Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zwiększone zużycie paliwa


TUTENHAMON

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdź może filtr paliwa czy mleka nie masz, może jakieś lewe paliwo zalałeś i masz teraz problem, katalizator masz ok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mleka nie miałeś w środku ?

zaglądałeś do niego?

z mojego wyleciał jakiś syf jak gluty z nosa

jak masz kata zatkanego to go wybij i będzie się autko lepiej zbierało i turbawka będzie gwizdała :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie denerwuj się z tym spalaniem, po prostu wiem ile mój pali, i ile palą auta znajomych, czyli skoda octavia tdi 90 km, b4 1.9 90 ps, passat b5 afn, i żadnemu z nich nie spali mniej niż 6 średnio, na trasie mniej niż 5,5 a w mieście mniej niż około 7, a jak jeżdżą ostrzej to i na trasie potrafią skopcić 7.

Skąd odczytujesz spalanie - tankujesz do pełna, jeździsz dolewasz znowu do pełna i obliczasz ? Czy z kompa ? Bo dane z komputera to można pomiędzy bajki włożyć.

Co do problemu, zapytam jeszcze raz - pompa paliwa szczelna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mleka nie miałeś w środku ?

zaglądałeś do niego?

z mojego wyleciał jakiś syf jak gluty z nosa

jak masz kata zatkanego to go wybij i będzie się autko lepiej zbierało i turbawka będzie gwizdała :gwizdanie:

po zdjeciu filtra czyste paliwo i w sumie bym go nie wymieniał ale ze kupilem juz filterki to załozyłem sprawdze kata[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2010, 20:04_________________________________________________

Kolego nie denerwuj się z tym spalaniem, po prostu wiem ile mój pali, i ile palą auta znajomych, czyli skoda octavia tdi 90 km, b4 1.9 90 ps, passat b5 afn, i żadnemu z nich nie spali mniej niż 6 średnio, na trasie mniej niż 5,5 a w mieście mniej niż około 7, a jak jeżdżą ostrzej to i na trasie potrafią skopcić 7.

Skąd odczytujesz spalanie - tankujesz do pełna, jeździsz dolewasz znowu do pełna i obliczasz ? Czy z kompa ? Bo dane z komputera to można pomiędzy bajki włożyć.

zawsze tankuje pod korek i jezdze do momentu az kontrolka zaswieci jade i znowy do pełna. Nie odczytuje z kompa bo go nie mam

Co do problemu, zapytam jeszcze raz - pompa paliwa szczelna ?

Pompa szczelna

Miałem przez jakis czas taką sytuację w zimie autko zaczeło własnie tyle spalac 8 literków i bujało sie na 5 maksymalnie 120 km. Teraz buja się do jakies 160km

Wczesniej jak ją sprowadziłem paliło tak jak wam pisze i bujał się do 200 moze poszła by wiecej ale nie było gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mleka nie miałeś w środku ?

zaglądałeś do niego?

z mojego wyleciał jakiś syf jak gluty z nosa

jak masz kata zatkanego to go wybij i będzie się autko lepiej zbierało i turbawka będzie gwizdała :gwizdanie:

po zdjeciu filtra czyste paliwo i w sumie bym go nie wymieniał ale ze kupilem juz filterki to załozyłem sprawdze kata[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2010, 20:04_________________________________________________

Kolego nie denerwuj się z tym spalaniem, po prostu wiem ile mój pali, i ile palą auta znajomych, czyli skoda octavia tdi 90 km, b4 1.9 90 ps, passat b5 afn, i żadnemu z nich nie spali mniej niż 6 średnio, na trasie mniej niż 5,5 a w mieście mniej niż około 7, a jak jeżdżą ostrzej to i na trasie potrafią skopcić 7.

Skąd odczytujesz spalanie - tankujesz do pełna, jeździsz dolewasz znowu do pełna i obliczasz ? Czy z kompa ? Bo dane z komputera to można pomiędzy bajki włożyć.

zawsze tankuje pod korek i jezdze do momentu az kontrolka zaswieci jade i znowy do pełna. Nie odczytuje z kompa bo go nie mam

Co do problemu, zapytam jeszcze raz - pompa paliwa szczelna ?

Pompa szczelna

Miałem przez jakis czas taką sytuację w zimie autko zaczeło własnie tyle spalac 8 literków i bujało sie na 5 maksymalnie 120 km. Teraz buja się do jakies 160km

Wczesniej jak ją sprowadziłem paliło tak jak wam pisze i bujał się do 200 moze poszła by wiecej ale nie było gdzie.

