vauxhall95 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 to wedlug Ciebie,dawke na odczepnego mozna i taka zostawic,ale mozna i zwiekszyc. Sory nie zauwazylem,przeplywka juz OK
redyk Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 to wedlug Ciebie,dawke na odczepnego mozna i taka zostawic,ale mozna i zwiekszyc. Sory nie zauwazylem,przeplywka juz OK Nie rozumiem już teraz czy dawka jest za wysoka, czy za niska. Jak była 8 na starej przepływce to pojawiały się zdania, że jest za wysoka. Ty natomiast twierdzisz, że jest za niska.
vauxhall95 Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 A wiec: Dawka to zakres od okolo 3mg do 9mg gdzie dawka 3 jest duza 9mala.Cala filozofia
redyk Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 Teraz to już w ogule nic nie wiem. Kolega meszrum pisał, że 8 to za wysoka (taka była poprzednio) a 5 jest ok (taka jest teraz). 1. bardzo wysoka dawka biegu jałowego [może być wynikiem debilnej adaptacji]; Podobnie kolega Brysio zwracał uwagę, że 8 to zdecydowanie zbyt wysoka dawka.
Brysio Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 dawke zostaw bo taka jest ok teraz zajmij sie korekcjami wtryskow zobacz w logu 013 i 014 ze wychodza na ponad -2 a powinny tak bynajmniej mowi instrukcja max +-1,5 wiec tak jak kolega meszrum napisal sprawdz wtryski
redyk Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2010 A co z tym katalizatorem? Jest dobry czy zapchany? Czy kat. może być przyczyną małej mocy w moim przypadku? Muszę jednak przyznać, że po wymianie przepływki autko lepiej się rozpędza. Trochę nie równo przyspiesz, ma takie chwilowe skoki mocy, ale ogólnie jest lepiej.
Brysio Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 A co z tym katalizatorem? Jest dobry czy zapchany? Czy kat. może być przyczyną małej mocy w moim przypadku? Muszę jednak przyznać, że po wymianie przepływki autko lepiej się rozpędza. Trochę nie równo przyspiesz, ma takie chwilowe skoki mocy, ale ogólnie jest lepiej. zastanow sie jak by tobie ktos nos zatkal jak ci sie oddycha??? powietrze teraz dostaje tylko nie ma jak wydalic ) katalizator jest na wylocie jesli spaliny nie moga szybko opuscic silnika w tym wypadku wydechu to auto jest przyduszane bo spaliny ciagle sie z silnika wydobywaja a nie maja gdzie spierniczyc -- tak lopatologicznie troche napisalem prosze sie nie smiac -- powstaje cisnienie bo mniej wychodzi z wydechu za katalizatorem niz do niego przybywa radzilbym wyciagniecie katalizatora i wytrzepanie go mozesz sie zdziwic ile sadzy z niego wyleci -- bo po to on wlasnie jest aby sadze i inne syfy z silnika gromadzic ) kiedys jak z bratem w 1.9 tdi wytrzepalismy to z pol kilo jak nie wiecej syfu wylecialo -- oczywiscie stukaj koncowka mocowania od silnika o jakies drewno i nie z boku zebys go nie uszkodzil
przemik Opublikowano 15 Czerwca 2010 Opublikowano 15 Czerwca 2010 redyk Przeczytaj jeszcze raz wątek ze zrozumieniem... mozesz od tego momentu co zamiesciles logi po wymianie przeplywomierza... masz wszystko jak na dloni... fajnie ze mesz potwierdzil moją diagnoze...
redyk Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2010 A po czy poznajecie, że katalizator może być przytkany? Czy to widać na logach? Na których?
