Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] zmiana biegow, kiedy gasic silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanie: przy jakich obrotach zmieniacie biegi, czy jest jakas regula ktora np wplywa na spalanie?

i drugie wiem ze po przejechaniu dluzszego dystansu powinno sie troche odczekac zanim zgasi sie silnik no wlasnie ile?

pozdrawiam!!

Opublikowano

jesli zalezy Ci na oszczędnej jezdzie to jezdzij w granicach max momentu obrotowego,co do chłodzenia turbinki to jak dam ostro jej popalic to stoje te 3-4min a tak to zazwyczaj 1min

Opublikowano

rozne szkoly roznie mowia jesli chodzi o turbiny... jedni mowia, ze nalezy je schladzac, inni, ze nalezy po prostu wyhamowac wirnik turbawki (ktory kreci sie z predkoscia ~200 000 obr/min - tak, dwiescie tysiecy ;) ).

Opublikowano

mam pytanie: przy jakich obrotach zmieniacie biegi, czy jest jakas regula ktora np wplywa na spalanie?

jak wskazówka obrotomierza wchodzi na czerwone pole to znak że trzeba zmienić bieg

Opublikowano

rozne szkoly roznie mowia jesli chodzi o turbiny... jedni mowia, ze nalezy je schladzac, inni, ze nalezy po prostu wyhamowac wirnik turbawki (ktory kreci sie z predkoscia ~200 000 obr/min - tak, dwiescie tysiecy ;) ).

no wiec podziele sie - dizo szukalem na ten temat i wnioski po przeczytaniu wszystkiego sa takie, ze po intensywnym depnieciu nalezy czekac i chlodzic. czas to od 2 do 4 min. jesli jakas 1 lub 2 min. koncowej jazdy nie wkrecalismy turbiny to wystarczy 1 min. takie wnioski wyciagnalem z lektury duzej ilosci literatury o turbo i pyt. czy czekac czy nie...

mam pytanie: przy jakich obrotach zmieniacie biegi, czy jest jakas regula ktora np wplywa na spalanie?

jak wskazówka obrotomierza wchodzi na czerwone pole to znak że trzeba zmienić bieg

LOL nie za dobra ta rada skoro kolega zaznaczyl, ze ma na uwadze spalanie

Opublikowano

jak chce jeździć oszczędnie niech kupi sobie miesięczny i przesiądzie się na komunikacje miejską :dance:

przecież zmiana biegów zależy od warunków, jak jedziesz na spokojną przejażdżkę z babcią 90-letnią to zmieniasz biegi przy 1500rpm, ale jak potrzebujesz wyprzedzić tira na zakopiance to kręcisz na maxa.

Opublikowano

Jak chcesz zeby turbinka dlugo zyla i kierownice sie nie zapiekaly ( :tongue4: ) to wal do 3500-4000 tys obrotow, a chlodzenie , z 2 min przed zgaszeniem autka :wink4:

Opublikowano

wcale nie zalezy mi na spalaniu tak poprostu zapytalem czy to ma zwiazek i wrzystko .Dzieki za normalne odpowiedzi

Opublikowano

będziesz jeździł "delikatnie" spali Ci 6l a jak "sportowo" to max 8 :evil:

Opublikowano

ja tam jezdze na zimnym silniku do 2k i spokojnie a jak juz zlapie temp to dynamicznie i do 3k, spordaycznie do 4k bo wydaje mi sie ze powyzej 3k juz tak dobrze mi nie ciagnie a spalanie mam ok 6l... chyba, ze jezdze wolniej (bo wiekszosc to pseudoautostrada) typu 100-120km/h to wtedy jest miedzy 5.3 a 5.6 l/100km

Opublikowano

Chciałem się podpiąć pod temat i zapytać przy jakich obrotach mam zmieniać biegi w 1.9 Tdi 90 KM z góry dziękuje

Opublikowano

Jak chcesz bić rekord niskiego zużycia paliwa to jeździj wolno na jak najwyższym biegu bez przyśpieszania :) (w poprzednim 1,9 TDI osiągnołem 3.8 l/100km-do zrobienia)pks-y Cie wyprzedzają... :kwasny:

Możesz jeździć normalnie kręcić do max momentu obr.(patrz w jakim przedziale obr.)

Jak chcesz dbac o turbosprężarke to odczekaj za nim zgasisz motor jak koledzy napisali.

Nie pałować silnika dopoki nie osiągnie temp. pracy!!!!!

Opublikowano

Chciałem się podpiąć pod temat i zapytać przy jakich obrotach mam zmieniać biegi w 1.9 Tdi 90 KM z góry dziękuje

Podobne pytania zadają kursanci (częściej kobiety) na nauce jazdy gdy pierwszy raz wsiadają do samochodu. :polew:

Opublikowano

Podobne pytania zadają kursanci (częściej kobiety) na nauce jazdy gdy pierwszy raz wsiadają do samochodu.

:polew: :polew: śmieszne tylko zapytałem nic więcej

Opublikowano

chciałbym przypomnieć jeszcze jedno z przykazań dieslowca:

3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...