Przepływomierz jak był sprawdzany dynamicznie czy tylko na postoju? Bo mi to wygląda, że on może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i jakbym widział przypadek mojego afn'a. U mnie również większe spalanie niż normy przewidują i max 170km/h wycisnę i też już wszystko co możliwe sprawdzałem. Moje problemy zaczęły się niedługo po wymianie wtrysków i pompy (wszystko używki) i w tym dopatruję się przyczyny (mimo że vag pokazuje wszystko w normie), jednak nie przekonam się, póki tego nie wymienię... A to pewnie trochę potrwa, bo na allegro deficyt tego co chcę :disgust:[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2010, 20:25_________________________________________________Przepływki nie ma sensu wymieniać, wymieniłem u siebie i bez zmian, a stara przepływka jest dobra i leży teraz w piwnicy... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem koledzy. A więc sprawa wygląda następująco autko ze spalania 5,4 litra na 100 zaczęło spalać 8 litrów. Po diagnostyce komputerowej wszystko co można było sprawdzić elektronicznie w stanie idealnym (wtryski, rozrząd, czujniki, przepływomierz, ciśnienie doładowania itp.) Autko jest słabsze niż normalnie brakuje mocy. Mechanicznie sprawdzona turbosprężarka łopatki oraz prawidłowość ich obracania idealna, cięgno podciśninia regulacji kata łopatek pracuje prawidłowo. Drodzy koledzy co mogę jeszcze sprawdzić aby spadło spalanie i wróciła moc. Opadają już mi ręce. Pomóżcie. Albo może znacie speca od audi z okolic kuj-pom.

I to pewnie z klimą masz takie spalanie .... :) To ja mam troszkę większe z klimą i miasto prawie bo dzisiaj tankowałem i wyszło 7,5 L. Na klimie łyka chyba ponad litr więcej na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podrasowanego afn i takie spalanie jest, wczoraj trasę zrobiłem i na 30L zrobiłem 480KM

podłączałem vaga i zczytywałem z licznika ilość paliwa przed tankowaniem, po tankowaniu robiłem rachunek ile już zalałem wszystkiego i na koniec testów przeliczyłem kilometry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak na 30 litrach zrobiłeś 480 km to spalił ci 6.25 na sto - to trochę brakuje do 4.X ;) i moim zdaniem jest to normalne spalanie na szybszej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co napisałem wcześniej w jeździe mieszanej na klimie?

ta trasa składała się też z wjazdu do wawy od janek, godzina w korku i później do marek z janek przez centrum, także wynik ok

tyle samo spalił, w samej trasie mam spalanie ok 5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podrasowanego afn i takie spalanie jest, wczoraj trasę zrobiłem i na 30L zrobiłem 480KM

podłączałem vaga i zczytywałem z licznika ilość paliwa przed tankowaniem, po tankowaniu robiłem rachunek ile już zalałem wszystkiego i na koniec testów przeliczyłem kilometry

Chłopaki zostawmy temat spalania czy pali 5,5 czy 6,5 mój teraz wciaga 8 a to znacznie za duzo moze ma ktos jeszcze jakies pomysły. Wczoraj siedzac na rybach myslałem co tu jeszcze mozna sprawdzic co myslicie o sprawdzeniu interkulara i wszyskich węzy dolotowych od spręzarki do intera i z intera do kolektora moze gdzies mam nieszczelnosc i brakuje jej powietrza? Mało tego wczoraj próbowałem podjechać pod górke i niestety jest tak słaba że nie wijeżdża mi na II biegu. Podobno w interkulerze lub jego obrepie jest czujnik pomiaru schłodzonego powietrza- nie wiem nie ogladałem czy on miałby równiez wpływ na spalanie i moc auta. Komputer nie wykazał wprawdzi zadnych trafionych czujników ale moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jakby gdzies byla nieszczelnosc to powinien dymic przy przyspieszaniu :mysli:

ogolnie to mam podobny problem, tylko ze przyspieszenie mam ok a jedynie spalanie jest w granicach 8 L/100 km, ale ja wylacznie jezdze teraz w miescie i najczesciej pokonywane trasy maja ok 10 km, czyli nie wiele wiecej ile auto potrzebuje do nagrzania sie i chyba tu jest problem, bo jakis syf mogl sie osadzic w pompie itp

zaraz jade zrobic logi i wszystko sie okaze co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podrasowanego afn i takie spalanie jest, wczoraj trasę zrobiłem i na 30L zrobiłem 480KM

podłączałem vaga i zczytywałem z licznika ilość paliwa przed tankowaniem, po tankowaniu robiłem rachunek ile już zalałem wszystkiego i na koniec testów przeliczyłem kilometry

W interkoolerze to raczej nie ma żadnego czujnika. Jak by była nieszczelność to by kopcił na czarno. Jak mierzyłeś to spalanie i czy to jest takie spalanie już na kilku zbiornikach tankowanych w różnych miejscach ???

