sebo77 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Czesc mam pytanie jak sprawdzic ten zawór bo ja podloczylem probowke samochodowa wloczylem zaplon jeden przewod do zaworu drogi do masy i lapka nie zaswiecila co to moze znaczyc czy taki pomiar trzeba zrobic jakims specialnym urzadzeniem dziekuje.
vauxhall95 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Kiedys sprawdzalem i nie powinno byc na nim 12v ciagle.Ten zawor odpowiada za gaszenie np.
zen64 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Czesc mam pytanie jak sprawdzic ten zawór bo ja podloczylem probowke samochodowa wloczylem zaplon jeden przewod do zaworu drogi do masy i lapka nie zaswiecila co to moze znaczyc czy taki pomiar trzeba zrobic jakims specialnym urzadzeniem dziekuje. jak to elektrozawór na pompie to po przekręceniu stacyjki musi być napięcie 12v aż do zgaszenia auta
Sztomel Opublikowano 10 Czerwca 2010 Opublikowano 10 Czerwca 2010 ma być dokładnie tak jak napisał zen64, jeśli po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie ma 12V na N109 to silnika nie uruchomisz a do sprawdzenia napięcia wystarczy właśnie żarówka 12V i kabelek od niej do zacisku na zaworze i kabelek do masy np. korpusu pompy wtryskowej. Jeśli napięcia nie ma to trzeba sprawdzić czy zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON - jeśli się zapala to jest przerwa w zasilaniu N109 na instalacji od N109 do sterownika silnika a jeśli kontrolka się nie zapala to trzeba wymienić lub zregenerować przekaźnik 109 lub 219 (w zależności jaki występuje). 1
sebo77 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2010 u mnie kotrolka od swiec zarowych sie zapala i gasnie a na zawoze n109 nie ma pradu a auto odpala to co mam zrobic prosze o pomoc czy prad moze byc w momecie palenia sie kotrolki od swiec zarowych a po zgasnieciu kotrolki swiec pradu niema na n109 pomocy dzieki z gory
vauxhall95 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 ma być dokładnie tak jak napisał zen64, jeśli po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie ma 12V na N109 to silnika nie uruchomisz a do sprawdzenia napięcia wystarczy właśnie żarówka 12V i kabelek od niej do zacisku na zaworze i kabelek do masy np. korpusu pompy wtryskowej. Jeśli napięcia nie ma to trzeba sprawdzić czy zapala się i gaśnie kontrolka świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję ON - jeśli się zapala to jest przerwa w zasilaniu N109 na instalacji od N109 do sterownika silnika a jeśli kontrolka się nie zapala to trzeba wymienić lub zregenerować przekaźnik 109 lub 219 (w zależności jaki występuje). Ja sie z tym nie zgodze,bo u mnie nie bylo przed i po wymianie tego czujnika.Silnik chodzil idealnie po wymianie jego
tomek_vw Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 tam powinno sie napiecie 12V na chwile tylko pojawia po przekreceniu kluczyka możesz jeszcze sprawdzić ten zawór z VAS chyba "człony wykonawcze" i testujesz pokolei wszystko powinien tykać
zen64 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Opublikowano 11 Czerwca 2010 panowie chyba czegoś nie rozumiecie, to jest nic innego jak cewka elektromagnetyczna inaczej zawór który otwiera przepływ paliwa i zamyka, działa tylko jak jest na niej napięcie 12v w innym przypadku auta nie odpalisz, jeżdżę traktorkami ładnych parę lat i auta z zaworem na pompie tak muszą działać jak ktoś ma wątpliwości niech w trakcie pracy silnika odłączy przewód z n109 , kolego sztomel dzięki za poparcie ale widać nie słuchają porad doświadczonych użytkowników
vauxhall95 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 aha to dobrze wiedziec,to w mojej podswiadomosci tylko samochod odpala,a tak naprawde to stoi w miejscu.Na chwile moze sie pojawia prad ale na zaplonie sprawdzalem i nie bylo.kolego sebo77 ty tez masz samochod ktory stoi na kolkach?