meszrum Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 A wiec: Dawka to zakres od okolo 3mg do 9mg gdzie dawka 3 jest duza 9mala.Cala filozofia nie, jest inaczej. uruchom silnik po nocy i spójrz na dawkę - będzie ok. 12mg [dla V6] - zimny silnik potrzebuje więcej paliwa. zatem - jeżeli nikt nie ruszał adaptacji dawki [01], to 8mg to więcej, 3mg to mniej. "mniej znaczy więcej" dotyczy samej adaptacji dawki, co oznacza, że jeżeli w adaptacji zmniejszymy dawkę do 3mg, to w rzeczywistości dawki nie zmniejszamy, a jedynie zmniejszamy odczyt tej dawki z nastawnika [ECU widzi 3mg zamiast 6mg choć faktyczna dawka nadal pozostaje na poziomie 6mg], co prowadzi do sytuacji, że widząc 3mg ECU próbuje zwiększyć dawkę. efektem tego jest to, że zmniejszeniu dawki w rzeczywistości ją zwiększyliśmy. przykład: była 6mg > zmniejszamy do 3mg [11 Adaptacja] > ECU widzi 3mg, choć jest cały czas 6mg > ECU próbuje podciągnąć dawkę do ok. 6mg > w efekcie mamy więcej, niż mieliśmy na początku pomimo, iż zmniejszyliśmy dawkę. natomiast jeżeli dawka jest default'owa, to odczyt z 001 należy traktować dosłownie - dużo to dużo, mało to mało. (...) fajnie ze mesz potwierdzil moją diagnoze...
vauxhall95 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 To zes teraz przywalil :polew: Jak ustawialem kiedys grupa 001 nie adaptacja tylko nastawnikiem bylo 10mg to nie chcial palic 1.5mg przelewalo To co jak za duzo mial to nie odpalal a jak za malo to przelewal. Jest w tym troche racji,z tym ze 8mg u kolegi w grupie 001 to jest malo a nie duzo
meszrum Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 To zes teraz przywalil :polew: Jak ustawialem kiedys grupa 001 nie adaptacja tylko nastawnikiem bylo 10mg to nie chcial palic 1.5mg przelewalo To co jak za duzo mial to nie odpalal a jak za malo to przelewal. Jest w tym troche racji,z tym ze 8mg u kolegi w grupie 001 to jest malo a nie duzo napisałem jak jest w V6 w drodze adaptacji przez OBD. weź VAG/VAS/VC/VCDS w rączkę i podłącz do V6 by się przekonać - uruchom zimne V6 i spisz sobie na karteczce dawkę [oo1.1], po czym rozgrzej V6 i spisz na tej samej karteczce ponownie dawkę. następnie porównaj obie dawki. odnoszę wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz, bądź piszesz o fizycznej zmianie dawki w 1.9TDI [zmiana dawki przez OBD to nieco inne zasady - zmniejsz dawkę przez OBD i zobaczysz, że będzie lepiej reagować na gaz]. zmiana dawki przez OBD to zmiana odczytu dawki z nastawnika, a nie zmiana ilości paliwa.
vauxhall95 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 W 2.5 nie jestem mocny,ale napewno w 1.9 nie jest tak jak piszesz,z obd czy nie obd to i tak dawka jest na odwrot.Ustawialem 2.5 115 i 140 i bylo jak w 1.9 wiec myslalem ze w V6 bedzie podobnie,jak sie myle to sory. :hi: W rzeczywistosci jest to troche inaczej i masz troche racji Bo pokazuje 50% poprawnie 50% na odwrot
marbol Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Meszrum czy w 005 dawke startową traktujemy tak samo?
meszrum Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Meszrum czy w 005 dawke startową traktujemy tak samo? nie, dawka startowa ustawiana jest zgodnie ze zdrowym rozsądkiem [zwiększając wartość zwiększasz ilość paliwa].
przemik Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 odnoszę wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz, bądź piszesz o fizycznej zmianie dawki w 1.9TDI [zmiana dawki przez OBD to nieco inne zasady - zmniejsz dawkę przez OBD i zobaczysz, że będzie lepiej reagować na gaz]. Odpowiednie testy robilismy juz na AKP, zarowno w R4 jak i w V6 - potwierdzają tylko slowa Meszruma.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się