Chłopaki zostawmy temat spalania czy pali 5,5 czy 6,5 mój teraz wciaga 8 a to znacznie za duzo moze ma ktos jeszcze jakies pomysły. Wczoraj siedzac na rybach myslałem co tu jeszcze mozna sprawdzic co myslicie o sprawdzeniu interkulara i wszyskich węzy dolotowych od spręzarki do intera i z intera do kolektora moze gdzies mam nieszczelnosc i brakuje jej powietrza? Mało tego wczoraj próbowałem podjechać pod górke i niestety jest tak słaba że nie wijeżdża mi na II biegu. Podobno w interkulerze lub jego obrepie jest czujnik pomiaru schłodzonego powietrza- nie wiem nie ogladałem czy on miałby równiez wpływ na spalanie i moc auta. Komputer nie wykazał wprawdzi zadnych trafionych czujników ale moze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie jakby gdzies byla nieszczelnosc to powinien dymic przy przyspieszaniu :mysli:

ogolnie to mam podobny problem, tylko ze przyspieszenie mam ok a jedynie spalanie jest w granicach 8 L/100 km, ale ja wylacznie jezdze teraz w miescie i najczesciej pokonywane trasy maja ok 10 km, czyli nie wiele wiecej ile auto potrzebuje do nagrzania sie i chyba tu jest problem, bo jakis syf mogl sie osadzic w pompie itp

jak zrobisz logi to daj znac

zaraz jade zrobic logi i wszystko sie okaze co i jak

[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2010, 20:16_________________________________________________

ja mam podrasowanego afn i takie spalanie jest, wczoraj trasę zrobiłem i na 30L zrobiłem 480KM

podłączałem vaga i zczytywałem z licznika ilość paliwa przed tankowaniem, po tankowaniu robiłem rachunek ile już zalałem wszystkiego i na koniec testów przeliczyłem kilometry

W interkoolerze to raczej nie ma żadnego czujnika. Jak by była nieszczelność to by kopcił na czarno. Jak mierzyłeś to spalanie i czy to jest takie spalanie już na kilku zbiornikach tankowanych w różnych miejscach ???

Chłopaki zostawmy temat spalania czy pali 5,5 czy 6,5 mój teraz wciaga 8 a to znacznie za duzo moze ma ktos jeszcze jakies pomysły. Wczoraj siedzac na rybach myslałem co tu jeszcze mozna sprawdzic co myslicie o sprawdzeniu interkulara i wszyskich węzy dolotowych od spręzarki do intera i z intera do kolektora moze gdzies mam nieszczelnosc i brakuje jej powietrza? Mało tego wczoraj próbowałem podjechać pod górke i niestety jest tak słaba że nie wijeżdża mi na II biegu. Podobno w interkulerze lub jego obrepie jest czujnik pomiaru schłodzonego powietrza- nie wiem nie ogladałem czy on miałby równiez wpływ na spalanie i moc auta. Komputer nie wykazał wprawdzi zadnych trafionych czujników ale moze?

ja mam podrasowanego afn i takie spalanie jest, wczoraj trasę zrobiłem i na 30L zrobiłem 480KM

podłączałem vaga i zczytywałem z licznika ilość paliwa przed tankowaniem, po tankowaniu robiłem rachunek ile już zalałem wszystkiego i na koniec testów przeliczyłem kilometry

W interkoolerze to raczej nie ma żadnego czujnika. Jak by była nieszczelność to by kopcił na czarno. Jak mierzyłeś to spalanie i czy to jest takie spalanie już na kilku zbiornikach tankowanych w różnych miejscach ???