zen64 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 aha to dobrze wiedziec,to w mojej podswiadomosci tylko samochod odpala,a tak naprawde to stoi w miejscu.Na chwile moze sie pojawia prad ale na zaplonie sprawdzalem i nie bylo.kolego sebo77 ty tez masz samochod ktory stoi na kolkach? napięcie musi być cały czas na n109 po przekręceniu stacyjki w pozycję start, ten zawór jest po to żeby można było auto zgasić (odcina dopływ paliwa), chyba że masz problem z immo to auto odpala i zaraz gaśnie
vauxhall95 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Aha to raczej sie nie zrozumielismy,jesli przekrecasz w pozycje start czyli krecisz rozrusznikiem to musi byc,nie jasno napisales,zrozumialem ze na zaplonie ma byc ciagle 12v dlatego pisalem ze cos nie tak
sebo77 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2010 koledzy u mnie jest dokladnie tak sprawdzalem jak przekrece kluczyk to przez okolo 10sekund na zawoze n109 jest prad apotem niema ale gdy uruchomie silnik na zawoze n109 jest prad caly czas a jak ma byc naprawde to ja juz niewiem pozdrawiam
tomek_vw Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 koledzy u mnie jest dokladnie tak sprawdzalem jak przekrece kluczyk to przez okolo 10sekund na zawoze n109 jest prad apotem niema ale gdy uruchomie silnik na zawoze n109 jest prad caly czas a jak ma byc naprawde to ja juz niewiem pozdrawiam masz prawidłowo
WOJTAS36 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 koledzy możecie mi napisać w którym miejscu znajduje się ten zawór N109?chciałbym go sprawdzić
goldi Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Jest z tyłu pompy wtryskowej na klucz 22 i jest do niego przykręcony kabelek a po co chcesz go sprawdzać auto nie pali wogle
WOJTAS36 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 auto pali ale bardzo słabo jak postoi 8 godzin to trzeba go giełdać z 10 sekund aby odpalił a jak jest ciepły to pali na jeden obrót,czy to może być wina tego zaworu?
goldi Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Wina zaworu nie sprawdz kąt wtrysku powinien wachać się miedzy 48-54 świece żarowe sprawdz za pomocą probówki samochodowej jeszcze dodatkowo może łapać lewe powietrze na wężach paliwa ale to ostateczność
WOJTAS36 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 byłem u gostka ustawił mi kat wtrysku świece sprawdził podociągał śruby od przewodów ciśnieniowych i nic nie pomogło jest to samo co było a zapłaciłem mu 150pln dzwoniłem do niego stwierdził że trzeba rozbierać pompę i tam szukac przyczyny
goldi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zrób jeszcze w ten sposób jak silnik będzie zimny odkręc śrubkę na klucz 10 na filtrze paliwa i zobacz czy jest ropa ewentualne dolej i zobacz jak odpali najlepiej jakbyś zrobił komplet logów wiadomo oprócz dynamicznych bo warunki na to nie pozwalają
WOJTAS36 Opublikowano 8 Grudnia 2010 Opublikowano 8 Grudnia 2010 ok sprawdzę z tą śrubką na filtrze a jeśli chodzi o logi były robione stwierdził że wszystkie właściwości są ok,chociaż powiem że dzisiaj rano odpalił nawet ładnie może coś z paliwem nie tak?dzwoniłem do tego gościa to stwierdził że jego zdaniem może się zacinać nastawnik [br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 17:20_________________________________________________sprawdziłem dzisiaj odkręciłem śrubkę i nie było ropy wlałem weszło jakieś dwie setki ropy ale przy odpaleniu było to samo odpalił na czwarty obrót silnika a powinien odpalić od strzała,chyba to będzie jednak ten nastawnik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się