasz rady i powinno być bardziej komfortowo w środku :P

PS. Tak mi się przypomniało że kiedyś spotkałem się z opinią że jak w układzie paliwowym będzie powietrze to nie będzie to miało żadnego znaczenia bo i tak paliwo mieszane jest właśnie z powietrzem i nie będzie żadnej różnicy.

No a jak ja miałem taką tyci tyci dziurkę na jednym wężyku i ciągnęło mi powietrze to jechało się gorzej niż koniem, tak szarpało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam cos ciekawego.

Log 001 stat mojego ex-AFN po 370 tysiach.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d926aba0dc89cc3d.html

Zwróc uwage na to iż owszem skacze napiecie na nastawniku - ale obroty sztywno stoją dęba - ksiązkowo.

Wnioski nasuwają się same. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to nie automat to vagiem zmien obroty.Sprawdz jeszcze ustawienie czujnika RSW,przez ktory moze tez wystepowac szarpanie.Zrob log 001 na samym zaplonie-SILNIK WYŁĄCZONY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podnieść obroty Vag-iem?

1-engine

11 -login (wpisz 12233)

10 - adaptation

2 - w tym kanale mozesz zmieniac wartosc predkosci obrotowej biegu jalowego

Warunek konieczny: temperatura cieczy chlodzacej w czasie adaptacji min 80 stopni

Taką informację znalazłem na forum.. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob log 001 na samym zaplonie-SILNIK WYŁĄCZONY

Prosiłem o loga pare postów wyżej :tongue4:

Dlaczego bez uruchomionej motorowni??? :mysli:

Zapewne chodzi o napięcie RSW ...jest jak najbardziej wpożo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo RSW sprawdza sie na wylaczonej motorowni.Idealnie powinien byc ustawiony 0,740v nieraz moze byc 0,720v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty podnioslem tak jak mowiliscie 840/861. Ponizej zamieszczam logi grupy 001 i 004:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14629.html

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/sikora.junior_14630.html

Kontakowalem sie z diagnosta, ktory powiedzial, ze przy takich objawach nie koniecznie jest nastawnik do czyszczenia. A za czyszczenie nastawnika zaspiewal mi 300zl... Co dalej robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewałem,musisz ustawic czujnik przesuwu-RSW w nastawniku,powinno byc lepiej.Trzeba odkrecic dekiel nastawnika i srubke od czujnika plastikowego,jak chcesz to potem moge ci napisac na PW.Powinno byc 0,740v,przy otwartym deklu moze byc 0,720 ale jak skrecisz powinno byc 0,740

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Ja sprawdziłem u siebie i mam 0.660V na samym zapłonie - troszkę mało ;). Aha sprawdzałem na ciepłym silniku o ile ma tto jakiekolwiek znaczenie.

Możesz napisać na PW jak to ustrojstwo ustawić ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zle ustawione,na pw ci opisze pozniej,musisz sie zaopatrzyc pod uszczelke pod dekiel nastawnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz tutaj jak ustawic... inni tez skorzystają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmuje dekiel nastawnika 3 torx T30,i sruba na klucz 3T(mozna spilowac boki w kluczu 7 tez bedzie pasowal)jak zdejmiemy juz dekiel,odkrecamy srubke czujnika przesuwu,najpierw najlepiej sobie zaznaczyc stara pozycje,delikatnie podwazamy czujnik i tutaj trzeba bardzo uwazac aby nic nie uszkodzic(ja musialem zdjac nastawnik i przytrzymac trzpien ktory wchodzi do pompy wtryskowej) i tutaj zaczyna sie zabawa trzeba ustawiac wsadzic czujnik by nie chodzil luzno(nie skrecac, vag 001 moze byc 0,720 przy otwartym deklu).Jesli ktos czegos nie rozumie to bede odpowiadal na pytania.Wypadaloby zaoptarzyc sie w uszczelke pod dekiel.Aha NIE ODPALAC PRZY ZDJETYM DEKLU!!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...