Chłopaki zostawmy temat spalania czy pali 5,5 czy 6,5 mój teraz wciaga 8 a to znacznie za duzo moze ma ktos jeszcze jakies pomysły. Wczoraj siedzac na rybach myslałem co tu jeszcze mozna sprawdzic co myslicie o sprawdzeniu interkulara i wszyskich węzy dolotowych od spręzarki do intera i z intera do kolektora moze gdzies mam nieszczelnosc i brakuje jej powietrza? Mało tego wczoraj próbowałem podjechać pod górke i niestety jest tak słaba że nie wijeżdża mi na II biegu. Podobno w interkulerze lub jego obrepie jest czujnik pomiaru schłodzonego powietrza- nie wiem nie ogladałem czy on miałby równiez wpływ na spalanie i moc auta. Komputer nie wykazał wprawdzi zadnych trafionych czujników ale moze?

wynik spalania jest na kliku moze kilkunastu bakach. Paliwa z trzech stacji orlen lotos i bp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i panowie sprawa rozwiazana znowu auta ma kopa i spalanie max 5,5 litra. Otóż jest taki wezyk podcisnienia który steruje cięgnem kata łopatek turbo spręzarki. ten węzyk był prawie że przetarty i pod wpływem podcisnienia sklejał się więc turbina nie dawała odpowiedniego doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i panowie sprawa rozwiazana znowu auta ma kopa i spalanie max 5,5 litra. Otóż jest taki wezyk podcisnienia który steruje cięgnem kata łopatek turbo spręzarki. ten węzyk był prawie że przetarty i pod wpływem podcisnienia sklejał się więc turbina nie dawała odpowiedniego doładowania.

Powinien zarzucac notlaufem...chyba ze tego nie odczules :polew: Albo jezdzisz bardzo spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów...

Co prawda mam Passata ale skorzystam z waszej wiedzy i proszę łaskawie o pomoc. Otóż kupiłem auto z silnikiem 1.9 TDI AFN. Jak zdążyłem się zapoznać z opinią wielu użytkowników tego silnika, to jest on podobno najoszczędniejszy. Czytałem uważnie wasze wypowiedzi, ponieważ dopadł mnie ten sam problem co TUTENHAMONA. Otóż w zeszłym roku kupiłem owe autko od szwagra i wszystko było ok. W mieście ok 5.2-5.5 litra, a w trasie 4.5-4.7 litra, a nawet kiedyś trasę ok 100 km zrobiłem na tempomacie z włączoną klimą i na komputerku spalanie pokazało 4.0 litra przy 100km/h, więc skakałem do góry z powodu oszczędności mojego auta. Sprawa się rypła gdy jechałem z Olsztyna do Tarnowa i z powrotem. W sumie około 1200km. Już na samym początku po ruszeniu, gdzieś po ok 50 km zobaczyłem w lusterku, że jadąc normalnie moje auto kopci-widać czarny dym...

Zatrzymałem się i sprawdzam na parkingu ale nie zauważyłem nigdzie dziurki na wężach od doładowania, więc jechałem dalej auto miało moc i wszystko było ok, zauważyłem tylko wzrost średniego spalania. Ale jak kopcił to pomyślałem, że ma prawo więcej pokazywać.. Zrobiłem całą trasę i po powrocie do Olsztyna razem z mechanikiem szukałem przyczyny. Okazało się, że pękła krótka rurka gumowa łącząca kolektor ssący z plastikową rurą od IC. Wymieniłem na sprawną i od tamtej pory auto o wiele więcej pali. Spokojna trasa 5.5-5.8 a w mieście 8.5-9.5. I teraz chcę poinformować wszystkich, że niestety nie jest prawdą jak twierdzi WIKTORSAM, że AFN-y tak palą. Te silniki palą właśnie ok 4.5-4.7 litra w trasie,stąd mają opinię najoszczędniejszych, a po drugie przecież miałem takie wskazania i faktycznie ze zbiornika tyle ubywało. Teraz ubywa o wiele więcej, wiec komp mówi prawdę. Zacząłem dobierać się do sprawdzania wszystkiego co możliwe. Wymieniłem przepływkę na identyczną-nową, czujnik płynu chłodzącego-G62 jest w porządku, wywaliłem katalizator, turbina po regeneracji-kompletna, zaworki N18 i N75 sprawne, dawka na pompie 4,mg- nie ruszana, a silnik więcej pali... Jeszcze sprawdzę jak TUTENHAMON wężyk od sztangi turbiny do zaworu N75 bo jest bez oplotu, może mi też zaciska podciśnienie?

Z jakich powodów komputer więcej pokazuje...? Proszę o pomoc Pozdrawiam Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...